Δρούγκα Κλεονίκη Καρακίτσιος Αντρέας Κωτόπουλος Η. Τριαντάφυλλος ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ & ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΠΟΤΥΠΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΟΡΘΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΙΔΗ Α. ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ = αφηγηματικό είδος στο οποίο ένας άνθρωπος εκθέτει το βίο και το έργο του (εστίαση εσωτερική-μηδενική)
Advertisements

 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Γ. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ- ΚΡΙΤΙΚΗ.
ΠΑΙΔΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου, Αλ. Γκίκας, Ι. Χαρδαλούπα
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
Κωδικοποίηση και επεξεργασία ποιοτικών δεδομένων
Συνεργατική τέχνη, αφήγηση και συμπεριληπτική εκπαίδευση
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΣΕΒΑΣΜΟΣ – ΕΥΘΥΝΗ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΣΕΒΑΣΜΟΣ – ΕΥΘΥΝΗ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ Τελετή Έναρξης Προγράμματος.
Ο ρόλος της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα
Ανδρέας Ν. Ζεργιώτης Σχολικός Σύμβουλος 49ης Περιφέρειας Δ.Ε. Αττικής
Δόμηση και αποδόμηση κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΠΛΑΤΩΝ Συνεργατική Δημιουργία Τέχνης για την Μείωση της Περιθωριοποίησης.
Τα πρώτα βήματα μιας κριτικής ανάγνωσης
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΠΟ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν.Πέλλας.
1 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ‘ΑΛΛΟΥ’ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
Ισότητα Φύλων Πανταζάκου Χριστίνα.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
ΜΑΘΗΜΑ 4ο (Κοινωνικές ομάδες)
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
Κοινωνικός και οικονομικός ρόλος της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα
ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΚΑΙ ΚΑΘΕΣΤΩΤΑ ΑΛΗΘΕΙΑΣ
Σουρίδη – Μπαταγιάννη Παναγιώτα Φιλόλογος, ΜΔΕ 3o Γυμνάσιο Αργυρούπολης - Αθήνα.
ΕΝΟΤΗΤΑ 3, ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ Διερεύνηση βασικών χαρακτηριστικών της Περιγραφής
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Λαϊκή πίστη και κοινωνική οργάνωση. Ευάγγελος Αυδίκος.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Αρχές οργάνωσης εκπαιδευτικού προγράμματος.
Οι σκοποί της Αγωγής. Αγωγή α) Σύνολο από σκόπιμες, προγραμματισμένες και μεθοδευμένες ενέργειες και επιδράσεις (β) Διαδικασίες και επιδράσεις του ευρύτερου.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
«Η εικόνα της ‘Ευρώπης’ και του ‘Άλλου’ στο σχολείο και στα σχολικά εγχειρίδια» « Ευρωπαϊκή Διάσταση στην εκπαίδευση. Όψεις, θεωρήσεις, προβληματισμοί,
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( ) Ενότητα 3 Το κίνημα του Εξπρεσιονισμού Αγγελική Ρόζη Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Θεατρικών Σπουδών 1.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
1 Παιδική Λογοτεχνία Κωτόπουλος H. Τριαντάφυλλος Π.Τ.Ν. – Π.Δ.Μ.
1 Παιδική Λογοτεχνία Κωτόπουλος H. Τριαντάφυλλος Π.Τ.Ν. – Π.Δ.Μ.
Κειμενογλωσσολογία 12ο μάθημα
ΠΜΣ Ευρωπαϊκή Κοινωνική Πολιτική Ευρωπαϊκές Πολιτικές Μετανάστευσης και Κοινωνικής Ενσωμάτωσης Θεματική ενότητα 2 ου εξαμήνου / 3 τρίωρα σεμινάρια.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Υπό της φοιτήτριας : ΠΑΠΑΝΙΔΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Επιβλέπουσα καθηγήτρια :
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Αφήγηση αφήγηση.
Ερμηνευτική προσέγγιση
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ( ) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
ΗΘΙΚΟΣ ΣΧΕΤΙΚΙΣΜΟΣ.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Διαπολιτισμική Νοσηλευτική Το Μοντέλο της Πολιτισμικής Ικανότητας
Α) Κριτική Θεωρία.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού και των μαθητών
Εργασία Α’ τετραμήνου Τόσκα Ραβέσα Κοκκίνου Έλενα Σφακιανάκη Βασιλική Τζαβάρα Κωνσταντίνα.
Ευ. Φρυδάκη Καθηγήτρια Παιδαγωγικής
Βασίλης Τσάφος ΤΕΑΠΗ - ΕΚΠΑ
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ( ) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
Γιώργος Κοντογιάννης Τάξη: Γ΄ Τμήμα: 1 Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ζάχου Μ.
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( )
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
Φιλοσοφία Αθλητισμού Ευάγγελος Αλμπανίδης.
Ο ΦΕΜΙΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ
Αξιοβίωτη Ολοκληρωμένη Ανάπτυξη
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Ευρωπαϊκός Χώρος Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας – Εισαγωγή στη Μεθοδολογία Έρευνας Μάθημα 3.
ΑΦΗΓΗΣΗ Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός και Νέες Τεχνολογίες Ι Ομάδα Story 3 Υπ. Καθ.
Έλενα Βότση, Βαλίνα Διαμαντή
Giroux & McLaren «Βorder pedagogy»
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Νέα Αθηναϊκή σχολή ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ και ΝΑΤΟΥΡΑΛΙΣΜΟΣ
– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δρούγκα Κλεονίκη Καρακίτσιος Αντρέας Κωτόπουλος Η. Τριαντάφυλλος ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ & ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΠΟΤΥΠΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΟΡΘΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

2 Η περιπέτεια ενός ιδεολογικού κινήματος Ιστορική αρχή στην Ευρώπη τα πρώτα χρόνια του προηγούμενου αιώνα Ιστορική αρχή στην Ευρώπη τα πρώτα χρόνια του προηγούμενου αιώνα Πολιτισμικός μαρξισμός: λόγω απόλυτου χαρακτήρα – μονοπαραγοντική εξήγηση της Ιστορίας Πολιτισμικός μαρξισμός: λόγω απόλυτου χαρακτήρα – μονοπαραγοντική εξήγηση της Ιστορίας Σύνδεση με Ίδρυμα Κοινωνικών Ερευνών (1923) και Πανεπιστήμιο Φρανκφούρτης. Αντόρνο, Μαρκούζε, Φρομ: Αμερική Σύνδεση με Ίδρυμα Κοινωνικών Ερευνών (1923) και Πανεπιστήμιο Φρανκφούρτης. Αντόρνο, Μαρκούζε, Φρομ: Αμερική

3 Μεταπολεμική πορεία του κινήματος Η πολιτική ορθότητα vs στερεοτυπικές ρατσιστικές ιδέες & προσβλητικές διατυπώσεις Η πολιτική ορθότητα vs στερεοτυπικές ρατσιστικές ιδέες & προσβλητικές διατυπώσεις Μετατροπή σε οργανωμένο ιδεολογικό και πολιτικο-κοινωνικό κίνημα Μετατροπή σε οργανωμένο ιδεολογικό και πολιτικο-κοινωνικό κίνημα Επιδιώκει: αξιοπρεπή και πολιτισμικά σαφή εικόνα για τα μέλη των ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων Επιδιώκει: αξιοπρεπή και πολιτισμικά σαφή εικόνα για τα μέλη των ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων Πολιτισμική ευαισθησία και σεβασμός για τον "άλλο". Πολιτισμική ευαισθησία και σεβασμός για τον "άλλο".

4 Η πρόσφατη μετεξέλιξη του κινήματος – Τελευταίες δύο δεκαετίες – Τελευταίες δύο δεκαετίες Υποκριτικός καθωσπρεπισμός – αντιφάσεις – έλεγχος σκέψης – απονεύρωση Υποκριτικός καθωσπρεπισμός – αντιφάσεις – έλεγχος σκέψης – απονεύρωση Συσχετισμός με τα σπουδαιότερα ιδεολογικά κινήματα της εποχής: Οικολογία, Φεμινισμός κ.τ.λ. Συσχετισμός με τα σπουδαιότερα ιδεολογικά κινήματα της εποχής: Οικολογία, Φεμινισμός κ.τ.λ. Γελοιοποίηση – Διακωμώδηση / καυστική διάθεση Γελοιοποίηση – Διακωμώδηση / καυστική διάθεση

5 Στόχοι Επίδραση της Πολιτικής Ορθότητας στη Σύγχρονη Παιδική Λογοτεχνία Επίδραση της Πολιτικής Ορθότητας στη Σύγχρονη Παιδική Λογοτεχνία Συστηματική διερεύνηση των στοιχείων της ανατροπής σε κείμενα με πρωταγωνιστή το λύκο Συστηματική διερεύνηση των στοιχείων της ανατροπής σε κείμενα με πρωταγωνιστή το λύκο  Κακό άγριο ζώο: κοινωνικοποιητικοί μηχανισμoί της δυτικής κουλτούρας  Λύκος: σύμβολο φόβου, εχθρότητας a priori  Αντιστροφή / μεταβίβαση ιδιοτήτων

6 Ερευνητικό υλικό 20 παιδικά κείμενα – εικονογραφημένα και μη ( ) Παραδείγματα τίτλων 20 παιδικά κείμενα – εικονογραφημένα και μη ( ) Παραδείγματα τίτλων Κατάλογοι ειδικών περιοδικών – Διαδρομές / Επιθεώρηση Παιδικής Λογοτεχνίας Κατάλογοι ειδικών περιοδικών – Διαδρομές / Επιθεώρηση Παιδικής Λογοτεχνίας Έκδοση από επίσημους εκδοτικούς οίκους Έκδοση από επίσημους εκδοτικούς οίκους

7 Μέθοδος Ανάλυση Περιεχομένου - Θεωρία της αφήγησης Ανάλυση Περιεχομένου - Θεωρία της αφήγησης Θεμελιακές κατηγορίες: Θεμελιακές κατηγορίες:  Ανατροπή (αναθεώρηση / υπονόμευση παγιωμένων αντιλήψεων – Συνύπαρξη θετικών και αρνητικών χαρακτηριστικών)  Φεμινισμός - Φύλο  Οικολογία - Περιβάλλον  Διαφορετικότητα – Κοινωνική συνύπαρξη

8 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ 1. Διαφορετικότητα γραφής Α. κατηγορία Διασκευές:  1. Απροσδόκητο τέλος: - επαναληπτική χρήση αφηγηματικών σχημάτων π.χ. Τρία λυκάκια  2. Διακειμενικότητα: αντιστροφή των πρωταγωνιστικών ρόλων π.χ. Ο καλόκαρδος λύκος  3. Ανατροπή ιδεολογικών στερεοτύπων με παιγνιώδη τρόπο π.χ. Μικρό λυκάκι

9 1. Διαφορετικότητα γραφής 1. Διαφορετικότητα γραφής Β. κατηγορία: πρωτότυπα κείμενα.  1. Οργάνωση / εξέλιξη πλοκής σε σύγχρονους αφηγηματικούς τόπους π.χ. Παιγνίδια με το λύκο  2. Μείξη τεχνικών π.χ. Ένας λύκος μα τι λύκος  3. Διακειμενικότητα από εξωλογοτεχνικές και εξωκειμενικές εμπειρίες.  4. Αντιπαράθεση ουτοπίας και πραγματικότητας

10 2. Ανατροπές – Κεντρική ιδεοληψία A.A.A.A.  1. Άρση αρνητικών προσήμων – αποδόμηση αρνητικών στερεοτύπων  2. Αντικειμενικοποίηση της εικόνας του λύκου  3. Επιρροή οικολογικών – φεμινιστικών κινημάτων  Όχι λύκος με ειδικές ανάγκες

11 2. Ανατροπές – Ανασκευή περιφερειακών στερεοτύπων - αξιών 2. Ανατροπές – Ανασκευή περιφερειακών στερεοτύπων - αξιώνΒ.  1. Αποδόμηση: ηθικής αξίας της εργασίας ως αυτοσκοπού - χειραγώγηση επιθυμιών και πρόσκαιρων απολαύσεων ως δείγμα ωριμότητας  2. Κριτική προσέγγιση της δομής της δυτικής οικογένειας – οικονομική ανεξαρτητοποίηση / ψυχολογική αυτονόμηση – αγνοώντας τις ατομικές ιδιαιτερότητας και τη διαφορετικότητα

12 2. Ανατροπές – Ανασκευή περιφερειακών στερεοτύπων - αξιών 2. Ανατροπές – Ανασκευή περιφερειακών στερεοτύπων - αξιών Β.  3. Υποτιθέμενη απελευθέρωση - αλματώδης τεχνολογική πρόοδος vs αρμονική συνύπαρξη φύσης.  4. Αυτοπεριορισμός – δραματική απομόνωση των ηρώων από το φυσικό περιβάλλον. Περιφρούρηση δημιουργημένων και πλαστών καταναλωτικών συνηθειών

13 Επίλογος Άρση στερεοτυπικών/προσχηματισμένων απόψεων. Άρση στερεοτυπικών/προσχηματισμένων απόψεων. Υπονόμευση της μίας και μοναδικής «αλήθειας». Υπονόμευση της μίας και μοναδικής «αλήθειας». Υγιής σάτιρα – χιουμοριστική συναίρεση δημιουργίας και κριτικής. Υγιής σάτιρα – χιουμοριστική συναίρεση δημιουργίας και κριτικής. Ενεργή και σκεπτόμενη συμμετοχή του αναγνώστη στην κατασκευή των νοημάτων του έργου. Ενεργή και σκεπτόμενη συμμετοχή του αναγνώστη στην κατασκευή των νοημάτων του έργου. Νεοτερική γραφή – επικουρία λογικής θεατή αρχαίου θεάτρου (ήδη γνωστός ο μύθος) Νεοτερική γραφή – επικουρία λογικής θεατή αρχαίου θεάτρου (ήδη γνωστός ο μύθος)