Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Περιεχομενο σημερινου μαθηματοσ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Περιεχομενο σημερινου μαθηματοσ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2 Περιεχομενο σημερινου μαθηματοσ
Σύνταξη βιβλιογραφίας/ Βιβλιογραφική αποδελτίωση Βιβλιογραφική περιγραφή πηγών-Προγράμματα Διαχείρισης Βιβλιογραφίας Παρουσίαση διεθνών συστημάτων παραπομπής Πρακτική άσκηση στον τρόπο παραπομπής

3 Βασικοι κανονεσ Αναφορές Παραπομπές-Υποσημειώσεις Βιβλιογραφία

4 Παραπομπεσ (1) Οι παραπομπές θα πρέπει να δίνουν ακριβείς λεπτομέρειες των πηγών που χρησιμοποίησε ο συγγραφέας, ώστε ο αναγνώστης να έχει τη δυνατότητα να εντοπίσει το υλικό που παραπέμπεται. Υπάρχουν δύο τρόποι για την εισαγωγή παραπομπών: Εισαγωγή στο κείμενο εκθέτη-αριθμού στο σημείο που αντλήθηκε από άλλη πηγή και ταυτόχρονα υποσημείωση είτε στο κάτω μέρος της σελίδας είτε στο τέλος της εργασίας με τον ίδιο εκθέτη-αριθμό. Εισαγωγή παρένθεσης μέσα στο κείμενο αμέσως μετά από το σημείο που αντλήθηκε από άλλη πηγή. Εντός της παρένθεσης γράφεται μόνο το επίθετο του συγγραφέα, η χρονολογία δημοσίευσης και ανάλογα με το πρότυπο παραπομπών που χρησιμοποιούμε ο αριθμός σελίδας ή σελίδων. Στο τέλος της εργασίας καταγράφονται τα πλήρη στοιχεία της πηγής που χρησιμοποιήσαμε.

5 Παραπομπεσ (2) Για το συστημα παραπομπής προτιμάμε τους αριθμούς.
Εκτός από την ακριβή πηγή της αναφοράς στις παραπομπές μπορούμε να: δώσουμε συμπληρωματικές βιβλιογραφικές πληροφορίες, διαθέσουμε άλλα κείμενα που υποστηρίζουν την ίδια ή αντίθετη άποψη (βλ. επίσης,…), κάνουμε εξωτερική παραπομπή-όταν θέλουμε να επισημάνουμε ότι κάποιο κείμενο μιλά για το ίδιο θέμα (βλ. ), κάνουμε εσωτερική παραπομπή-όταν έχουμε μιλήσει για κάποιο θέμα σ’ άλλο σημείο της εργασίας (βλ. κεφάλαιο Α), αναπτύξουμε την άποψή μας, δίνοντας περισσότερες λεπτομέρειες, αποσαφηνίσουμε μια άποψη, δώσουμε ενδείξεις για μια μετάφραση (μετάφραση δική μας).

6 Παραπομπεσ (3) Οι συνηθέστερες συντομογραφίες και ενδείξεις στις παραπομπές είναι οι εξής: αυτόθι= στην ίδια εργασία α.τ.χ.= άνευ τόπου και χρόνου βλ.= βλέπε έκδ.= έκδοση άνθ’ ανωτ.= ενθ’ ανωτέρω˙ στην παραπάνω εργασία κ.α.= και άλλα, και άλλοι/ διεθνής όρος et al. κ.τ.λ.= και τα λοιπά κ.εξ.= και εξής μτφρ.= μετάφραση ό.π.= όπου παραπάνω/ διεθνής όρος ibid. πρβλ.= παράβαλε σ.= σελίδα σσ.= σελίδες σημ.= σημείωση τ.= τόμος χ.ό.= χωρίς όνομα, όταν δεν υπάρχει εκδότης χ.χ.=χωρίς χρονιά έκδοσης

7 Παραπομπεσ (4) Όταν οι συγγραφείς είναι περισσότεροι από τρεις, στην υποσημείωση αναφέρεται ολόκληρο το όνομα του πρώτου συγγραφέα, και ακολουθείται από το κ.ά./ et al. Ο τίτλος των βιβλίων, των περιοδικών και των τόμων δίνεται πάντα σε μορφή πλάγιας γραμματοσειράς (italics), ενώ οι τίτλοι των άρθρων μπαίνουν μέσα σε εισαγωγικά. Η πλήρης παράθεση των βιβλιογραφικών δεδομένων θα πρέπει να δίνεται κατά την πρώτη αναφορά και εμφάνιση της πηγής εντός του κειμένου. Επόμενες αναφορές της ίδιας πηγής θα πρέπει να έχουν περιληπτική μορφή, όπου είναι δυνατό, ή να χρησιμοποιείται η συντομογραφία, ό.π. Αρκετές παραπομπές ή σχόλια μπορεί να συμπεριληφθούν στην ίδια υποσημείωση διαχωρίζοντας τις με ερωτηματικό (;) όταν πρόκειται σε αγγλικό κείμενο ή με την άνω τελεία (˙) όταν πρόκειται για ελληνικό κείμενο.

8 Παραπομπεσ (5) Σε τι παραπέμπουμε; Βιβλία Άρθρα Περιοδικά
Πρακτικά συνεδρίων Διατριβές Εφημερίδες Εισηγήσεις-Διαλέξεις Αρχεία Κριτικές εκδόσεις κλασσικών έργων Διαδικτυακές πηγές Βάσεις δεδομένων Εικόνες Χάρτες Νόμους Εκθέσεις Οπτικοακουστικό υλικό Συνεντεύξεις

9 Αναφορεσ (1) Ως προς την παράθεση χωρίου συγγραφέα, μπορούμε να έχουμε δύο ειδών αναφορών: κείμενα που θα γίνουν αντικείμενο ερμηνείας ή κριτικής κείμενα που θα επικαλεστούμε, για να υποστηρίξουμε ή επιβεβαιώσουμε την άποψή μας Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως είναι απαραίτητο κατά την ακριβή αναπαραγωγή του κειμένου ενός συγγραφέα να υποδεικνύουμε την πηγή και να χρησιμοποιούμε εισαγωγικά!

10 Αναφορεσ (2) Σε ορισμένες εξειδικευμένες εργασίες είναι απαραίτητο να παραπέμπουμε στο συγγραφέα και στην έκδοση στην πρωτότυπη γλώσσα. Αν η αναφορά είναι σε ξένη γλώσσα, τότε θα πρέπει να προτείνετε την μετάφραση σε υποσημείωση στο κάτω μέρος της σελίδας. Όταν μια αναφορά είναι σύντομη, την ενσωματώνουμε στο κείμενο μέσα σε εισαγωγικά. Αν είναι μακροσκελής, την βάζουμε πιο μέσα, αφήνοντας ένα μεγαλύτερο περιθώριο αριστερά και χρησιμοποιώντας πλάγια γράμματα. Οι αναφορές πρέπει να αναπαράγονται με απόλυτη ακρίβεια. Δεν τις διορθώνουμε, δεν αλλάζουμε στίξη, δεν υπογραμμίζουμε κάποια λέξη. Αν παρουσιάζει κάποιο λάθος, δεν το διορθώνουμε, το επισημαίνουμε μέσα σε παρένθεση. Αν κάνουμε κάποια παρέμβαση, θα πρέπει να το αναφέρουμε σε υποσημείωση. Αν θέλουμε να παραλείψουμε λέξεις ή φράσεις στη μέση της αναφοράς, τις αντικαθιστούμε με (….) Επαναλαμβάνουμε πως η παραπομπή στο κείμενο που αναφέρουμε πρέπει να είναι απολύτως ακριβής, για να βρει εύκολα ο αναγνώστης την πηγή και τη σελίδα απ’ όπου προέρχεται η αναφορά.

11 Βιβλιογραφια (1) Η βιβλιογραφία τοποθετείται στο τέλος της εργασίας.
Αναφέρουμε μόνο τις πηγές και το υλικό που χρησιμοποιήσαμε στην εργασία. Η σύνταξη γίνεται με απόλυτη αλφαβητική σειρά. Τοποθετούμε χωριστά τα ελληνόγλωσσα από τα ξενόγλωσσα έργα. Σε ορισμένες περιπτώσεις γίνεται διαχωρισμός της βιβλιογραφίας σε κατηγορίες (Πηγές, βοηθήματα, ηλεκτρονικές πηγές, βιβλία, άρθρα, εκθέσεις, κ.α.). Σε περίπτωση που ένας συγγραφέας έχει παραπάνω από δύο έργα, τότε τοποθετούμε τα έργα κατά χρονολογική σειρά, ξεκινώντας από το παλαιότερο προς το πιο πρόσφατο. Επίσης, δεν επαναλαμβάνουμε το όνομά του, αλλά στη θέση του βάζουμε είτε μία παύλα είτε τη φράση (του ίδιου). Αν έχει δύο έργα την ίδια χρονιά, τότε δίπλα στη χρονολογία προχωρούμε σε μια αρίθμηση με μικρό γράμμα από τη λατινική αλφάβητο. Δηλαδή, στο ένα έργο θα βάλουμε π.χ. 2001a, στο επόμενο 2001b, και ούτω καθεξής.

12 Βιβλιογραφια (2) Πληροφορίες που χρειαζόμαστε για τη βιβλιογραφική παραπομπή: Όνομα συγγραφέα Τίτλος εργασίας (βιβλίο, άρθρο, λήμμα) Τόπος έκδοσης Χρονολογία έκδοσης Εκδοτικός οίκος Σελίδα ή σελίδες Τίτλος περιοδικού Τεύχος-αριθμός (Vol.-no.) Σειρά url Doi Τίτλος συνεδρίου Τόμος Αριθμός έκδοσης (πολλές φορές αναγράφεται και ως εκθέτης μπροστά από το έτος έκδοσης) Επιμελητής έκδοσης Μεταφραστής (αν υπάρχει μετάφραση ενός έργου, τότε καλό είναι μετά την αναγραφή του έτους έκδοσης στη μεταφρασμένη γλώσσα να γράψουμε μέσα σε αγκύλες το έτος έκδοσης του έργου στην πρωτότυπη γλώσσα Ημερομηνία ανάκτησης ηλεκτρονικού συνδέσμου

13 Διεθνη προτυπα παραπομπων και βιβλιογραφιασ-παραδειγματα
APA (American Psychology Association) Harvard (author-date style) Chicago (Chicago Manual of Style) MLA (Modern Language Association)

14 Γενικα χαρακτηριστικα
Το σύστημα APA καθιερώθηκε από την Αμερικανική Ένωση Ψυχολογίας και πλέον είναι το συνηθισμένο πρότυπο παραπομπής στις επιστημονικές εργασίες των κοινωνικών και ανθρωπιστικών επιστημών. Το σύστημα APA χρησιμοποιεί τη μέθοδος παραπομπής συγγραφέας, έτος εντός παρένθεσης μέσα στο κείμενο. Αντίστοιχα, το σύστημα Harvard χρησιμοποιεί την ίδια μέθοδο παραπομπών. Δεν ανήκει σε κάποιο συγκεκριμένο ίδρυμα, οπότε πολλές φορές μπορεί να συναντήσετε μικρές διαφορές. Είναι το πιο κοινό σύστημα σε βιβλιογραφικές αναφορές παγκοσμίως. Το σύστημα Chicago, εκτός από το σύστημα συγγραφέας-έτος, περιλαμβάνει και το σύστημα παραπομπών με υποσημειώσεις είτε στο κάτω μέρος της σελίδας είτε στο τέλος της εργασίας. Στο σύστημα MLA χρησιμοποιείται το σύστημα παραπομπών εντός κειμένου, αλλά εδώ υπάρχει η ιδιομορφία πως χρησιμοποιείται το επίθετο του συγγραφέα και δίπλα ο αριθμός σελίδας από το έργο που παραπέμπουμε.

15 Διεθνη προτυπα-οδηγοι
APA Harvard Chicago MLA

16 Παραδειγματα Παραπομπές Βιβλιογραφικές Αναφορές

17 Βιβλιο σε εντυπη μορφη με ενα συγγραφεα
Παραπομπή Βιβλιογραφική Αναφορά APA (Αθανασίου, 2007) ή Σύμφωνα με τον Αθανασίου (2007)… Harvard Chicago Λ. Αθανασίου, Μέθοδοι και Τεχνικές Έρευνας στις Επιστήμες της Αγωγής: Ποιοτικές και Ποσοτικές Προσεγγίσεις (Αθήνα: Εκδόσεις Εφύρα, 2007), 35. MLA (Αθανασίου 35) ή Ο Αθανασίου σημειώνει πως … (35). APA Αθανασίου, Λ. (2007). Μέθοδοι και Τεχνικές Έρευνας στις Επιστήμες της Αγωγής: Ποιοτικές και Ποσοτικές Προσεγγίσεις. Αθήνα: Εκδόσεις Εφύρα. Harvard Αθανασίου, Λ. (2007) Μέθοδοι και Τεχνικές Έρευνας στις Επιστήμες της Αγωγής: Ποιοτικές και Ποσοτικές Προσεγγίσεις. Αθήνα, Εκδόσεις Εφύρα. Chicago Αθανασίου, Λ. Μέθοδοι και Τεχνικές Έρευνας στις Επιστήμες της Αγωγής: Ποιοτικές και Ποσοτικές Προσεγγίσεις. Αθήνα: Εκδόσεις Εφύρα, 2007. MLA

18 Βιβλιογραφική Αναφορά
Ηλεκτρονικο βιβλιο Παραπομπή Βιβλιογραφική Αναφορά APA Όπως στην περίπτωση του βιβλίου της έντυπης μορφής Harvard Chicago C.A. Zimring, Cash for your Τrash: Scrap Recycling in America [eBook version] (2005), MLA APA Zimring, C.A. (2005). Cash for your Τrash: Scrap Recycling in America [eBook version]. Ανακτήθηκε 9 Απριλίου, 2012, από Harvard Zimring, C.A. (2005) Cash for your Τrash: Scrap Recycling in America. Ανακτήθηκε από: [9 Απριλίου, 2012]. Chicago Zimring, C.A. Cash for your Τrash: Scrap Recycling in America [eBook version] (2005). (ανακτήθηκε 9 Απριλίου 2012). MLA Zimring, C.A. Cash for your Τrash: Scrap Recycling in America [eBook version] (2005) Απριλίου 2012.

19 Βιβλιο με δυο ή τρεισ συγγραφεισ
Παραπομπή Βιβλιογραφική Αναφορά APA (Ντολιοπούλου & Γουργιώτου, 2008) ή Έρευνα των Ντολιοπούλου και Γουργιώτου (2008) έδειξε ότι… Harvard Chicago Ε. Ντολιοπούλου και Ε. Γουργιώτου, Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση με έμφαση στην προσχολική (Αθήνα: Gutenberg, 2008), 28. MLA (Ντολιοπούλου και Γουργιώτου, 28) ή Έρευνα των Ντολιοπούλου και Γουργιώτου έδειξε ότι… (28). APA Ντολιοπούλου, Ε. & Γουργιώτου, Ε. (2008). Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση με έμφαση στην προσχολική. Αθήνα: Gutenberg. Harvard Ντολιοπούλου, Ε. & Γουργιώτου, Ε. (2008) Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση με έμφαση στην προσχολική. Αθήνα, Gutenberg. Chicago Ντολιοπούλου, Ε. και Ε. Γουργιώτου, Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση με έμφαση στην προσχολική. Αθήνα: Gutenberg, 2008. MLA

20 Βιβλιο με τεσσερισ και παραπανω συγγραφεισ
Παραπομπή Βιβλιογραφική Αναφορά APA Ysseldyke, J., Burns, M., Dawson, P., Kelley, B., Morrison, D., Ortiz, S., Rosenfield, S. & Telzrow, C. (2006). School Psychology: A blueprint for training and practice III. Bethesda: National Association of School Psychologists. Harvard Ysseldyke, J., Burns, M., Dawson, P., Kelley, B., Morrison, D., Ortiz, S., Rosenfield, S. & Telzrow, C. (2006) School Psychology: A blueprint for training and practice III. Bethesda, National Association of School Psychologists. Chicago Ysseldyke, J., M. Burns, P. Dawson, B. Kelley, D. Morrison, S. Ortiz, S. Rosenfield, and C. Telzrow, School Psychology: A blueprint for training and practice III. Bethesda: National Association of School Psychologists, 2006. MLA Ysseldyke, J., et al. Bethesda: National Association of School Psychologists, 2006. APA (Ysseldyke et al., 2006) Harvard Chicago J. Ysseldyke and others, School Psychology: A blueprint for training and practice III (Bethesda: National Association of School Psychologists, 2006), 205. MLA (Ysseldyke et al., 205)

21 Κεφαλαιο απο βιβλιο με επιμελεια-άρθρο σε συλλογικο τομο
Παραπομπή Βιβλιογραφική Αναφορά APA Όπως και τα βιβλία Harvard Chicago Μ. Κασσωτάκης, «Συμβουλευτική και Επαγγελματικός Προσανατολισμός: Εννοιολογικές διασαφηνίσεις, σκοποί και στόχοι», Στο Συμβουλευτική και Επαγγελματικός Προσανατολισμός: Θεωρία και πράξη, επιμ. Μ. Κασσωτάκης 45, (Αθήνα: Τυπωθήτω-Γιώργος Δάρδανος, 2004). MLA APA Κασσωτάκης, Μ. (2004). Συμβουλευτική και Επαγγελματικός Προσανατολισμός: Εννοιολογικές διασαφηνίσεις, σκοποί και στόχοι. Στο Μ. Κασσωτάκης (Επιμ.), Συμβουλευτική και Επαγγελματικός Προσανατολισμός: Θεωρία και πράξη (σσ ). Αθήνα: Τυπωθήτω-Γιώργος Δάρδανος. Harvard Κασσωτάκης, Μ. (2004) Συμβουλευτική και Επαγγελματικός Προσανατολισμός: Εννοιολογικές διασαφηνίσεις, σκοποί και στόχοι. Στο Μ. Κασσωτάκης (Επιμ.) Συμβουλευτική και Επαγγελματικός Προσανατολισμός: Θεωρία και πράξη. Αθήνα, Τυπωθήτω-Γιώργος Δάρδανος, σσ Chicago Κασσωτάκης, Μ. «Συμβουλευτική και Επαγγελματικός Προσανατολισμός: Εννοιολογικές διασαφηνίσεις, σκοποί και στόχοι», Στο Συμβουλευτική και Επαγγελματικός Προσανατολισμός: Θεωρία και πράξη, επιμ. Μ. Κασσωτάκης Αθήνα: Τυπωθήτω-Γιώργος Δάρδανος, 2004. MLA Κασσωτάκης, Μ. «Συμβουλευτική και Επαγγελματικός Προσανατολισμός: Εννοιολογικές διασαφηνίσεις, σκοποί και στόχοι». Συμβουλευτική και Επαγγελματικός Προσανατολισμός: Θεωρία και πράξη. Επιμ. Μ. Κασσωτάκης. Αθήνα: Τυπωθήτω-Γιώργος Δάρδανος,

22 Βιβλιο αγνωστου συγγραφεα
Παραπομπή Βιβλιογραφική Αναφορά APA Γράφουμε τον τίτλο και χρονιά Harvard Chicago Ίδιοι κανόνες με βιβλίο (απλά δεν έχει συγγραφέα) MLA APA Ίδιοι κανόνες (το γράφουμε χωρίς συγγραφέα) Harvard Chicago MLA

23 Αρθρο απο βιβλιο πρακτικων συνεδριου
Παραπομπή Βιβλιογραφική Αναφορά APA Χατζηχρήστου, Χ., Λυκιτσάκου, Κ. & Δημητροπούλου, Π. (2008). Σύγχρονες προσεγγίσεις στη σχολική ψυχολογία: Εννοιολογικό πλαίσιο και πρακτικές εφαρμογές. Στο Σύγχρονες τάσεις και δυναμικές της σχολικής ψυχολογίας στην εκπαίδευση και στη μουσική παιδαγωγική, Απριλίου 2008 (σσ ). Αθήνα: Ένωση Εκπαιδευτικών Μουσικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Harvard Όπως και το κεφάλαιο σε βιβλίο με επιμέλεια Chicago MLA APA (Χατζηχρήστου, Λυκιτσάκου & Δημητροπούλου, 2008) Harvard Chicago Όπως και το κεφάλαιο σε βιβλίο με επιμέλεια MLA (Χατζηχρήστου, Λυκιτσάκου, και Δημητροπούλου, 17)

24 Αρθρο απο εντυπο περιοδικο
Παραπομπή Βιβλιογραφική Αναφορά APA Cochran-Smith, M. & Lytle, S. (1993). Research on Teaching and Teacher Research: The Issues that Divide. Educational Researcher, 19 (2), 2-11. Harvard Cochran-Smith, M. & Lytle, S. (1993) Research on Teaching and Teacher Research: The Issues that Divide. Educational Researcher. 19 (2), 2-11. Chicago Cochran-Smith M. and S. Lytle, “Research on Teaching and Teacher Research: The Issues that Divide”. Educational Researcher, 19, no. 2 (1993): 2-11. MLA APA Όπως και στα βιβλία Harvard Chicago M. Cochran-Smith and S. Lytle, “Research on Teaching and Teacher Research: The Issues that Divide”, Educational Researcher, 19, no. 2 (1993): 5. MLA

25 Αρθρο απο ηλεκτρονικο περιοδικο
Παραπομπή Βιβλιογραφική Αναφορά APA Newman, J. (1992). Practice-as-Inquiry: Teachers Reflecting Critically. English Quarterly, 24 (1), Ανακτήθηκε 6 Μαΐου, 2016, από Harvard Newman, J. (1992). Practice-as-Inquiry: Teachers Reflecting Critically. English Quarterly. 24 (1). Διαθέσιμο από: (ανακτήθηκε 6 Μαΐου 2016) Chicago Newman J. “Practice-as-Inquiry: Teachers Reflecting Critically”. English Quarterly, 24, no. 1 (1992). (ανακτήθηκε 6 Μαΐου 2016). MLA Newman J. “Practice-as-Inquiry: Teachers Reflecting Critically”. English Quarterly, 24:1 (1992): χ.σ. 6 Μαΐου 2016. APA Όπως παραπάνω Harvard Chicago J. Newman, “Practice-as- Inquiry: Teachers Reflecting Critically”, English Quarterly, 24, no. 1 (1992), cle/mirror.html. MLA Μόνο το επίθετο του συγγραφέα, αφού δεν έχουμε σελίδες

26 Αρθρο περιοδικου με doi (digital object identifier)
Παραπομπή Βιβλιογραφική Αναφορά APA Paivio, A. (1975). Perceptual comparisons through the mind’s eye. Memory & Cognition, 3, pp doi: / Harvard Paivio, A. (1975) Perceptual comparisons through the mind’s eye. Memory & Cognition. 3, Διαθέσιμο από: doi: / (ανακτήθηκε 5 Ιουνίου 2003). Chicago Paivio, A. “Perceptual comparisons through the mind’s eye”, Memory & Cognition. 3 (1975): doi: / (ανακτήθηκε 5 Ιουνίου 2003). MLA Paivio, A. “Perceptual comparisons through the mind’s eye”, Memory & Cognition. 3 (1975): doi: / Ιουνίου 2003. APA Όπως παραπάνω Harvard Chicago A. Paivio, “Perceptual comparisons through the mind’s eye”, Memory & Cognition, 3 (1975): 639, doi: / MLA Επίθετο συγγραφέα και σελίδα

27 Λημμα απο λεξικο ή εγκυκλοπαιδεια
Παραπομπή Βιβλιογραφική Αναφορά APA Όπως τα άρθρα Harvard Chicago Όπως τα άρθρα σε συλλογικούς τόμους με τη διαφορά ότι θα προσθέσουμε μετά τον επιμελητή τον τόμο της εγκυκλοπαίδειας MLA APA Φιλίππου, Η. (2004). Ελλάς: Πολιτική γεωγραφία. Στο Χ. Παναγιώτου & Μ. Κακογιάννη (Επιμ.), Εγκυκλοπαίδεια της Σύγχρονης Ευρώπης (Τόμος 4, σσ ). Πάτρα: Πιεστήριο. Harvard όπως τα άρθρα σε συλλογικούς τόμους με τη διαφορά ότι θα προσθέσουμε τον τόμο της εγκυκλοπαίδειας Chicago MLA

28 Ηλεκτρονικη αλληλογραφια (e-mail)
Παραπομπή Βιβλιογραφική Αναφορά APA (Πανακάκος, προσωπική επικοινωνία, Αύγουστος 12, 2011) Harvard Chicago Όνομα, επίθετο, Θέμα , ημερομηνία ( ) MLA (Πανακάκος) Στις τελικές βιβλιογραφικές αναφορές, δεν μπορεί να συμπεριληφθεί η ηλεκτρονική αλληλογραφία, διότι η πληροφορία αυτή δεν μπορεί να ανακτηθεί από άλλους ερευνητές. Το ίδιο ισχύει για τηλεφωνικές συνομιλίες, προσωπικά γράμματα κλπ.

29 Αρθρο σε εφημεριδα Παραπομπή Βιβλιογραφική Αναφορά APA Όπως τα άρθρα
Harvard Chicago Α. Χατζής, Καθημερινή, 6 Οκτωβρίου, 2008. MLA APA Χατζής, Α. (2008, 6 Οκτωβρίου). Το πανεπιστήμιο πρέπει να μένει πάντα ανοικτό. Καθημερινή, σελ. 12. Harvard Χατζής, Α. (2008, 6 Οκτωβρίου). Το πανεπιστήμιο πρέπει να μένει πάντα ανοικτό. Καθημερινή,12. Chicago Χατζής, Α. «Το πανεπιστήμιο πρέπει να μένει πάντα ανοικτό». Καθημερινή 6 Οκτωβρίου 2008: 12. MLA

30 Αρθρο σε εφημεριδα ηλεκτρονικησ εκδοσησ
Παραπομπή Βιβλιογραφική Αναφορά APA Όπως παραπάνω Harvard Chicago A. Shin, The Washington Post, 6 December 2006, MLA Μόνο το επίθετο του συγγραφέα, αφού δεν έχουμε σελίδες APA Shin, A. (2006, December 6). Trans fat banned in N.Y. eateries; City health board cites heart risks. The Washington Post. διαθέσιμο από: (ανακτήθηκε 15 Ιουλίου, 2007). Harvard Shin, A. (2006, December 6). Trans fat banned in N.Y. eateries; City health board cites heart risks. The Washington Post. Ανακτήθηκε 15 Ιουλίου, 2007, από Chicago Shin, A. “Trans fat banned in N.Y. eateries; City health board cites heart risks”. The Washington Post, 6 December (ανακτήθηκε 15 Ιουλίου 2007). MLA Shin, A. “Trans fat banned in N.Y. eateries; City health board cites heart risks”. The Washington Post, 6 December Ιουλίου

31 Διδακτορικο ή μεταπτυχιακο
Παραπομπή Βιβλιογραφική Αναφορά APA Όπως τα βιβλία Harvard Chicago Α. Μ. Χαρτοφύλακα, «Η διασφάλιση ποιότητας στην παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού Ανοικτής και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης, διαμόρφωση κριτηρίων ποιότητας περιεχομένου» (Διδακτορική Διατριβή, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, 2011), 88. MLA APA Χαρτοφύλακα, Α.Μ. (2011). Η διασφάλιση ποιότητας στην παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού Ανοικτής και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης, διαμόρφωση κριτηρίων ποιότητας περιεχομένου (Διδακτορική Διατριβή). Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, Πάτρα. Harvard Χαρτοφύλακα, Α.Μ. (2011) Η διασφάλιση ποιότητας στην παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού Ανοικτής και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης, διαμόρφωση κριτηρίων ποιότητας περιεχομένου (Διδακτορική Διατριβή). Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, Πάτρα. Chicago Χαρτοφύλακα, Α. Μ. «Η διασφάλιση ποιότητας στην παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού Ανοικτής και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης, διαμόρφωση κριτηρίων ποιότητας περιεχομένου». Διδακτορική Διατριβή, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, 2011. MLA

32 Διαδικτυακη πηγη με ή χωρισ ονομα συγγραφεα
Παραπομπή Βιβλιογραφική Αναφορά APA Με όνομα, όπως στις προηγούμενες περιπτώσεις, χωρίς όνομα γράφουμε τον τίτλο του άρθρου και το έτος Harvard Chicago «Επιλέγεις Σπουδές; Επιλέγεις Επάγγελμα;», dioikitikos-tomeas-protobathmias-kai- deyterobathmias-ekpaideysis/dieythynsi- epaggelmatikoy-prosanatolismoy-kai- ekpaideytikon-drastiriotiton/tmima-a- sxolikoy-epaggelmatikoy- prosanatolismoy/298-uncategorised/2397- sep (ανακτήθηκε 19 Μαΐου, 2016). MLA Μόνο όνομα ή τον τίτλο του άρθρου APA Επιλέγεις Σπουδές; Επιλέγεις Επάγγελμα; (2015). Ανακτήθηκε 19 Μαΐου, 2016, από protobathmias-kai-deyterobathmias-ekpaideysis/dieythynsi- epaggelmatikoy-prosanatolismoy-kai-ekpaideytikon- drastiriotiton/tmima-a-sxolikoy-epaggelmatikoy-prosanatolismoy/298- uncategorised/2397-sep. Harvard Επιλέγεις Σπουδές; Επιλέγεις Επάγγελμα; (2015) Διαθέσιμο από: deyterobathmias-ekpaideysis/dieythynsi-epaggelmatikoy- prosanatolismoy-kai-ekpaideytikon-drastiriotiton/tmima-a-sxolikoy- epaggelmatikoy-prosanatolismoy/298-uncategorised/2397-sep [Ανακτήθηκε 19 Μαΐου 2016]. Chicago «Επιλέγεις Σπουδές; Επιλέγεις Επάγγελμα;» (2015). deyterobathmias-ekpaideysis/dieythynsi-epaggelmatikoy- prosanatolismoy-kai-ekpaideytikon-drastiriotiton/tmima-a-sxolikoy- epaggelmatikoy-prosanatolismoy/298-uncategorised/2397-sep (ανακτήθηκε 19 Μαΐου, 2016). MLA «Επιλέγεις Σπουδές; Επιλέγεις Επάγγελμα;» deyterobathmias-ekpaideysis/dieythynsi-epaggelmatikoy- prosanatolismoy-kai-ekpaideytikon-drastiriotiton/tmima-a-sxolikoy- epaggelmatikoy-prosanatolismoy/298-uncategorised/2397-sep. 19 Μαΐου

33 Διαδικτυακη πηγη ολοκληρη
Παραπομπή Βιβλιογραφική Αναφορά APA Απλά αναφέρουμε το url εντός παρένθεσης, π.χ. ( Harvard Απλά αναφέρουμε το url εντός παρένθεσης Chicago Απλά αναφέρουμε το url στην υποσημείωση MLA Βάζουμε τον τίτλο της ιστοσελίδας σε παρένθεση και στη βιβλιογραφία προσθέτουμε το url με την ημερομηνία ανάκτησης Είναι από τις ελάχιστες περιπτώσεις, μαζί με τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ( s) και τα δεδομένα συνέντευξης, που δεν χρειάζεται να καταγραφεί απαραίτητα η αναφορά τους στις τελικές Βιβλιογραφικές Αναφορές. Αρκεί η παραπομπή εντός του κειμένου

34 Κινηματογραφικη ταινια ή βιντεο (Κατ’ αναλογια τηλεοπτικη ή ραδιοφωνικη εκπομπη)
Παραπομπή Βιβλιογραφική Αναφορά APA Γράφουμε με πλάγιους χαρακτήρες τον τίτλο της ταινίας και παραθέτουμε σε παρένθεση τον σκηνοθέτη και το έτος παραγωγής Harvard Chicago Εκπαιδεύοντας τη Ρίτα (Αγγλία: Acorn Picture, 1983), Κινηματογραφική Ταινία. MLA Ο τίτλος της ταινίας σε παρένθεση APA Gilbert, L. (Producer & Director). (1983). Εκπαιδεύοντας τη Ρίτα [Κινηματογραφική Ταινία]. Αγγλία: Acorn Picture. Harvard Gilbert, L. (Producer & Director). (1983) Εκπαιδεύοντας τη Ρίτα [Κινηματογραφική Ταινία]. Αγγλία, Acorn Picture. Chicago Gilbert, L. Εκπαιδεύοντας τη Ρίτα. Αγγλία: Acorn Picture, Κινηματογραφική Ταινία. MLA

35 Εκδοσεισ αρχαιων κειμενων
Scriptorum Classicorum Bibliotheca Oxeniensis (ή SCBO) (Oxford Classical Texts, ή OCT) (στερεότυπο κείμενο) (Οξφόρδη – Αγγλία). Bibliotheca Scriptorum Graecorum et Romanorum Teubneriana (στερεότυπο κείμενο) (Leipzig – Stuttgart, Γερμανία). Les Belles Lettres (ή BL) (αρχαίο κείμενο + μετάφραση [γαλλική]) (Παρίσι – Γαλλία). Loeb Classical Texts (LCT) (αρχαίο κείμενο + μετάφραση [αγγλική]) (Cambridge/Mass. – ΗΠΑ).

36 Τροποσ παραπομπησ-παραδειγματα
Αισχύλος, Προμηθέας Δεσμώτης, εκδ. G. Murray, SCBO (ή OCT). Διόδωρος Σικελιώτης, Βιβλιοθήκη Ιστορική, εκδ. F. Vogel, BT. Lucanus, de bello civile (Pharsalia), εκδ. A. Bourgery – M. Ponchout, BL. Παλατινή Ανθολογία, εκδ. W. R. Paton, τομ. Ι, LCT.

37 Προγραμματα διαχειρισησ βιβλιογραφιασ
Word LaTeX-BibTeX EndNote Reference Manager RefWorks

38 προγραμματα Word LaTeX-BibTeX EndNote Reference Manager RefWorks

39 βιβλιογραφια Ανδρεαδάκης Ν. & Βάμβουκας Μ., Οδηγός για την εκπόνηση και τη σύνταξη γραπτής ερευνητικής εργασίας, Αθήνα: Ατραπός, 2005, σσ , Ευδωρίδου Ε. & Καρακασίδης Θ., Ακαδημαϊκή Γραφή, Αθήνα: Εκδόσεις Τζιόλα, , σσ Ζαφειρόπουλος Κ., Πως γίνεται μια επιστημονική εργασία; Επιστημονική έρευνα και συγγραφή εργασιών, Αθήνα: Εκδόσεις Κριτική, 2005, σσ Ζήσης Θ., Επιστημονική Τεχνογραφία: Πως γράφεται μια επιστημονική εργασία, Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη, 1985, σσ Λάββας Γ., Έννοια-είδη-τεχνική της επιστημονικής εργασίας, Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη, 1978, σσ Μητροπούλου Β., Υποδείγματα συγγραφής εργασιών και βιβλιογραφίας, Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Μέθεξις, 2009, σσ Μπεζέ Λ., Η συγγραφή μιας επιστημονικής εργασίας, Αλεξανδρούπολη: ΔΠΘ, 1995, σσ Μπουρλιάσκος Β., Πως γράφεται μια επιστημονική εργασία: πρακτικός οδηγός, Αθήνα: Εκδόσεις Διόνικος, 2010, σσ Τσιπλητάρης Α. & Μπάμπαλης Θ., Δέκα παραδείγματα μεθοδολογίας επιστημονικής έρευνας: από τη θεωρία στην πράξη, Αθήνα: Ατραπός, 2006, σσ


Κατέβασμα ppt "Περιεχομενο σημερινου μαθηματοσ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google