” “Μελέτη βιωσιμότητας 2ου τελεφερίκ στη Σαντορίνη” Εισηγητής : Γιάννης Α Ρώτας, BSc (Econ), MSc ΑΙΓΑΙΟ ΕΠΕ – Σύμβουλοι Τεχνικής & Οικονομικής Υποστήριξης.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΑΡΙΘΜΟΔΕΙΚΤΩΝ
Advertisements

Τ.Ε.Ι ΠΑΤΡΑΣ-ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Μεθοδολογία αποτίμησης επενδυτικών σχεδίων στα αεροδρόμια
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΧΡΗΣΗΣ 2011 & ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΙΕΤΙΑΣ
Όμιλος Εταιριών της Α.Γ.Ε.Τ. ΗΡΑΚΛΗΣ Ημέρα Αναλυτών – 24η Μαΐου 2007.
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 28/05/2004.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ (9η)
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΩΝ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΑΠΕ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ.
Νέος Επενδυτικός Νόμος Ανάπτυξη στην πράξη – Απάντηση στην κρίση
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Msc Αντωνία Μανιάτη.
Ν. Δημητριάδης/ STRATIS ΕΠΕ 1 13 Μαϊου Η Προοπτική της Ευρυζωνικότητας στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας 1 10 Μαϊου Αμφιλοχία «Αξιοποίηση της.
Αξιολόγηση Επενδύσεων στη Γεωργία (διάλεξη 5η)
Όμιλος Ηρακλή Ημέρα Αναλυτών – 12η Απριλίου 2006.
1 Προϋπολογισμός 2007 Δεκέμβριος Ποια είναι τα κριτήρια αξιολόγησης του Κρατικού προϋπολογισμού ; Ο προϋπολογισμός του 2007, όπως και κάθε προϋπολογισμός,
Χρηματοδότηση Νεανικής Καινοτόμου Επιχειρηματικότητας Τραπεζική Μικρών Επιχειρήσεων 18 Φεβρουαρίου 2015.
«ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
Κοινωνικοοικονομική Αξιολόγηση Επενδύσεων Διάλεξη 2 η Δημόσιες Επενδύσεις και Αναπτυξιακά Έργα.
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΟΥ ΗΡΩ, Α.Ε.Μ 7322 ΣΕΡΡΕΣ, 10 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2010
Ασκήσεις - Εφαρμογές Διάλεξη 2η
Ασκήσεις - Εφαρμογές Διάλεξη 3η
Οι εγγραφές προσαρμογής (1 από 2)
Χρηματοοικονομική ανάλυση της Microland Α.Ε.
2η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ
Παρασκευή 19 Μαρτίου 2010 Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων» 1 Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΚΟΠΟΣ, ΑΝΑΛΥΣΗ, ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ
1 Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας ΤΕΙ Λάρισας Αντώνιος Καραγεώργος Εισαγωγή στο παιχνίδι προσομοίωσης της αγοράς (Επιχειρηματικό.
Πανεπιστήμιο Κρήτης Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Μελέτη βιωσιμότητας ακτοπλοϊκής γραμμής Ρεθύμνου – Πειραιά Χρηματοδότηση Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ρεθύμνου.
ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΜΙΑΣ ΝΕΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης 9/21/2016 Βιωσιμότητα Νέας Επιχείρησης 1.
1 Εγγραφές Προσδιορισμού Λογιστικού Αποτελέσματος Όταν όλες οι ημερολογιακές εγγραφές προσαρμογής των υπολοίπων των λογαριασμών προς τα δεδομένα της απογραφής.
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΙΣΟΤΗΤΑ Hamilton Stationery Shop. Η ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΙΣΟΤΗΤΑ ΤΙ ΚΑΤΕΧΩ = ΤΙ ΟΦΕΙΛΩ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟ = ΠΑΘΗΤΙΚΟ + ΚΑΘΑΡΗ ΘΕΣΗ ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΣ.
1 Κόστος λειτουργίας πλοίου 2008 Καύσιμα45-50% Μισθοί23-25% Επισκευή10-12% Λιμενικά έξοδα7-10% Ασφάλιση2% Άλλα5-6%
Τι είναι Χρηματοδοτική Διοίκηση;...τομέας των χρηματοοικονομικών ο οποίος ασχολείται κυρίως με τη διοίκηση μιας επιχείρησης Βασικές Χρηματοοικονομικές.
ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Εργαστήριο Αγροτικής Πολιτικής & Συνεταιρισμών ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ (ΕΣΠΑ) Υπεύθυνος Πρακτικής.
Χρηματοοικονομική Ανάλυση …η διαδικασία άντλησης οικονομικών πληροφοριών από τα χρηματοοικονομικά στοιχεία μιας εταιρείας. Η χρηματοοικονομική ανάλυση.
Τι είναι το πρόγραμμα ολοκληρωμένης παρέμβασης αστικής ανάπτυξης Αφορά :  Στην κοινωνική ένταξη & υποστήριξη ανέργων, μειονεκτικών & ευπαθών ομάδων πληθυσμού.
Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός δράσεως Επιχειρήσεων. Βραχυχρόνιος προγραμματισμός. Παρουσίαση Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης.
Ν.Μ. 32_Απλοί λόγοι απόδοσης 1 Απλοί λόγοι απόδοσης Μέθοδος του μέσου ποσοστού αποδόσεως αποδόσεως (average rate of return)
1 Ανώνυμη Εταιρεία ΙI ΔΙΔΑΣΚΩΝ: ΠΑΤΣΙΟΛΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 2010.
Οικονομική Επιχειρήσεων Τμήμα Λογιστικής ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ Λάρισα 2013 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΔΙΑΛΕΞΕΩΝ Δρ. Μάριος Τρίγκας Ph.D. Οικονομικής & Καινοτομίας Επιχειρήσεων.
1 Λογαριασμοί της Ομάδας 8 Μέσω της όγδοης ομάδας παρακολουθούνται οι λογαριασμοί: προσδιορισμού των αποτελεσμάτων εκμεταλλεύσεως των εκτάκτων και ανόργανων.
Αξιολόγηση επενδύσεων Ενότητα 8: Μέθοδοι αξιολόγησης επενδύσεων Ι Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται.
Επιχειρηματικότητα στην Πληροφορική Β΄ 1. Η γυναικεία επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα Η επιχειρηματική δραστηριότητα αποτελεί μια κυρίως ανδρική υπόθεση,
Αριθμοδείκτης ιδίων προς συνολικά κεφάλαια
ΠΡΟΤΥΠΟ ΥΠ’ΑΡΙΘΜΟΝ 7: ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΑΜΙΑΚΩΝ ΡΟΩΝ
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 3: Κατά Παραγγελία Κοστολόγηση
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Συστήματα χρηματοοικονομικής διοίκησης
Παράδειγμα 1 Μια ΚΑΕ παρουσίασε τα εξής αποτελέσματα για τα έτη 2006 και Κέρδη χρήσης
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΤΗΣ ΕΤΕΑΝ ΑΕ
UEFA “Financial Fair Play Regulation” και λογιστικές επιπτώσεις
Αξιολόγηση επενδύσεων
Βιωςιμοτητα μιας Νεας Επιχειρηςης
ΚΟΣΤΟΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ.
ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Μ.Sc in ACCOUNTING AND AUDITING
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΧΡΗΣΕΩΣ
Αρχές Χρηματοοικονομικής Διοίκησης
Η μέθοδος της συνεισφοράς
ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΣ Ορισμός: Ισολογισμός είναι εκείνη η οικονομική κατάσταση που παρουσιάζει τα στοιχεία του Ενεργητικού, του Παθητικού και της Καθαρής Περιουσίας.
Ενότητα No 3: Οικονομική Διαχείριση πολύ μικρών επιχειρήσεων
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ TEAMWORK
ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΙ & ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ
Αποτελεσματική Διοίκηση Επιχειρήσεων
ΜΕΛΕΤΗ ΕΦΙΚΤΟΤΗΤΑΣ περιγραφή και στοιχεία επενδυτικού σχεδίου
Αναλυση χρηματοοικονομικων καταστασεων
«Ηλεκτρικά Αυτοκίνητα και Διασπαρμένη Παραγωγή –
Η επιχείρηση ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΠΑΝΕΦΑΝ ΑΕ, που εδρεύει στην περιφέρεια Β.ΑΙΓΑΙΟΥ. εντάχθηκε στη Δράση «Ενίσχυση Τουριστικών ΜΜΕ για τον εκσυγχρονισμό.
Η επιχείρηση ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΚΟΥΛΟΥΡΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α. Ε
Μεταγράφημα παρουσίασης:

” “Μελέτη βιωσιμότητας 2ου τελεφερίκ στη Σαντορίνη” Εισηγητής : Γιάννης Α Ρώτας, BSc (Econ), MSc ΑΙΓΑΙΟ ΕΠΕ – Σύμβουλοι Τεχνικής & Οικονομικής Υποστήριξης

“Μελέτη βιωσιμότητας 2ου τελεφερίκ στη Σαντορίνη” Περιεχόμενα :  Μεθοδολογία - Παραδοχές  Υφιστάμενη κατάσταση  Τα τρία σενάρια  Προβλεπόμενη επιβατική κίνηση  Προβλεπόμενα αποτελέσματα βέλτιστης οικονομικά λύσης  Οικονομική συγκριτική αξιολόγηση  Συνολική αξιολόγηση των τριών σεναρίων ΑΙΓΑΙΟ ΑΕ – Σύμβουλοι Τεχνικής & Οικονομικής Υποστήριξης

  Μεθοδολογία - Παραδοχές Η μελέτη εξέτασε τρία σενάρια   Την εγκατάσταση δεύτερου τελεφερίκ στον όρμο των Φηρών   Την εγκατάσταση τρίτου τελεφερίκ στο λιμάνι του Αθηνιού, με παράλληλη εγκατάσταση νέου τελεφερίκ στον όρμο των Φηρών.   Την εγκατάσταση ενός μόνον τελεφερίκ στον Αθηνιό, χωρίς την εγκατάσταση δεύτερου τελεφερίκ στον όρμο των Φηρών. “Μελέτη βιωσιμότητας 2ου τελεφερίκ στη Σαντορίνη” ΑΙΓΑΙΟ ΑΕ – Σύμβουλοι Τεχνικής & Οικονομικής Υποστήριξης

  Μεθοδολογία - Παραδοχές   Έτος εκκίνησης των προβλέψεων το 2012 (απαισιόδοξο)   Μέσος όρος παραμονής 4 ημέρες   Μέση ημερήσια τουριστική δαπάνη 79,00 €.   Μέση δαπάνη ανά επιβάτη κρουαζιέρας 20,00 €   Αφαιρέθηκαν οι αφίξεις των μονίμων κατοίκων “Μελέτη βιωσιμότητας 2ου τελεφερίκ στη Σαντορίνη” ΑΙΓΑΙΟ ΑΕ – Σύμβουλοι Τεχνικής & Οικονομικής Υποστήριξης

  Μεθοδολογία - Παραδοχές   Όπως το κακό νόμισμα διώχνει το καλό, έτσι και ο κακός τουρίστας διώχνει τον καλό   Σε όλα τα σενάρια υπολογίστηκαν απώλειες 15%   Προβλέψεις με εισιτήριο 5,00 €. “Μελέτη βιωσιμότητας 2ου τελεφερίκ στη Σαντορίνη” ΑΙΓΑΙΟ ΑΕ – Σύμβουλοι Τεχνικής & Οικονομικής Υποστήριξης

2. Υφιστάμενη κατάσταση - Γενικά Αρνητικοί παράγοντες :   Μείωση της διάρκειας παραμονής   Αδυναμία αύξησης της ημερήσιας τουριστικής δαπάνης   Μείωση του εισοδηματικού επιπέδου των επισκεπτών Επιπτώσεις :   Αρνητικό επιχειρηματικό spiral   Σύγκρουση επιχειρηματικών συμφερόντων “Μελέτη βιωσιμότητας 2ου τελεφερίκ στη Σαντορίνη” ΑΙΓΑΙΟ ΑΕ – Σύμβουλοι Τεχνικής & Οικονομικής Υποστήριξης

2. Υφιστάμενη κατάσταση – Αφίξεις “Μελέτη βιωσιμότητας 2ου τελεφερίκ στη Σαντορίνη” ΑΙΓΑΙΟ ΑΕ – Σύμβουλοι Τεχνικής & Οικονομικής Υποστήριξης Στοιχεία ΥΠΑ & ΕΛΣΤΑΤ Σημείωση : Δεν έχουν αφαιρεθεί οι μόνιμοι κάτοικοι Πύλη εισόδου Αφίξεις Α/Δ Αφίξεις Αθηνιού Σύνολα

2. Υφιστάμενη κατάσταση – Αφίξεις “Μελέτη βιωσιμότητας 2ου τελεφερίκ στη Σαντορίνη” ΑΙΓΑΙΟ ΑΕ – Σύμβουλοι Τεχνικής & Οικονομικής Υποστήριξης Στοιχεία ΥΠΑ & ΕΛΣΤΑΤ

ΑΙΓΑΙΟ ΑΕ – Σύμβουλοι Τεχνικής & Οικονομικής Υποστήριξης Στοιχεία Ένωσης Λεμβούχων Σαντορίνης 2. Υφιστάμενη κατάσταση – Επιβατική κίνηση κρουαζιέρας Έτη Σύνολα

  Υφιστάμενη κατάσταση – Διαπιστώσεις   Μέσος όρος παραμονής 4 ημέρες   Μέση ημερήσια τουριστική δαπάνη 79,00 €.   Μέση δαπάνη ανά επιβάτη κρουαζιέρας 20,00 € “Μελέτη βιωσιμότητας 2ου τελεφερίκ στη Σαντορίνη” ΑΙΓΑΙΟ ΑΕ – Σύμβουλοι Τεχνικής & Οικονομικής Υποστήριξης

  Υφιστάμενη κατάσταση – Διαπιστώσεις Μ.Ο. αφίξεων Α/Δ πενταετίας : Μ.Ο. αφίξεων Αθηνιού πενταετίας : Σύνολο αφίξεων (Μ.Ο. πενταετίας) : Μ.Ο. ημερών παραμονής : 4 Μ.Ο. ημερήσιας τουριστικής δαπάνης : 79 Τουριστικά έσοδα (Μ.Ο. πενταετίας) : 236 εκ Μ.Ο. αφίξεων κρουαζιέρας πενταετίας : Μ.Ο. δαπάνης ανά επιβάτη : 20 Έσοδα κρουαζιέρας (Μ.Ο. πενταετίας : 16,5 εκ “Μελέτη βιωσιμότητας 2ου τελεφερίκ στη Σαντορίνη” ΑΙΓΑΙΟ ΑΕ – Σύμβουλοι Τεχνικής & Οικονομικής Υποστήριξης Σημείωση : Δεν αποτελεί επιστημονικά τεκμηριωμένη άποψη

  Υφιστάμενη κατάσταση – Διαπιστώσεις “Μελέτη βιωσιμότητας 2ου τελεφερίκ στη Σαντορίνη” ΑΙΓΑΙΟ ΑΕ – Σύμβουλοι Τεχνικής & Οικονομικής Υποστήριξης

Στοιχεία ιδρύματος Λούλας & Ευαγγέλου Νομικού 2. Υφιστάμενη κατάσταση – Επιβατική κίνηση τελεφερίκ Έτη Σύνολο επιβατών

  Υφιστάμενη κατάσταση – Διαπιστώσεις επί της επιβατικής κίνησης του τελεφερίκ   Δυσαρέσκεια των επιβατών κρουαζιέρας   Η from mouth to mouth δυσφήμιση απομακρύνει τον καλό πελάτη   Το κενό θα καλυφθεί από δεύτερης ποιότητας επισκέπτες   Ανεπιθύμητος συνωστισμός στα Φηρά και στην Οία   Μέσος χρόνος παραμονής των τελευταίων επιβατών, είναι 1,5 ώρες   Το shopping προϋποθέτει χαλαρούς πελάτες   Προσωρινή διατάραξη της ηρεμίας των υπολοίπων επισκεπτών   Προσωρινή υπέρβαση της φέρουσας ικανότητας “Μελέτη βιωσιμότητας 2ου τελεφερίκ στη Σαντορίνη” ΑΙΓΑΙΟ ΑΕ – Σύμβουλοι Τεχνικής & Οικονομικής Υποστήριξης

Στοιχεία ιδρύματος Λούλας & Ευαγγέλου Νομικού 2. Υφιστάμενη κατάσταση – Έσοδα τελεφερίκ Έτη Υποθετικά έσοδα προ ΦΠΑ Απώλειες εσόδων (ξεναγοί, πράκτορες κλπ) Πραγματικά έσοδα προ ΦΠΑ

ΑΙΓΑΙΟ ΑΕ – Σύμβουλοι Τεχνικής & Οικονομικής Υποστήριξης 2. Υφιστάμενη κατάσταση – Απώλειες Κατηγορίες επιβατικής κίνησης Αποβιβασθέντες επιβάτες κρουαζιέρας Επιβατική κίνηση κρουαζιέρας Επιβατική κίνηση κρουαζιέρας με αποδεκτό όριο απωλειών 10% Επιβατική κίνηση ηφαιστείου με αποδεκτό όριο απωλειών 30% Σύνολο εν δυνάμει επιβατικής κίνησης τελεφερίκ Υφιστάμενη επιβατική κίνηση τελεφερίκ Απώλεια επιβατικής κίνησης Ποσοστό απωλειών επιβατικής κίνησης36,90%36,92%35,00%36,59%33,58% Κατηγορίες εσόδων Μειώσεις υφισταμένων εσόδων (ξεναγοί, πράκτορες κλπ) Ποσοστό επί των εσόδων5,17%5,25%5,32%5,21%5,55% Έσοδα επιβατικής κίνησης κρουαζιέρας με απώλειες 10% Έσοδα επιβατικής κίνησης ηφαιστείου με απώλειες 30% Σύνολο εν δυνάμει εσόδων Έσοδα μετά από τις μειώσεις Υφιστάμενα έσοδα τελεφερίκ Απώλεια εσόδων Ποσοστό απωλειών εσόδων40,16%40,23%38,49%39,89%37,26% Απώλειες εσόδων Απώλειες επιβατικής κίνησης

3. Οι επενδύσεις – Τελεφερίκ στα Φηρά ΑΙΓΑΙΟ ΑΕ – Σύμβουλοι Τεχνικής & Οικονομικής Υποστήριξης

3. Οι επενδύσεις – Τελεφερίκ στον Αθηνιό ΑΙΓΑΙΟ ΑΕ – Σύμβουλοι Τεχνικής & Οικονομικής Υποστήριξης

 Προβλεπόμενη επιβατική κίνηση – Κρουαζιέρα (Έναρξη ΜΟ , πλέον 8%) Έτη 1ο έτος 8% 2ο έτος 4% 3ο έτος 3% 4ο έτος 3% 5ο έτος 2% Σύνολο επιβατών

ΑΙΓΑΙΟ ΑΕ – Σύμβουλοι Τεχνικής & Οικονομικής Υποστήριξης  Προβλεπόμενη επιβατική κίνηση – Αθηνιός (Έτος αναφοράς 2012 πλέον 10%) Έτη 1ο έτος 10% 2ο έτος 6% 3ο έτος 5% 4ο έτος 4% 5ο έτος 3% Σύνολο επιβατών

ΑΙΓΑΙΟ ΑΕ – Σύμβουλοι Τεχνικής & Οικονομικής Υποστήριξης 4. Προβλεπόμενη επιβατική κίνηση των τελεφερίκ Έτη1ο έτος2ο έτος3ο έτος4ο έτος5ο έτος Φηρά (παλαιό τελεφερίκ – κρουαζιέρα & ηφαίστειο) Αθηνιός- επιβάτες ακτοπλοΐας Αθηνιός- κρουαζιέρα & ηφαίστειο Σύνολο επιβατών Πρόβλεψη Υφιστάμενη Έτη Φηρά (κρουαζιέρα – ηφαίστειο) Σημείωση : Απώλειες επιβατών ακτοπλοΐας 25%. Απώλειες επιβατών ηφαιστείου 65%. Απώλειες επιβατών κρουαζιέρας 15%

ΑΙΓΑΙΟ ΑΕ – Σύμβουλοι Τεχνικής & Οικονομικής Υποστήριξης 5. Προβλεπόμενα αποτελέσματα βέλτιστης οικονομικά πρότασης Συνολικά προβλεπόμενα αποτελέσματα παλαιού τελεφερίκ Φηρών και νέου στον Αθηνιό με απώλειες 10% Περίοδος λειτουργίας 1ο έτος2ο έτος3ο έτος4ο έτος5ο έτος Σύνολο εσόδων λειτουργίας Κόστος λειτουργίας Αποτελέσματα εκμετάλλευσης Μείον Έξοδα διοίκησης Έξοδα διάθεσης Φόροι-Τέλη Μερικά αποτελέσματα Πλέον Πιστωτικοί τόκοι & συναφή έσοδα Έκτακτα & ανόργανα έσοδα Μείον Τόκοι δανείου Έξοδα εκτέλεσης σκοπού Αποσβέσεις Καθαρά αποτελέσματα Τακτικά αποθεματικά Καθαρά έσοδα για ενισχύσεις - υποχρεώσεις

ΑΙΓΑΙΟ ΑΕ – Σύμβουλοι Τεχνικής & Οικονομικής Υποστήριξης 5. Προβλεπόμενα αποτελέσματα βέλτιστης οικονομικά πρότασης Αποδοτικότητα της επένδυσης Έτος λειτουργίας Καθαρά έσοδα Ίδια κεφάλαια Απόδοση επένδυσης ,97% ,12% ,98% ,11% ,68% Σύνολο ,85% Αποδοτικότητα της επένδυσης μη συμπεριλαμβανομένων των αποσβέσεων Έτος λειτουργίας Καθαρά έσοδα Ίδια κεφάλαια Απόδοση επένδυσης ,01% ,16% ,02% ,15% ,72% Σύνολο ,05% Αποδοτικότητα ιδίων κεφαλαίων

ΑΙΓΑΙΟ ΑΕ – Σύμβουλοι Τεχνικής & Οικονομικής Υποστήριξης 5. Προβλεπόμενα αποτελέσματα βέλτιστης οικονομικά πρότασης Νεκρό σημείο (break even point) 1ου έτους

ΑΙΓΑΙΟ ΑΕ – Σύμβουλοι Τεχνικής & Οικονομικής Υποστήριξης 5. Προβλεπόμενα αποτελέσματα βέλτιστης οικονομικά πρότασης Νεκρό σημείο (break even point) 5ου έτους

6. Συγκριτική οικονομική αξιολόγηση “Μελέτη βιωσιμότητας 2ου τελεφερίκ στη Σαντορίνη” ΑΙΓΑΙΟ ΑΕ – Σύμβουλοι Τεχνικής & Οικονομικής Υποστήριξης Νέο τελεφερίκ στα Φηρά Κόστος κατασκευής: € Ίδια κεφάλαια: € Ξένα κεφάλαια: € Επιτόκιο δανεισμού: 7% Χρόνος αποπληρωμής δανείου : 9 έτη Return of investment (ιδίων κεφαλαίων): 13,3 μήνες Κέρδη πενταετίας: € Νέο τελεφερίκ στα Φηρά και νέο τελεφερίκ στον Αθηνιό Κόστος κατασκευής: € Ίδια κεφάλαια: € Ξένα κεφάλαια: € Επιτόκιο δανεισμού: 7% Χρόνος αποπληρωμής δανείου : 9 έτη Return of investment (ιδίων κεφαλαίων): 21,1 μήνες Κέρδη πενταετίας: € Νέο τελεφερίκ μόνον στον Αθηνιό Κόστος κατασκευής: € Ίδια κεφάλαια: € Ξένα κεφάλαια: € Επιτόκιο δανεισμού: 7% Χρόνος αποπληρωμής δανείου : 9 έτη Return of investment (ιδίων κεφαλαίων): 9,8 μήνες Κέρδη πενταετίας: €

7. Συνολική αξιολόγηση “Μελέτη βιωσιμότητας 2ου τελεφερίκ στη Σαντορίνη” ΑΙΓΑΙΟ ΑΕ – Σύμβουλοι Τεχνικής & Οικονομικής Υποστήριξης  Χαμηλό κόστος κατασκευής  Δημιουργία ευνοϊκότερων συνθηκών ίδρυσης home port  Διατήρηση χαμηλού κόστους αποβίβασης επιβατών κρουαζιέρας  Οι επιβάτες κρουαζιέρας αποβιβάζονται εντός του αστικού ιστού  Χαμηλή απαίτηση σε ξένα και ίδια κεφάλαια Τελεφερίκ μόνο στα Φηρά  Εξυπηρέτηση μόνον του επιβατικού κοινού κρουαζιέρας & ηφαιστείου  Η δομή προϋποθέτει λιμενικό έργο  Όπως και με την υφιστάμενη δομή, θα υπάρξει οικονομική οροφή  Σχετικά χαμηλά οικονομικά αποτελέσματα Πλεονεκτήματα Μειονεκτήματα

7. Συνολική αξιολόγηση “Μελέτη βιωσιμότητας 2ου τελεφερίκ στη Σαντορίνη” ΑΙΓΑΙΟ ΑΕ – Σύμβουλοι Τεχνικής & Οικονομικής Υποστήριξης  Δημιουργία ευνοϊκότερων συνθηκών ίδρυσης home port  Διατήρηση χαμηλού κόστους αποβίβασης επιβατών κρουαζιέρας  Οι επιβάτες κρουαζιέρας αποβιβάζονται εντός του αστικού ιστού  Εξυπηρετείται τόσο η κρουαζιέρα, όσο και η ακτοπλοΐα  Αυξημένα οικονομικά αποτελέσματα  Η δομή στον Αθηνιό θα βελτιώσει τις συνθήκες που επικρατούν στο λιμάνι Τελεφερίκ στα Φηρά και στον Αθηνιό  Εξαιρετικά υψηλό κόστος κατασκευής  Αυξημένες απαιτήσεις τόσο σε ίδια όσο και σε ξένα κεφάλαια  Μεγάλος χρόνος απόσβεσης ιδίων κεφαλαίων (return of investment)  Η δομή στα Φηρά προϋποθέτει λιμενικό έργο  Η δομή στον Αθηνιό είναι ανάγκη να συνδυαστεί με terminal στην Καλντέρα, διαφορετικά το πρόβλημα θα διογκωθεί Πλεονεκτήματα Μειονεκτήματα

7. Συνολική αξιολόγηση “Μελέτη βιωσιμότητας 2ου τελεφερίκ στη Σαντορίνη”  Επιλύεται το πρόβλημα του συνωστισμού στον Αθηνιό  Σχετικά χαμηλό κόστος κατασκευής  Χαμηλή απαίτηση σε ίδια κεφάλαια  Σχετικά χαμηλή απαίτηση σε ξένα κεφάλαια  Εξυπηρετείται τόσο η κρουαζιέρα, όσο και η ακτοπλοΐα  Εξαιρετικά οικονομικά αποτελέσματα  Πολύ καλός χρόνος απόσβεσης ιδίων κεφαλαίων (return of investment) Τελεφερίκ μόνο στον Αθηνιό  Απομακρύνεται η δυνατότητα ίδρυσης home port  Σε βάθος πενταετίας μεταφέρουμε επιβάτες στον Αθηνιό (φέρουσα ικανότητα)  Αύξηση του κόστους αποβίβασης μεγάλου τμήματος των επιβατών κρουαζιέρας  Η αποβίβαση εκτός αστικού ιστού έχει επί πλέον κόστος και χρόνο για τη μετάβαση στα Φηρά  Η δομή στον Αθηνιό είναι ανάγκη να συνδυαστεί με terminal στην Καλντέρα, διαφορετικά το πρόβλημα θα διογκωθεί Πλεονεκτήματα Μειονεκτήματα

7. Συνολική αξιολόγηση “Μελέτη βιωσιμότητας 2ου τελεφερίκ στη Σαντορίνη” ΑΙΓΑΙΟ ΑΕ – Σύμβουλοι Τεχνικής & Οικονομικής Υποστήριξης Ανεξαρτήτως της λύσης που θα επιλεγεί, είναι απαραίτητη η συμφωνία των κοινωνικών φορέων (Δήμου, επιχειρηματιών κλπ) για τη διατήρηση μιας κανονικής ροής των επιβατών της κρουαζιέρας, ώστε να μην γίνεται στιγμιαία υπέρβαση της φέρουσας ικανότητας συγκεκριμένων περιοχών, να μην διαταράσσεται η κανονικότητα των υπολοίπων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, καθώς και η διαμονή των υπολοίπων επισκεπτών.

“Μελέτη βιωσιμότητας 2ου τελεφερίκ στη Σαντορίνη” ΑΙΓΑΙΟ ΑΕ – Σύμβουλοι Τεχνικής & Οικονομικής Υποστήριξης Ολόκληρη η μελέτη, καθώς και η παρουσίαση είναι αναρτημένες στον δικτυακό τόπο Σχετικές αναφορές : 1. Μελέτη "ΑΙΓΑΙΟ ΕΠΕ" - Σύμβουλοι Τεχνικής & Οικονομικής Υποστήριξης - “ENVIPLAN” Γ. Θ. ΤΣΕΚΟΥΡΑΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ- Σύμβουλοι Αναπτυξιακού Προγραμματισμού και Περιβαλλοντικής προστασίας, Ιούλιος Μελέτη Πανεπιστημίου του Cincinati - Ομάδα αειφόρου ανάπτυξης, Αύγουστος Μελέτη του ΤΕΙ Εμπορίας & Διαφήμισης Θεσσαλονίκης 4.Μελέτη της Εθνικής Τράπεζας, Αύγουστος 2012