Σχέδιο Μάρκετινγκ Πόλης Τελικές Οδηγίες/Άσκηση ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ - ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ Νικόλας Καραχάλης 28/11/2015.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Μικροδιδασκαλία: Παρουσίαση Επιχειρηματικού Σχεδίου με τίτλο:……
Advertisements

Welcome to Maastricht University Faculty of Economics and Business Administration Περιβαλλοντικό Μάρκετινγκ-Μάνατζμεντ Ανάπτυξη, Δοκιμή κ Λανσάρισμα Νέων.
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΒΑΘΜΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΝΑΠΤΥΓΜΕΝΕΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ Ισόρροπης ανάπτυξης Κορεσμένες ή συμφορημένες - Υψηλό βαθμό ανάπτυξης- Υπερσυγκέντρωση.
1ο ΘΕΜΑ ΠΑΙΔΕΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ=Το σύνολο των διαδικασιών με τις οποίες επιτυγχάνεται η πνευματική, η κοινωνική,η ηθική ολοκλήρωση του ατόμου. ΦΟΡΕΙΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
1.Κλασικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών 2. Ξένων Γλωσσών και Ευρωπαϊκών Σπουδών 3. Θετικών Επιστημών - Βιοεπιστημών – Πληροφορικής - Τεχνολογίας 4. Οικονομικών.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ - ΤΡΟΦΙΜΩΝ Εισήγηση 1 η Δρ. Δημήτριος Π. Πετρόπουλος Οικονομολόγος.
Ανάπτυξη Στρατηγικής Πληροφοριακών Συστημάτων και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν.
Το marketing στη σύγχρονη εποχή ικανοποίηση, ποιότητα και αξία Satisfaction, Quality and Value.
"europe by easyJet" "Come on, let's fly!" "The web's favourite airline" "Where can we take you?"
Διοίκηση ολοκληρωμένης επικοινωνιακής στρατηγικής Ολοκληρωμένη Επικοινωνία Μάρκετινγκ Διδάσκων: Γεώργιος Πανηγυράκης Τμήμα: Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων.
Αντικείμενο του παρόντος είναι να διερευνήσει τις προοπτικές του έντυπου τύπου, όπως αυτός διαμορφώνεται υπό το νέο πρίσμα της ταχύτατης ανάπτυξης του.
Κατάρτιση Επιχειρηματικού Σχεδίου. Επιχειρηματικός Σχεδιασμός Επιχειρηματικός σχεδιασμός σημαίνει ότι ο επιχειρηματίας αποφασίζει τι θα κάνει, πώς θα.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 1 : ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΚΑΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης.
« Τοπική πλατφόρμα για την απασχόληση και την επιχειρηματικότητα νέων αποφοίτων ΤΕΙ / ΑΕΙ στην καινοτομία και την καινοτομική επιχειρηματικότητα » Περιφερειακή.
Ανάπτυξη και δοκιμή νέων προϊόντων και υπηρεσιών.
Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΠΟΧΗ Α΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ 2011 – ΓΕΛ ΔΙΟΝΥΣΟΥ Συντονίστριες: Ειρ. Χλέντζου – Μ. Φλώρου.
Πώς μπορεί ένας νέος Δερματολόγος να είναι Αποτελεσματικός και Ανταγωνιστικός, με το λιγότερο δυνατό κόστος? Νικόλαος Γ. Αποστολάκης.
Διαδικτυακές συναλλαγές στον Τουρισμό (e-tourism) (Θ) Ενότητα 10: e-marketing και τουρισμός Δρ.Βασιλική Κατσώνη, Επίκουρος Καθηγήτρια ΤΕΙ Αθήνας Τμήμα.
Ενότητα # 1: Εισαγωγικές Έννοιες Διδάσκουσα: Άννα Ζαρκάδα Τμήμα: Οργάνωση & Διοίκηση Επιχειρήσεων Συμπεριφορά Καταναλωτή.
Με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Λουκία Μπάκα Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια Αθήνα 2011
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
There is always a way… Τετάρτη 26 Απριλίου 2017
ΙΕΚ Πάτρας – Στέλεχος Διοίκησης και Οικονομίας (Σ.Δ.Ο.)
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ
ΤΟ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΝΟΤΗΤΑ 2η
Η διαδικασία του σχεδιασμού Τουριστικού Μάρκετινγκ
Η Κοκκινοσκουφίτσα σε νέες περιπέτειες
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Η Επικοινωνία Α΄.
Το Marketing Β΄.
Βασικες Εννοιες Φυσικης
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Περιβαλλοντολόγοι :Παρουσίαση 2
Οι μαθητές μου κι εγώ γυρίζουμε ταινία
«Ο εθισμός των νέων στο διαδίκτυο»
Παρατακτική και υποτακτική σύνδεση, ασύνδετο σχήμα
Ο ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΜΕ ΤΗ ΣΑΜΑΡΕΙΤΙΣΣΑ
Η σημασία της Γεωπονικής Επιστήμης-Τεχνολογίας
ΜΕΡΟΣ ΙV: Καθοριστικοί παράγοντες και Εμπόδια υιοθέτησης ΤΠΕ
Σχέδιο προσέγγισης και υλοποίησης online μαθημάτων
4ο Γυμνάσιο Αμαρουσίου Ενημέρωση Γονέων
ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Επαγγελματική Εκπαίδευση και Αγορά Εργασίας
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜ
Διάλεξη 13η Προέλευση και λειτουργικότητα του εξεικονισμού της εκπαίδευσης Αναπληρωτής Καθηγητής ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΛΕΙΟΣ.
Project: Εθισμός στο Internet
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ.
Διαδικασία και Μεθοδολογία
Α Ο Δ Ε ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Στρατηγικές & Τεχνικές Αναζήτησης Εργασίας
Υλικό οδηγός για την δημιουργία
Συμβουλευτική υποστήριξη κοινωνικών vs
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Διάγραμμα Πορείας Σχεδιασμού
N148 Εργαστήριο Αξιολόγησης Αθλητικής Απόδοσης
Nέο Πρόγραμμα Αθήνα, Ιούνιος 2014.
Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού
Φάσεις ολοκλήρωσης επενδυτικών σχεδίων
Η επικοινωνία στη Νοσηλευτική
Ασφαλής χρήση του Διαδικτύου
Διαδραστική Μάθηση © 2018.
Ερευνητικές Περιοχές Ενδιαφέροντος Σύνοψη
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Internet safety Λεόντειος Σχολή Αθηνών Δημοτικό Στ2
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Τα ψηλά βουνά -Η κατάρα του πεύκου-
Πρόγραμμα βελτίωσης παροχών προς τους πελάτες
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΜΜΕ ΣΤΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ή ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΟΤΑ Εξ αποστάσεως εκπαιδευτικό.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σχέδιο Μάρκετινγκ Πόλης Τελικές Οδηγίες/Άσκηση ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ - ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ Νικόλας Καραχάλης 28/11/2015

ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ MARKETING PLAN Έρευνα Μάρκετινγκ (Ερωτηματολόγιο) Τμηματοποιήση – Μίγμα Προϊόντων (Διαφοποιημένο/Τοπικό/Εξατομικευμένο) Τοποθέτηση (Ιδιότητες Προϊόντων) Εσωτερικό Μάρκετινγκ Λοιπά θέματα (Τιμολόγηση ανάλογα με το στόχο, Logistics, ταχύτητα σχεδιασμού προϊόντων, κά). Θέματα Ηθικής Κοινωνική Ευθύνη

ΟΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΕΝΟΣ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ, ΜΕΤΑΒΑΛΛΟΜΕΝΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ (Ι) 1)Διεπιστημονική Προσέγγιση - Ευρύ φάσμα ειδικοτήτων 2)Εννοιολογική Εξέλιξη 3) Μεθοδολογική Προσέγγιση - Συμμετοχικός Σχεδιασμός/Εταίροι /Placemaking -Μέτρηση Επιπτώσεων -Εργαλεία Επικοινωνίας ΚΑΡΑΧΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΣ

8 Ps PRODUCT – Αγαθά (Προϊόντα) PARTNERSHIP - Συνεργασίες PEOPLE – Άνθρωποι PACKAGING - Πακέτα PROGRAMMING - Προγραμματισμός PLACE – Κανάλια διανομής (Τόπος) PRICE – Κόστος PROMOTION - Προώθηση 4 Rs RIGHTS - Δικαιώματα ROLES – Ρόλοι RESPONSIBILITIES – Ευθύνες RELATIONSHIPS - Σχέσεις 4 Από τα 8 Ps του Κότλερ στα 4 Rs Μάρκετινγκ Τόπου ΚΑΡΑΧΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΣ

ΟΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΕΝΟΣ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ, ΜΕΤΑΒΑΛΛΟΜΕΝΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ (ΙΙ) 4) Ανάπτυξη του e-marketing Social Media Marketing Αποτίμηση επιτυχίας με on-line εργαλεία 5) Περιορισμένη Βιβλιογραφία – Υλικό - Δυσκολία ανεύρεσης κειμένων στρατηγικής 6) Κριτικές Στάσεις - Σύνδεση με Νεοφιλελεύθερες πολιτικές ιδεολογίες αφού στόχος παραμένει η προσέλκυση επιχειρηματικού κεφαλαίου από τη διεθνή αγορά - Συχνά δεν αντικατοπτρίζει τις επιθυμίες των κατοίκων - Συνταγολόγιο(Pratt 2011) 7) Εξειδικευμένη Στόχευση ΚΑΡΑΧΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΣ

Πολλαπλή Στόχευση Eindhoven: Brainport Toronto: H πιο «πράσινη» πόλη στον κόσμο ΚΑΡΑΧΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΣ

Ψώνια 7ΚΑΡΑΧΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΣ

Γαστρονομία 8ΚΑΡΑΧΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΣ

ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΧΕΔΙΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΟΠΟΥ Σχέδιο Μάρκετινγκ Τόπου με αφορμή τη διοργάνωση ενός ειδικού γεγονότος Σχέδιο Μάρκετινγκ μίας περιοχής της πόλης ή με αφορμή ένα έργο ανάπλασης Τουρισμός και Μάρκετινγκ Προορισμού Διαχείριση Κρίσεων 9ΚΑΡΑΧΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΣ

Δράσεις για τόνωση της αγοράς Haarlem, Ολλανδία: Βράβευση Καταστήματος της Χρονιάς Γιορτές Αγοράς – Μυτιλήνη (Οκτώβριος 2012) 10ΚΑΡΑΧΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΣ

Χαρακτηριστικά, Πλεονεκτήματα και Αξίες μιας πόλης Η προτίμηση για μια πόλη μπορεί να βασίζεται σε λογικά ή συναισθηματικά κριτήρια (προσοχή: μπορεί να απευθυνόμαστε σε νέους ή παλιούς «πελάτες») Χαρακτηριστικά: Που βρίσκεται, κόστος ξενοδοχεία, γαστρονομία, κλπ Πλεονεκτήματα: Περιπέτεια, Ρομαντισμός, Χαλάρωση, Καλλιτεχνική Εμπειρία, κλπ Αξίες: Πολυπολιτισμικότητα, Κοινωνικότητα, Δημιουργική Ατμόσφαιρα 11

Χαρακτηριστικά, Πλεονεκτήματα και Αξίες μιας πόλης ΧαρακτηριστικάΠλεονεκτήματαΑξίες Τι είναι;Τι μπορεί να κάνει για μένα; Τι σημαίνει για μένα; Στόχος είναι η γνωστοποίηση/ πληροφορία Στόχος είναι η προτίμηση Στόχος είναι η προσωπική ταύτιση με τη πόλη ΛογικήΣυναίσθημα Πηγή: Kolb

Μέθοδοι Προώθησης (Επικοινωνιακό Μείγμα) 1.Διαφήμιση 2.Ενέργειες Προώθησης και Δημόσιες Σχέσεις 3.Δημοσιότητα 4.Προσωπικές Πωλήσεις 5.Direct Marketing Για να καταλήξει μία πόλη στο βέλτιστο επικοινωνιακό μείγμα θα πρέπει να λάβει υπόψη τρεις βασικές παραμέτρους: 1.Προτιμώμενες Πηγές Επικοινωνίας του κοινού-στόχου 2.Στόχοι της επικοινωνίας 3.Καταλληλότητα των διαθέσιμων εργαλείων 13ΚΑΡΑΧΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΣ

e-marketing και Κοινωνικά Δίκτυα Dubrovnik: Διαγωνισμός στο Facebook Πλεονεκτήματα χρήσης του Διαδικτύου Χαμηλό Κόστος / 24ωρη λειτουργία Δυνατότητα Άντλησης Στοιχείων από τους διαδικτυακούς επισκέπτες (Αναπληροφόρηση - Feedback) Social Media Marketing/ Viral Marketing Δυνατότητα για προσωποποίηση υπηρεσιών 14ΚΑΡΑΧΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΣ

15

Αφηγηματική Προσέγγιση (Storytelling) 16ΚΑΡΑΧΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΣ

Στρατηγική Επικοινωνίας Στην περίπτωση που το αντικείμενο του μάρκετινγκ είναι ένα προϊόν (π.χ. αναψυκτικό) ή μια υπηρεσία (π.χ. κούρεμα), η αγορά του από τoν καταναλωτή ισοδυναμεί με επιτυχία. Σε ορισμένες περιπτώσεις ο στόχος μας μπορεί να είναι κοινωνικός (π.χ. κατά της οδήγησης υπό την επήρεια μέθης) Στην περίπτωση μιας πόλης αν και έχουμε ταυτοχρόνη προώθηση υλικών και άυλων προϊόντων, υπηρεσιών, εμπειριών, εικόνων, κλπ. συνήθως πουλάμε υπηρεσίες. Επομένως η στρατηγική επικοινωνίας πρέπει να εστιάσει σε συγκεκριμένες μεθόδους προώθησης των υπηρεσιών αυτών. Οι υπηρεσίες σε αντίθεση με τα προϊόντα διαθέτουν τα εξής χαρακτηριστικά: Α) Είναι άυλες Β) Δεν μπορούν να αποθηκευτούν (ανάγκη για last minute offers!) Γ) Είναι προσωποποιημένες Δ) Η παραγωγή και η κατανάλωση υπηρεσιών συμβαίνει ταυτόχρονα.

Σλόγκαν

ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ – ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΠΟΥ- ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΟΠΟΥ

Info Point/Σήμανση

Groningen

Προβολή και e-marketing Πλεονεκτήματα χρήσης του Internet Α. Χαμηλό Κόστος Β. Πρόσβαση όλο το 24ωρο Γ. Πλούσιο περιεχόμενο Δ. Εύκολη και συνεχής ενημέρωση Ε. Αναπληροφόρηση (Feedback) Μειονεκτήματα A.Αφορά κυρίως τις νεότερες ηλικίες (προς το παρόν…)

Εικόνα Η τουριστική ιστοσελίδα του Τορίνο Πηγή: Πηγή: Εικόνα. Η τουριστική ιστοσελίδα του Τορίνο

ΦΑΣΕΙΣ Marketing – Management Process 5 φάσεις: Ανάλυση Σχεδιασμός Δημιουργία Υλοποίηση Έλεγχος

Στρατηγική Επικοινωνίας Στην περίπτωση που το αντικείμενο του μάρκετινγκ είναι ένα προϊόν (π.χ. αναψυκτικό) ή μια υπηρεσία (π.χ. κούρεμα), η αγορά του από τoν καταναλωτή ισοδυναμεί με επιτυχία. Σε ορισμένες περιπτώσεις ο στόχος μας μπορεί να είναι κοινωνικός (π.χ. κατά της οδήγησης υπό την επήρεια μέθης) Στην περίπτωση μιας πόλης αν και έχουμε ταυτόχρονη προώθηση υλικών και άυλων προϊόντων, υπηρεσιών, εμπειριών, εικόνων, κλπ. συνήθως πουλάμε υπηρεσίες. Επομένως η στρατηγική επικοινωνίας πρέπει να εστιάσει σε συγκεκριμένες μεθόδους προώθησης των υπηρεσιών αυτών. Οι υπηρεσίες σε αντίθεση με τα προϊόντα διαθέτουν τα εξής χαρακτηριστικά: Α) Είναι άυλες Β) Δεν μπορούν να αποθηκευτούν (ανάγκη για last minute offers!) Γ) Είναι προσωποποιημένες Δ) Η παραγωγή και η κατανάλωση υπηρεσιών συμβαίνει ταυτόχρονα.

Διαφήμιση Επικοινωνιακοί Στόχοι: Οι επικοινωνιακοί στόχοι εµπίπτουν σε τρεις κατηγορίες: α. στην πληροφόρηση / γνωστοποίηση στο κοινό µας σε ό,τι αφορά το προϊόν και τις υπηρεσίες που προσφέρουµε β. στην πειθώ, να πείσουµε δηλαδή το κοινό µας ότι τα δικά µας προϊόντα υπερτερούν σε σχέση µε τα όµοια που κυκλοφορούν από άλλες εταιρείες. γ. στην υπενθύµιση του ονόµατος του προϊόντος µας. Διαδικασία Επικοινωνίας και τρόποι διαφήμισης (χιούμορ, ιστορία, προσωπικότητα)

Διαφήμιση Μηνύματα: Το µήνυµα ή τα μηνύματα τα οποία θα µεταφέρουµε είναι η ουσία της διαφήμισης. Το µήνυµα κάθε διαφήµισης συνοψίζει το όφελος ή τα οφέλη που παρέχει το προϊόν στον καταναλωτή. Η διαφήµιση, προκειµένου να επιτύχει το σκοπό της, επικαλείται είτε τη λογική του καταναλωτή, είτε το συναίσθηµά του ή, σπανιότερα, την ηθική του (το σωστότερο). Η επιλογή του µηνύµατος εξαρτάται από τον τοµέα στον οποίο υπερτερεί το προϊόν µας έναντι των άλλων οµοειδών προϊόντων και από τις επιθυµίες του καταναλωτή. Μία διαφήμιση δεν περνάει ένα μόνο μήνυμα αλλά πολλαπλά Πρωτεύον - Δευτερεύον μήνυμα Άμεσο - Έμμεσο Μήνυμα Λεκτική Επικοινωνία

Μέθοδοι Προώθησης (Επικοινωνιακό Μείγμα) 1.Διαφήμιση 2.Ενέργειες Προώθησης και Δημόσιες Σχέσεις 3.Δημοσιότητα 4.Προσωπικές Πωλήσεις 5.Direct Marketing Για να καταλήξει μία πόλη στο βέλτιστο επικοινωνιακό μείγμα θα πρέπει να λάβει υπόψη τρεις βασικές παραμέτρους: 1.Προτιμώμενες Πηγές Επικοινωνίας του κοινού-στόχου 2.Στόχοι της επικοινωνίας 3.Καταλληλότητα των διαθέσιμων εργαλείων