ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ / Διδάσκων στο Ε.Π.ΠΑΙ.Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ / ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA E- mail : /

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Advertisements

Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΗ-ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ (BIOGRAPHICAL INTERPRETATIVE)
Η Θεματική Ταξινόμηση και η Συμβολή της στην Αναζήτηση Ευρωπαϊκών Κοινωνικών Δεδομένων.
Διδακτική Μεθοδολογία του Λογισμικού Ιστορίας
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
ΤΠΕ και γραμματισμός Επιμέλεια παρουσίασης: Νότα Σεφερλή.
Η μελέτη του φαινομένου εμπεριέχει δυο τάσεις:
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Η ευρυζωνικότητα στην υπηρεσία της εκπαίδευσης στις απομακρυσμένες περιοχές Εργαστηριακή συνεδρία χρηστών δορυφορικής ευρυζωνικότητας Ελληνογερμανική Αγωγή,
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Ερευνητικές εργασίες Πλαίσιο εφαρμογής – Επιλογή θέματος.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
ΛΙΘΟΞΟΪΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Α.Ε.Μ  Ένα βασικό κι αναγνωρισμένο πεδίο εισαγωγής της στα προγράμματα σπουδών και της γενικής εκπαίδευσης.  Ένα συχνό θέμα.
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ “Επιστημονική εργασία” Εύρεση πηγών Άξονες δομής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση) Κανόνες γραφής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση)
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
1 ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΟΓΟΥ (Critical Discourse Analysis) ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ.
Διδάσκοντας κι εξερευνώντας την Τοπική Ιστορία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
ΠΡΑΚΤΙΚΟΓΡΑΦΙΑ Μεταπτυχιακή φοιτήτρια: Ξυλά Βασιλική ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης / Ε.Π.ΠΑΙ.Κ.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
John Dewey
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
O ρόλος των μετα-νεωτερικών προσεγγίσεων της Συμβουλευτικής Σταδιοδρομίας σε μια κρίσιμη εποχή για τον κόσμο της εργασίας Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο.
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Διδακτική της Πληροφορικής
Ερμηνευτική προσέγγιση
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
501. Εξέλιξη των ιδεών στις φυσικές επιστήμες
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β
Ρόλος Εκπαιδευτικού.
Εισαγωγή στο πρόγραμμα Mascil
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού και των μαθητών
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
ENNOIEΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Προσχολική Παιδαγωγική
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Προσεγγίσεις στην κοινωνική έρευνα - Ποιοτική και ποσοτική μεθοδολογία
Έννοιες από τη Διδακτική Βασίλης Δαγδιλέλης. 2 Διδακτική Διδακτική. Είναι ένα πεδίο ερευνών (όχι ακόμη μια Επιστήμη) που παράγουν ένα σύνολο από προτάσεις.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Α΄ Φάση Δι.Με.Π.Α 2ο μάθημα: Μέθοδοι Παρατήρησης της διδασκαλίας.
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Project.
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ / Διδάσκων στο Ε.Π.ΠΑΙ.Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ / ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA E- mail : /

ΕΙΔΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ Χαρακτηριστικά και ο ρόλος τους στην εκπαίδευση

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ Biographical study – Μελέτη συμβάντων ή τεκμηρίων ζωής

ΤΙ ΕΡΕΥΝΑ Η ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ; Η βιογραφική μελέτη ερευνά και ασχολείται με την καταγραφή εμπειριών ανθρώπων.

Η ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΣΤΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Η κοινωνική λειτουργία των βιογραφιών είναι να παρέχουν στα άτομα ένα πλαίσιο προσανατολισμού, μέσα στο οποίο τους δίνεται η δυνατότητα να ερμηνεύουν και να κατανοούν τις εμπειρίες τους, καθώς και να αποκτούν ένα σημείο αναφοράς στα συνεχώς μεταβαλλόμενα κοινωνικά πλαίσια από το παρελθόν, το παρόν αλλά και το μέλλον τους. Στη διαδικασία της βιογραφικής αφήγησης, οι εμπειρίες του παρελθόντος είναι αλληλένδετες με τη διαδικασία κατασκευής μιας ιστορίας ζωής στο σήμερα.

Η ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΩΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ Η μέθοδος αυτή βασίζεται στη συλλογή στοιχείων από την ιστορία ζωής, όπου ο αφηγητής δομεί την πορεία ζωής του σύμφωνα με τις δικές του αναφορές. Η ίδια η αφηγηματική παρουσίαση της ιστορίας ζωής αποτελεί μια διαδικασία οργάνωσης των εμπειριών σε μια χρονική και θεματική σειρά, η οποία έχει νόημα σε σχέση με αυτά που έχει βιώσει ο αφηγητής.

Το τυρί και τα σκουλήκια CARLO CINZBURG

ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΕΜΠΕΙΡΙΩΝ ΖΩΗΣ Ο κόσμος ενός μυλωνά του 16 ου αιώνα Το βιβλίο αυτό διηγείται την ιστορία του Ντομένικο Σκαντέλλα, του επονομαζόμενου Μενόκκιο, οπαδού μιας παράξενης αίρεσης από το Φριούλι που διώχθηκε από την Ιερά Εξέταση. Χάρη στην πλούσια τεκμηρίωση που παρέχουν τα αρχεία της τελευταίας στην Ούντινε, είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε τα διαβάσματά του και τις συζητήσεις του, τις σκέψεις και τα αισθήματά του – φόβους, ελπίδες, ειρωνεία, οργή, απόγνωση. Κάθε τόσο η αμεσότητα των πηγών τον φέρνει κοντά μας: τον κάνει έναν άνθρωπο σαν κι εμάς, έναν από εμάς. Είναι όμως επίσης ένας άνθρωπος πολύ διαφορετικός από εμάς. Η αναλυτική ανασύνθεση αυτής της διαφοράς ήταν απαραίτητη, προκειμένου να ανασυντεθεί η εν μέρει συσκοτισμένη φυσιογνωμία της κουλτούρας του και του κοινωνικού πλαισίου μέσα στο οποίο αυτή είχε διαμορφωθεί… Μια έρευνα που στράφηκε αρχικά γύρω από ένα μάλλον ασυνήθιστο άτομο, εξελίχθηκε τελικά σε μια γενική υπόθεση για τη λαϊκή κουλτούρα (ακριβέστερα την αγροτική κουλτούρα) της προβιομηχανικής Ευρώπης.

Επιμέλεια Χ. Αθανασιάδης - Θ. Ζελίτης, εκδ. Σαββάλας, Αθήνα 1996 ΑΝΑΠΝΕΟΝΤΑΣ ΚΙΜΩΛΙΑ. Γραφές Εκπαιδευτικών

H ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ· ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Γραφές Εκπαιδευτικών… Η συλλογή αυτή αποτελεί μια ιχνηλασία των περιπλανήσεων της εκπαιδευτικής σκέψης στην Ελλάδα, εκεί κατά τα μέσα της δεκαετίας του ’90. Σε μια εποχή, λοιπόν, όπου οποιοδήποτε συλλογικό εκπαιδευτικό όραμα έχει πλέον ξεθωριάσει, δεκατέσσερις εκπαιδευτικοί, που ακόμα επιμένουν, δίνουν ο καθένας τους το δικό του στίγμα. Ορισμένοι απ’ αυτούς εστιάζουν το ενδιαφέρον τους στη σχολική καθημερινότητα, τις απόπειρες και τις διδακτικές αναζητήσεις, στο μικρόκοσμο της σχολικής τάξης. Άλλοι πάλι επικεντρώνονται κυρίως στους θεσμούς, την ιστορία, την εκπαιδευτική πολιτική, στο μακρόκοσμο του εκπαιδευτικού συστήματος. Όλοι τους, όμως, είτε άμεσα είτε έμμεσα, καταφέρνουν να διαπερνούν τα τεχνητά σύνορα του μικρόκοσμου - μακρόκοσμου αποδεικνύοντας πως η σκέψη και η δράση είναι δυνατόν όσο και αναγκαίο να απλώνονται και στους δύο κόσμους. Δεκατέσσερις άνθρωποι που αναπνέουν καθημερινά κιμωλία καταθέτουν την αγωνία τους με ισάριθμα κείμενα που κινούνται όλα στο χώρο του βιωματικού δοκιμίου, όπου κυριαρχεί ο προσωπικός τόνος.

ΕΘΝΟΓΡΑΦΙΑ / ETHNOGRAPHY Ολιστικός τρόπος έρευνας της κουλτούρας μιας ομάδας Η κατανόηση της πραγματικότητας από τις κοινωνικές επιστήμες, που κατά κύριο λόγο στηρίζεται στην αναγωγική σκέψη. Δηλαδή, στη βασική ιδέα και οπτική ότι το όλον μπορεί να γίνει κατανοητό, μέσα από την κατανόηση των μερών που το απαρτίζουν. Ολιστική έρευνα

ΠΟΠΗ ΠΗΓΙΑΚΗ, Εθνογραφία. Η Μελέτη της ανθρώπινης διάστασης στην κοινωνική και παιδαγωγική έρευνα, εκδ. Γρηγόρη, Αθήνα 1995, 65 «Εθνογραφία είναι η συστηματική ερευνητική προσέγγιση ακέραιων κοινωνικών σκηνών και ομάδων, που έχει σκοπό την αναλυτική περιγραφή των τρόπων που τα δρώντα πρόσωπα δημιουργούν τα κοινωνικά φαινόμενα της ομάδας τους μέσα από το νόημα που αποκτά γι' αυτά η κοινωνική ζωή τους και ο κόσμος τους».

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΕΘΝΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ Προτεραιότητα στην αλληλεπίδραση ανάμεσα στα κοινωνικά υποκείμενα ή στις κοινωνικές ομάδες και τον ερευνητή. Ερευνητικό εγχείρημα με συγκεκριμένες προϋποθέσεις και προδιαγραφές που υπόκειται σε έλεγχο, επαλήθευση ή αναίρεση. Εντατική διανοητική και συναισθηματική εμπειρία, η οποία βασίζεται στην προσπάθεια και τις δεξιότητες του ερευνητή να αναπτύσσει διαπροσωπικές σχέσεις. Γ. ΜΑΝΟΣ, Η εθνογραφική έρευνα ως ερευνητική διαδικασία: Χαρακτηριστικά, ερευνητικά ζητούμενα, ζητήματα σχεδιασμού, μέθοδοι συλλογής στοιχείων και ερευνητικά εργαλεία:

Η ΕΠΙΤΟΠΙΑ ΕΘΝΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ Το είδος της έρευνας που εμπλέκει τον ερευνητή σε άμεση, καθημερινή και μακρόχρονη σχέση με τους ανθρώπους που μελετά, με στόχο να κατανοήσει τον τρόπο ζωής τους, στον τόπο που αυτοί ζουν, μέσα από τη δική τους σκοπιά, για να τον περιγράψει. Το ζητούμενο της εθνογραφικής έρευνας: Πολυεπίπεδη. Λεπτομερής. Διαφορετικές οπτικές: Προσλήψεις / Ερμηνείες. Νοηματοδοτήσεις / Αναπαραστάσεις.

Τι είναι οι κοινωνικές αναπαραστάσεις; Στην κοινωνική ζωή, στη διάρκεια των διαπροσωπικών σχέσεων, οι κοινωνικές αναπαραστάσεις είναι σύνολα εννοιών, προτάσεων και εξηγήσεων που παράγονται για την ανακάλυψη και την εξήγηση της πραγματικότητας. Είναι αποτέλεσμα των μοντέρνων πλουραλιστικών κοινωνιών.

Τι εξυπηρετούν οι κοινωνικές αναπαραστάσεις;; Διευκολύνουν το άτομο να προσανατολιστεί και να χειριστεί καλύτερα τον υλικό και τον πνευματικό κόσμο. Μετατρέπουν το μη οικείο σε οικείο. Δίνουν τη δυνατότητα στον άνθρωπο να νοηματοδοτεί και να αξιολογεί τα κοινωνικά συμφραζόμενα. Διευκολύνουν την επικοινωνία ανάμεσα στα μέλη μιας κοινότητας. Παρέχουν ένα κώδικα για τις κοινωνικές τους ανταλλαγές. Οργανώνουν την ποικιλομορφία του κόσμου.

Πολλαπλά παραδείγματα στο χώρο της εκπαίδευσης… ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΣΤΑΘΙΑ, Οι κοινωνικές αναπαραστάσεις των δασκάλων για την περιβαλλοντική εκπαίδευση: ΣΩΚΡΑΤΟΥΣ ΧΡΥΣΑΝΘΟΣ, Συνήθεις εφαρμογές και αναπαραστάσεις μαθητών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το Διαδίκτυο: ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΛΛΙΟΠΗ, Αναπαραστάσεις εκπαιδευτικών της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης. Κοινωνικές ανισότητες και παιδαγωγικές αρχές στο Τεχνικό - Επαγγελματικό Λύκειο. Οι έννοιες της μάθησης, της πειθαρχίας και της προσαρμογής: ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ Α. - ΧΑΡΔΑΛΙΑ Ν., Έμφυλες κοινωνικές αναπαραστάσεις στα σχολικά εγχειρίδια. Μελέτη βιβλιογραφικής επισκόπησης:

MOSCOVICI, S. (1995), «Η εποχή των κοινωνικών αναπαραστάσεων», στον τόμο: Σ. Παπαστάμου & Α. Μαντόγλου (επιμ. εκδ.), Κοινωνικές αναπαραστάσεις, σσ , Αθήνα: Οδυσσέας. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΑΡΘΡΟ Βρίσκω στο Διαδίκτυο το παρακάτω άρθρο και το παρουσιάζω στην επόμενη συνάντησή μας.  ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ / ΤΙΤΛΟΣ / ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ: Ευαγγελία Σεραφείμ – Ρηγοπούλου «Παράγοντες που καθορίζουν το προφίλ του Μουσουλμάνου δασκάλου και εμπλέκονται στο έργο του». Επιθεώρηση Κοινωνικών Ερευνών, τχ (2003)

ΕΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Επιπρόσθετο υλικό σχετικό με την εκπαίδευση της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη Ο αντίλογος

ΕΝΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΑΡΘΡΟ Α. ΓΚΟΤΟΒΟΣ, «Διεθνιστικά πειράματα στη Θράκη»:

Α. ΓΚΟΤΟΒΟΣ «Κριτική του εκπαιδευτικού προγράμματος του μειονοτικού εθνικισμού και του εκπαιδευτικού κατευνασμού», Συγκριτική και Διεθνής Εκπαιδευτική Επιθεώρηση, 9(2007) Ο ΙΔΙΟΣ, Οικουμενικότητα, ετερότητα και ταυτότητα. Η επαναδιαπραγμάτευση του νοήματος της παιδείας, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Ιωάννινα Ο ΙΔΙΟΣ, «The politics of diversity: understanding ethnic and cultural identity in a global context», Δωδώνη, 30(2011) Ο ΙΔΙΟΣ, Εκπαίδευση και ετερότητα. Ζητήματα διαπολιτισμικής παιδαγωγικής, εκδ. Μεταίχμιο, Αθήνα Ο ΙΔΙΟΣ, «Η αγωγή του πολίτη στη μεταδιπολική εποχή. Προβλήματα παιδαγωγικής αξιοπιστίας», Συγκριτική και Διεθνής Εκπαιδευτική Επιθεώρηση, 1ο (2003) Ο ΙΔΙΟΣ, «Αγωγή και πολιτισμική ετερότητα», στον τόμο: Α. Καζαμίας, Λ. Πετρονικολός (επ.), Παιδεία και Πολίτης. Η παιδεία του πολίτη της Ελλάδας, της Ευρώπης και του Κόσμου, εκδ. Ατραπός, Αθήνα 2003, Ο ΙΔΙΟΣ, «Μεταναστευτικές βιογραφίες και εκπαιδευτικές τροχιές», Επιστήμη και Κοινωνία, 17-18(2007) Ο ΙΔΙΟΣ, «Παιδαγωγική αλληλεπίδραση και συλλογικές ταυτότητες. Η παιδαγωγική αξία των θεωριών “ενδυνάμωσης” της ταυτότητας», στον τόμο: Ε. Μουμουλίδου, Γ. Ρεκαλίδου (επιμ.), Μικρές Ομάδες στην Εκπαίδευση, εκδ. Τυπωθήτω, Αθήνα 2010,

Α. ΓΚΟΤΟΒΟΣ, «Η διαμόρφωση της προσωπικής ταυτότητας σε περιβάλλοντα ετερότητας. Θεωρητικές προκλήσεις και εκπαιδευτικές εφαρμογές», Πρακτικά Συνεδρίου του Τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΑΠΘ: 2008 Ευρωπαϊκό έτος διαπολιτισμικού διαλόγου. Συνομιλώντας με τις γλώσσες και τους πολιτισμούς, Θεσσαλονίκη 2010, Ο ΙΔΙΟΣ, «Σχολείο και διαφορά. Παλαιά διλήμματα και νέες προκλήσεις», στον τόμο: Σ. Μπουζάκης, (επιμ.), Πανόραμα ιστορίας της εκπαίδευσης. Όψεις και απόψεις. Ιστοριογραφικά ρεύματα, μακρές περίοδοι, εκπαίδευση εκτός συνόρων, τοπική ιστορία, τ. Α΄, εκδ. Gutenberg – Γιώργος & Κώστας Δαρδανός, Αθήνα 2011, Ο ΙΔΙΟΣ, «The limits of autonomy of cultural codes in modern European so-cieties. Ethnicity, education and culture», Etudes Helleniques/Hellenic Studies, 19(2011) Ο ΙΔΙΟΣ, «Παγκοσμιοποίηση, πολυπολιτισμός και παιδεία του πολίτη», Συγκριτική και Διεθνής Εκπαιδευτική Επιθεώρηση, 20-21(2013).

CASE STUD Y ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ

Άτομο· θεσμός· κοινωνική ομάδα Ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα που χρησιμοποιεί η έρευνα για την ολιστική μελέτη μιας περίπτωσης…

ΣΤΑΘΕΡΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΜΕΛΕΤΗΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ Ποιοτικά και ποσοτικά δεδομένα Δειγματοληψία και τεχνικές συλλογής δεδομένων· άλλοτε τυχαία κι άλλοτε σκόπιμη Ζητήματα έγκρισης και πρόσβασης Συνέντευξη έρευνας Παρατήρηση Συλλογή ντοκουμέντων Ανάλυση ποιοτικών δεδομένων

Η παρουσίαση της έρευνάς μας… ΛΟΓΙΣΜΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ: Ένα από τα πιο ισχυρά λογισµικά πακέτα στην κατηγορία των theory builers είναι τα Atast/ti, το Nvivo, το Ethnographes και το Observer, κ.λπ. Μερικά από τα πακέτα αυτά, εκτός από εργαλεία ανάλυσης δεδομένων, είναι και εργαλεία συλλογής δεδομένων, αφού διαθέτουν διαδικασίες καταγραφής και αποθήκευσης αρχείων πολλών μορφών. Παρουσίαση αποτελεσμάτων. Ζητήματα εγκυρότητας.

ΕΝΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΕΡΙΚΑ ΑΜΑΡΙΛΟ, Γενοκτονία των Ελληνοεβραίων. Συλλογή μαρτυριών από μια επιζώσα: Στο πλαίσιο αυτό μπορεί να μελετηθούν και κινηματογραφικές ταινίες, που σχετίζονται με το σύγχρονο Ιουδαϊσμό, και ιδιαίτερα με τη θηριωδία του Ναζισμού, τον αφανισμό εκατομμυρίων Εβραίων με τα πιο απάνθρωπα μέσα, κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Οι ταινίες που προτείνονται είναι οι παρακάτω: 1.Η Λίστα του Σίντλερ. 2.Ο πιανίστας. 3.Η εκλογή της Σόφι. 4.Η ζωή είναι ωραία. 5.Το αγόρι με τις ριγέ πιτζάμες: