ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΗ 19 ος - 20ός αιώνας ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΒΑΜΒΑΚΙΔΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΝΕΟΤΕΡΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΣΥΜΒΟΛΙΚΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΚΑΙ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ 1896 ΕΚΘΕΣΗ ΣΤΟ ΖΑΠΠΕΙΟ Η ΔΟΞΑ ΤΩΝ ΨΑΡΩΝ (ΓΥΖΗ) ΕΚΘΕΙΑΖΕΤΑΙ- ΓΙΑΤΙ; Ο ΝΙΡΒΑΝΑΣ «η ζωγραφική δεν είναι φωτογραφία, αλλά υποτύπωση ποιητική της φύσης»
ΓΥΖΗΣ, Η ΔΟΞΑ ΤΩΝ ΨΑΡΩΝ
ΑΘΗΝΑ ΠΑΛΛΑΣ
Ο ΧΟΡΟΣ ΤΩΝ ΜΟΥΣΩΝ
Μετά την καταστροφή των Ψαρών
ΑΝΑΛΥΣΗ Χρώματα σε ενορατική μορφοποίηση με χρώματα ένταση και τραγικότητα της σκηνής καμβάς διαστάσεων 1,00 Χ 1,50 μ. σκούροι τόνοι ζοφερή νύχτα, όπου τα μαύρα πολλά, τα μπλέ ελάχιστα, τα γκρίζα λίγο περισσότερα, οι ώχρες λιγοστές, τα λευκά και τα κόκκινα και αυτά ελάχιστα σύνθεση ποιητική, αφαιρετική βιαστικές πινελιές διαγράφουν τα στοιχεία του θέματος Αδρά χρώματα και τολμηρές σκηνές αφαίρεσης
Συμβολισμός και λογοτεχνία ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ 1897
ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΣΥΓΚΕΙΜΕΝΟ Πολεμική αναμέτρηση μεταξύ του Βασιλείου της Ελλάδας και της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, με αφορμή το Κρητικό Ζήτημα 6 ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΜΑΙΟΥ 1896 ΘΟΔΩΡΟΣ ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗΣ οικονομικά προβλήματα Η κατάσταση στην Κρήτη, που βρισκόταν τότε υπό οθωμανικό ζυγό Η διακυβέρνηση της μεγαλονήσου από τον ελληνικής καταγωγής Καραθεοδωρή Πασά- φιλελεύθερο και φιλοδίκαιο πνεύμα του εξόργισε τους Τουρκοκρητικούς, οι οποίοι αποφάσισαν να καταστήσουν αδύνατη την περαιτέρω παραμονή του στο νησί δολοφονίες χριστιανών προκρίτων Τον Καραθεοδωρή Πασά διαδέχθηκε ο τουρκαλβανός Τουρχάν Πασάς, ο οποίος ούτε και αυτός έγινε αποδεκτός από τους ομοδόξους του Με προτροπή των μεγάλων δυνάμεων, τη διοίκηση της Κρήτης ανέλαβε ο χριστιανός Γεώργιος Βέροβιτς, πρώην διοικητής της Σάμου. Οι χριστιανοί Έλληνες, που αποτελούσαν το 80% των κατοίκων της Κρήτης, είχαν ξεσηκωθεί και ζητούσαν αυτονομία για το νησί Η Αγγλία, η Γαλλία, η Ρωσία, η Αυστρία και η Ιταλία έστειλαν από ένα πλοίο στην Κρήτη για την προστασία των υπηκόων τους
24 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 1897 οι μουσουλμάνοι προέβησαν σε σφαγές χριστιανών στα Χανιά Ο Δηληγιάννης στέλνει στρατιωτικές δυνάμεις στην Κρήτη, γνωρίζοντας ότι αυτό θα αποτελούσε αιτία πολέμου για την Υψηλή Πύλη ο Σουλτάνος κηρύσσει τον πόλεμο κατά της Ελλάδας, 5 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 1897 Την εποχή εκείνη, η ελληνοτουρκική μεθόριος διέτρεχε τη γραμμή από την Άρτα έως τις νοτιοανατολικές προσβάσεις του Ολύμπου Οι Οθωμανοί συγκέντρωσαν στρατιωτική δύναμη, αποτελούμενη από άνδρες και 1300 ιππείς, με αρχηγό τον Ετέμ Πασά και Γερμανούς συμβούλους Οι ελληνικές δυνάμεις παρέταξαν άνδρες και 500 ιππείς, με επικεφαλής τον διάδοχο Κωνσταντίνο
τέλος του ελληνοτουρκικού πολέμου 22 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 1897 στην Κωνσταντινούπολη Θεόδωρος Δηληγιάννης είχε παραιτηθεί υπό το βάρος της ήττας και τη Συνθήκη της Κωνσταντινούπολης υπέγραψε ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΖΑΙΜΗΣ οι εδαφικές απώλειες για την Ελλάδα ήταν μικρές, επανέκτησε τη Θεσσαλία, την οποία είχε χάσει στο πεδίο της μάχης Όμως, η Ελλάδα των τόσων οικονομικών προβλημάτων και του τρικούπειου «Δυστυχώς επτωχεύσαμεν!» υποχρεώθηκε να καταβάλει αποζημίωση στην Τουρκία ( τουρκικές λίρες), ως πολεμική επανόρθωση. Αναγκάσθηκε να λάβει ένα ακόμη δάνειο και προκειμένου να το ξεπληρώσει - τέθηκε υπό Διεθνή Οικονομικό Έλεγχο Αυτό είχε ως συνέπεια να εκχωρήσει πηγές των δημοσίων εσόδων στους πιστωτές και να δημιουργηθούν έτσι τα μονοπώλια στο τσιγαρόχαρτο, το αλάτι, το πετρέλαιο, τον καπνό, τα σπίρτα και τα τραπουλόχαρτα, που θα διατηρηθούν μέχρι την είσοδο της χώρας μας στην ΕΟΚ, 1981
Το θετικό για τις εθνικές διεκδικήσεις ήταν η αποχώρηση των Οθωμανών από την Κρήτη, η οποία απέκτησε την αυτονομία της (1898) πρώτο στάδιο για την ενσωμάτωσή της στην Ελλάδα (1913)
ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΕΥΡΩΠΗ- ΝΙΤΣΕ, ΒΑΓΚΝΕΡ ΕΛΛΑΔΑ- ΓΥΖΗΣ- ΕΑΡΙΝΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ (ΜΟΥΣΙΚΗ) ΠΑΛΛΑΣ ΑΘΗΝΑ Η ΔΟΞΑ Ο ΘΡΙΑΜΒΟΣ ΤΗΣ ΒΑΥΑΡΙΑΣ
ΦΡΙΞΟΣ ΑΡΙΣΤΕΑΣ ΩΔΗ ΣΤΟΝ ΗΛΙO «ΜΑΛΛΙΑΡΟΣ……ΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΣ:» ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΣ, ΟΡΑΜΑΤΑ, ΣΥΜΒΟΛΑ, ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ, ΘΡΗΣΚΕΙΑ, ΦΑΝΤΑΣΙΑ
ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ- ΘΩΜΑΣ ΘΩΜΟΠΟΥΛΟΣ Η ΑΥΤΟΘΥΣΙΑ, Ο ΠΑΝ, Η ΑΡΜΟΝΙΑ, Ο ΝΙΚΗΤΗΣ ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ ΧΑΛΕΠΑΣ, ΚΟΙΜΩΜΕΝΗ, ΦΙΛΟΣΤΟΡΓΙΑ, ΣΑΤΥΡΟΣ ΠΟΥ ΠΑΙΖΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΕΡΩΤΑ
ΘΩΜΑΣ ΘΩΜΟΠΟΥΛΟΣ
ΧΑΛΕΠΑΣ
Ένα από τα πιο ονομαστά γλυπτά του Γιαννούλη Χαλεπά, η Κοιμωμένη, στον τάφο της Σοφίας Αφεντάκη στο Α΄ Νεκροταφείο Αθηνών