1 3/Θ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΛΕΟΥΣΑΣ ΑΡΤΑΣ. 2 Nα υιοθετήσετε θετική στάση απέναντι στη διαφορετικότητα (στα παιδιά με ειδικές ανάγκες). Στο τέλος της παρουσίασης.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

Β΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΛΟΣΣΙΟΥ
Λέμε ΟΧΙ στον σχολικό εκφοβισμό
Ο Αθλητισμός στο κυπριακό Δημοτικό Σχολείο
Η ώρα είναι: 23:27 Για να δείτε την παρουσίαση κάντε κλικ σε κάθε οθόνη.
Λέμε ΟΧΙ στο σχολικό εκφοβισμό
ΛΕΜΕ «ΟΧΙ» ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΗΘΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΜΑΡΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
ΟΛΟΙ ΕΧΟΥΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΟ ΣΕΒΑΣΜΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΥΓΕΝΕΙΑ
Σχολικός Εκφοβισμός (Bullying)
Project Β’ Τετραμήνου Ομάδας Αθλητισμού και Εφήβων
Όνομα:Ελευθερία+Γιώτα
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΑΣ ΚΑΡΒΑΛΗΣ Δ2΄ ΤΑΞΗ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Το αγαπημένο μου μάθημα
2 ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας Παρουσίαση αποτελεσμάτων ερωτηματολογίου: «Επίδραση του κοινωνικού περιβάλλοντος στη ζωή του σχολείου» 2ο Γυμνάσιο Νέας.
Λέμε ΌΧΙ Στο Σχολικό Εκφοβισμό
Σέβομαι τη Διαφορετικότητα….. Λέμε όχι στον σχολικό εκφοβισμό
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ –ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ-BULLYING
ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ!!!
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Σέβομαι τη διαφορετικότητα
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ μμμμμμμμμμμμμμμ.
«ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ Πρόληψη & αντιμετώπιση Ερασμία Φείδη Ψυχοπαιδαγωγός – Αναπληρώτρια Επιστημονικά Υπεύθυνη Κέντρου Πρόληψης «Σχεδία»
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
Παρουσίαση Δ.Σ.Μελισσοκομείου
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Βοηθώ Πρώτος » Σχολικό έτος ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας.
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
Δημοτικό Σχολείο Αγίου Ιωάννη Μαλούντας
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
Σχολικός Εκφοβισμός School Bullying.
Βιωματική δράση Α΄Γυμνασίου
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
School factors related to bullying: a qualitative study of early adolescent students Σχολικοί παράγοντες που σχετίζονται με τον σχολικό εκφοβισμό: μια.
BULLYING Μάριος Κρασσάς Ειρήνη Τσατσαλμά Νίκη Κατιδενιού Σπύρος Τούμπας Αντωνία Βασιλείου Β’ τάξη Γυμνασίου.
 ΠΩΣ βλέπετε τους ανθρώπους που έχουν διαφορετικό χρώμα δέρματος ή ανήκουν σε διαφορετική εθνικότητα από εσάς; Τους θεωρείτε ίσους με εσάς; Δυστυχώς,
Όλοι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όλοι ΙΣΟΙ.
Σχολικές πρακτικές για την καλλιέργεια θετικού κλίματος Φραντζή Αντιόπη Διευθύντρια 70 ου Δ.Σ Αθηνών Σάββατο, 16 Μαΐου ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών.
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
Θετική Σκέψη “Σκέψου θετικά, και θετικά πράγματα θα συμβούν”
Ένα παραμύθι για το διαδικτυακό εκφοβισμό
Βιολογία Γυμνασίου.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Συντελεστές: Εκπαιδευτικό προσωπικό του Σχολείου
ΤΟ ΡΑΓΙΣΜΕΝΟ ΔΟΧΕΙΟ Μην χρησιμοποιείτε το κλικ Ανοίξετε τον ήχο.
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
33o Δημοτικό Σχολείο Πάτρας Παιδαγωγική συνάντηση: «Δε φοβάμαι στο σχολείο» Εκπαιδευτική έρευνα Οι γονείς του 33ου Δημοτικού Σχολείου εκφράζουν τις απόψεις.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
Πανελλήνια Ημέρα Κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
Γνωριμία με τα άτομα με ειδικές ανάγκες
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
2o γυμνασιο Ελευσινας Κουρβας Επαμεινωνδας, μαθητης γ΄γυμνασιου
Είμαστε το ίδιο. Να το θυμάσαι. Μην το ξεχνάς.
ΤΟ ΡΑΓΙΣΜΕΝΟ ΔΟΧΕΙΟ Ανοίξετε τον ήχο.
ΤΟ ΡΑΓΙΣΜΕΝΟ ΔΟΧΕΙΟ Μην χρησιμοποιείτε το κλικ Ανοίξετε τον ήχο.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΠΑΙΖΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ.
ΟΧΙ ΣΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΚΑΙ ΣΤΗ ΒΙΑ. ΝΑΙ ΣΤΟ ΣΕΒΑΣΜΟ ΚΑΙ ΣΤΗ ΦΙΛΙΑ
2ο Γυμνάσιο Καλλίπολης Σχολική & Κοινωνική Ζωή
ΤΟ ΡΑΓΙΣΜΕΝΟ ΔΟΧΕΙΟ Μην χρησιμοποιείτε το κλικ Ανοίξετε τον ήχο.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 3/Θ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΛΕΟΥΣΑΣ ΑΡΤΑΣ

2

Nα υιοθετήσετε θετική στάση απέναντι στη διαφορετικότητα (στα παιδιά με ειδικές ανάγκες). Στο τέλος της παρουσίασης θα είστε σε θέση:  Να αποσαφηνίζετε έννοιες όπως διαφορετικότητα, άτομα με ειδικές ανάγκες, σχολικός εκφοβισμός.  Να αναπτύξετε ικανότητες συνεργασίας μέσα σε κλίμα συναισθηματικής αποδοχής και ασφάλειας. 3

 Το σχολείο μας για 1 η φορά συστεγάζεται με το 1 ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Άρτας.  Την προηγούμενη χρονιά συμμετείχαμε σε δράσεις πρόληψης σχολικής βίας και εκφοβισμού.  Φέτος όμως επικεντρωθήκαμε στην αποδοχή της διαφορετικότητας των ατόμων με ειδικές ανάγκες.  Οργανώσαμε δράσεις ώστε οι μαθητές του σχολείου μας να κατανοήσουν ότι ο εκφοβισμός αναπτύσσεται όταν δεν προσπαθούμε να καταλάβουμε και να δεχτούμε ότι είμαστε διαφορετικοί. 4

5

6

 Η διαφορετικότητα είναι αδόκιμος όρος και συμπεριλαμβάνει την έννοια της κατανόησης, αποδοχής και προστασίας της πολυμορφίας των χαρακτηριστικών των ανθρώπων. Άρα, η διαφορετικότητα είναι οι πρακτικές που αναγνωρίζουν και αποδέχονται τα διαφορετικά ποικίλα χαρακτηριστικά ενός ανθρώπου.  Διαφορά: Αντίθεση  Τα ουσιαστικά που καταλήγουν σε -ότητα κρύβουν κάτι πανανθρώπινο και ευγενές.  Η διαφορετικότητα έχει χτιστεί πάνω σε αντιθέσεις Έχουμε λοιπόν το αρσενικό και το θηλυκό, το χοντρό και το αδύνατο, το ξένο και το δικό μας. Κι άμα δεν είσαι όμορφος είσαι άσχημος κι άμα δεν είναι παλιό είναι νέο. Ωστόσο εμείς τα παιδιά γνωρίζουμε ότι τ’ αυτονόητα δε χρειάζονται ορολογίες για να σταθούν. 7

 Οι άνθρωποι με ειδικές ανάγκες (Α.μ.Ε.Α.) αποτελούν το 13% του πληθυσμού και συμμετέχουν ενεργά στην κοινωνία. Πάσχουν από σωματικές αναπηρίες, τύφλωση, διαβήτη, σκλήρυνση κατά πλάκας, προβλήματα ακοής, άσθμα, σύνδρομο down, αυτισμό ή έχουν κάποιο επίπεδο νοητικής καθυστέρησης.  Οφείλουμε συλλογικά να τους ενισχύουμε, να τους στηρίζουμε, αλλά σε καμία περίπτωση να τους λυπόμαστε. Τους ανθρώπους αυτούς πρέπει να τους κοιτάζουμε στα μάτια ως ισότιμα μέλη της κοινωνίας και όχι να τους περιφρονούμε. Η αναγνώριση των δικαιωμάτων των ατόμων με ειδικές ανάγκες είναι αδιαπραγμάτευτο συνταγματικό δικαίωμα κάθε πολιτισμένης κοινωνίας. 8

 Ο σχολικός εκφοβισμός αποτελεί ένα σοβαρό κοινωνικό πρόβλημα που ταλαιπωρεί πολλά παιδιά, γονείς, το σχολείο αλλά και την κοινωνία.  Μπορεί να έχει σοβαρές αρνητικές συνέπειες που διαρκούν και γι’ αυτό χρειάζεται έγκαιρη και συστηματική αντιμετώπιση.  Ο εκφοβισμός μπορεί να συμβεί στον καθένα. Είναι υπόθεση που αφορά όλα τα παιδιά: τα παιδιά, δηλαδή, που εκφοβίζουν ή εκφοβίζονται αλλά και όσα βλέπουν να συμβαίνουν περιστατικά εκφοβισμού στο σχολείο τους. Σας παρουσιάζουμε τις δράσεις μας!!!! 9

10

11

Cave, Κ. (2008). Το Κάτι Άλλο Ηλιόπουλος, Β. (2011). Ο Τριγωνοψαρούλης Παπαθεοδούλου, Α. (2011). Σισουντό 12

13

Διαπιστώσαμε ότι ο αθλητισμός μας κάνει να νιώθουμε ότι όλοι είμαστε ίσοι κι ας είμαστε διαφορετικοί. Με τις αθλητικές δραστηριότητες γνωρίσαμε καλύτερα τους συμμαθητές μας. Καταλάβαμε καλύτερα τι σημαίνει: ισότητα, δικαιοσύνη, ειρήνη, σεβασμός του άλλου, υγιής ανταγωνισμός. 14

o μαθαίνουμε να συνεργαζόμαστε με άλλα παιδιά o μαθαίνουμε να σεβόμαστε και να μας σέβονται o μαθαίνουμε να αποδεχόμαστε τις διαφορές που έχουν οι άλλοι από εμάς o μαθαίνουμε να κάνουμε νέους φίλους o μαθαίνουμε να ζούμε καλύτερα 15

. Χαιρόμαστε να παίζουμε να αθλούμαστε να συνεργαζόμαστε να συναγωνιζόμαστε 16

περιμένουμε στο σχολείο μας μια ομάδα ψυχολόγων από το «Χαμόγελο του Παιδιού» που πραγματοποιεί διαδραστικές παρεμβάσεις πρόληψης σχολικής βίας και εκφοβισμού με τη συμμετοχή των γονέων των μαθητών. 17

 Ο Α. Αϊνστάιν και ο Τ. Έντισον, υπήρξαν παιδιά με μη φυσιολογική συμπεριφορά.  Ο Σ. Χόκινγκ, ένας από τους μεγαλύτερους σύγχρονους φυσικούς ερευνά και ερμηνεύει τα μυστήρια του σύμπαντος από την αναπηρική του καρέκλα. Κινέζικος μύθος Μια γριά κάθε πρωί κουβαλούσε νερό στο σπίτι της από το κοντινό πηγάδι με δύο δοχεία δεμένα στις δύο άκρες ενός ξύλινου ραβδιού. Το δεξί δοχείο ήταν γερό και γι’ αυτό έφτανε πάντα γεμάτο, ενώ το αριστερό ήταν ραγισμένο και έχανε το μισό και παραπάνω νερό του στη διαδρομή. «Δεν με πετάς να πάρεις ένα γερό να μη σπαταλάς το νερό σου για μένα το άχρηστο;», της είπε μια μέρα το ραγισμένο δοχείο με παράπονο. Εκείνη χαμογέλασε και έδειξε το δρόμο πίσω τους που στην αριστερή πλευρά ήταν γεμάτος λουλούδια. «Δεν είσαι άχρηστο», του είπε, «γιατί χάρη σε εσένα φύτρωσαν αυτά τα λουλούδια. Το νερό που χάνεις δεν πάει καθόλου χαμένο». 18

ΣΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟΝ ΣΕΒΑΣΜΟ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ ΣΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ Ας μην ξεχνάμε Για τους «Άλλους», οι «Άλλοι» είμαστε εμείς. 19

20