Συσκευή κυματισμών ECOS (ALTAY spa) Μέρη-συναρμολόγηση-ενδεικτικά πειράματα ECOS (ALTAY spa) Μέρη-συναρμολόγηση-ενδεικτικά πειράματα 1ΕΚΦΕ Ιωαννίνων.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Advertisements

Το Θέρμο είναι κωμό- πολη της Αιτωλοακα- ρνανίας με επίσημο πληθυσμό κα- τοίκων.
ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Α 1 PROJECT.
Τι πρέπει να ξέρεις για το Γενικό Λύκειο. Όσα ακολουθούν παρακάτω προκύπτουν από την επεξεργασία του νόμου 4186/ΦΕΚ 193/ και τη συνέντευξη που.
Η νέα δομή του Γενικού Λυκείου  Ωρολόγια π ρογράμματα ανά τάξη  Τρό π ος π ροαγωγής και α π όλυσης  Παρουσιάζονται κατά σειρά :  Α ’ Λυκείου  Β ’
ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΦΥΤΩΝ Μεσογειακό κλίμα επικρατεί σε πέντε παραθαλάσσιες περιοχές της γης που βρίσκονται σε διαφορετικά σημεία, Μεσόγειος,
Σχολικό έτος B’ Λυκείου  Μαθήματα  Ομάδες προσανατολισμού Γ’ Λυκείου  Ομάδες προσανατολισμού  Επιστημονικά Πεδία
Αντιρατσιστική Εκ π αίδευση Βασικές αρχές ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΑΝΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ.
Project Α’ Τετραμήνου Β’ Λυκέιου. Εισαγωγή  Μανιτάρι ονομάζεται κοινώς το ορατό μέρος πολυκύτταρων μυκήτων με τη χαρακτηριστική, συνήθως ομβρελοειδή.
Αγγέλα Καλκούνη1 Ξύλινα Δάπεδα Διαδικασία Κατασκευής Ξύλινων Καρφωτών Δαπέδων.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ: ΓΡΑΒΑΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΙ ΜΥΡΣΙΑΔΗ ΕΙΡΗΝΗ.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ ΜΑΙΟΣ Βοηθήστε Μόνο με προέκταση αντικειμένου Μόνο με προέκταση αντικειμένου Μην πλησιάζεται ποτέ κάποιον που χρειάζεται βοήθεια.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥ Ερευνητική Εργασία (Project) Ομάδα 1 Αναστασιάδη Ανδριανή Στεργίου Μαρία - Ιωάννα Χασάϊ Φιορίντα Χουλιαράκη Αλεξάνδρα Ομάδα.
ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΣΩΜΑΤΟΣ ΙΙΙ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΑΥΞΗΜΕΝΟΥ ΒΑΡΟΥΣ (2)
1 Ο ΕΠΑΛ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ( PROJECT) ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ : ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΑΜΠΕΡΙΑΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ.
AΘΛΗΤΙΣΜΟΣ 1.Ο αθλητισμός στην Αρχαία Ελλάδα Οι ρίζες του ελληνικού αθλητισμού μπορούν να αναζητηθούν στην Εποχή του Χαλκού. Στους ιστορικούς χρόνους οι.
Όνομα εκπαιδευτικών που συμμετέχουν :, Καλλιόπη Κάμπουρα. Γεωργία Κάσπαρη, Ανδριάνα Μπακόλα. Σχολική Μονάδα : 2 ο και 6 ο Νηπιαγωγείο Χίου. Σχολική τάξη.
Θέμα Εργασίας : ΙΡΙΔΙΣΜΟΣ Project : 5 Μανιφάβα Αλεξάνδρα.
ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΑ ΨΗΛΑ ΒΟΥΝΑ PROJECT Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Ιλιάδα Μονομαχίες. Μονομαχία:Πάρη και Μενέλαου Ο Πάρης προβάλει απο το Τρωικό στράτευμα εναντίον του Μενέλαου.Πρίν την μονομαχία ο Πάρης κυριεύεται από.
ΑΡΙΣΤΟΤEΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ………. Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193)
MSc in Management and Information Systems
Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας
Project για την κολύμβηση για όλες τις ηλικίες και κατηγορίες ατόμων
Η ΦΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Ερωτήσεις 1. Στην ευθύγραμμη ομαλά επιταχυνόμενη κίνηση: α. η ταχύτητα είναι σταθερή β. ο ρυθμός μεταβολής της ταχύτητας είναι σταθερός γ. ο ρυθμός μεταβολής.
ΧΠΕ - ΟΙ ΠΟΡΟΙ ΣΤΟ MS PROJECT
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ επεξεργασία θέματος 2015
2η ΔΙΑΛΕΞΗ ΕΡΓΟ.
“ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ’’
Μέτρηση Μήκους – Εμβαδού - Όγκου
Η ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΤΑΞΗ-ΤΜΗΜΑ: Α’2 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
Project: ΟΙ ΜΙΚΡΟΕΛΕΓΚΤΕΣ στη ζωΗ μαΣ
ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΑ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΤΖΕΚΤ (PROJECT)
ΔΥΝΑΜΕΙΣ αν.
Μέτρηση Βάρους – Μάζας - Πυκνότητας
Άννα Κυπαρισσού,Γιουτζίν Κασεμάι.
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Ο Κύκλος του Νερού (Φυσική) Μεταβιτσιάδου Ελένη Σελίδα 1
ΣΥΓΚΛΙΝΟΝΤΕΣ ΦΑΚΟΙ Εργαστηριακή Άσκηση 13 Γ′ Γυμνασίου
Ενημέρωση για το Σεπτέμβριος, 2017 Κων/νος Παραστατίδης
Κρούσεις σωμάτων.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
Εργασία Β’ Λυκείου Μάθημα: Project
ΞΕΝΑΓΟΙ Η ομάδα μας αποτελείται από άτομα τα οποία συνεργάστηκαν και ολοκλήρωσαν την εργασία της ξενάγησης.
Μελέτη της κίνησης οχήματος με βάση πειραματικά δεδομένα
…την Ερευνητική Εργασία (project) με θέμα την κοινωνική διάσταση του ελληνικού κινηματογράφου (Οικογένεια, θέση γυναίκας, σχέση δύο φύλων).
ΚΑΤΑΚΛΙΣΗ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΑΠΌ ΘΑΛΑΣΣΑ
Βησσαρίων ο Τραπεζούντιος
Περιβαλλοντολόγοι : Εργασία 1
ΕΜΒΑΔΟΝ ΕΠΙΠΕΔΗΣ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΣ
Μήκος κύκλου & μήκος τόξου
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΥΛΙΚΩΝ
Θέρμο Αιτωλοακαρνανίας
ΤΜΗΜΑ : Πρακτικών Ασκήσεων Διδασκαλίας (ΠΑΔ)
Θέμα: «Γνώσεις και Δεξιότητες Φυσικών Επιστημών για τους Εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στο Δημοτικό Σχολείο» Εισηγητής: Ιωάννης Β. Ντελής Δάσκαλος – Φυσικός.
ΑΜΠΕΛΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΑΘΛΑΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ.
Равномерно убрзано праволинијско кретање
التردد حركة دائرية سرعة محيطية سرعة زاوية راديان
ΓΡΑΜΜΕΣ - ΓΡΑΜΜΑΤΑ - ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
נושא 5: מגנטים ומגנטיות.
ΜΥΙΚΗ ΣΥΣΠΑΣΗ.
Περιφερειακό Σύστημα Ακοής
Μέτρηση εμβαδού Εργαστηριακή Άσκηση 1 B′ Γυμνασίου
Διδάσκουσα: Μπαλαμώτη Ελένη
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Συσκευή κυματισμών ECOS (ALTAY spa) Μέρη-συναρμολόγηση-ενδεικτικά πειράματα ECOS (ALTAY spa) Μέρη-συναρμολόγηση-ενδεικτικά πειράματα 1ΕΚΦΕ Ιωαννίνων

2

Τι περιέχει η συσκευή ΕίδοςΠοσ. Διαφανή λεκάνη με επίπεδο ισοπαχή γυάλινο πυθμένα και οπή απορροής1 Κοχλίες οριζοντίωσης8 Ηλεκτρονικός ελεγκτής1 Φυσητήρα αέρα1 Σημειακή φωτεινή πηγή αλογόνου με στέλεχος & καλώδια τροφοδοσίας1 Κάτοπτρο με βάση στήριξης1 Οθόνη προβολής1 Μαύρα πάνελ σκίασης3 Ευθύγραμμο Διεγέρτη με δύο κυλινδρικούς μαγνήτες στήριξης1 Μονό διεγέρτη με κυλινδρικό μαγνήτη στήριξης1 Στήριγμα διεγερτών με στέλεχος1 Σειρά μεταλλικών εμποδίων : Δύο μακριά ευθύγραμμα εμπόδια Ένα κοντό, ευθύγραμμο εμπόδιο Ένα καμπύλο εμπόδιο (παραβολικό κάτοπτρο) Ένα εμπόδιο «ορθή γωνία» 1 3ΕΚΦΕ Ιωαννίνων

Τι περιέχει η συσκευή ΕίδοςΠοσ. Σειρά οπτικών εμποδίων από Plexiglas με στηρίγματα Ένα με παράλληλες πλευρές Ένας συγκλίνων φακός Ένας αποκλίνων φακός Ένας ορθογώνιο τρίγωνο Ένα ισοσκελές τρίγωνο 1 Ορθοστάτης σημειακής φωτεινής πηγής αλογόνου1 Στήριγμα ορθοστάτη σημειακής φωτεινής πηγής αλογόνου1 Καλώδια τροφοδοσίας φυσητήρα αέρα2 Μεταλλικοί πείροι ένωσης πλαϊνών πάνελ8 Πλαστικοί πείροι σύνδεσης6 Σωλήνα απορροής latex και εξάρτημα ρύθμισης ροής1 Στροβοσκόπια χειροκίνητα8 4ΕΚΦΕ Ιωαννίνων

Τι περιέχει η συσκευή (φωτογραφίες) Διαφανής πλαστική λεκάνη, με γυάλινο, επίπεδο και ισοπαχή πυθμένα διαστάσεων περίπου 52 x 44,5 x 5cm και οπή απορροής. Οκτώ κοχλίες οριζοντίωσης Ένα στήριγμα ορθοστάτη σημειακής φωτεινής πηγής αλογόνου Εξάρτημα ρύθμισης απορροής 5ΕΚΦΕ Ιωαννίνων

Τι περιέχει η συσκευή (φωτογραφίες) Φυσητήρας αέρα Ηλεκτρονικός ελεγκτής 6ΕΚΦΕ Ιωαννίνων

Τι περιέχει η συσκευή (φωτογραφίες) Κάτοπτρο με βάση στήριξης Οθόνη προβολής Πλαϊνά πάνελ σκίασης Πίσω πάνελ σκίασης 7ΕΚΦΕ Ιωαννίνων

Τι περιέχει η συσκευή (φωτογραφίες) Μονός διεγέρτης για την παραγωγή κυκλικών παλμών και κυκλικών περιοδικών κυμάτων Διπλός διεγέρτη για την επίδειξη των κροσσών συμβολής Ευθύγραμμος διεγέρτης για την παραγωγή ευθύγραμμων παλμών και ευθύγραμμων περιοδικών κυμάτων και την επίδειξη της ανάκλασης και της διάθλασης. 8ΕΚΦΕ Ιωαννίνων

Τι περιέχει η συσκευή (φωτογραφίες) Δύο μακριά ευθύγραμμα εμπόδια για εκτέλεση πειραμάτων περίθλασης σε ακμή και της αρχής του Huygens. Ένα κοντό, ευθύγραμμο εμπόδιο που σε συνδυασμό με τα προηγούμενα, χρησιμοποιείται στα πειράματα περίθλασης και συμβολής από διπλή ή τριπλή σχισμή. Ένα καμπύλο εμπόδιο για την επίδειξη της συμπεριφοράς των υδάτινων κυμάτων πάνω σε κοίλο ή κυρτό κάτοπτρό. Ένα εμπόδιο «ορθή γωνία» που αναπαράγει την οπτική αναλογία δύο κατόπτρων 90°. Σειρά οπτικών εμποδίων από Plexiglas χρησιμοποιούνται για τη μείωση της ταχύτητας των επιφανειακών κυμάτων λόγω της μείωσης του βάθους του υγρού. * Τα στηρίγματα των εμποδίων αυτών δεν υπάρχουν στο κιτ που δόθηκε στα σχολεία. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε νομίσματα ή ροδέλες από τη συσκευή μελέτης κεντρομόλου δύναμης. 9ΕΚΦΕ Ιωαννίνων

Μέρη (φωτογραφίες) Σημειακή στροβοσκοπική φωτεινή πηγή αλογόνου προσαρμοσμένη σε κατάλληλο ορθοστάτη. Στροβοσκόπια χειροκίνητα με ισαπέχουσες σχισμές 5cm 10ΕΚΦΕ Ιωαννίνων

Συναρμολόγηση (βήματα) ΕΚΦΕ Ιωαννίνων

Συναρμολόγηση (βήματα) ΕΚΦΕ Ιωαννίνων

Συναρμολόγηση (βήματα) Πηγή επιπέδων κυμάτων Πηγή κυκλικών κυμάτων 1212 Δύο σύγχρονες πηγές κυκλικών κυμάτων 13ΕΚΦΕ Ιωαννίνων

Σημειακή φωτεινή πηγή αλογόνου Ορθοστάτης Λεκάνη κυματισμών Διπλός διεγέρτης Κοχλίας οριζοντίωσης Κάτοπτρο προβολής Οθόνη προβολής Καμπύλο εμπόδιο Ηλεκτρονικός ελεγκτής Φυσητήρας αέρα Σωλήνας απορροής και εξάρτημα ρύθμισης απορροής Καλώδια σύνδεσης Η συσκευή συναρμολογημένη 14ΕΚΦΕ Ιωαννίνων

Παραγωγή και διάδοση παλμών και περιοδικών κυμάτων (ευθύγραμμων και κυκλικών) Μέτρηση του μήκους κύματος και Υπολογισμός ταχύτητας διάδοσης Σχέση της ταχύτητας διάδοσης και του βάθους του νερού Παραγωγή ευθύγραμμων κυμάτωνΠαραγωγή κυκλικών κυμάτων 15ΕΚΦΕ Ιωαννίνων

Γεμίζουμε με νερό μέχρι το βάθος περ. 0,8 cm. Ρυθμίζουμε τη συχνότητα σε 10 Hz και παρατηρούμε τα δημιουργούμενα κύματα. Υπολογίζουμε το μήκος κύματος λ, μετρώντας το μήκος 5λ στην οθόνη. Το λ είναι μεγεθυμένο. Υπολογίζουμε το πραγματικό μήκος διαιρώντας το με το συντελεστή μεγέθυνσης(=φαινομενικό μήκος ενός αντικειμένου στην οθόνη/πραγματικό του μήκος μέσα στο νερό) Υπολογίζουμε την ταχύτητα διάδοσης υ. Επαναλαμβάνουμε και για συχνότητες 15, 20,… Hz. Συμπληρώνουμε κατάλληλο πίνακα. Παραγωγή και διάδοση παλμών και περιοδικών κυμάτων (ευθύγραμμων και κυκλικών) Μέτρηση του μήκους κύματος και Υπολογισμός ταχύτητας διάδοσης Σχέση της ταχύτητας διάδοσης και του βάθους του νερού 16ΕΚΦΕ Ιωαννίνων

Παραγωγή κυκλικών κυμάτων Παραγωγή και διάδοση παλμών και περιοδικών κυμάτων (ευθύγραμμων και κυκλικών) Μέτρηση του μήκους κύματος και Υπολογισμός ταχύτητας διάδοσης Σχέση της ταχύτητας διάδοσης και του βάθους του νερού 17ΕΚΦΕ Ιωαννίνων

Παραγωγή ευθύγραμμων κυμάτων Παραγωγή και διάδοση παλμών και περιοδικών κυμάτων (ευθύγραμμων και κυκλικών) Μέτρηση του μήκους κύματος και Υπολογισμός ταχύτητας διάδοσης Σχέση της ταχύτητας διάδοσης και του βάθους του νερού 18ΕΚΦΕ Ιωαννίνων

f (Hz) λ (m) υ (m/s)=λ.f Η γραφική παράσταση του λ με το 1/f πρέπει να προσεγγίζει μια ευθεία της οποίας η κλίση παριστάνει την ταχύτητα διάδοσης υ Παραγωγή και διάδοση παλμών και περιοδικών κυμάτων (ευθύγραμμων και κυκλικών) Μέτρηση του μήκους κύματος και Υπολογισμός ταχύτητας διάδοσης Σχέση της ταχύτητας διάδοσης και του βάθους του νερού Τεχνική Υπόδειξη: Βρείτε το μήκος κύματος μετρώντας π.χ. απόσταση 5λ. 19ΕΚΦΕ Ιωαννίνων

Για μικρού πλάτους κυμάνσεις ισχύει προσεγγιστικά, όταν το βάθος είναι μικρό: Όπου g= επιτάχυνση. της βαρύτητας και D= Βάθος νερού Επαναλαμβάνουμε το πείραμα για διάφορα βάθη νερού για την ίδια συχνότητα. Τι μπορεί να παρατηρήσουμε; Παραγωγή και διάδοση παλμών και περιοδικών κυμάτων (ευθύγραμμων και κυκλικών) Μέτρηση του μήκους κύματος και Υπολογισμός ταχύτητας διάδοσης- Σχέση της ταχύτητας διάδοσης και του βάθους του νερού 20ΕΚΦΕ Ιωαννίνων

Ανάκλαση ευθύγραμμων κυμάτων σε ευθύγραμμο εμπόδιο. Μπορούμε να αποδείξουμε ότι η γωνία πρόσπτωσης είναι ίση με τη γωνία ανάκλασης; 21ΕΚΦΕ Ιωαννίνων

Ανάκλαση ευθύγραμμων κυμάτων σε παραβολικό εμπόδιο. Τι παρατηρούμε; Αν χρησιμοποιήσουμε τη σημειακή πηγή κυμάτων, τι σχήμα πρέπει να έχουν τα ανακλώμενα κύματα; 22ΕΚΦΕ Ιωαννίνων

Διάθλαση ευθύγραμμων κυμάτων σε τριγωνικό πρίσμα. Τι παρατηρούμε; Τεχνικές Υποδείξεις: Είναι αρκετά δύσκολο να πετύχει αυτό το πείραμα. Το νερό πάνω από το πρίσμα δεν πρέπει να έχει βάθος πάνω από 2-3 mm, για βάθος νερού περίπου 1,5 cm. Για να έχουμε μεγάλη διαφορά ταχύτητας κυμάτων πάνω από το πρίσμα σε σχέση με το συνολικό βάθος τοποθετούμε το πρίσμα σε λεπτά νομίσματα ή ροδέλες. Αποφύγετε φαινόμενα επιφανειακής τάσης εξ αιτίας του λεπτού στρώματος νερού πάνω από το πρίσμα. Μπορούμε να ελαττώσουμε την επιφανειακή τάση προσθέτοντας λίγο διαλυτικό. 23ΕΚΦΕ Ιωαννίνων

Διάθλαση ευθύγραμμων κυμάτων σε τριγωνικό πρίσμα. Μπορούμε να αποδείξουμε το Νόμο του Snell: για τη διάθλαση των κυμάτων; Με ποιο τρόπο; na/nb=λa/λb 24ΕΚΦΕ Ιωαννίνων

Συμβολή κυμάτων από δύο σύμφωνες πηγές: Μπορούμε να αποδείξουμε τις συνθήκες ενισχυτικής ή αποσβεστικής συμβολής; Τι συμβαίνει όσο αυξάνεται η συχνότητα των κυμάτων; 25ΕΚΦΕ Ιωαννίνων

Πειράματα περίθλασης κυμάτων σε εμπόδιο ή σχισμές. Πείραμα επίδειξης του φαινομένου Doppler Τεχνικές Υποδείξεις: Στερεώστε την πηγή κυκλικών κυμάτων σε μια ελαφριά ράβδο από σιδηρομαγνητικό υλικό και μετατοπίστε τη με σταθερή ταχύτητα έτσι ώστε η πηγή να δημιουργεί κύματα σταθερού πλάτους. 26ΕΚΦΕ Ιωαννίνων

 Οδηγίες χρήσης της συσκευής (ECOS-ALTAY)  «Συμπληρωματικά στοιχεία για τη συσκευή κυματισμών» από το ΕΚΦΕ Ηλείας (Ηλίας Καλογήρου)-Φεβρουάριος 2008: Πολύ αναλυτικές οδηγίες χρήσης της συσκευής με πολλές τεχνικές λεπτομέρειες.  Εργαστηρ. Οδηγός Φυσικής PSSC  Arons: Oδηγός διδασκαλίας της Φυσικής, εκδ. Τροχαλία.  Wikipedia στο άρθρο “Ripple Tank”.  Basic Experiments with ripple tanks του Nuffield Foundation  Ripple Tank Systems της PASCO  Προσομοίωση: Virtual Ripple Tank του Phet Project (For teachers) : ανακτήθηκε 26/1/13  (Προσομοίωση σε Java), ανακτήθηκε 26/1/ ΕΚΦΕ Ιωαννίνων