Το Παιχνίδι των Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων. Επισκόπηση Φάση Α’: Αναζητώντας ΑΕΠ – Προετοιμασία – Παιχνίδι Αναζήτησης ΑΕΠ – Ανάδειξη νικητή Φάση Β’:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝ ΕΛ/ΛΑΚ Ιουνίου Κέντρα Προώθησης Ελεύθερου Λογισμικού (ΚΠΕΛ) Λίνα Γουσίου.
ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ ΟΦΕΛΗ αξιοποίηση τους κατά την προετοιμασία
Σημ.: Οι ώρες διδασκαλίας που αναφέρονται σε κάθε φάση και στάδιο είναι κατά προσέγγιση.
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Το Internet: Αναζητήσεις στο διαδικτύο.
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Πανελλήνιο Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
WEB PAGE VIA WEEBLY. Α’ ΦΑΣΗ •Ενημέρωση Β’ ΦΑΣΗ •Συντονισμός Γ’ ΦΑΣΗ •Συλλογή και επεξεργασία πληροφοριών Δ’ ΦΑΣΗ •Υλοποίηση.
Wikipedia Η Βικιπαίδεια ή Wikipedia είναι ένα εγχείρημα: • Συλλογικό, • Εγκυκλοπαιδικό παγκόσμιο, • Πολύγλωσσο, Στόχος • Να παρέχει ελεύθερα επαναχρησιμοποιήσιμο.
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Λογισμικό: Εύρεση και εγκατάσταση λογισμικού.
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
Εισαγωγή στις βασικές έννοιες Δικτύου και Διαδικτύου
Ωφέλειες από τη χρήση των Η / Υ στη μαθησιακή διαδικασία.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT) Αναζήτηση κατάλληλων εκπαιδευτικών εργαλείων του διαδικτύου και δημιουργία οδηγών χρήσης για την αξιοποίησή τους στην εκπαιδευτική.
1 ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΑ Μάθημα 1 ο : Μέσα και πολυμέσα Εισηγήτρια:Αναστασία Κατρανίδου.
Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ Howard Gardner Θέμα: Ανακύκλωση.
MODULE 3 – Εξερευνώντας το τοπίο της Ανοικτής Πρόσβασης: πώς να χρησιμοποιήσουμε την ΑΠ.
Jigsaw: Τί είναι;.
Open Discovery Space (
Βασικές τεχνικές γνωριμίας
Η ένταξη των ψηφιακών βιβλιοθηκών στον χώρο της εκπαίδευσης Επιμέλεια-Παρουσίαση Μαρία-Ειρήνη Καραχάλιου Β Ανδρομάχη Νοτοπούλου Β
Πλαίσιο ανάπτυξης ΕΠΣΕ+Τ Διεθνείς τάσεις για την ανοικτή πρόσβαση Διεθνείς πρωτοβουλίες και δράσεις για ανοικτή πρόσβαση Νέες πρακτικές για επιστημονικές.
Τίτλος: "Μια έρευνα σχετικά με την αποτελεσματικότητα των ηλεκτρονικών υπηρεσιών πληροφορίας στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση: Μελέτη περίπτωσης" Ιουλία.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
ΤΡΕΛΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ Λογοτεχνία – Γλώσσα Ονόματα μαθητών Ασλανίδου Νεκταρία – Χριστίνα Α1 Τουλούμη Αντιγόνη Α4 Αραούζου Βαρδαλάχου Αθηνά Α1 Νικοδημητροπούλου.
Πρόγραμμα Σπουδών ΤΠΕ-Τεχνολογίες Πληροφορίας Επικοινωνίας ΣΤ’ τάξης.
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
Κατηγορίες Λογισμικού. Περιγραφή Ενότητας  Στην ενότητα αυτή θα παρουσιάσουμε την έννοια του λογισμικού. Θα αναπτυχθούν οι κατηγορίες λογισμικού με τις.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Οδηγός Αναζήτησης Ιδρυματικού Αποθετηρίου
Εύρεση και είσοδος σε κανάλι συνομιλίας Χρησιμοποιήστε την αναζήτηση του Lync για την εύρεση καναλιών στα οποία έχετε πρόσβαση. 1.Στο κύριο παράθυρο του.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ Βρίσκοντας κατάλληλα αντικείμενα μάθησης:
Πλατφόρμα Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης
DSpace:ένα ψηφιακό αποθετήριο ανοικτής πρόσβασης Φοιτήτρια : Νικολέττα Μπίζου Μάθημα: Ηλεκτρονική δημοσίευση Διδάσκοντες: Σαράντος Καπιδάκης Μανώλης Γεργατσούλης.
Χρήση διαδραστικών πινάκων στη μαθησιακή διαδικασία Γιάννης Σαλονικίδης - ΠΕ70, επιμορφωτής ΜΕΡΟΣ Α: ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ Γενικό μέρος - Ενότητα
6/3/2015 OCLC Connexion Εργασία στο μάθημα ψηφιακές βιβλιοθήκες Μαρινοπούλου Μαρία.
Εξετάσεις Πιστοποίησης «ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ» Εκπαιδευτών Ενηλίκων
Διδακτική Πληροφορικής
“ΛΥΣΙΑΣ 2012” 16ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός μέσω Internet.
SusCity: κατασκευάζοντας ψηφιακά παιχνίδια αειφόρων πόλεων Ν. Γιαννούτσου Μ. Δασκολιά Μ. Ξένος Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας
Σμαράγδα Χρυσοστόμου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Μουσικής Παιδαγωγίας και Διδακτικής, ΤΜΣ, ΕΚΠΑ Συνεργάτης ΙΤΥΕ «Διόφαντος» Συντονίστρια της Ομάδας Αισθητικής.
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 « Εκπαιδευτικό υλικό και εφαρμογές για μαθητές με αναπηρία » Κ. Μπούκουρας.
Πρακτικές Σχεδιασμού Μαθήματος. Πρακτικές καλού σχεδιασμού μαθήματος Η συγκέντρωση του εκπαιδευτικού υλικού και η οργάνωση στο eclass γίνεται πλέον σε.
Ελευθερία στα σχολεία Οδηγός εγκατάστασης Ubuntu Ltsp + Εκπαιδευτικό υλικό.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
 Στόχος της παρουσίασης αυτής είναι η εξοικείωση με τον Ηλεκτρονικό Κατάλογο της Βιβλιοθήκης προκειμένου να αναζητήσουμε ένα τεκμήριο από τη συλλογή.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Προδιαγραφές εκπαιδευτικού Λογισμικού. Γενικές προδιαγραφές Να αξιοποιεί όλα τα επικοινωνιακά μέσα (κείμενο, εικόνα, ήχο, μουσική, video, σχέδια και κινούμενα.
Βρίσκω Ανοικτούς Εκπαιδευτικούς Πόρους
Ανοικτοί μαθησιακοί πόροι
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Υπηρεσία Ηλεκτρονικής Σχολικής Τάξης (η-Τάξη/eclass)
Που και πως ψάχνουμε.
Προδιαγραφές εκπαιδευτικού Λογισμικού
Παραδείγματα προσβάσιμων προτύπων
Αυδίκος Αθανάσιος – Πήχας Στέφανος
Δημιουργία ηλεκτρονικού βιβλίου
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
ΣΜΕΑΕ Ορεστιάδα 27/1/2016.
8ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΘΕΜΑΤΟΣ ΑΤΟΜΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ
Το Διαδίκτυο - Internet
Δραστηριότητες και μικροσενάρια
Μαθαίνοντας το Φωτόδεντρο
Διαδραστικά σχολικά βιβλία
ΚΑΤΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
Διαχείριση πληροφοριών και επικοινωνίες
Διδάσκων: Χρήστος Κατσάνος
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το Παιχνίδι των Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων

Επισκόπηση Φάση Α’: Αναζητώντας ΑΕΠ – Προετοιμασία – Παιχνίδι Αναζήτησης ΑΕΠ – Ανάδειξη νικητή Φάση Β’: Συνδυάζοντας ΑΕΠ – Δημιουργία ομάδων – Συνδυασμός ΑΕΠ – Παρουσίαση Σύνθετων ΑΕΠ

Φάση Α’ Αναζητώντας ΑΕΠ

Κάρτες (1/4) Κάρτες Ρόλων – Μαθητής – Εκπαιδευτικός Μοιράζονται τυχαία, ανεξάρτητα από την πραγματική ιδιότητα του συμμετέχοντα

Κάρτες (2/4) Κάρτες Αποθετηρίων – Συμβολίζουν ελληνικά και διεθνή αποθετήρια που δίνουν πρόσβαση σε ΑΕΠ OER COMMONS ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ e-ΥΛΙΚΟ ΧΡΗΣΤΩΝ ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΑΝΟΙΚΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ MULTIMEDIA EDUCATIONAL RESOURCE FOR LEARNING & ONLINE TEACHING LRE Repository of OER LeMill REPOSITORY ΨΗΦΙΑΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ SCIENTIX PORTAL LA FLOR REPOSITORY The OSR PORTAL OPEN DISCOVERY SPACE PORTAL ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Κάρτες (3/4) Κάρτες Θεματικών – Μόλυνση Περιβάλλοντος – Κλιματική Αλλαγή – Ενδοσχολική βία, κ.α. – Κάρτα τζόκερ (ελεύθερη επιλογή θέματος) ΧΗΜΙΚΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ ΜΟΛΥΝΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ ΘΕΩΡΗΜΑ ΤΡΟΦΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ

Κάρτες (4/4) Κάρτες ηλικιών – Ορίζουν την ηλικιακή ομάδα μαθητών για τους οποίους αναζητούμε ΑΕΠ

Προετοιμασία Ελέγξτε ότι ο Η/Υ μπροστά σας διαθέτει σύνδεση στο διαδίκτυο, ανοίγοντας έναν φυλλομετρητή (browser) Ανοίξτε ένα πρόγραμμα επεξεργασίας κειμένου (Word ή Wordpad) – Θα το χρειαστείτε σε όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού

Ξεκινώντας το παιχνίδι Κάτω από το πληκτρολόγιο του υπολογιστή στον οποίο κάθεστε, θα βρείτε μια κάρτα που περιέχει το ρόλο σας – Μαθητής ή Εκπαιδευτικός Για το υπόλοιπο παιχνίδι, θα προσπαθείτε να βρείτε ΑΕΠ κατάλληλα για το ρόλο που έχετε

Διαδικασία Σε κάθε γύρο, εμφανίζεται στην οθόνη, μια κάρτα αποθετηρίου, μια κάρτα θεματικής και μια κάρτα ηλικίας Στο αποθετήριο που εμφανίζεται, ψάχνουμε για τη θεματική, ΑΕΠ που να προορίζονται για το ρόλο μας και να αντιστοιχούν στην ηλικία μαθητών που έχει εμφανιστεί

Παράδειγμα 1 Είστε μαθητής και αναζητάτε στο Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα για το Πυθαγόρειο Θεώρημα που να είναι κατάλληλα για μαθητές από 9 έως 12 ετών ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ ΘΕΩΡΗΜΑ 9-12

Παράδειγμα 2 Είστε εκπαιδευτικός και αναζητάτε στο αποθετήριο του OER Commons, υλικό σχετικά με την Κλιματική Αλλαγή, για να προετοιμάσετε το μάθημα σας για παιδιά από 12 έως 15 ετών OER COMMONS ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ 12-15

Παράδειγμα 3 Οι παίκτες αποφασίζουν από κοινού το θέμα για το οποίο θα ψάξουν υλικό στο OER Commons για ηλικίες 12 έως 15 OER COMMONS 12-15

Τέλος γύρου Η αναζήτηση διαρκεί 5 λεπτά Μετά το τέλος των 5 λεπτών, ο γύρος τελειώνει Στο τέλος του γύρου, μεταφέρετε (copy-paste) τη θεματική και το αποτέλεσμα της αναζήτησης σας (URL ενός τουλάχιστον ΑΕΠ), στο έγγραφο σας και αποθηκεύετε

1 ος γύρος ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΤΡΟΦΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ 9-12

2 ος γύρος ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ 9-12 ΜΟΛΥΝΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

3 ος γύρος MULTIMEDIA EDUCATIONAL RESOURCE FOR LEARNING & ONLINE TEACHING ΠΛΑΝΗΤΕΣ 6-9

4 ος γύρος ΑΓΧΟΣ & ΜΟΝΤΕΡΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ OER COMMONS 15-18

5 ος γύρος ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

Φάση Β’ Συνδυάζοντας ΑΕΠ

Δημιουργία Ομάδων Κάθε ομάδα θα έχει 3-4 μέλη και θα δουλέψει σε μια συγκεκριμένη θεματική, προετοιμάζοντας σύνθετους ΑΕΠ Θα χρησιμοποιήσετε τα αποτελέσματα των αναζητήσεων της προηγούμενης συνάντησης – Αναζητώντας επιπρόσθετους πόρους αν το κρίνετε απαραίτητο, με ένα μικρό αντάλλαγμα*

Παράδειγμα ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΤΡΟΦΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ

Διαδικασία Η ομάδα που περιέχει τον νεότερο συμμετέχοντα, ξεκινά πρώτη, διαλέγοντας τη θεματική που προτιμά – Οι υπόλοιπες ομάδες συνεχίζουν με τη φορά των δεικτών του ρολογιού

Διαδικασία Έχετε στη διάθεση σας, 40 λεπτά για να προετοιμάσετε 2 ΑΕΠ, για τη θεματική σας – 1 για εκπαιδευτικούς, στο ηλικιακό εύρος που επιλέχθηκε στην πρώτη Φάση – 1 για μαθητές, επίσης για το ηλικιακό εύρος που επιλέχθηκε στην πρώτη Φάση – Το κάθε σύνθετο ΑΕΠ, θα πρέπει να περιέχει από 2 έως 5 ΑΕΠ

*Αναζητώντας Επιπλέον ΑΕΠ Αν οι ΑΕΠ που έχουν βρεθεί από την πρώτη φάση, δε σας καλύπτουν, μπορείτε να πάρετε μια κάρτα αποθετηρίου και να ψάξετε και σε αυτό για ΑΕΠ Ωστόσο, αν το κάνετε αυτό, θα έχετε τη δυνατότητα να συμπεριλάβετε όχι 5 αλλά 4 ΑΕΠ στο σύνθετο ΑΕΠ που ετοιμάζετε

Προετοιμασία Έχετε 10 λεπτά για να προετοιμάσετε την παρουσίαση σας – Γραπτώς, με χειρονομίες, αφήγηση, αλλά όχι στον Η/Υ! – Μοιράστε ρόλους και αναλάβετε συγκεκριμένα κομμάτια ο καθένας – Αυτοσχεδιάστε… – Σαν ομάδα…

Παρουσίαση Θα έχετε 2 λεπτά στη διάθεση σας για κάθε σύνθετο ΑΕΠ, άρα 4-5 λεπτά ανά ομάδα Δε θα έχουμε ερωτήσεις σε αυτό το στάδιο, όλες οι ερωτήσεις θα γίνουν και θα συζητηθούν στην ανοιχτή συζήτηση που θα ακολουθήσει

Ανοιχτή Συζήτηση Είναι εύκολο να ψάχνετε ΑΕΠ; Τα αποτελέσματα της αναζήτησης, σας ικανοποίησαν; Γιατί; Ήταν εύκολο να συνδυάζετε ΑΕΠ; Τι προκλήσεις αντιμετωπίσατε; Είναι ίδιος ο τρόπος αναζήτησης για μαθητές και εκπαιδευτικούς; Τι διαφορές έχει;