LOGO Ελιζάνα Πολλάτου, αναπλ. καθηγήτρια Τ.Ε.Φ.Α.Α.- Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Η χαρά της μάθησης και της συμμετοχής στην άσκηση.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γεώργιος Δ. Ηλιάδης Ακτινοθεραπευτής Ογκολόγος
Advertisements

ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Παιδιά με παράγοντες «υψηλού κινδύνου». Η ανάπτυξη ενός παιδιού μπορεί να επηρεαστεί από ατομικούς- βιολογικούς παράγοντες, οι οποίοι δρουν προγεννητικά.
Αναστοπούλου Μαριάννα Καθηγήτρια Μουσικής και Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Α 1 PROJECT.
Τι πρέπει να ξέρεις για το Γενικό Λύκειο. Όσα ακολουθούν παρακάτω προκύπτουν από την επεξεργασία του νόμου 4186/ΦΕΚ 193/ και τη συνέντευξη που.
1 Έλεγχος και τα μέσα ελέγχου. 2 Θέματα που αναλύονται Η αναγκαιότητα του ελέγχου Τα χαρακτηριστικά του αποτελεσματικού ελέγχου. Η διαδικασία του ελέγχου.
Η νέα δομή του Γενικού Λυκείου  Ωρολόγια π ρογράμματα ανά τάξη  Τρό π ος π ροαγωγής και α π όλυσης  Παρουσιάζονται κατά σειρά :  Α ’ Λυκείου  Β ’
Σχολικό έτος B’ Λυκείου  Μαθήματα  Ομάδες προσανατολισμού Γ’ Λυκείου  Ομάδες προσανατολισμού  Επιστημονικά Πεδία
Αντιρατσιστική Εκ π αίδευση Βασικές αρχές ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΑΝΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ.
Project Α’ Τετραμήνου Β’ Λυκέιου. Εισαγωγή  Μανιτάρι ονομάζεται κοινώς το ορατό μέρος πολυκύτταρων μυκήτων με τη χαρακτηριστική, συνήθως ομβρελοειδή.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥ Ερευνητική Εργασία (Project) Ομάδα 1 Αναστασιάδη Ανδριανή Στεργίου Μαρία - Ιωάννα Χασάϊ Φιορίντα Χουλιαράκη Αλεξάνδρα Ομάδα.
1 Ο ΕΠΑΛ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ( PROJECT) ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ : ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΑΜΠΕΡΙΑΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ.
AΘΛΗΤΙΣΜΟΣ 1.Ο αθλητισμός στην Αρχαία Ελλάδα Οι ρίζες του ελληνικού αθλητισμού μπορούν να αναζητηθούν στην Εποχή του Χαλκού. Στους ιστορικούς χρόνους οι.
Όνομα εκπαιδευτικών που συμμετέχουν :, Καλλιόπη Κάμπουρα. Γεωργία Κάσπαρη, Ανδριάνα Μπακόλα. Σχολική Μονάδα : 2 ο και 6 ο Νηπιαγωγείο Χίου. Σχολική τάξη.
Θέμα Εργασίας : ΙΡΙΔΙΣΜΟΣ Project : 5 Μανιφάβα Αλεξάνδρα.
ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΑ ΨΗΛΑ ΒΟΥΝΑ PROJECT Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Σοφία Κουκούλη, Ph.D. Επίκουρη Καθηγήτρια Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας ΤΕΙ Kρήτης 1 15/11/2016.
ΑΡΙΣΤΟΤEΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ………. Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193)
Μέτρηση Υγείας και νόσου
Ερευνητική εργασία της Α΄ τάξης του ΓΕΛ Λουτρών Αιδηψού
Η Φυσικοθεραπεία στην εγκαυματική νόσο
ΓΥΜΝΑΣΤΗΣ.
Διερεύνηση της ικανότητας της «Σύντομης Δοκιμασίας Ανίχνευσης Οσμής, B-ODT» να ανιχνεύει την Ήπια Γνωστική Εξασθένιση και τη Νόσο Alzheimer Δ. Βασιλείου1,
Διδακτική της Πληροφορικής & των ΤΠΕ
2η ΔΙΑΛΕΞΗ ΕΡΓΟ.
Ποιοί είναι οι δικαστικοί σχηματισμοί του Δικαστηρίου;
Η ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΤΑΞΗ-ΤΜΗΜΑ: Α’2 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
Project: ΟΙ ΜΙΚΡΟΕΛΕΓΚΤΕΣ στη ζωΗ μαΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΤΖΕΚΤ (PROJECT)
ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΕΡΕΧΘΕΙΟ - ΚΑΡΥΑΤΙΔΕΣ
Άννα Κυπαρισσού,Γιουτζίν Κασεμάι.
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Ενημέρωση για το Σεπτέμβριος, 2017 Κων/νος Παραστατίδης
Εργασία Β’ Λυκείου Μάθημα: Project
ΞΕΝΑΓΟΙ Η ομάδα μας αποτελείται από άτομα τα οποία συνεργάστηκαν και ολοκλήρωσαν την εργασία της ξενάγησης.
ΤΑ ΤΡΟΦΙΜΑ… Η ΖΩΗ ΜΑΣ «Είμαστε ό,τι τρώμε»
ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΧΑΡΤΗ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ ΟΔΩΝ
…την Ερευνητική Εργασία (project) με θέμα την κοινωνική διάσταση του ελληνικού κινηματογράφου (Οικογένεια, θέση γυναίκας, σχέση δύο φύλων).
Ερευνητική Εργασία project Σχεδιασμός Έρευνας
Το νερό στην λογοτεχνία
ΑΥΤΟΦΡΟΝΤΙΔΑ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ ΑΣΘΕΝΩΝ ΜΕ ΑΡΤΗΡΙΑΚΗ ΥΠΕΡΤΑΣΗ
Ποιοί ασθενείς είναι κατάλληλοι για διακαθετηριακές θεραπείες της θωρακικής αορτής
…PROJECT… ΑΝΔΕΙΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ ΕΛΕΝΑ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ ΧΡΥΣΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΧΑΝΩΝ
Οδηγίες Α’ Λυκείου.
1 ο ΕΠΑ.Λ ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ Project A1
Οι οδοί και η ιστορία τους
Γενικό λύκειο Νιγρίτας
Νικηφόρος Β. Αγγελόπουλος Ιατρική Σχολή Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Project Κοκκινοπηλός Πένυ Εξαρχου Γ2.
« به نام خدا» 1-جايگاه ايران در توزيع جهاني درآمد
Μαθηση για ολα τα παιδια
Αεροπορικό Ατύχημα και οι επιπτώσεις του
ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΘΕΡΑΠΕΙΕΣ ΑΣΘΕΝΩΝ ΜΕ ΣΚΠ
Αξιολόγηση Διατροφικής Κατάστασης Ατόμων και Πληθυσμιακών Ομάδων
«Τα παιχνίδια των παππούδων και των γονέων μας πριν την επέλαση των ηλεκτρονικών» Project 2015.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Οργάνωση- Προγραμματισμός
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟΥ PROJECT
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
19η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
Νηπιαγωγείο Περιθωρείου 2007
Εσθονία Project
Γλώσσα Προγραμματισμού LOGO
Μουσειοπαιδαγωγικές δραστηριότητες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Αρχές Διοίκησης έργων βασικοί στόχοι κάθε έργου:
Project 2013 Γ΄ Ομάδα: Η πειθώ στον επιστημονικό λόγο
ΚΑΣΤΡΑ ΚΑΙ ΚΑΣΤΡΟΠΟΛΙΤΕΙΕΣ
Πολιτική για τη δημιουργία Φιλικών Πόλεων για τα άτομα με Άνοια στην Τοπική Αυτοδιοίκηση ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Θέλετε διαφορετική εικόνα σε αυτή τη διαφάνεια; Επιλέξτε.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

LOGO Ελιζάνα Πολλάτου, αναπλ. καθηγήτρια Τ.Ε.Φ.Α.Α.- Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Η χαρά της μάθησης και της συμμετοχής στην άσκηση

LOGO Περιεχόμενα Χαρά ( συναίσθημα-αποτέλεσμα ) 1 Μάθηση ( διαδικασία ) 2 Συμμετοχή ( διαδικασία ) 3 Άσκηση ( διαδικασία ) 4

LOGO Ας χαρούμε…  Πώς συνδέεται το συναίσθημα της χαράς με την άσκηση;  Σε πολυάριθμες μελέτες επιβεβαιώνεται ότι η σωματική δραστηριότητα μειώνει τα συμπτώματα κατάθλιψης και άγχους και ενισχύει τη διάθεση καθώς και την αυτοπεποίθηση  30 λεπτά άσκησης καθημερινά βελτιώνουν σημαντικά τη διάθεση των ασθενών με κατάθλιψη. Η αεροβική άσκηση διεγείρει τους νευροδιαβιβαστές στον εγκέφαλο ώστε να παράγουν σεροτονίνη, η οποία μας κάνει να αισθανόμαστε καλά  Επιπλέον, η άσκηση, σε αντίθεση με τα αντικαταθλιπτικά, δεν έχει παρενέργειες Πηγή :

Γιατί συμβαίνει αυτό;  Ενώ γυμναζόμαστε ή χορεύουμε, ρέει περισσότερο αίμα και οξυγόνο στην περιοχή του στομαχιού, έδρα ενός ανεξάρτητου συστήματος περισσότερων από ένα δισεκατομμύριο νευρώνων και του 95% της σεροτονίνης στο σώμα μας, με αποτέλεσμα να ενισχύεται η αίσθηση ευφορίας.  Η άσκηση κάνει τις ορμόνες, όπως η ινσουλίνη, η οποία ρυθμίζει το σάκχαρο, πιο αποτελεσματικές.  όταν οι μύες είναι τεντωμένοι, το νευρικό σύστημα απελευθερώνει ενδορφίνες, ορμόνες ευφορίας και ευχαρίστησης και με αναλγητική δράση Πηγή : Pert Candace (1997). Molecules of Emotion. Touchstone, Edts, NY

Άσκηση και εξάλειψη του πόνου Η άσκηση δρα κατασταλτικά στο αίσθημα του πόνου.  Πιο συγκεκριμένα, ασθενείς με χρόνιο πρόβλημα πόνου στη μέση, βρήκαν θεραπεία με άσκηση δόνησης (πηγή: Rittweger, J., Just, K., Kautzsch, K., Reeg, P., Felsenberg, D. (2002). Treatment of Chronic Lower Back Pain with Lumbar Extension and Whole-Body Vibration Exercise: A Randomized Controlled Trial, Spine: 1 September Volume 27 - Issue 17 - pp )  Οι διατάσεις (stretching) δρουν ευεργετικά στους πόνους της μέσης καθώς ενεργοποιούν τους μύες και τους θέτουν ξανά σε λειτουργία (πηγή:

Άσκηση και πρόληψη ασθενειών σε άτομα 65+ Εκτός από τις σαφείς επιδράσεις της άσκησης στην πρόληψη καρδιαγγειακών ασθενειών, υπάρχουν αποδείξεις για τα ευεργετικά αποτελέσματα της φυσικής δραστηριότητας (π.χ.3 φορές την εβδομάδα) και σε εκφυλιστικές παθήσεις του νευρικού συστήματος, που αφορούν γνωστικές λειτουργίες (π.χ. άνοια, Αλτσχάιμερ), ιδιαίτερα όταν η άσκηση γίνεται σε ανοιχτούς χώρους και υπαίθριο περιβάλλον, με εναλλαγές παραστάσεων, καθώς διεγείρονται κέντρα του εγκεφάλου και βελτιώνονται οι εγκεφαλικές λειτουργίες Ενδεικτικές Πηγές:  Larson, Wang, Bowen, ΜcCormick, Teri, Crane, Kukull (2006). Exercise is associated with reduced risk for incident dementia among persons 65 years of age and older. Annals of Internal Medicine, vol.144,2,73-81.Exercise is associated with reduced risk for incident dementia among persons 65 years of age and older  Lytle, Vander Bilt, Dodge, Ganguli (2004). Exercise Level and Cognitive Decline: The MoVIES Project. Alzheimer Disease & Associated Disorders: April/May/June Volume 18 - Issue 2 - pp  Trejo, Carro, Torres-Alemán (2001). Circulating Insulin-Like Growth Factor I Mediates Exercise-Induced Increases in the Number of New Neurons in the Adult Hippocampus. The Journal of Neuroscience, March 1, 2001, 21(5):  Aman, Thomas (2009). Supervised Exercise to Reduce Agitation in Severely Cognitively Impaired Persons. Journal of the American Medical Directors Association, vol.10,4, AmanThomas

LOGO Συναισθηματικές ανάγκες Αερόμπικ-χορό ς Τρέξιμο-πεζοπορία Πολεμικές τέχνες γιόγκα-πιλάτες Αναρρίχηση- Υπαίθρια σπορ δημιουργικότητα-χαρά αποφασιστικότητα-προοπτική αυτοσυγκέντρωση αυτοπεποίθηση

Η άσκηση προκαλεί ‘εθισμό’  Η άσκηση επιδρά ‘εθιστικά’ στα άτομα, καθώς εκλύονται ορμόνες ‘ευχαρίστησης’ (σεροτονίνη-ντοπαμίνη) παρόμοιες με εκείνες που παρατηρούνται στο σεξ και στα ναρκωτικά …με σαφείς τις διαφορές ανάμεσα στα οφέλη των μεν (άσκηση-σεξ) και τις καταστροφικές συνέπειες των δε (ναρκωτικά) τι θα προτιμήσουμε;;;

‘ουδείς εκών κακός’  Οι άνθρωποι, έχοντας εκ φύσεως, ροπή προς το καλό, άπαξ και δοκιμάσουν τη χαρά και την ευχαρίστηση από την άσκηση, τείνουν να επαναλαμβάνουν τη θετική ‘συμπεριφορά’ πηγή : Thorndike,1920

Κι αυτό διότι…  οι αθλητικές δραστηριότητες μπορεί να οδηγούν στην έκκριση ντοπαμίνης, της ουσίας που διευκολύνει την μεταφορά μηνυμάτων στο νευρικό μας σύστημα (π.χ. συναισθημάτων ευφορίας και απόλαυσης) και που σχετίζεται με την αναζήτηση ικανοποίησης.  πρόκειται λοιπόν για ένα κύκλωμα ανταμοιβής: Όταν αρχίζουμε να συνδυάζουμε μια δραστηριότητα (π.χ. άσκηση) με την έκκριση της ντοπαμίνης και τα συνεπακόλουθα ευχάριστα συναισθήματα, τότε αρχίζουμε σιγά σιγά να αποζητάμε αυτήν την δραστηριότητα, για να χαρίσουμε στον εαυτό μας τα συναισθήματα αυτά. πηγή: /09/blog-post_22.html

Περί διαδικασίας… Μαθησιακή (σωματική) διαδικασία Η άσκηση είναι Συμμετοχική διαδικασία

LOGO Η μάθηση με το σώμα Διευρύνει το πνεύμα Ενεργοποιεί νέες περιοχές του εγκεφάλου Βρίσκει ‘νέες’ λύσεις σε ‘παλιά’ προβλήματα Βελτιώνει τη μνήμη

Πώς μαθαίνουμε;; Πηγή:

Μάθηση= Διεύρυνση (πνεύματος κ’ σώματος) ‘…η παιδεία μεταμορφώνει τους καθρέφτες σε παράθυρα’ Robert Doisneau Με κάθε νέα κίνηση που μαθαίνουμε, βελτιώνεται:  η απόδοσή μας σε κινητικές δεξιότητες της καθημερινότητας (λειτουργικές κινήσεις π.χ. σηκώνω εύκολα τα ψώνια, δε λαχανιάζω κλπ )  η απόδοσή μας σε αθλητικές δεξιότητες (…που ούτε καν φανταζόμασταν πως θα μπορούσαμε να τις δοκιμάσουμε, πόσω μάλλον να επιδοθούμε σε αυτές π.χ.τρέξιμο, ποδήλατο, πιλάτες, γιόγκα )  η απόδοση σε νέες κινήσεις, που παλαιότερα, να προκαλούσαν φόβο στο ενδεχόμενο τραυματισμού (π.χ.χορός)  Η αυτοπεποίθηση και η εμπιστοσύνη στις δυνάμεις μας

Μάθηση= Συμμετοχή Ενισχύεται το συναίσθημα :  του ‘ανήκειν’  της συνεργασίας  της ομαδικότητας  του μοιράσματος συναισθημάτων (π.χ. χαράς ή απογοήτευσης)  της υπευθυνότητας  του τίμιου παιχνιδιού  του θάρρους για νέες εμπειρίες

LOGO Ερώτηση-απαντήσεις… (έρευνα που διεξήχθη στο γυμναστήριο Home Place, Γρεβενά, ) ‘τι αισθάνεστε όταν έρχεστε στο γυμναστήριο;’ 106 κορίτσια (4-16 ετών) 1.Χαρά (43%) 2.Αγάπη (7.5%) 3.Ευχαρίστηση (6.6%) 4.Περνάω καλά (5.6%) 5.Μου αρέσει (4.7%) ευτυχία (4.7%) 6.Ενθουσιασμό (3.7%) ξεκούραση (3.7%) ανακούφιση (3.7%) 7.Χαλάρωση (2.8%) δύναμη (2.8%) υπερηφάνεια (2.8%) συγκίνηση (2.8%) 8.Κούραση (1.8%) 9.Προβληματισμό (1%) ζωντάνια (1%) ανυπομονησία (1%) ελευθερία (1%) Describe a vision of company or strategic contents.

LOGO Ερώτηση-απαντήσεις… ‘τι αισθάνεστε όταν έρχεστε στο γυμναστήριο;’ 25 γυναίκες (20-60 ετών) 1.Ευεξία (40%) 2.Χαλάρωση (20%) 3.Ζωντάνια (12%) 4. Ευφορία (8%) ηρεμία ενέργεια υγεία ευχαρίστηση ευδιαθεσία 5. Ξεφεύγω (4%) αποφόρτιση εσωτερική ισορροπία κούραση εκτόνωση απαλλαγή άγχους ξεγνοιασιά γαλήνη χαρά ξεκούραση Describe a vision of company or strategic contents.

Ανεξάρτητα από την ηλικία ή το είδος άσκησης…  ο στόχος επιτυγχάνεται

…ο στόχος επιτυγχάνεται (νιώθουμε καλά με το σώμα μας, χαρούμενοι, ευτυχισμένοι και αυτό αντανακλάται στους άλλους) ‘ και καθώς πλησιάζουμε… ο δράκος μικραίνει’ (κινέζικο γνωμικό)

LOGO Σας ευχαριστώ !