Είναι άδικο: M ία π ροσέγγιση της έννοιας της αδικίας μέσα από μια αφήγηση Νηπιαγωγός : Αμαλία Παππά 10 ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Θήβας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία
Advertisements

Τι είναι wiki; Μια ιστοσελίδα που επιτρέπει στους επισκέπτες της να προσθέσουν, να αφαιρέσουν και να διαμορφώσουν το περιεχόμενό της.
Γιατί να μελετούμε Ιστορία;
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου, Αλ. Γκίκας, Ι. Χαρδαλούπα
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
Μερικά ακόμη παραδείγματα
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Διαχείριση της σχολικής τάξης
Σενάριο.
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Φωτογραφικές μηχανές και φωτογραφίες:
ΠΛΑΓΙΕΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
Γυμνάσιο-Λύκειο Γραβιάς «Ο λόγος στους μαθητές»
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
Πρόγραμμα Σπουδών ΤΠΕ-Τεχνολογίες Πληροφορίας Επικοινωνίας Δ’ τάξης.
“Let’s give breath to earth!” (Ας δώσουμε μια αναπνοή στη Γη)
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ στα φιλολογικά μαθήματα: ένα σχέδιο διδασκαλίας στη Νεοελληνική Γλώσσα της Γ‘ Γυμνασίου Άννα Αγγελοπούλου.
Εργασία της ομάδας Εφήβων Συμβούλων Συνήγορου του Παιδιού Πρώτη περίοδος: Ιανουάριος – Μάρτιος 2009 ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ Το δικαίωμα έκφρασης.
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
Eπεξεργασία βιβλίου «κατανόηση» «εμβάθυνση» «εμπλοκή» «συμμετοχή» «παράλληλες αναγνώσεις» 6/4/2016.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Συνέντευξη με νήπια.
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Μαθηματικά προσανατολισμού Β΄ Λυκείου
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Chlapana,E (2016) An intervention programme for enhancing kindergarteners’ cognitive engagement and comprehension skills through reading informational.
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Τι είναι/ περιλαμβάνει ένα περιβάλλον μάθησης;
Παράθυρο Johari.       Ψυχοδυναμική των σχέσεων βοήθειας και ανάπτυξης οικογενειακών σχέσεων (Παράθυρο Johari)
Βιολογία Γυμνασίου.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζάχος Δημήτριος, Ταφραλή Ελένη Ε΄ ΤΑΞΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5: «Η εκκλησία του Χριστού μπαίνει στην ιστορία». Βασικό θέμα: «Η γενέθλια.
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Φάκελος Αξιολόγησης για Νηπιαγωγείο
Τζων Λοκ Λήδα Ευαγγελινού Β1.
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Προσχολική Παιδαγωγική
(Απαντήσεις σελ βιβλίου)
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Παιχνίδι και Παιδική Ηλικία
Θεματικη εβδομαδα «Σώμα και Ταυτότητα»
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: …………………….. ΑΥΤΟ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Project ΘΕΜΑ: Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ, ΤΡΑΓΙΚΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΑΛΛΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ Ιωάννα Κομνηνού.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προσχολική Παιδαγωγική
Πρακτική Άσκηση στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Είναι άδικο: M ία π ροσέγγιση της έννοιας της αδικίας μέσα από μια αφήγηση Νηπιαγωγός : Αμαλία Παππά 10 ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Θήβας

Διάρκεια Προγράμματος: Τέσσερις Οργανωμένες Δραστηριότητες

1 η Οργανωμένη Δραστηριότητα: εισαγωγή προβληματισμού περί δικαίου και αδίκου μέσω του κουκλοθεάτρου (1/2) Στόχοι: 1. Να αντιληφθούν πώς να ερωτούν και πως να επιχειρηματολογούν για να υποστηρίξουν τις απόψεις τους σχετικά με ένα θέμα που έχει νόημα για τα ίδια, στο πλαίσιο ενός κατευθυνόμενου διαλόγου και μιας αλληλεπιδραστικής δραστηριότητας μεταξύ όλων (νηπιαγωγού και παιδιών ). 2. Την εισαγωγή, κατανόηση και εύστοχη χρήση λέξεων που συνδέονται με τη διατύπωση ερωτημάτων και επιχειρημάτων: -Πώς, -πού, -γιατί, -πότε, -δηλαδή, -επειδή, -και εάν;, -θα μπορούσε να; -ναι αλλά)

1 η Οργανωμένη Δραστηριότητα: εισαγωγή προβληματισμού περί δικαίου και αδίκου μέσω του κουκλοθεάτρου (2/2) Δύο φίλοι, ο Βαγγέλης και ο Σωτήρης αναρωτιούνται: -Είναι σωστό να μας τιμωρούν, όταν κάνουμε κάτι που μας αρέσει αλλά δεν αρέσει στους άλλους; -Πόσο μας ενοχλεί αυτό το «Μη!» των άλλων;

2 η Οργανωμένη δραστηριότητα : Δραματοποιημένη ανάγνωση του βιβλίου «Είναι άδικο», εκδόσεις Μεταίχμιο Στόχος: Να προσεγγιστεί η έννοια της αδικίας, μέσα από τις σελίδες ενός βιβλίου που εισάγει σε μια φιλοσοφική διαπραγμάτευση της συγκεκριμένης έννοιας, με ένα τρόπο όμως προσαρμοσμένο στα χαρακτηριστικά της σκέψης των παιδιών του νηπιαγωγείου.

3 η Οργανωμένη δραστηριότητα: Επεξεργασία του περιεχομένου του βιβλίου και εισαγωγή στην αξιοποίηση του Φιλοσοφικού κύκλου (1/3) Στόχος: Να αντιληφθούν την αξία του επιχειρηματικού λόγου με εργαλείο την εστιασμένη συζήτηση και την ανάληψη προσδιορισμένων ρόλων.

3 η Οργανωμένη δραστηριότητα: Επεξεργασία του περιεχομένου του βιβλίου και εισαγωγή στην αξιοποίηση του Φιλοσοφικού κύκλου (2/3) Αξιοποιήθηκαν οι παρακάτω ρόλοι στον Φιλοσοφικό κύκλο: 1.Του Προέδρου: Διηύθυνε τις ανταλλαγές απόψεων στην συζήτηση και υπενθύμιζε τους κανόνες λειτουργίας. 2. Των Συζητητών: ο πρώτος ξεκινούσε,οι υπόλοιποι μιλούσαν αφού άκουγαν τον προηγούμενο ομιλητή –συζητητή. Απαντούσαν στο προηγούμενο επιχείρημα που άκουγαν, λέγοντας αν συμφωνούν ή όχι και γιατί, εκθέτοντας δηλαδή το δικό τους επιχείρημα. 3.Των Παρατηρητών: παρατηρούσαν τον τρόπο που εξελίσσονταν η συζήτηση και παρενέβαιναν, oταν θεωρούσαν ότι αυτή ξέφευγε από το θέμα. 4. Των Επαναδιατυπωτών : επαναδιατύπωναν αυτό που κατάλαβαν από τη συζήτηση, παρενέβαιναν με ερωτήσεις ή ζητούσαν αποσαφηνίσεις ή επέκτειναν όσα είχαν πει οι συζητητές.

3 η Οργανωμένη δραστηριότητα: Επεξεργασία του περιεχομένου του βιβλίου και εισαγωγή στην αξιοποίηση του Φιλοσοφικού κύκλου (3/3) Αξιοποιήθηκαν οι παρακάτω ρόλοι στον Φιλοσοφικό κύκλο: (συνέχεια) 5. Του Συνθέτη: παρατηρούσε την πρόοδο στις ανταλλαγές των απόψεων και σχολίαζε αν η συζήτηση εξελίσσονταν. 6. Του Γραφέα: κατέγραφε, με την αναδυόμενη γραφή, τις ιδέες που κατέληξαν οι συζητητές και ζωγράφιζε κάτι, εάν ήθελε. 7. Του Εμψυχωτή: ένας ρόλος που είχε η νηπιαγωγός. Προσπαθούσε να εμψυχώνει τα παιδιά καθώς αυτά μετείχαν σε μία εστιασμένη συζήτηση με στόχο να τα βοηθήσει αβίαστα να αναπτύξουν την προσεκτική παρακολούθηση της σκέψης των άλλων.

Ένα παράδειγμα ρόλου στον φιλοσοφικό κύκλο: Ο πρόεδρος της συζήτησης Η λειτουργία και η συμμετοχή του προέδρου είναι να διευθύνει την συζήτηση. Εάν μιλάνε για παράδειγμα 2 παιδιά ταυτόχρονα χτυπάει το ταμπουρίνο 2 φορές.

4 η Οργανωμένη δραστηριότητα: Φύλλο εργασίας με θέμα « το φιλοσοφικό εργαστήρι του Πίκολο» Θέμα του φύλλου: Ιεράρχηση των απαγορεύσεων Στόχος: Να επιλέξουν, να αιτιολογήσουν και να διαμορφώσουν την δική τους ιεράρχηση ορισμένων απαγορεύσεων με στόχο να αντιληφθούν ότι οι απαγορεύσεις συνδέονται με διαφορετικές πτυχές της ανθρώπινης ζωής και λειτουργούν προστατευτικά για αυτήν, όταν είναι δίκαιες.

Παρατηρήσεις και Συμπεράσματα σε συνέχεια της εφαρμογής στην τάξη: 1 Το συγκεκριμένο πρόγραμμα ΦΓΠ(Φιλοσοφία για παιδιά),εναρμονίζεται με τις βασικές αρχές του ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ, αφού και τα δύο προωθούν τις απόψεις: 1) Σημασία έχει η διαδικασία για τη γνώση και όχι μόνο το αποτέλεσμα. 2) Η γνώση δεν μεταβιβάζεται αλλά οικοδομείται μέσα από την αλληλεπίδραση με συνομηλίκους και ενήλικες. 3) Ανάπτυξη κριτικής και δημιουργικής σκέψης. 2. Παρατηρήθηκε ότι : -Τα παιδιά έγιναν ενεργότεροι ως ακροατές. -Έδειχναν να κατανοούν καλύτερα τους συμμαθητές του (ενσυναίσθηση). -Μειώθηκαν οι εντάσεις και άρχισαν να διαμορφώνονται καλύτεροι τρόποι αλληλεπίδρασης μεταξύ των παιδιών.

Οι προτάσεις μας προς τους γονείς, στο πλαίσιο συνεργασίας οικογένειας και νηπιαγωγείου: Συζητήστε με τα παιδιά σας τις απαγορεύσεις που τους επιβάλλετε, για να μην εκλαμβάνονται από το παιδί ως άδικη μεταχείριση. Ομαδοποιήστε τις αποφάσεις που καταλήγετε μαζί με το παιδί σας. Έτσι του διδάσκετε έμμεσα πως να κατηγοριοποιεί τις ιδέες του, που είναι μια σημαντική ικανότητα, τόσο για την επικοινωνία με τους άλλους,όσο και για την προσωπική τους ζωή.

Σας ευχαριστώ για την παρουσία σας!