> > Ερευνητική εργασία Β λυκείου
Κανελλοπούλου Αλεξία Πατσούρα Εύη Σινάνος Νίκος Σίνανος Παναγιώτης Σχολικό έτος Σχολικό έτος Γενικό Λύκειο Ανδραβίδας Γενικό Λύκειο Ανδραβίδας
Ερευνητικό ερώτημα Ποιοί παράγοντες επηρεάζουν την ενασχόληση των νέων με τον παραδοσιακό χορό; Ποιοί παράγοντες επηρεάζουν την ενασχόληση των νέων με τον παραδοσιακό χορό;
Πως εργαστήκαμε… Αρχικά δημιουργήθηκε ένα ερωτηματολόγιο ώστε να διερευνηθούν οι απόψεις των μαθητών γύρω από τη σχέση των Μαθηματικών με το χορό και της ενασχόλησης με τους παραδοσιακούς χορούς. Το ερωτηματολόγιο ήταν ηλεκτρονικό, κατασκευάστηκε με τη βοήθεια των google docs στο Εργαστήριο Πληροφορικής του σχολείου και απαντήθηκε τη χρονική περίοδο από 5/12/13 έως 6/12/13. Αρχικά δημιουργήθηκε ένα ερωτηματολόγιο ώστε να διερευνηθούν οι απόψεις των μαθητών γύρω από τη σχέση των Μαθηματικών με το χορό και της ενασχόλησης με τους παραδοσιακούς χορούς. Το ερωτηματολόγιο ήταν ηλεκτρονικό, κατασκευάστηκε με τη βοήθεια των google docs στο Εργαστήριο Πληροφορικής του σχολείου και απαντήθηκε τη χρονική περίοδο από 5/12/13 έως 6/12/13.
Το δείγμα της έρευνας ήταν οι μαθητές του Γενικού Λυκείου Ανδραβίδας για το σχολικό έτος που συμμετείχαν σε χορευτικά τμήματα συλλόγων της Ανδραβίδας και των γύρω περιοχών
Αποτελέσματα ερωτηματολογίου Σχετικά με το ποιος παρακίνησε τους μαθητές να ασχοληθούν με τον χορό οι περισσότεροι μαθητές (35%) απάντησαν ότι από μόνοι τους ήθελαν να μάθουν χορό, ενώ ένα μικρότερο ποσοστό (24%) απάντησαν ότι παρακινήθηκαν από την οικογένεια τους. Σχετικά με το ποιος παρακίνησε τους μαθητές να ασχοληθούν με τον χορό οι περισσότεροι μαθητές (35%) απάντησαν ότι από μόνοι τους ήθελαν να μάθουν χορό, ενώ ένα μικρότερο ποσοστό (24%) απάντησαν ότι παρακινήθηκαν από την οικογένεια τους.
Το 13% των συμμετεχόντων στην έρευνα απάντησε ότι στην επιθυμία του να μάθει παραδοσιακούς χορούς έπαιξαν ρόλο οι παραστάσεις που διοργανώνονταν από τους τοπικούς συλλόγους και οι φίλοι και οι συμμαθητές παρακίνησαν το 16% των μαθητών να ασχοληθούν με το χορό ενώ μόνο το 2% επηρεάστηκε από τα μεγαλύτερα αδέλφια ή συγγενείς.
Συμπεράσματα Επομένως, βλέπουμε ότι οι παράγοντες που επηρεάζουν την εγγραφή σε ένα χορευτικό όμιλο εκμάθησης παραδοσιακού χορού είναι πολυποίκιλοι και πολυεπίπεδοι καθώς ακόμα και στον ίδιο παράγοντα διακρίνονται κάποιοι υπερπαράγοντες. Έτσι, ενώ συνήθως οι γονείς είναι εκείνοι που παρακινούν το παιδί τους να ασχοληθεί με το χορό, προκειμένου να μπορούν να χορέψουν σε μια κοινωνική εκδήλωση στην οικογένεια υπάρχουν μεγαλύτερα αδέλφια που ασχολούνται ήδη, τότε αναφέρονται περιστατικά ζήλειας από τα μικρότερα παιδιά και έτσι δίνεται το έναυσμα για την ενασχόληση με τον παραδοσιακό χορό Επομένως, βλέπουμε ότι οι παράγοντες που επηρεάζουν την εγγραφή σε ένα χορευτικό όμιλο εκμάθησης παραδοσιακού χορού είναι πολυποίκιλοι και πολυεπίπεδοι καθώς ακόμα και στον ίδιο παράγοντα διακρίνονται κάποιοι υπερπαράγοντες. Έτσι, ενώ συνήθως οι γονείς είναι εκείνοι που παρακινούν το παιδί τους να ασχοληθεί με το χορό, προκειμένου να μπορούν να χορέψουν σε μια κοινωνική εκδήλωση στην οικογένεια υπάρχουν μεγαλύτερα αδέλφια που ασχολούνται ήδη, τότε αναφέρονται περιστατικά ζήλειας από τα μικρότερα παιδιά και έτσι δίνεται το έναυσμα για την ενασχόληση με τον παραδοσιακό χορό
Το ίδιο συμβαίνει και με τα ξαδέλφια. Ταυτόχρονα, η ομάδα συνομηλίκων διαδραματίζει σημαίνοντα ρόλο προς αυτή την κατεύθυνση. Επειδή κάποιοι συμμαθητές ή φίλοι πηγαίνουν χορευτικό αποτελούν πόλο έλξης και για τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας. Οι εξωσχολικές συναντήσεις με φίλους αποτελούν ισχυρό κίνητρο για τα παιδιά προκειμένου να πάνε χορευτικό.
Τέλος, τα γεγονός ότι ο χορευτικός όμιλος βρίσκεται στον τόπο κατοικίας των παιδιών-νέων και η πλούσια δραστηριότητα του (παραστάσεις κτλ.) είναι παράγοντες που επηρεάζουν σε ένα βαθμό την απόφαση των παιδιών να εγγραφούν στο χορευτικό όμιλο.
ΤΕΛΟΣ