Το σύστημα ταξινόμησης NANDA-I Δρ. ΑΘΗΝΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟΥ-AΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ Δρ. ΑΘΗΝΑ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΝΕΦΡΙΤΙΔΑΣ ΛΥΚΟΥ ΜΟΥΣΤΑΚΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ. American College of Rheumatology Guidelines for Screening, Treatment, and Management of Lupus Nephritis.
Advertisements

ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΒΑΘΜΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΝΑΠΤΥΓΜΕΝΕΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ Ισόρροπης ανάπτυξης Κορεσμένες ή συμφορημένες - Υψηλό βαθμό ανάπτυξης- Υπερσυγκέντρωση.
ΝΙΚΗ ΔΑΔΟΥΠΗ.  Με τον όρο Αναγεννησιακή τέχνη αναφερόμαστε στην καλλιτεχνική παραγωγή κατά την ιστορική περίοδο της Αναγέννησης.  Η καλλιτεχνική αυτή.
Οικονομική Αξιολόγηση στις Υπηρεσίες Υγείας Γενικό Νοσοκομείο «ATTIKON» Dr. Βασίλειος Φραγκουλάκης Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας Αθήνα, 2013 Εθνική Σχολή.
Εργασία Οδοντιατρικής Πληροφορικής Οδοντιατρική Σχολή Εαρινό εξάμηνο 2012 Σαμίου Αντωνία Χριστίνα ΑΕΜ 9996 Σιούλη Κατερίνα ΑΕΜ
Έρευνα στις επιχειρήσεις IΟΒΕ – ΕΒΕΟ / ΕΜΠ Υλοποίηση έρευνας PUBLIC ISSUE 13/12/11 ΙΔΡΥΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ SCHOOL BULLING. ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΑΤΣΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΤΣΕΛΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΙΜΙΝΙΟΥΚ YΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: Κα ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΑΔΟΥ ΠΕΤΡΟΥΛΑ.
1. Ιστορία της Νοσηλευτικής Πρωτόγονοι λαοί Η νοσηλευτική στους αρχαίους πολιτισμούς Η «μετά Χριστόν» νοσηλευτική Σύγχρονη Ελληνική Νοσηλευτική 2. Η έννοια.
Υπηρεσίες Μακροχρόνιας Φροντίδας στην Ελλάδα Στην Ελλάδα η Μ.Φ.Υ. είναι ελλιπώς ανεπτυγμένη. Οι υπηρεσίες Μ.Φ.Υ στην χώρα μας παρέχονται από το σύστημα.
Κοινωνική έρευνα για άτομα με αναπηρίες. Αύξηση ποσοστών αναπηρίας την τετραετία σε Δικαιούχους Μειωμένου Εισιτηρίου της Περιφερειακής Ενότητας.
ΥΓΕΙΑ ΒΛΑΒΗ ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΑΥΤΟΦΡΟΝΤΙΔΑ WHO (Καταστατικό, 1946): ‘Η κατάσταση πλήρους σωματικής, πνευματικής και κοινωνικής ευεξίας και όχι μόνον.
Δημήτριος Κυφωνίδης Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείου Πτολεμαΐδας.
H MetLife στην Ελλάδα Ασφαλισμένοι σε Ατομικά και Ομαδικά Προγράμματα Νο1 Πάροχος Ομαδικά & Επενδυτικά Προγράμματα 129εκ. Σε παροχές το
Κωστής Χαρδαλιάς Νοσηλευτής, MSc Health Informatics Υποψήφιος Διδάκτορας Τμ. Νοσηλευτικής, ΕΚΠΑ.
ΜΑΘΗΜΑ 2.  Εργασία (άνθρωπος)  Φύση/Έδαφος (γη)  Κεφάλαιο (χρήμα)  Επιχειρηματικότητα (ιδέα, διοίκηση)
ΤΟΜΕΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ. ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΒΟΗΘΩΝ ΝΟΣΗΛΕΥΤΩΝ.
Νομοθεσία /Δεοντολογία Νοσηλευτικού Επαγγέλματος Ενότητα 3: Επαγγελματική Οργάνωση σε Διεθνές και Εθνικό Επίπεδο Ευγενία Βλάχου, Ελένη Ευαγγέλου Τμήμα.
Νοσηλευτική και Έρευνα Ιστορικές Τάσεις και Μελλοντικές Κατευθύνσεις στη Νοσηλευτική Έρευνα Δρ Σοφία Ζυγά Επίκουρη Καθηγήτρια Τμήματος Νοσηλευτικής Πανεπιστημίου.
Μέθοδοι οργάνωσης νοσηλευτικής εργασίας Κατά ασθενή μέθοδος Λειτουργική ή κατά εργασία μέθοδος Ομαδική νοσηλευτική Πρωτοβάθμια νοσηλευτική Προσωπική διευθέτηση.
Εισαγωγή. Κ. Γαλανάκης Ορισμός «Management είναι να γίνονται ορισμένα πράγματα μέσω άλλων ατόμων» … American Management Association «Management.
Περιεχομενο σημερινου μαθηματοσ
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική
ΥΓΕΙΑ-ΑΣΘΕΝΕΙΑ.
Οργανωσιακή Συμπεριφορά & Ηγεσία
Δρ. Χριστακόπουλος Γιάννης
ΔΙΑΛΕΞΗ 7η Πρότυπα ηθικής συμπεριφοράς
ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΙΣΜΟΣ ΜΑ-ΗΕΡ ΘΕ 3.
Δρ. Χριστακόπουλος Γιάννης
Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Διοικητική Πρακτική 4ο μάθημα
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ Η ΣΤΑΣΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Ευάλωτες Κοινωνικά Ομάδες Κρατούμενοι
2ο ΓΕ.Λ. ΑΛΙΜΟΥ ΤΑΞΗ :Α΄ ΤΜΗΜΑ:4ο
Διαδικτυακές Πηγές Πληροφόρησης
Ποιοτικός Έλεγχος Πρώτων Υλών
Διάταξη πραγματικών αριθμών
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης
1992 ΜΑΚΣΑΡΥ ΠΡΩΤΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΑΜΕΣΩΝ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΛΗΡΩΜΩΝ
Δομή και Αξιολόγηση της Ερευνητικής Εργασίας
ΑΠO ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ Β1 1.ΙΑΣΟΝΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟ ΜΑΚΡΗ 2.ΑΠΟΣΤΟΛΟ ΓΕΡΟΔΗΜΟ
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ VON NEUMAN
Μαθηματικά Γ΄ Γυμνασίου Τετραγωνική ρίζα πραγματικού αριθμού
Μαθηματικά Γ΄ Γυμνασίου Δυνάμεις πραγματικών αριθμών
Ιδιότητες συναρτήσεων
Μαθηματικά Κατεύθυνσης Γ΄ Λυκείου
Η εποχή των επαναστάσεων
Δείκτες Ποιότητας Λειτουργίας
ΔΙΑΛΕΞΗ 1 Σκοπός και λειτουργία νοσοκομείων
ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΜΙΧΑΣ ΒΗΣΣΑΡΙΩΝ
Ασφάλεια στο κλινικό περιβάλλον
Βιωματικό Εργαστήρι με θέμα: Λιασίδη Θέκλα, Μηνά Φλωρεντία
ΑΥΤΟΦΡΟΝΤΙΔΑ-ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ
ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ - ΔΥΣΛΕΞΙΑ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ( ) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
Νάντια Καραδήμου Ειδικό Εκπ/κό Προσωπικό Τ.Ε.Φ.Α.Α. Παν. Θεσσαλίας
Μοντέλο Kaiser Το μοντέλο στηρίζεται στην αρχή της προληπτικής δράσης.
ΟΜΑΔΑ Ομαδική εργασία Τζιάτζιος Δημήτριος Ψουρούκα Ευαγγελία
Νοσηλευτική διεργασία Νοσηλευτική διάγνωση
Μαθηματικά Κατεύθυνσης Γ΄ Λυκείου Θεωρήματα συνεχών συναρτήσεων
Θeωρητικεσ βασεισ τησ νοσηλευτικησ επιστημησ
Florence Nightingale.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ – ΘΕΩΡΙΕΣ ΤΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ
ΜΙΑ ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΥΓΕΊΑ (Family Health)
Προσωπο-κεντρική θεωρία (person-centred)
Διατηρήσιμη (Αειφορική) Ανάπτυξη
Το Β1 του 1ου Γυμνασίου Ανατολής παρουσιάζει
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το σύστημα ταξινόμησης NANDA-I Δρ. ΑΘΗΝΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟΥ-AΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ Δρ. ΑΘΗΝΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟΥ-AΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ

Οικογενειακή Νοσηλευτική

ΘΕΩΡΙΕΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ

Οι θεωρίες νοσηλευτικής επηρεάστηκαν πρωταρχικά από τις Nightingale, Orem, Κing, Newman, Roy και Rogers  Η νοσηλευτική ενδιαφέρεται για τις έννοιες  του ατόμου,  του περιβάλλοντος,  της υγείας  και της νοσηλευτικής οι οποίες συνδυάζονται στις ακόλουθες προτάσεις: 1.Την Νοσηλευτική ενδιαφέρουν οι αρχές και οι νόμοι που διέπουν  την διεργασία της ζωής,  το ευ ζην,  η βέλτιστη λειτουργία του ανθρώπου αρρώστια και υγεία. 2.Την Νοσηλευτική ενδιαφέρουν τα μοντέλα συμπεριφοράς σε αλληλεπίδραση με το περιβάλλον στην καθημερινότητα και σε κρίσιμες καταστάσεις. 3.Την Νοσηλευτική ενδιαφέρουν οι διαδικασίες εκείνες που επηρεάζουν τις ευνοϊκές αλλαγές στο επίπεδο υγείας

Οι Whall kai Fawcett τροποποίησαν τις παραπάνω προτάσεις ώστε να αναφέρονται στην οικογένεια:  Η οικογενειακή Νοσηλευτική ενδιαφέρεται για τις αρχές και τους νόμους που διέπουν  την οικογένεια,  το ευ ζην αυτής,  και τη βέλτιστη λειτουργία της οικογένειας σε διάφορες καταστάσεις υγείας και ασθένειας  Η οικογενειακή Νοσηλευτική ενδιαφέρεται για τα μοντέλα συμπεριφοράς της οικογένειας σε αλληλεπίδραση με το περιβάλλον στην καθημερινότητα και σε κρίσιμες καταστάσεις  Η οικογενειακή Νοσηλευτική ενδιαφέρεται για τις διαδικασίες εκείνες που επηρεάζουν τις ευνοϊκές αλλαγές στο επίπεδο υγείας της οικογένειας

Πως παρουσιάζεται η οικογένεια στην νοσηλευτική σύμφωνα με τις Whall και Fawcett 1.Λαμβάνοντας υπόψη τις επιδράσεις του περιβάλλοντος στο επίπεδο υγείας της οικογένειας και την επίδραση των νοσηλευτικών πράξεων που πραγματοποιούνται σε συνεργασία με την οικογένεια. 2.Δημιουργώντας μία συνολική βιοψυχοκοινωνική ή ολιστική αντίληψη της υγείας 3.Εστιασμός στο ευ ζην της οικογενείας και όχι στη παθολογία αυτής 4.Σύμφωνα με τις Whall και Fawcett είναι περιορισμένες οι θεωρίες Οικογενειακής νοσηλευτικής. Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένα νοσηλευτικά πλαίσια και θεωρίες που βρίσκουν κατάλληλη εφαρμογή στην οικογένεια.

Nightingale:  Πίστευε πως η οικογένεια είναι θεσμός που συνοδεύει το άτομο από την γέννηση έως τον θάνατο.  Παρότρυνε τις νοσηλεύτριες να ασχοληθούν τόσο με τους ασθενείς όσο και με τους υγιείς στο περιβάλλον της οικείας  Παρότρυνε τους νοσηλευτές να θεωρούν κέντρο της νοσηλευτικής πράξης την οικογένεια

King: Ανέπτυξε μία νοσηλευτική θεωρία που αναγνωρίζει την οικογένεια ως ένα διαπροσωπικό και κοινωνικό σύστημα και την ορίζει ως μία μικρή ομάδα ατόμων με σκοπό την κοινωνικοποίηση των μελών της.

Roy:  Η τροποποιημένη θεωρία της Calista Roy αναγνωρίζει την οικογένεια ως ένα σύστημα προσαρμογής το οποίο αποτελείται από  εισερχόμενα ερεθίσματα,  εσωτερικό έλεγχο  και διαδικασίες ανάδρομης τροφοδότησης και αποτελέσματα.  Επιπλέον, η θεωρία της προσαρμογής φαίνεται να εξηγεί ικανοποιητικά το φαινόμενο «οικογένεια» και ταυτόχρονα δίνει έμφαση  στην προαγωγή υγείας  και στην υποστήριξη των πελατών/ασθενών για την αξιοποίηση του περιβάλλοντός τους προς όφελός τους

Neuman:  Η οικογένεια είναι ένα σύστημα και αποτελείται από τα μέλη της.  Βασίζεται κυρίως στις σχέσεις μεταξύ των μελών.  Το οικογενειακό σύστημα είναι εκτεθειμένο σε στρεσσογόνους παράγοντες που απειλούν την σταθερότητα και την κατάσταση υγείας.  Οι οικογένειες αναπτύσσουν στρατηγικές διατήρησης ομοιόστασης και συντήρησης των ενεργειακών τους πηγών.( Hanson& Mischke, 1996).  Kάθε οικογένεια αντιδρά διαφορετικά στο στρες

Rogers:  H Fawcett επέκτεινε τη θεωρία της Rogers έτσι ώστε να θεωρηθεί η οικογένεια ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο πεδίο ως ανταπόκριση στην αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.  Το θεωρητικό πλαίσιο της Rogers έχει χρησιμοποιηθεί από ερευνητές νοσηλευτές ως μία βάση για την κατοχύρωση της νοσηλευτικής θεωρίας και ως βάση για την οικογενειακή νοσηλευτική.

E xcellence ΑΡΙΣΤΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ V alidation ΕΓΚΥΡΟΤΗΤΑ I mproved outcome ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΕΚΒΑΣΗΣ D efendable care,legally,ethically ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ, ΕΥΝΟΜΙΑ, ΗΘΙΚΗ E xpertise/competence ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΑΡΚΕΙΑ N ew direction ΝΕΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ C ollaboration ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ E mpowerment ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ De Palma(2005)From the issue Editor: Evidence – based practice in home health care. Home Health Care Management and Practice 17, ΤΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΣΤΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΥΓΕΙΑΣ

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ;;;;;; 1. ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ; 2. ΠΟΙΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΊΝΑΙ ΠΑΡΩΝ ΚΑΤΆ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ; 3. ΠΟΥ ΘΑ ΔΕΙΣ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΠΟΙΟ ΧΩΡΟ ΘΑ ΘΕΩΡΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ; 4. ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΚΑΤΆ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ; 5. ΠΩΣ ΘΑ ΜΑΖΕΨΕΙΣ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΟΥ; 6. ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΕΙΣ ΤΙΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΟΥ ΜΑΖΕΨΕΣ;

“Εγώ πιστεύω ότι… η αποστολή της νοσηλευτικής φροντίδας, τελικά, είναι να θεραπεύσει τον ασθενή στο σπίτι του… διαβλέποντας την εξαφάνιση όλων των νοσοκομείων και ξενώνων ”. Florence Nightingale, 1889.

Υγεία της Οικογένειας Κατάσταση υγείας και ευεξίας συνεχώς μεταβάλλεται και εξαρτάται από παράγοντες: Βιολογικούς Βιολογικούς Ψυχολογικούς Ψυχολογικούς Συναισθηματικούς Συναισθηματικούς Κοινωνικούς Κοινωνικούς Πολιτισμικούς Πολιτισμικούς Πνευματικούς Πνευματικούς Οικονομικούς Οικονομικούς Περιβαλλοντικούς κ.ά. Περιβαλλοντικούς κ.ά.

Υγεία της Οικογένειας Για να υπάρχουν υγιή άτομα χρειάζονται:  υγιείς οικογένειες  υγιείς οικογένειες  υγιείς κοινωνίες  υγιείς κοινωνίες

Ρόλοι και αξίες στην οικογένεια Τυπικοί ρόλοι: π.χ νταντά, μάγειρας, διαχειριστής, οικονόμος Άτυποι ρόλοι: π.χ. άτομο που ενθαρρύνει, που εναρμονίζεται, ο αποδιοπομπαίος τράγος, Ρόλος του νοσηλευτή: Παρατήρηση ρόλων και επιδράσεις τους στην οικογενειακή λειτουργία Σύγκρουση ρόλων … Υπερφόρτωση ρόλων… Αλλαγή ρόλων π.χ. αναπηρία, ασθένεια, κλπ Ενίσχυση ικανότητας ανάληψης ρόλων… Προσαρμογή των ρόλων …

Χαρακτηριστικά Υγιούς Οικογένειας Καλή επικοινωνία μεταξύ των μελών Καλή επικοινωνία μεταξύ των μελών Στήριξη Στήριξη Αποδοχή Αποδοχή Σεβασμός μελών/προσωπικού χώρου Σεβασμός μελών/προσωπικού χώρου Αμοιβαία εμπιστοσύνη Αμοιβαία εμπιστοσύνη Συμμετοχή σε κοινές δραστηριότητες Συμμετοχή σε κοινές δραστηριότητες Ψυχαγωγία-Αίσθηση Χιούμορ Ψυχαγωγία-Αίσθηση Χιούμορ Ίση κατανομή ευθυνών Ίση κατανομή ευθυνών Κοινές παραδόσεις/συνήθειες Κοινές παραδόσεις/συνήθειες Ζητά βοήθεια όταν χρειάζεται Ζητά βοήθεια όταν χρειάζεται Καλή επικοινωνία μεταξύ των μελών Καλή επικοινωνία μεταξύ των μελών Στήριξη Στήριξη Αποδοχή Αποδοχή Σεβασμός μελών/προσωπικού χώρου Σεβασμός μελών/προσωπικού χώρου Αμοιβαία εμπιστοσύνη Αμοιβαία εμπιστοσύνη Συμμετοχή σε κοινές δραστηριότητες Συμμετοχή σε κοινές δραστηριότητες Ψυχαγωγία-Αίσθηση Χιούμορ Ψυχαγωγία-Αίσθηση Χιούμορ Ίση κατανομή ευθυνών Ίση κατανομή ευθυνών Κοινές παραδόσεις/συνήθειες Κοινές παραδόσεις/συνήθειες Ζητά βοήθεια όταν χρειάζεται Ζητά βοήθεια όταν χρειάζεται

Νοσηλευτική Αξιολόγηση Οικογένειας Διαφορετικές προσεγγίσεις:Οικογένεια ως περιβάλλον του ατόμουΟικογένεια ως σύστημαΟικογένεια ως χρήστης υπηρεσιώνΟικογένεια ως θεσμός της κοινωνίας

FRIEDMAN

Μοντέλα Αξιολόγησης στην Οικογενειακή Νοσηλευτική Μοντέλο Οικογενειακής Αξιολόγησης ( Friedman, 1993) :Εστιάζεται:  στο δομικό πλαίσιο της οικογένειας (ως ανοικτής κοινωνικής δομής και στις σχέσεις της με τα λοιπά κοινωνικά συστήματα) και  στη θεωρία εξέλιξης και ανάπτυξης της οικογένειας οικογένειας

Μοντέλο Οικογενειακής Αξιολόγησης ( Friedman, 1993) Η οικογένεια: είναι κοινωνικό σύστημα με λειτουργικές απαιτήσεις είναι κοινωνικό σύστημα με λειτουργικές απαιτήσεις είναι μια μικρή ομάδα που διαθέτει ορισμένα γενικά χαρακτηριστικά κοινά σε όλες τις μικρές ομάδες είναι μια μικρή ομάδα που διαθέτει ορισμένα γενικά χαρακτηριστικά κοινά σε όλες τις μικρές ομάδες τα άτομα στην οικογένεια ενεργούν σύμφωνα με ένα σύνολο εσωτερικών κανόνων και αξιών (κοινωνικοποίηση). τα άτομα στην οικογένεια ενεργούν σύμφωνα με ένα σύνολο εσωτερικών κανόνων και αξιών (κοινωνικοποίηση).

Μοντέλο Οικογενειακής Αξιολόγησης ( Friedman, 1993) Σημαντική προσέγγιση. Επιτρέπει στους νοσηλευτές να αποκτήσουν συνολική εικόνα για την οικογένεια αξιολογώντας την ως :  σύνολο  μέρος ολόκληρου του κοινωνικού συστήματος, και ως  σύστημα αλληλεπίδρασης

ΟΙ ΚΑΤΕΥΘΥΝΤΗΡΙΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΗΣ FRIEDMAN ΑΠΟΤΕΛΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΕΞΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ 1. Δεδομένα αναγνώρισης 2. Αναπτυξιακό στάδιο οικογένειας και ιστορία 3. Περιβαλλοντικά δεδομένα 4. Οικογενειακή δομή, συμπεριλαμβάνοντας  την επικοινωνία,  δομές δύναμης,  δομές ρόλων  και οικογενειακές αξίες 5. Λειτουργίες της οικογένειας, συμπεριλαμβάνοντας  προστασία,  κοινωνικοποίηση  και φροντίδα υγείας 6. Ανταπόκριση (αντίδραση) της οικογένειας στις διάφορες προκλήσεις

Δεξιότητες και ρόλοι του νοσηλευτή της οικογένειας Εκπαιδευτής υγείας Παροχή φροντίδας και επίβλεψη Συνήγορος της οικογένειας Αναζήτηση περιστατικών και επιδημιολογία Ερευνητής Οργανωτής και συντονιστής Σύμβουλος εμπειρογνώμων Τροποποιητής του περιβάλλοντος

Ειδη παρεμβάσεων Στην οικογενεια

Παρέμβαση στην οικογένεια από το νοσηλευτή της οικογένειας Διδασκαλία Συμβουλευτική Ενδυνάμωση

Παρέμβαση στην οικογένεια από το νοσηλευτή της οικογένειας Διδασκαλία: έχει σκοπό την υποστήριξη υγιών συμπεριφορών και τη δυνατότητα αλλαγής των μη υγιών. Στόχοι της διδασκαλίας οικογενειακής υγείας: 1.Παροχή πληροφοριών ενημερωμένες αποφάσεις 2.Βοήθεια για συμμετοχή στη φροντίδα 3.Βοήθεια για προσαρμογή στη νέα κατάσταση 4.Βοήθεια έκφρασης ικανοποίησης από συμμετοχή στη φροντίδα

Παρέμβαση στην οικογένεια από το νοσηλευτή της οικογένειας Συμβουλευτική έχει σκοπό να δώσει στον πελάτη μια ευκαιρία να διερευνήσει, να ανακαλύψει και να ξεκαθαρίσει τους τρόπου ς που θα τον βοηθήσουν να ζεί πιο αποτελεσματικά και ικανοποιητικά. Απαιτεί γνώσεις, ειδικές κλινικές ικανότητες και προετοιμασία ( British Association of Counseling, 1984 ) Καθοριστικό ρόλο παίζουν: Συνέντευξη (αυτοαντίληψη, συνείδηση, μηχανισμοί άμυνας, προσδοκίες, αισθήματα, αντίληψη) Παρατήρηση Ακρόαση & σιωπή Διατύπωση ερωτήσεων

Παρέμβαση στην οικογένεια από το νοσηλευτή της οικογένειας Ενδυνάμωση είναι η διαδικασία που κάνει τα άτομα ικανά να πάρουν τον έλεγχο στα χέρια τους και να αποφασίσουν για τη ζωή τους

Νοσηλευτική διάγνωση. Η διατύπωση των νοσηλευτικών διαγνώσεων είναι το στάδιο της νοσηλευτικής διεργασίας όπου αναλύονται τα συλλεχθέντα δεδομένα, ώστε να αναγνωριστούν τα προβλήματα ή οι ανάγκες του ατόμου. Η διατύπωση της νοσηλευτικής διάγνωσης συνδυάζει την ειδική ανάγκη του ατόμου με τους σχετιζόμενους παράγοντες ή παράγοντες κινδύνου (αιτιολογία) και τα προσδιοριστικά χαρακτηριστικά (ενδείξεις).

Ο σχεδιασμός της φροντίδας του ασθενούς στο σπίτι, περιλαμβάνει τη θέσπιση των στόχων, την αναγνώριση των επιθυμητών εκβάσεων και τον προσδιορισμό των ειδικών νοσηλευτικών παρεμβάσεων και κρίνεται σκόπιμο να γίνεται από τον κατ’οίκον νοσηλευτή και τη διεπιστημονική ομάδα. Οι στόχοι μπορεί να είναι μακροπρόθεσμοι ή βραχυπρόθεσμοι και αφορούν τις ανάγκες του ασθενούς /οικογένειας και μπορούν να τροποποιούνται συχνά. Οι αναφερόμενες εκβάσεις αφορούν τους σκοπούς της φροντίδας, είναι με ακρίβεια διατυπωμένες, ασθενοκεντρικές, καθορισμένες στο χρόνο και μετρήσιμες.

Η εφαρμογή των παρεμβάσεων. Με βάση τους μακροχρόνιους και βραχυχρόνιους σκοπούς που τέθηκαν από το νοσηλευτή, τον ασθενή/οικογένεια/φροντιστή και τη διεπιστημονική ομάδα επιτελούνται συγκεκριμένες παρεμβάσεις, θεραπείες, δράσεις που θα συμβάλλουν στην επίτευξη των επιθυμητών εκβάσεων. Η παροχή της νοσηλευτικής φροντίδας αφορά σε συγκεκριμένες νοσηλευτικές πράξεις, όπως παρεμβατικές και μη παρεμβατικές διεργασίες, ψυχολογική υποστήριξη, αυτοφροντίδα, εκπαίδευση και διδασκαλία, προαγωγή υγείας, συνεργασία με τη διεπιστημονική ομάδα, ειδικές φροντίδες (κολοστομία, τραχειοστομία, κ.α.).

Η εκτίμηση των αποτελεσμάτων περιλαμβάνει: Την εκτίμηση της αποτελεσματικότητας των παρεμβάσεων και την αξιοποίηση των υποστηρικτικών πηγών (βοήθειας). Αξιολογείται η βελτίωση-πρόοδος της κατάστασης του ασθενούς/οικογένειας/φροντιστή και η επίτευξη των βραχυχρόνιων και μακροχρόνιων στόχων που διατυπώθηκαν στο σχεδιασμό.

Νοσηλευτική διάγνωση. Η διατύπωση των νοσηλευτικών διαγνώσεων είναι το στάδιο της νοσηλευτικής διεργασίας όπου αναλύονται τα συλλεχθέντα δεδομένα, ώστε να αναγνωριστούν τα προβλήματα ή οι ανάγκες του ατόμου. Η διατύπωση της νοσηλευτικής διάγνωσης συνδυάζει την ειδική ανάγκη του ατόμου με τους σχετιζόμενους παράγοντες ή παράγοντες κινδύνου (αιτιολογία) και τα προσδιοριστικά χαρακτηριστικά (ενδείξεις).

Νοσηλευτικές Διαγνώσεις κατά NANDA σχετιζόμενες με την οικογενειακή νοσηλευτική  Εναλλακτικές οικογενειακές διαδικασίες  Εναλλακτική διατήρηση υγείας  Εναλλακτική διατροφή: λιγότερο από τις σωματικές απαιτήσεις  Εναλλακτική διατροφή: περισσότερο από τις σωματικές απαιτήσεις  Εναλλακτική διατροφή: δυνητική πιθανότητα για περισσότερο ή λιγότερο από τις σωματικές απαιτήσεις

ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΕΣ ΔΙΑΓΝΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΝΑΝDA………….. Εναλλακτική οικογένεια –γονείς Εναλλακτικά σχέδια εντερικής κένωσης (elimination): Ανεπαρκείς συνθήκες υγιεινής Εναλλακτική απόδοση (;) ρόλου Εναλλακτικά σχέδια σεξουαλικότητας

ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΕΣ ΔΙΑΓΝΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΝΑΝDA…………..  Προπαρασκευαστικός θρήνος  Συμπλοκή στη διαδικασία απόφασης (προσδιορίστε)  Δυσλειτουργικός θρήνος  Ανταπόκριση (αντίδραση) της οικογένειας στις διάφορες προκλήσεις: δυνη πιθανότητα για ανάπτυξη  Αναζήτηση συμπεριφοράς υγείας

ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΕΣ ΔΙΑΓΝΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΝΑΝDA…………..  Αναποτελεσματική αντιμετώπιση της οικογένειας: Συμβιβασμός  Αναποτελεσματική αντιμετώπιση της οικογένειας: ανικανότητα εξεύρεσης λύσης  Δυσλειτουργία προσαρμογής  Δυσλειτουργία διαχείρισης της διατήρησης του σπιτιού  Δυσλειτουργία κοινωνικής αλληλεπίδρασης

ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΕΣ ΔΙΑΓΝΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΝΑΝDA…………..  Ανεπάρκεια γνώσης (προσδιορίστε)  Μη συμμόρφωση(προσδιορίστε)  Συμπλοκή γονεϊκού ρόλου  Κίνδυνος για Εναλλακτική οικογένεια-γονείς  Κίνδυνος τραυματισμού  Υψηλός κίνδυνος βίας  Αδυναμία ( αντιμετώπισης προβλημάτων)  Κοινωνική απομόνωση

ΤΟ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΟΥ ΣΠΙΤΙΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΤΌΙΚΟΝ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΥΓΕΙΑΣ

Μπορεί το σπίτι να γίνει χώρος εργασίας για τους επαγγελματίες υγείας; η σχέση μεταξύ νοσηλευτή – ασθενή μετατρέπεται σε σχέση νοσηλευτή- ασθενή –οικογένειας/φροντιστή απαιτούνται έντεχνοι χειρισμοί δύσκολων καταστάσεωναπαιτείται διεπιστημονική συνεργασία και συντονισμός Η οικογένεια του ασθενούς, όταν υπάρχει, προτίθεται να εμπλεχθεί στην παροχή φροντίδας του μέλους της Η αυτονομία και αξιοπρέπεια του ασθενούς πρέπει πάντα να λαμβάνονται υπόψη στη λήψη αποφάσεων Ο επαγγελματίας υγείας κινείται πάντα από την ηθική του δέσμευση να κάνει το καλό για το ασθενή Σε επείγουσες καταστάσεις κατά την παροχή φροντίδας στο σπίτι, ο επαγγελματίας είναι μόνος, και πρέπει να τις αντιμετωπίσει μόνος.

ενώ το νοσοκομείο μοιάζει να είναι το ιδεατό περιβάλλον για την παροχή φροντίδα υγείας, το περιβάλλον του σπιτιού είναι αυτό που εκτός από τα κλινικά και οικονομικά πλεονεκτήματα, εγγυάται το σεβασμό, την ηρεμία, την προσωπική ταυτότητα και αξιοπρέπεια παράλληλα με την ποιοτική φροντίδα