ΓΕΛ. ΚΑΤΩ ΑΧΑΙΑΣ 3 η ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΞΗ: Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΧ. ΈΤΟΣ 2015 – 2016 ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ AΛΚΟΟΛΙΣΜΟΣ               ΜΑΝΕΝΤΗ ΧΡΥΣΑΝΘΗ ΤΖΕΦΡIΟΥ ΤΡΙΣΕΥΓΕΝΗ.
Advertisements

ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΕΛΛΗ -ΨΥΧΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΦΗΒΕΙΑΣ ΠΟΥ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ ΑΛΚΟΟΛ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΦΗΒΟΥΣ
ΑΛΚΟΟΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣ
2o ΕΠΑΛ ΣΕΡΡΩΝ
ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΤΩΝ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ ΝΟΜΟΥ ΑΡΚΑΔΙΑΣ
Στόχος της υποενότητας αυτής είναι οι μαθητές:
ΘΕΜΑ: ΕΦΗΒΟΙ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ
Αλκοόλ ή οδήγηση Ι. Στ. Παπαδόπουλος.
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
Υπόθεμα: Θεραπευτική αντιμετώπιση για το τσιγάρο. Πρόληψη-θεραπεία
Το κάπνισμα και τα αποτελέσματά του
ΕΦΗΒΙΚΟΣ ΑΛΚΟΟΛΙΣΜΟΣ.
Ερευνητικη εργασια: «ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ εξαρτησεισ»
Αλκοόλ-Αλκοολισμός. Εργασία στην Οικιακή Οικονομία
ΑΛΚΟΟΛ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΒΑΡΒΑΡΕΣΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ
1o ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ
Οι κίνδυνοι, οι τρόποι προφύλαξης και γενικές πληροφορίες
ΤΑ ΠΟΤΑ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΜΑΣ Ανδρέας - Χρήστος - Παναγιώτης-Βαγγέλης
ΚΩΝ/ΝΟΣ ΚΟΝΤΑΞΑΚΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΗΛΙΑΣ.  Δεν έχει εξακριβωθεί πότε αρχίζει στην ανθρώπινη ιστορία, η χρήση του αλκοόλ, ούτε η εμφάνιση του μπορεί να συσχετισθεί.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΦΗΒΟ ΑΓΟΡΙ - ΚΟΡΙΤΣΙ 5o γενικό λύκειο Ηρακλείου ΔΙΔ. ΕΤΟΣ: Β. ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ομάδα εργασίας Μάριος.
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΣΚΗΣΗ Εργαλείο για τη ζωή μας.
Αιθανόλη (αιθυλική αλκοόλη) οινόπνευμα ή C2H5OH.
Ποιο φόβο αγάπησες πάλι;
Φροντίζω τον εαυτό μου Κίνδυνοι τροχαίων ατυχημάτων από
Ονόματα μελών της ομάδας: 1) Αγγελάκη Θεοδοσία. 2) Κατσαρίκα Λαμπρινή. 3) Κοτανίδης Μηνάς. 4) Ντανιλτσένκο Αρτέμης.
ΑΛΚΟΛ ΚΙ ΥΓΕΙΑ Τι θα δούμε σε αυτή την παρουσίαση :
ΑΝΕΠΙΘΥΜΗΤΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΦΑΡΜΑΚΩΝ
ΘΕΜΑ : Υπάρχουν εξαρτημένοι χρήστες του διαδικτύου ; Ποιοι μπορούν να θεωρηθούν εξαρτημένοι από το διαδίκτυο, ποια είναι τα συμπτώματα, ποιες οι αιτίες.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
ΔΗΛΗΤΗΡΙΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΑΛΚΟΟΛΕΣ. Η κατάχρηση του οινοπνεύματος δημιουργεί πολλά προβλήματα στη σύγχρονη κοινωνία, η σημασία των οποίων μπορεί να κριθεί από.
Κάπνισμα & Εφηβεία Ομάδα Α’.
Εθισμός στο διαδίκτυο.
ΑΛΚΟΟΛΙΣΜΟΣ.
….για πολλές ώρες…..
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ- ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Ομάδα: Τζαγκαράκη Ειρήνη
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΟΜΕΑΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΙΕΚ ΞΥΝΗ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ MEDITERRANEAN COLLEGE ΤΟΜΕΑΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΙΕΚ ΞΥΝΗ.
OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ 14 ο μαθητικό συνέδριο με θέμα περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές πτυχές της αειφορίας «Αυτός ο κόσμος.
ΜΑΘΗΜΑ PROJECT - Α ΤΡΙΜΗΝΟ Νικόλαος Καλιβόπουλος - ΤΑΞΗ Α1 Υπεύθυνη Καθηγήτρια-Ρίγγα Ειρήνη ΠΕ15 Αποφεύγω το Αλκοόλ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ ΤΑΞΗΣ Α΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΣΧ. ΕΤΟΥΣ ΜΕ ΘΕΜΑ: ΝΕΟΙ ΚΑΙ ΑΛΚΟΟΛ.
Βιολογία Γ’ Λυκείου Γενικής Παιδείας
Διάφοροι τύποι καπνιστών 1.Γνώστες: Γνωρίζουν τις συνέπειες του καπνίσματος και αποφασίζουν να το αρχίσουν. 2.Πειραματιζόμενοι: Καπνίζουν σπάνια π.χ.
ΕΦΗΒΕΙΑ - Η ΑΓΡΙΑ ΗΛΙΚΙΑ Γιώργος Δούλαλας ΠΕ04.01.
ΟΝΟΜΑ: ΕΠΩΝΥΜΟ: ΣΧΟΛΕΙΟ: …………………… ΤΑΞΗ: Α2 HMEΡOMHNIA: 28/4/09
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
ΑΛΚΟΟΛ: Ο «αθώος» φίλος του ανθρώπου
ΤΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
Εθισμός στην Τεχνολογία
ΕΘΙΣΜΟΙ.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Το κΑπνισμα στη ζωΗ μασ Σχολικό Έτος: Υπεύθυνος καθηγητής:
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ BULLING.
ΚΑΠΝΟΣ ΚΑΙ ΑΛΚΟΟΛ Η μάστιγα της εποχής μας.
Άντζελα Μαρτιροσιάν Βάσω Κρομλίδου Ερμιόνη Κωνσταντά Σταυρούλα Κωτσαρή
“Εφηβεία, διαπροσωπικές σχέσεις, συγκρούσεις και συνθέσεις.”
άνθρωποι είναι αλκοολικοί μόνο στην Ευρώπη;
7Η Υγειονομική Περιφέρεια Κρήτης Πρόγραμμα Πρόληψης «Αλκοόλ και Νέοι»
ΤΟ ΑΛΚΟΟΛ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΑΣ
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Εφηβικές Συμπεριφορές υψηλού κινδυνου και ΜΜΕ
Φυσιολογικό και παθολογικό
Οι απόψεις των μαθητών του σχολείου μας για τα βιντεοπαιχνίδια
Αποσυνδετικές διαταραχές
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΓΕΛ. ΚΑΤΩ ΑΧΑΙΑΣ 3 η ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΞΗ: Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΧ. ΈΤΟΣ 2015 – 2016 ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ

ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ Βούλγαρης Αλέξανδρος Δημητρακόπουλος Μαριος Μαραντζή Άννα Ντόκα Μάριο Πετροπούλου Βασιλική Ραγιά Γεωργία Ράπτης Ανδρέας Σελμανάι Σέρτζο Σοφιανού Αθανασία Σταματοπούλου Αρχόντω Τακοπούλου Ελένη Τούτσι Νταγιάννα Φωτεινού Δήμητρα Χρυσανθακοπούλου Ιωάννα

Περίληψη - Σκοποί Σκοπός της εργασίας είναι:  να ερευνήσουμε τα αίτια που οδηγούν έναν έφηβο στη κατάχρηση του αλκοόλ και τις συνέπειες που αποφέρει στην προσωπική του ζωή. Με αυτόν τον τρόπο θα ενημερωθούν οι νέοι για τους κινδύνους που κρύβονται, ώστε να προφυλαχτούν από αυτούς.  να εξετάσουμε και να αναλύσουμε την τάση των νέων για κατάχρηση αλκοόλ  να προτείνουμε τρόπους αντιμετώπισης και κυρίως πρόληψης του αλκοολισμού. Μαθαίνοντας για τις καταστροφικές συνέπειες του αλκοολισμού ελπίζουμε ότι πολλοί έφηβοι θα προβληματιστούν και θα αρχίσουν να αντιμετωπίζουν την κατανάλωση αλκοόλ με περισσότερη προσοχή και ωριμότητα.

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ  ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΛΚΟΟΛ;  ΠΩΣ ΕΠΙΔΡΑ ΤΟ ΑΛΚΟΟΛ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ;  ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΛΚΟΟΛΙΣΜΟΣ  ΑΛΚΟΟΛ ΚΑΙ ΕΦΗΒΕΙΑ  ΓΙΑΤΙ ΠΙΝΟΥΝ ΟΙ ΕΦΗΒΟΙ  ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗ ΧΡΗΣΗ – ΚΑΤΑΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΑΛΚΟΟΛ  ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ

Ενδεικτική περιγραφή µεθοδολογίας που ακολουθήθηκε:  ∆ιαχωρισµός σε οµάδες,  Ανάλυση θέματος, προσδιορισμός ερωτημάτων  Προσδιορισµός πηγών άντλησης πληροφοριών,  Συλλογή και επεξεργασία δεδοµένων,  Χρήση νέων τεχνολογιών,  Προβολή video,  Ερωτηµατολόγιο, συλλογή και επεξεργασία  Οµαδική παρουσίαση.

ΑΛΚΟΟΛ- ΟΙΝΟΠΝΕΥΜΑ Ονομασία κατά IUPAC : Αιθανόλη Συντακτικός τύπος: CH 3 CH 2 OH

Όταν χρησιμοποιούμε τον όρο «αλκοόλ», εννοώντας το αλκοόλ σε ένα ποτό, αναφερόμαστε σε μια συγκεκριμένη ουσία. Η ουσία αυτή είναι η αιθανόλη, ή αιθυλική αλκοόλη, ή γνωστότερα οινόπνευμα. Είναι η αλκοόλη που περιέχει 2 άτομα άνθρακα και είναι μια από τις σπουδαιότερες ενώσεις στη Χημεία. Η αιθανόλη είναι υγρό άχρωμο, με ευχάριστη δηκτική γεύση και σχετικά ευχάριστη οσμή. Η αιθανόλη αναμιγνύεται με το νερό σε κάθε αναλογία και κατά την ανάμειξη παρατηρείται ελάττωση όγκου, ενώ εκλύεται θερμότητα. Οινόπνευμα (C 2 H 5 OH) μπορεί να παρασκευαστεί με ζύμωση γλυκόζης. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΛΚΟΟΛ;

Η παρασκευή οινοπνεύματος από τη γλυκόζη, που περιέχεται π.χ. στα σταφύλια, ονομάζεται αλκοολική ζύμωση και γίνεται παρουσία ενζύμου που ονομάζεται ζυμάση. C 6 H 12 O 6 2 CH 3 CH 2 OH + 2CO 2 γλυκόζη Το ιδιαίτερο ποτό που παράγεται σε κάθε περίπτωση (μπίρα, ουίσκι, βότκα κλπ) εξαρτάται:  από την ύλη ζύμωσης (σίκαλη, καλαμπόκι, σταφύλια, μούρα ),  τις συνθήκες ζύμωσης (αν το CO 2 αφήνεται να διαφύγει ή εμφιαλώνεται για παράδειγμα)  τις συνθήκες μετά τη ζύμωση (απόσταξη ή όχι). ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΛΚΟΟΛ;

ΠΩΣ ΕΠΙΔΡΑ ΤΟ ΑΛΚΟΟΛ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ;  Το αλκοόλ που καταναλώνουμε απορροφάται από το ανθρώπινο σώμα μέσω του στομαχιού και του λεπτού εντέρου. Η τροφή επιβραδύνει το ρυθμό απορρόφησης και αυτός είναι ο λόγος που το αλκοόλ μας επηρεάζει περισσότερο και γρηγορότερα όταν είμαστε νηστικοί.  Στη συνέχεια μεταφέρεται με το αίμα στην καρδιά, τον εγκέφαλο, τους μυς και σε άλλα όργανα. Αυτό συμβαίνει μόλις σε λίγα λεπτά της ώρας. Πολλές φορές αυτή η διαδικασία προξενεί ένα ευχάριστο συναίσθημα (ευφορία).  Επειδή το σώμα μας δεν μπορεί να αποθηκεύσει το αλκοόλ, πρέπει να το ξεφορτωθεί. Αυτό συμβαίνει κυρίως μέσω του ήπατος και αποβάλλεται από τα ούρα. Ορισμένη ποσότητα αλκοόλ αποβάλλεται από τον ιδρώτα και την αναπνοή. Η δυνατότητα του καθενός να μεταβολίζει το αλκοόλ εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως είναι η ηλικία, το φύλο, το βάρος. Το σώμα μας αποβάλλει το αλκοόλ με ρυθμό περίπου 1 μονάδας την ώρα. Δεν υπάρχει κανένας τρόπος για να επιταχυνθεί αυτή η διαδικασία.

Αλκοολισμός

πρώτα το άτομο παίρνει ένα ποτό, μετά το ποτό παίρνει ένα ποτό, και στο τέλος το ποτό παίρνει το άτομο Μία χρόνια, συχνά προοδευτική και κάποιες φορές θανατηφόρα νόσος που χαρακτηρίζεται από ανεπάρκεια ελέγχου κατανάλωσης αλκοόλ, παρά τις παρενέργειες από την κατανάλωση του. Η εξάρτηση από το αλκοόλ, η ανοχή στις δράσεις του, καθώς και οι συχνές διακοπές της κατανάλωσης αλλά και οι υποτροπές είναι συχνά φαινόμενα. Ψυχολογικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν ανησυχία για την κατανάλωση αλκοόλ και άρνηση του εθισμού, ακόμη και όταν υπάρχουν ισχυρά στοιχεία που αποδεικνύουν το αντίθετο.

Κατανάλωση Αλκοόλ στην Εφηβεία Η εφηβεία είναι μια δύσκολη, μεταβατική και απαιτητική ηλικιακή περίοδος, τόσο για τους εφήβους όσο και για τους γονείς τους. Οι έφηβοι «επαναστατούν», θέλουν να «μεγαλώσουν πριν από την ηλικία τους» και να γνωρίσουν, να δοκιμάσουν νέα πράγματα. Ένα από αυτά είναι και το αλκοόλ, η κατανάλωση του οποίου στις μέρες μας έχει αναδειχτεί σε σημαντικό πρόβλημα.

Το αλκοόλ αποτελεί σοβαρό πρόβλημα, το οποίο δημιουργεί παγκόσμια ανησυχία με τον ρυθμό που εξελίσσεται: Περισσότερο από το 4% των εφήβων σε όλο τον κόσμο πίνει σε καθημερινή βάση, ενώ αντίστοιχες έρευνες δείχνουν ότι στην Ελλάδα ένας σημαντικός αριθμός νέων ηλικίας 15 – 20 χρόνων καταναλώνει αλκοόλ τουλάχιστον δέκα φορές τον μήνα. ΕΦΗΒΟΙ ΚΑΙ ΑΛΚΟΟΛ

Τα αγόρια, σε σχέση με τα κορίτσια, προηγούνται στην πρώτη κατανάλωση αλκοόλ. Γύρω στα 12 έτη, τα αγόρια δοκιμάζουν το πρώτο ποτήρι μπύρας ή κρασιού, και ένα χρόνο μετά, δοκιμάζουν πιο βαριά ποτά ενώ τα κορίτσια ξεκινούν περίπου ένα χρόνο μετά (στα 13 έτη), και στα 14.5 έτη τους δοκιμάζουν βαριά ποτά. Η πρώτη μέθη για τα αγόρια είναι στα 14.6 έτη, ενώ για τα κορίτσια στα 15 έτη.

ΕΦΗΒΟΙ ΚΑΙ ΑΛΚΟΟΛ

Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στατιστικά δεδομένα από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ) σχετικά με την κατανάλωση αλκοόλ στις χώρες της Ευρώπης, τα αποτελέσματα είναι ανησυχητικά. Το 30% των εφήβων στην Ελλάδα δηλώνει ότι πίνει κάποιο αλκοολούχο ποτό μία ή δύο φορές την εβδομάδα. Ο μέσος όρος ηλικίας για τα αγόρια που ξεκινάνε να πίνουν είναι τα 11 έτη και για τα κορίτσια τα 13, ενώ το 20% περίπου των εφήβων παραδέχεται ότι έχει μεθύσει πάνω από τρεις φορές μέσα σε μία χρονιά. Αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι και στις τρεις συνηθέστερες αιτίες θανάτου στις ηλικίες ετών, οι οποίες είναι τα αυτοκινητιστικά δυστυχήματα, οι αυτοκτονίες και οι δολοφονίες, το αλκοόλ έχει σημαντική εμπλοκή. ΕΦΗΒΟΙ ΚΑΙ ΑΛΚΟΟΛ

Συνεπώς, δεν μπορεί να προξενεί έκπληξη το γεγονός ότι θεσμοθετημένα από το 2008 απαγορεύεται η πώληση αλκοόλ σε ανήλικους. Σύμφωνα επίσης με τον ΠΟΥ, έχουν εκδοθεί και οδηγίες σχετικά με την «υπεύθυνη/ασφαλή κατανάλωση» αλκοόλ για ενήλικες, η οποία ορίζεται στις 2 και τις 4 μονάδες αλκοόλ για τις γυναίκες και τους άντρες αντίστοιχα. Ταυτόχρονα επισημαίνεται ότι για τα άτομα κάτω των 18 ετών η κατανάλωση αλκοόλ θα πρέπει να αποφεύγεται τελείως. ΕΦΗΒΟΙ ΚΑΙ ΑΛΚΟΟΛ

Αν ρωτήσουμε τους νέους γιατί πίνουν θα πάρουμε τις εξής απαντήσεις. “Πίνω για την παρέα” “Για το κέφι μου” “Για να αλλάξω διάθεση” “Φτιάχνομαι...” “Για να ξεπεράσω τα προβλήματά μου”.

Γιατί πίνουν οι έφηβοι; Κοινωνικοί παράγοντες  Θεωρούν ότι έτσι απελευθερώνονται και διασκεδάζουν καλύτερα.  Για να χαλαρώσουν και να ενσωματωθούν ευκολότερα στην παρέα.  Για να μιμηθούν τους ενήλικες.  Από περιέργεια.  Για να πειραματιστούν σε καινούργιες εμπειρίες.

Γενετικοί παράγοντες  Γιατί έχουν οικογενειακό ιστορικό αλκοολισμού Ψυχολογικοί παράγοντες  Γιατί έχουν υποστεί κακοποίηση από το οικογενειακό τους περιβάλλον  Αντίδραση σε αυστηρούς ή καταπιεστικούς γονείς.  Γιατί έχουν πολύ χαμηλή αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση.  Για να προσεγγίσουν πιο εύκολα το άλλο φύλο.  Γιατί έχουν βιώσει απόρριψη από την οικογένειά τους.  Θέλουν να νιώθουν κοινωνικά αποδεκτοί.  Γιατί πάσχουν από μετατραυματικό στρες (PTSD) λόγω βίωσης σοβαρών τραυματικών γεγονότων

Διαφήμιση Σε σχετική μελέτη διαπιστώθηκε ότι αποτελεί σημαντικό ενθαρρυντικό παράγοντα, καθώς είναι η βασικότερη και συχνότερη πηγή πληροφόρησης των εφήβων για το αλκοόλ. Δεκάδες διαφημιστικά σποτς προβάλλουν διαφόρων τύπων ποτά τονίζοντας μόνο τα θετικά και αποσιωπώντας τις παρενέργειες του αλκοόλ στην υγεία.

Οικογενειακά προβλήματα. Έχει πλέον επιβεβαιωθεί ότι οι έφηβοι που έχουν έναν ή περισσότερους συγγενείς πρώτου βαθμού με ιστορικό αλκοολισμού, αντιμετωπίζουν 3-5 φορές μεγαλύτερο κίνδυνο να κάνουν κατάχρηση αλκοόλ. Ένας αλκοολικός γονέας μπορεί να επηρεάσει πολύ αρνητικά το παιδί του, λένε οι ειδικοί. Εκτός του ότι δίνει το κακό παράδειγμα, στην ουσία αδυνατεί να επιβλέπει και να παρεμβαίνει σωστά στη ζωή του παιδιού του αφήνοντάς το χωρίς έλεγχο και πειθαρχία.

ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗ ΧΡΗΣΗ – ΚΑΤΑΧΡΗΣΗ ΑΛΚΟΟΛ Οι βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες συνέπειες από τη χρήση αλκοόλ είναι ποικίλες. Η εφηβεία είναι περίοδος που χαρακτηρίζεται από πολύ καλή υγεία γενικά, όμως η θνησιμότητα αυξάνεται κατά 200% ανάμεσα στις ηλικίες Αυτή η δραματική αύξηση σχετίζεται κατά ένα μεγάλο μέρος στην τάση των εφήβων για ριψοκίνδυνες συμπεριφορές και το αλκοόλ συχνά παίζει σημαντικό ρόλο στην ενίσχυση αυτής της τάσης.

Η επίδραση του αλκοόλ είναι διαφορετική στους εφήβους απο ότι στους ενήλικες : το να πίνει κανείς ενώ ο εγκέφαλος του ακόμα αναπτύσσεται μπορεί να οδηγήσει σε μακροχρόνια νοητικά προβλήματα και επίσης αυξάνει κατά πολύ τους κινδύνους για αλκοολική εξάρτηση στο μέλλον. ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗ ΧΡΗΣΗ – ΚΑΤΑΧΡΗΣΗ ΑΛΚΟΟΛ

EΦΗΒΟΙ ΚΑΙ ΑΛΚΟΟΛ Επιπτώσεις Επιπτώσεις της χρήσης-κατάχρησης του αλκοόλ 1.Εξάρτηση απ το αλκοόλ ή και αλκοολισμό. 2.Κίρρωση ή καρκίνο του ήπατος. 3.Απώλεια μνήμης ή ακόμα και νοητική άννοια. 4.Έλκος στομάχου. 5.Κίνδυνος καρδιοαγγειακών παθήσεων. 6.Ψυχολογικές διαταραχές. 7.Πιθανή τοξική δηλητιρίαση που οδηγεί μέχρι και σε θάνατο.

Η κατανάλωση αλκοόλ από εφήβους: μπορεί να οδηγήσει σε επικίνδυνες σεξουαλικές συμπεριφορές σχετίζεται με χαμηλή σχολική επίδοση σχετίζεται με χρήση άλλων ουσιών οδηγεί σε οργανικές συνέπειες που φτάνουν μέχρι το θάνατο μπορεί να αλλάξει τη δομή και τη λειτουργία του αναπτυσσόμενου εγκεφάλου και να επηρεάσει τη γενικότερη ανάπτυξη του εφήβου δημιουργεί έμμεσες συνέπειες που επηρεάζουν άλλους ή τους βάζουν σε κίνδυνο (π.χ. καταστροφή ξένης περιουσίας, τραυματισμοί) αυξάνει τις πιθανότητες αλκοολισμού στην ενήλικη ζωή. EΦΗΒΟΙ ΚΑΙ ΑΛΚΟΟΛ Επιπτώσεις

ΕΙΔΗ ΠΡΟΛΗΨΗΣ Η πρωτογενής πρόληψη αφορά ενέργειες που γίνονται για να αποφύγουμε την παρουσίαση ενός προβλήματος. Η δευτερογενής πρόληψη, αφορά ενέργειες και παρεμβάσεις που γίνονται όταν αρχίσει να εκδηλώνεται ένα πρόβλημα. Η τριτογενής πρόληψη αφορά κινήσεις και παρεμβάσεις που γίνονται για να μειωθεί ένα πρόβλημα που έχει ήδη εκδηλωθεί είτε για να αποφευχθεί η επανεμφάνισή του στο μέλλον.

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ Η οικογένεια είναι το πρώτο περιβάλλον που γνωρίζει ο άνθρωπος όταν έρχεται στη ζωή. Ο γονιός μπορεί να επηρεάσει σημαντικά, με τη στάση που έχει ο ίδιος για τη ζωή, την εξέλιξη των παιδιών του. Η πρόληψη ξεκινάει πρώτα από τους ίδιους τους γονείς. Ο γονιός είναι πρότυπο και έμπνευση ζωής για το παιδί. Η ενημέρωση για το αλκοόλ, παρόλο που βοηθάει, δεν αρκεί από μόνη της για να αλλάξει η συμπεριφορά του παιδιού προς την επιθυμητή κατεύθυνση.

Τι μπορούν λοιπόν, να κάνουν οι γονείς; 1. Ξεκαθαρίσετε τη θέση σας για το πώς αισθάνεστε σε σχέση με το αλκοόλ. 2. Μιλήστε με το παιδί σας για το αλκοόλ. 3. Βοηθήστε το παιδί σας να νιώθει καλά με τον εαυτό του. 4. Καθορίστε σωστές και υγιείς αρχές και αξίες μέσα στην οικογένεια σας. 5. Βοηθήστε το παιδί σας να αντιμετωπίσει τις πιέσεις των «φίλων». 6. Δώστε τους πληροφορίες για το τι μπορούν να κάνουν, σε περίπτωση που οι ίδιοι ή/και οι φίλοι τους κάνουν χρήση αλκοόλ. 7. Δείξτε του ότι η διασκέδαση δεν συνδέεται μόνο με το αλκοόλ.

ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ ΑΣΘΕΝΟΥΣ Κατά τη διάρκεια της οξείας μέθης ο ασθενής παρακολουθείται στενά. Η παρακολούθηση περιλαμβάνει:  Εκτίμηση της νοητικής κατάστασης, της θερμοκρασίας, της καρδιακής συχνότητας, του αναπνευστικού ψιθύρου και της αρτηριακής πίεσης.  Φάρμακα ειδικά για ανακούφιση από τα συμπτώματα μπορούν να χορηγηθούν αλλά αξιολογούνται οι επιθυμητές και ανεπιθύμητες δράσεις τους.  Έλεγχος για αφυδάτωση.  Ο ασθενής χρειάζεται επίσης προσανατολισμό στην πραγματικότητα καθώς μπορεί να έχει παραισθήσεις ή να προσπαθήσει να βλάψει τον εαυτό του.  Ένα ήσυχο περιβάλλον με ελάχιστους θορύβους και σκιές ελαττώνει την πιθανότητα ψευδαισθήσεων και παραισθήσεων.

ΕΡΕΥΝΑ ΣΕ ΔΕΙΓΜΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ Τα στοιχεία που προέκυψαν από τα ερωτηματολόγια, αξιοποιήθηκαν ως αντικείμενο προβληματισμού και συζήτησης με την ομάδα και βοήθησαν να εξαχθούν τα παρακάτω αποτελέσματα: 1. Είναι αξιοσημείωτο ότι η πλειοψηφία των μαθητών (93%) του σχολείου δηλώνει ότι έχει καταναλώσει αλκοολούχο ποτό και μάλιστα το 49% δοκίμασε για πρώτη φορά στην ηλικία Αυτό σημαίνει ότι το αλκοόλ έχει μπει στη ζωή των παιδιών πολύ νωρίς, εντελώς απενοχοποιημένο και μάλιστα σε μια ηλικία που οι επιπτώσεις της χρήσης του είναι άγνωστες. 2. Στην ερώτηση αν έχουν μεθύσει ποτέ, το 43% των μαθητών απάντησε θετικά. Επίσης το 85,4% των μαθητών δηλώνει ότι πίνει με φίλους και το 82,4% ότι πίνει γιατί τους αρέσει το ποτό πράγμα που σημαίνει πως στη σημερινή εποχή τα παιδιά επηρεάζουν πολύ το ένα το άλλο. 3. Το 61,7% των μαθητών πιστεύει ότι τα σημερινά πρότυπα των νέων παίζουν ρόλο στην κατανάλωση αλκοόλ από αυτούς ενώ το 59 % θα συμφωνούσε με απόφαση των αρχών για απαγόρευση των ποτών σε ανήλικους..

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

aities-synepeies-antimetopisi.html ΠΗΓΕΣ