1 Παιδική Λογοτεχνία Κωτόπουλος H. Τριαντάφυλλος Π.Τ.Ν. – Π.Δ.Μ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΩΝ
ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΙΔΗ Α. ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ = αφηγηματικό είδος στο οποίο ένας άνθρωπος εκθέτει το βίο και το έργο του (εστίαση εσωτερική-μηδενική)
Η ΠΕΙΘΩ ΕΙΔΗ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΩΝ.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Εργαστήριο.
Ο Ρόλος των ΣΔΕ στην Εκπαίδευση Ενηλίκων
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΣΕΒΑΣΜΟΣ – ΕΥΘΥΝΗ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΣΕΒΑΣΜΟΣ – ΕΥΘΥΝΗ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ Τελετή Έναρξης Προγράμματος.
Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές και Διαδίκτυο:Νέα δεδομένα για την λογοτεχνία και την διδασκαλία της.Μία εφαρμογή Επιμέλεια-Παρουσίαση Μαρία-Ειρήνη Καραχάλιου.
Σενάριο.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ
Θεωρίες λογοτεχνίας Συνοπτική παρουσίαση Μαρία Νέζη, Επιμορφώτρια Β΄ επιπέδου.
Παραγωγή γραπτού λόγου - Παραμύθι
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΦΗΓΗΣΗ Πράξη επικοινωνίας με την οποία παρουσιάζεται προφορικά ή γραπτά μια σειρά πραγματικών ή πλασματικών γεγονότων. Προϋποθέτει τουλάχιστον.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
Η ελευθερία στο σχολείο γίνεται πραγματικότητα
Τα πρώτα βήματα μιας κριτικής ανάγνωσης
Επιστημολογική Επάρκεια
Δημιουργική Γραφή ως αφορμή για καινοτόμες δράσεις
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) 2 Επίπεδα 1.Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) 2.Διδακτορικό Δίπλωμα (Δ.Δ.) Αναφέρεται σε ίδιες ή συναφείς.
 Ο Κωστής Παλαμάς γεννήθηκε στην Πάτρα στις 13 Ιανουαρίου 1859 από γονείς που κατάγονταν από το Μεσολόγγι. Πέθανε στην Αθήνα στις 27 Φεβρουαρίου 1943.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Ιστορικότητα της λογοτεχνίας
Η Παιδαγωγική ως επιστήμη
Εβδομάδα Βιβλίου 1-8 Φεβρουαρίου 2008 Έκθεση Βιβλίου - Αφιέρωμα στο Ταξίδι Επίσκεψη του συγγραφέα Σάκη Σερέφα Θέμα: Λογοτεχνία, ένα ταξίδι στον κόσμο της.
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Λαϊκή πίστη και κοινωνική οργάνωση. Ευάγγελος Αυδίκος.
Διδάσκουσα: Λέκτορας Μαρία Δασκολιά
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 « Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για Μαθητές με Αναπηρίες »
Mάθημα 2ο Η ανάπτυξη των ΜΜΕ. Από την Επικοινωνία στα μαζικά Μέσα Ο όρος «μέσα μαζικής επικοινωνίας» αναφέρεται σε μέσα που έχουν οργανωθεί για να μεταδίδουν.
Δρούγκα Κλεονίκη Καρακίτσιος Αντρέας Κωτόπουλος Η. Τριαντάφυλλος ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ & ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΠΟΤΥΠΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΟΡΘΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗ.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
1 Παιδική Λογοτεχνία Κωτόπουλος H. Τριαντάφυλλος Π.Τ.Ν. – Π.Δ.Μ.
1 ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΟΓΟΥ (Critical Discourse Analysis) ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
Θεσμοί προσχολικής αγωγής στην Ευρώπη Ενότητα 1 η : Αντικείμενο και εννοιολογικοί προσδιορισμοί Παντελής Κυπριανός Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών.
1 ο Γυμνάσιο Ρέντη Πρόγραμμα μαθημάτων της Γ! Τάξης.
Β΄ ΤΑΞΗ 2 Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΙΓΙΝΙΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΑΣΚΑΛΑ ΒΑΛΑΣΗ ΑΚΡΙΒΗ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ.
Σκοποί, αντικείμενα διδασκαλίας και μάθησης Αγωγή: συστηματική και σκόπιμη ενέργεια. Επιδιώκεται από θεσμοθετημένα όργανα της Πολιτείας. Ύπαρξη σκοπών,
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Αφήγηση αφήγηση.
Θεσμοί προσχολικής αγωγής στην Ευρώπη
Διδακτική της Πληροφορικής
Ιστορική εξέλιξη Παιδαγωγικής Επιστήμης Διεθνής παιδαγωγική σκέψη και πράξη Πρώτες παιδαγωγικές αντιλήψεις: φιλόσοφοι, θεολόγοι Διαμόρφωση καθαρά παιδαγωγικής.
ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ.
ΗΘΙΚΗ & ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ( ) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
501. Εξέλιξη των ιδεών στις φυσικές επιστήμες
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις
για την επιλογή σκοπών και στόχων κατά το σχεδιασμό ΑΠ
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Τζων Λοκ Λήδα Ευαγγελινού Β1.
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ
Από την Παιδαγωγική στις Επιστήμες της Αγωγής
Η ανάπτυξη του παιδιού Καλαϊτζίδης Αγάπιος.
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Εξέλιξη των ιδεών στις Φυσικές Επιστήμες
Παιχνίδι και Παιδική Ηλικία
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ( ) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
Επιστήμες της εκπαίδευσης
Σχολειο ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ;
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Χειμερινό εξάμηνο
Η ιστορία του γλωσσικού γραμματισμού.
Εκπαιδευτικός & ΑΠ Χειμερινό εξάμηνο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Παιδική Λογοτεχνία Κωτόπουλος H. Τριαντάφυλλος Π.Τ.Ν. – Π.Δ.Μ.

2 I.Περί Θεωρίας & Κριτικής της Παιδικής Λογοτεχνίας  Θεμελιώδεις απορίες και συγχύσεις – εννοιολογικό περιεχόμενο  Τι είναι η Π.Λ.; Διαφέρει από τη Λ.(Ε.); Ποιοτική αποτίμηση ή οντολογικές διαφορές;  Αποκλεισμός του παιδιού;  Λογοτεχνική Θεωρία

3  Θεωρία της Λογοτεχνίας Ρομαντική – συγγραφέας Μαρξιστική – ιστορικό και κοινωνικό πλαίσιο Στρουκτουραλιστική – ενδοκειμενικά χαρακτηριστικά Αναγνωστική – δέκτης / αναγνώστης Ψυχαναλυτική – συλλογικό / ατομικό ασυνείδητο  Λογοτεχνική Κριτική  Τα αρνητικά του «εμπειρισμού»  «Ιστορικότητα» - Γένη / Είδη

4 IΙ. Προσδιορίζοντας τον όρο Λογοτεχνία  Θεωρητικό, μεθοδολογικό, διδακτικό πρόβλημα  Ορισμοί (3)  Διακριτικά γνωρίσματα της Λογοτεχνίας Σημείο (σημαίνον – σημαινόμενο) Πολυσημία του λόγου Συνδηλωτική λειτουργία Διακειμενική λειτουργία  Τροποποίηση – ενηλίκων / διαμόρφωση - παιδιών

5 IΙΙ. Προσδιορίζοντας τον όρο Παιδί – ανακάλυψη ή κατασκευή;  Tucker – διαχρονικά / διαπολιτισμικά χαρακτηριστικά του παιδιού αυθορμητισμός δεκτικότητα στην ισχύουσα κουλτούρα φυσιολογικούς περιορισμούς (πρώτιστα σωματική αδυναμία) σεξουαλική ανωριμότητα τάση προσκόλλησης στους μεγάλους αδυναμία αφηρημένης σκέψης μικρότερη ικανότητα συγκέντρωσης

6  Τα προβλήματα του καθορισμού της παιδικής ηλικίας – ο ρόλος του ενηλίκου  Η «κατασκευασμένη» έννοια – το πλασματικό παιδί  Γραπτός λόγος – αστικά σχολεία και μοναστήρια  Μάθηση – καθημερινή ζωή  Διδακτική Λογοτεχνία: Παιδαγωγική, Ηθικολογική - θρησκευτική  Μικρογραφία του ενηλίκου

7 Παιδική Λογοτεχνία: Προϊστορία - Ιστορία Jean Steen, Ολλανδία,

8 Παιδική Λογοτεχνία: Προϊστορία - Ιστορία Παιδί και εργασία κατά την προβιομηχανική εποχή ήταν έννοιες συνυφασμένες. Peter Brueghel, Βέλγιο,

9 Παιδική Λογοτεχνία: Προϊστορία - Ιστορία Jacob Jordaens, Βέλγιο,

10  Η ανακάλυψη της παιδικής ηλικίας – η παιδαγωγική  Locke – 1693 Αγγλία / Thoughts Concerning Education  Rousseau – 1762 Γαλλία / Αιμίλιος – Robinson Crusoe  Basedow – Γερμανία / Βασικό έργο  Pestalozzi – Ελβετία / Λεονάρδος και Γερτρούδη  Comenius – 1658 (Τσέχος) Νυρεμβέργη / Orbis Sensualium Pictus

11 Παιδική Λογοτεχνία: Προϊστορία - Ιστορία Ζ. Ζ. Ρουσώ, Αιμίλιος ή Περί αγωγής, Διαφωτισμός – απήχηση νέων ιδεών

12 IV. Τι είναι η Παιδική Λογοτεχνία  Αποφατικά  Ηλικία αποδεκτών  Σκοπιμότητες που εξυπηρετεί (ψυχαγωγικούς, παιδαγωγικούς, γνωστικούς στόχους)  Τίθενται ζητήματα λογοκρισίας, αυτολογοκρισίας, ιδεολογίας  Ορισμοί  Παιδικότητα – Hollindale vs προετοιμασία ενηλικίωσης / παιδικότητα - αναμνήσεις ενηλίκων (επηρεάζει όμως Παιδικότητα)  Αρχές (ιστορία) Παιδικής Λογοτεχνίας

13 Παιδική Λογοτεχνία: Προϊστορία - Ιστορία Ως αρχές της Παιδικής Λογοτεχνίας θεωρούμε τα μέσα του 19ου αιώνα όταν καθιερώνεται στην Ευρώπη η δημόσια υποχρεωτική εκπαίδευση Τότε είναι που υπάρχει μαζική παραγωγή παιδικών βιβλίων προκειμένου να στηρίξουν τα σχολικά εγχειρίδια.

14 Παιδική Λογοτεχνία: Προϊστορία - Ιστορία Η ύπαρξη της Παιδικής Λογοτεχνίας, ως κλάδου αυτόνομου της Λογοτεχνίας, προϋποθέτει την αναγνώριση της Παιδικής Ηλικίας

15  Ποια θεωρούνται έργα Παιδικής Λογοτεχνίας Αφηγήσεις γραμμένες από ενηλίκους προορισμένες να διαβαστούν από παιδιά; Αφηγήσεις γραμμένες από παιδιά; Κείμενα που απευθύνονται σε μεγάλους και αγαπήθηκαν/αξιοποιήθηκαν/διαβάστηκαν από παιδιά, που καθιερώθηκαν τέλος ως παιδικά; Αφηγήσεις με κεντρικούς χαρακτήρες παιδιά;

16  Τι έργα συμπεριλαμβάνει το σώμα της Παιδικής Λογοτεχνίας Εικονογραφημένα παιδικά βιβλία Παραμύθια λαϊκά Μύθους Παραμύθια ενός δημιουργού/σύγχρονες μικρές ιστορίες Βιβλία-παιχνίδια (book-game), διαδραστικά αφηγήματα (interactive book), βιβλία με προβλέψιμη εξέλιξη (predictable book) Ποιήματα – λίμερικς -λογοπαίγνια Αφηγήματα-Μυθιστορήματα Βιβλία γνώσης, εγκυκλοπαιδικά