Κρητικοί Παραδοσιακοί Χοροί Χανιώτης Πεντοζάλι Μαλεβυζιώτης.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΦΥΣΗ – ΑΝΘΡΩΠΟΙ - ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Advertisements

ΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
Μια όμορφη ιστορία του Paulo Coelho
Toυ Νεκρού αδερφού Εισαγωγικά Παραλογές
Παραδοσιακοί Χοροί της Μακεδονίας
ΠΟΛΕΜΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ.
Η Τρίτη Εθνική Συνέλευση Μπαλάσης Γιάννης Παπαγεωργίου Άλκης Γ1 γυμνασίου.
Μαθήτρια: Ισμήνη Τσιγκανέ Καθηγήτρια: Μπορέτου Σταυρούλα Μάθημα: Κείμενα Έτος:
Ο κύκλος του νερού Νικολέττα Τσαγγαρίδου
Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΥ ΧΟΡΟΥ ΧΟΡΟΣ ΠΥΛΑΙΑΣ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΧΟΡΟΣ ΤΣΑΜΙΚΟΣ
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
ωρα σκεφτομαι στιχο για να φιαξω…
Τα απελευθερωτικά οράματα ο Ρήγας Φεραίος
Ερωτήσεις Multiple choice Καθηγητής Φυσικής Αγωγής
ΘΕΜΑ: Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ
Ομάδα Παραδοσιακών Χορών Δήμου Φιλοθέης
Χοροί Κώστας κ. – Γιάννης Φ..
ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ.
ΘΕΟΔΟΣΗΣ ΠΑΡΑΣΤΡΑΤΙΔΗΣ
Η ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ Ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΜΙΝΩΪΚΗ ΚΡΗΤΗ
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
Ιδιωτικό Δημοτικό Σχολείο ΔΔΜΝ Ναυστάθμου Κρήτης
Μια φορά κι έναν καιρό, σε ένα συννεφιασμένο ανοιξιάτικο δειλινό, το φεγγάρι μας ξεκίνησε για τη γνωστή του διαδρομή.
Χορός είναι η ρυθμική κίνηση ενός ή περισσότερων προσώπων που εκτελείται με συνοδεία μουσικής ή τραγουδιού. Στην αρχαιότητα λεγόταν χορός και το άσμα των.
ΠΟΣΟ ΚΑΙ ΤΙ ΧΟΡΕΥΟΥΝ ΟΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ!
Η εξέγερση στη Μολδοβλαχία
Η ΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΩΣ 07:34.
Ο ρυθμός ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ : 2012 – 2013 ΤΜΗΜΑ : ΑΠ4 ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ :
Βασίλης Γιωργαλλάς Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Βασίλης Γιωργαλλάς Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Ερωτήσεις Multiple choice.
Χορός-Κίνηση-Έκφραση
Διεξαγωγή πολιτιστικού προγράμματος με τίτλο:
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο
9ο ΓΕΛ Πατρών ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ :
Όταν ο άνθρωπος έγινε γεωργός και κτηνοτρόφος
ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ : ΜΠΟΥΖΙΚΑ Θ. – ΠΕ 14
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ «ΠαραδοσιακοΙ χοροΙ : ΜελΕτη και διδασκαλΙα»
ΧΟΡΟΣ ΕΚΦΡΑΣΗ ΨΥΧΗΣ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΟΣ
ΤΟ ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΡΕΣΙ.
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
Διάλεξη 2η O ΧΟΡΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού Μάθημα:
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ
Ταξίδι στον χρόνο. Περσική Αυτοκρατορία Σακκα, Ν. (μτφ) (2002). Εγκυκλοπαίδεια του Αρχαίου Κόσμου, Αθήνα: Άγκυρα, σ.52.
ΚΟΥΡΟΓΕΝΗ ΘΕΟΔΩΡΑ ΛΑΜΠΡΙΝΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΦΩΤΕΛΛΗ ΜΑΡΙΑ ΧΡΥΣΑΝΤΖΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΑΛΚΟΟΛ.
“Θα παίξομε και καστρινό και το μαλεβιζιώτη απου τονε χορεύουνε όσοι ‘χουνε τη νιότη” “Είναι ένας όμορφος χορός από το Μαλεβίζι και δεν υπάρχει Κρητικός.
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα ‘’Άσκηση και Ποιότητα Ζωής’’. Ατομική Εργασία στο.
Παραδοσιακοί Χοροί. Περιεχόμενα Εισαγωγικά Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί (καλαματιανός,τσάμικος,μπάλος)Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί (καλαματιανός,τσάμικος,μπάλος)
IΙΣΤΟΡΙΑ ΧΟΡΟΥ-ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ O ΧΟΡΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Ιστορία Ερωτήσεις και απαντήσεις
Σκέψεις της στιγμής Μουσική: Autumn Rose.
ΣΥΡΤΟΣ 1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Οι Κρητικοί παραδοσιακοί χοροί στην ψυχοσύνθεση των Κρητικών
Ακόντιο Ισαβέλλα Παπαδοπούλου Μυρτώ Παπαδοπούλου Φανή Παπαχρήστου
Ωσάν κι αυτή που μού ‘λαχε δεν είδα Όμορφη και παράξενη πατρίδα,
Ωσάν κι αυτή που μού ‘λαχε δεν είδα Όμορφη και παράξενη πατρίδα,
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Καθηγήτρια : Νάνου Χρύσα
Όταν ο άνθρωπος έγινε γεωργός και κτηνοτρόφος
Ισπανική Μουσική & Χορός
Τα κυριότερα επαναστατικά κινήματα
Εορτασμός της επετείου της 28ης Οκτωβρίου 1940 Οργανώθηκαν σταθμοί-εργαστήρια Ιστορικά γεγονότα, Χορός, Μουσική-Τραγούδι, Κατασκευές 27 Οκτωβρίου 2017.
Κώστας κ. – Γιάννης Φ. Χοροί. Καλαματιανό Δημοφιλέστατος δημοτικός χορός ( που λέγεται και ίσος ή συρτός ) με πανάρχαιες ελληνικές ρίζες. Άγνωστος είναι.
Γιάννης Βάρης Ε2’ 1ο πρότυπο πειραματικό σχολείο Θεσσαλονίκης Π. Τ. Δ
ΧΟΡΟΣ ΚΟΜΠΑΤΣΙΑΡΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ.
ΟΙΚΙΑ - ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ (ΧΑΛΕΠΑ ΧΑΝΙΩΝ)
Ανάλυση της τεχνικής στο
Η εξέγερση στη Μολδοβλαχία
Ρυθμός και κίνηση στις χώρες της Μεσογείου
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κρητικοί Παραδοσιακοί Χοροί Χανιώτης Πεντοζάλι Μαλεβυζιώτης

Χανιώτης « Χανιώτικο ‘ναι το νερό, χανιώτικη και η βρύση, Χανιώτισσα είναι και η κοπελιά που πάει να γεμίσει »  Έχει ρίζες από τα Χανιά και ειδικότερα στην Επαρχία Κισσάμου γι αυτό το ακούμε και Κισσαμίτικο.  Είναι στρωτός και ήρεμος χορός.  Αποκαλείται «χορός της αγάπης», Σερτός ή Συρτός.  Ονομάζεται Συρτός γιατί τα βήματα είναι σεμνά, συρτά στο έδαφος και Χανιώτικος γιατί πρωτοχορεύτηκε στα Χανιά.

Προέλευση Χανιώτη φ Ο Συρτός της Κρήτης ή Χανιώτικος Συρτός ή απλά Χανιώτης αποτελεί τον βασικό χορό στα γλέντια των κρητικών σε όλες τις περιστάσεις. Ιστορικά στοιχεία αναφέρουν ότι οι πρώτες μελωδίες του Συρτού δημιουργήθηκαν από κρήτες που πολεμούσαν υπέρ του Βυζαντίου την περίοδο της Άλωσης της Κωσταντινούπολης. Πολύ αργότερα, στη Κίσσαμο του νομού Χανίων, πραγματοποιείται ένα κρητικό γλέντι με βιολάτορα το Κισσαμίτη Στέφανο Τριανταφυλλάκη ή Κιώρο. Μετά από παραγγελιά, ο Κιώρος με το βιολί του έπαιξε τις μελωδίες του Συρτού και κάποιοι συμμετέχοντες στο γλέντι πιάνοντας το χορό, φαίνεται πως χόρεψαν (αυτοσχεδιαστικά) τον κυκλικό χορό της Κρήτης.

Ψυχοσύνθεση Χανιώτης : Είναι ένας θρησκευτικός χορός στον οποίο ο χορευτής εκφράζετε κάνοντας φιγούρες περισσότερο στο έδαφος παρά στον αέρα. Η λαβή του χορού: Από τις παλάμες στο ύψος τον χεριών. Ο χορός προσφέρει στον άνθρωπο κάτι πολύ περισσότερο από διασκέδαση. Προσφέρει ψυχαγωγία και σωματική υγεία, διαπλάθοντας και εξασκώντας παράλληλα το σώμα και το μυαλό.

Πεντοζάλι «Άλλο χορό δεν ’ρέγουμαι, ωσάν τον Πεντοζάλη που πάει τρία ζάλα εμπρός και δυό γιαγέρνει πάλι» Ανήκει στους πηδηχτούς κρητικούς χορούς και έχει οκτώ βήματα Είναι πολεμικός χορός. Έχει ρίζες από τα Σφακιά των Χανίων. Αποκαλείται «αντρικίστικος» χορός.

Προέλευση Πεντοζάλι Τη δημιουργία του ανέλαβε ο Ιωάννης Βλάχος ή Δασκαλογιάννης, ο οποίος ήταν πρωτεργάτης της 5 ης Κρητικής Επανάστασης, η οποία αποφασίστηκε να συμβεί στις 10 Οκτωβρίου 1769, μαζί με 12 οπλαρχηγούς. Τη μουσική του χορού συνέθεσε ο Στέφανος Τριανταφυλλάκης ή Κιώρος. Ο ρόλος του χορού ήταν να εμψυχώσει τους πολεμιστές για απελευθέρωση από τους Τούρκους.

Ψυχοσύνθεση  Πεντοζάλι: χορός της λεβεντιάς, της περηφάνιας.  Η λαβή του χορού: αλληλοϋποστήριξη, αμοιβαία εμπιστοσύνη, αλληλοεκτίμηση και συνεργασία μεταξύ των συμπολεμιστών.  Οι πατιές: ομοβροντίες όπλων των επαναστατών στις μάχες με τους Τούρκους.  Χορευτής Γιάννης Μεγαλακάκης: «Ο κρητικός χορός αποτελεί τη μεγαλύτερη ψυχική έκφραση για τον Κρητικό, είναι η πολιτισμική συνέχεια του μαζί με τη μουσική και τον στίχο».

Ανήκει στους πηδηχτούς χορούς και έχει 16 βήματα. Ονομάζεται διαφορετικά Καστρινός ή Πηδηχτός ή Μαλεβυζιώτικος. Έχει ρίζες από την επαρχία Μαλεβυζίου. Μαλεβυζιώτης «Είναι ένας όμορφος χορός από το Μαλεβίζι και δεν υπάρχει Κρητικός να μην τονε γνωρίζει»

Προέλευση Μαλεβυζιώτη 1.Έχει τις ρίζες του από τη Μινωική Εποχή. Είναι συνδεδεμένος με έναν αρχαίο χορό, τον Ορσίτη. 2.Οι Αρχαίοι Έλληνες τον θεωρούσαν τελετουργικό χορό κάποιας θεότητας. 3.Από μελετητές θεωρείται εξαγνιστικός χορός συνδεδεμένος με τη μαγεία.

Ψυχοσύνθεση Ιστορική αναφορά από τον Γάλλο Ι.Μπαρότσο που επισκέφτηκε κάποιο μέρος κοντά στα Σφακιά το 1546: «Είχαν κάνει μεγάλη συντροφιά και αφού ήπιαν πολύ, άρχισαν να χορεύουν στη μεγάλη ζέστη, όχι στη σκιά, αλλά στο δυνατό ήλιο του Ιουλίου. Ήσαν φορτωμένοι όπλα και δεν έπαυαν να χορεύουν έως τη νύχτα. Έτσι παράξενα ντυμένοι και φορτωμένοι με φαρέτρα με 150 περίπου βέλη, που την είχαν πίσω στη ράχη και μ' ένα τόξο καλά τεντωμένο κρεμασμένο στο μπράτσο τους και με μια σπάθα στο πλάι χόρευαν, προσπαθώντας να κάμουν τα ωραιότερα και ψηλότερα πηδήματα».

Τέλος Επιμέλεια: Κατερίνα Δηλαβεράκη Βαγγελιώ Ανδρουλάκη Ελένη Καλουδάκη Γωγώ Καρυωτάκη «Από την πόλη έρχομαι και στην κορφή χορεύω» Project Καθηγήτρια: Μάριον Πόλίτη