Τουριστική Διαφήμιση & Δημοσιές Σχέσεις Διάλεξη 7 η : Έλεγχος Αποτελεσματικότητας της Διαφήμισης «Είμαι σίγουρος τι τα μισά λεφτά που ξοδεύω για τη διαφήμιση.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βήματα στην Κατασκευή ενός Ψυχομετρικού Εργαλείου (Μέρος B)
Advertisements

ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΜSc Αντωνία Μανιάτη.
Εισαγωγή στη Διαφήμιση
ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ειδικά θέματα Οικονομικής Ανάπτυξης : Επιχειρηματικότητα
Προώθηση / Επικοινωνία
Ανάλυση & Περιγραφή Θέσεων Εργασίας
ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΙΙ: ΤΥΠΟΙ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ.
Διαφημιστικός Προϋπολογισμός
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ I Φαίδων Θεοφανίδης
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
ΕΡΕΥΝΑ 2010 ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΗΣ ΤΡΙΠΟΛΗΣ.
Μελετώντας το πρώτο διάγραμμα όλοι οι ερωτηθέντες απάντησαν ότι μέσα στην οικογένεια υπάρχει διάκριση σε όλους τους τομείς δήλωσαν περισσότεροι ότι.
ΤΡΟΠΟΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ
Θεσσαλονίκη, 12 Μαρτίου 2010 ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΝΤΟΝ. ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗΣ ΒΑΣΙΛΗ ΚΑΡΑΘΑΝΟΥ & ΤΩΝ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΕΩΝ κ.κ. ΔΗΜ. ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ & ΜΑΚΗ ΜΙΧΑΗΛΟΥΔΗ Οικονομικό.
ΜΚΤ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Συνάντηση 6η: Συνέντευξη Ιάσονας Λαμπριανού.
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 07/05/2004.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΧΩΡΙΚΗ ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑ
Διαμόρφωση Διαφημιστικών Στόχων
ΠΡΟΤΥΠΟ –ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΝΑΒΡΥΤΩΝ Ταξη: Α 2
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ «ΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΠΡΙΣΜΑ Α.Ε.» Φοιτήτρια: Μαίρη Παπαδοπούλου ( Α.Μ. 8240) Επιβλέπων:
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ - ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ.
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 26/03/2004.
Προώθηση / Επικοινωνία
‘Η εμπορική ζωή των προϊόντων/υπηρεσιών’
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις Διάλεξη 6η Η Αποτελεσματικότητα της Διαφήμισης.
Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων Διάλεξη 3 η Συμπεριφορά Καταναλωτή: Προσέγγιση κατά Lancaster.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ) ΤΜΗΜΑ ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΘΕΜΑ : ΠΡΑΣΙΝΕΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ, ΤΑΣΕΙΣ.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις Αθανάσιος Σ. Δερμετζόπουλος, MSc. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατ. Διοίκησης Τουριστικών.
Ενότητα 6 : Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός και αν αναφέρεται.
ΤΜΗΜΑ MARKETING «SALT SALES» Φωτεινή Φυλλαδίτη Φωτεινή Φυλλαδίτη Λευτέρης Ματζάρης Λευτέρης Ματζάρης Μάριος Ντάμπος Μάριος Ντάμπος Τάσος Παρασχάκης Τάσος.
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις Διάλεξη 2η Τουριστική Διαφήμιση.
Διάλεξη 10 η ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ (MIS) TEI Κρήτης Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
 Διαφήμιση  Προωθητικές Ενέργειες  Δημόσιες Σχέσεις  Χορηγία.
Πρόγραμμα Εταιρικής Ταυτότητας Διάλεξη 2. Στελέχη που ασχολούνται… Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ▫ Ομάδα από 4-6 άτομα διαφόρων τμημάτων και ένα ανώτατο στέλεχος.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ / ΤΡΟΦΙΜΩΝ Εισήγηση 6 η Δρ. Δημήτριος Π. Πετρόπουλος Οικονομολόγος.
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις Διάλεξη 1 η Το Συνολικό Επικοινωνιακό Πλέγμα στον Τουρισμό.
Σύστημα ικανοποίησης χρηστών και εκτίμησης αναγκών: Στόχος να αξιολογήσουμε τον βαθμό ικανοποίησης του ασθενή και να εντοπίσουμε τις πιθανές μελλοντικές.
ΈΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 5 : ΜΕΘΟΔΟΙ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Επιχειρησιακή Στρατηγική
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις
ΙΕΚ Γαλατσίου Στατιστική Ι
Διάλεξη 10η: Διανομή του Προϊόντος (Κανάλια Διανομής)
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
ΟΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΤΗΣ NESTLΕ ΣΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας
Πού χρησιμοποιείται ο συντελεστής συσχέτισης (r) pearson
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
Το ερωτηματολόγιο Μεθοδολογία έρευνας.
Ανάλυση και σχεδιασμόσ πληροφοριακών συστημάτων
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΣΤΙΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΥΓΕΙΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις
ΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΚ ΤΗΣ ΑΔΑΜΙΔΗΣ Α.Ε
Μαθησιακοί στόχοι κεφαλαίου
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Το κόστος Ποιότητας    
Κλειούσης Ε. Ελευθέριος
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡIΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Η μέθοδος της συνεισφοράς
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ
Τεχνολογία Β’ Γυμνασίου
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 6η: Δευτερογενή Δεδομένα: Τύποι δευτερογενών δεδομένων Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Τμήμα: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ TV Διείσδυση : 99% % ενεργού κοινού
Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Τουρισμού Διάλεξη 5η (2018 – 19) Συζήτηση πάνω στην Εργασία του Μαθήματος Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Δένδρα αποφάσεων (Decision trees)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τουριστική Διαφήμιση & Δημοσιές Σχέσεις Διάλεξη 7 η : Έλεγχος Αποτελεσματικότητας της Διαφήμισης «Είμαι σίγουρος τι τα μισά λεφτά που ξοδεύω για τη διαφήμιση είναι εντελώς χαμένα. Το πρόβλημα είναι ότι δεν γνωρίζω ποια μισά»

Στόχοι Μαθήματος Γιατί είναι σημαντικό να μετρηθεί η αποτελεσματικότητα της τουριστικής διαφήμισης Μέθοδοι έλεγχου της αποδοτικότητας της τουριστικής διαφήμισης –Προκαταρκτικοί –Εκ των υστέρων

Σημασία Μέτρησης Αποδοτικότητας Η διαφήμιση αποτελεί σημαντικό κόστος σε μια επιχ/ση –Κομμάτι του «μη τιμολογιακού ανταγωνισμού» Ερωτήματα: –Είναι η διαφήμιση ένα αποδοτικό εργαλείο; –Τα επενδυόμενα ποσά της διαφήμισης αποδίδουν για την επιχ/ση; Αποδοτικότητα/επιτυχία μετριέται με διάφορους τρόπους –Έπεισε το κοινό; –Δημιούργησε φήμη και πελατεία; –Διαμόρφωσε την εικόνα του προϊόντος –Αύξησε την εμπιστοσύνη του κοινού/της αγοράς –Προσέλκυσε το ενδιαφέρον του καταναλωτή

Έρευνα για Αποδοτικότητα Διαφήμισης Η έρευνα για τη διαπίστωση του βαθμού υλοποίησης του στόχου της τουρ διαφήμισης προσανατολίζεται σε τρείς κατευθύνσεις –Ποιο το περιεχόμενο και η μορφή του μηνύματος και ποιες οι επιπτώσεις – ως προς την αναγνώριση του προϊόντος – στον πιθανό καταναλωτή –Το ποσό των χρημάτων που δαπανήθηκε ήταν το ενδεδειγμένο (ανταγωνισμός, οικονομική κρίση κλπ..) –Τα μέσα επικοινωνίας που χρησιμοποιήθηκαν ήταν τα καταλληλότερα για την μεταβίβαση του μηνύματος;

Μέθοδοι Ελέγχου Αποδοτικότητας Μέθοδοι προκαταρκτικού ελέγχου –Συγκέντρωση πληροφοριακού υλικού σχετικά με τη διαφήμιση –Εργαστηριακές τεχνικές που ελέγχουν τη διαφήμιση προτού εμφανιστεί στον τελικό αποδέκτη Μέθοδοι «εκ των υστέρων» μέτρησης της αποτελεσματικότητας

Μέθοδοι Προκαταρκτικού Ελέγχου Ερωτηματολόγια Εστιασμένες Ομαδικές Συνεντεύξεις (focus groups) Σημειώσεις που καταγράφουν όσοι εκτίθενται στο προκαταρκτικό διαφημιστικό μήνυμα –Περίπτωση ταινιών Hollywood Η όλη διαδικασία συλλογής πληροφοριών εκδηλώνεται σε δύο στάδια: –Ελέγχονται ξεχωριστά τα επιμέρους που συνθέτουν τη διαφήμιση –Εξετάζεται η διαφήμιση ως ενότητα μορφής και περιεχομένου Έλεγχος χαρτοφυλακίου (Portfolio Test) –Έντονες αντιρρήσεις για την αξιοπιστία αυτής της μεθόδου

Μέθοδοι Προκαταρκτικού Ελέγχου Εργαστηριακές Τεχνικές Το Ταχιστοσκόπιο –Καταγράφει την ταχύτητα αντίδρασης του καταναλωτή σε ερεθίσματα που αποτελούν στοιχειά της διαφήμισης (π.χ., προϊόν, επωνυμία κ.α.) –Ικανοποιητικός βαθμός συσχέτισης ανάμεσα στον βαθμό αναγνωσιμότητας της διαφήμισης και τη ταχύτητα αναγνώρισης των στοιχείων αυτής της διαφήμισης Διαστολή της κόρης του ματιού (Pupil dilation measurement) –Ανάλογα με το ενδιαφέρον του εξεταζόμενου προς την διαφήμιση που του παρουσιάζεται. Μέτρηση έκκρισης σάλιου από τους σιελογόνους αδένες Η χρησιμοποίηση του ψυχογαλβανόμετρου

«Εκ των Υστέρων» Μέθοδοι Βοηθούν στη αξιολόγηση της διαφήμισης Στη μείωση της χρονικής υστέρησης της επαναπληροφόρησης Σε αντίθεση με την προηγούμενη μέθοδο, οι ‘εκ των υστέρων’ μέθοδοι εφαρμόζονται αφού έχει αγορασθεί ο ‘χώρος’ και ο ‘χρόνος’ στα μέσα επικοινωνίας Βασικές μέθοδοι: –Έλεγχος ανάκλησης –Έλεγχος αναγνώρισης Και οι δυο παραπάνω ανήκουν στην ομάδα μεθόδων που αξιολογούν το επίπεδο ενημέρωσης

Έλεγχοι Ανάκλησης Μνήμης Χωρίς καμιά βοήθεια –Πιο ακριβής –Πιο απαιτητική Υποβοηθούμενης ανάκλησης μνήμης –Λιγότερο ακριβής –Πιο εστιασμένη / στοχευμένη

Έλεγχοι Αναγνώρισης Τεχνική της συνέντευξης –Κλίμακα απλής επισήμανσης –Κλίμακα της σύνδεσης –Κλίμακα της ενδελεχούς αναγνώρισης Μειονεκτήματα: –Πιθανότητα για λάθος απαντήσεις χωρίς τη δυνατότητα ελέγχου –Η αναγνώριση των διαφημίσεων είναι μεγαλύτερη ανάμεσα στους πραγματικούς απ ότι στους πιθανούς καταναλωτές –Τάση γενίκευσης ανάμεσα στους ερωτώμενους –Επίδραση της κούρασης

Συμπληρωματικοί Μέθοδοι ‘εκ των Υστέρων’ Μέθοδοι μέτρησης πειθούς –Σε ποιο βαθμό έχει πεισθεί ο ερωτώμενος για το μήνυμα της διαφήμισης Άμεση μέθοδος μέτρησης αποτελεσματικότητας –Εξέταση του όγκου πωλήσεων

Βιβλιογραφία Βαρδαβάς Κ., Πατελάρου Ε., Χοχλιδάκη Μ., Συμβουλάκης Ε., Ανδρουλάκη Ζ., και Λιόνης Χ., (2009), «Αξιολόγηση των Αντικαπνιστικών Διαφημίσεων από Ελληνικό Έφηβο Πληθυσμό», Νοσηλευτική, Τόμος 48 (3), σσ. 300 – 307 Ζωτος Γ., (2008, 5η Έκδοση), «Διαφήμιση: Σχεδιασμός, Ανάπτυξη, Αποτελεσματικότητα», Κεφάλαιο 17: ‘Έλεγχος Αποτελεσματικότητας της Διαφήμισης’, σσ.: 457 – 473, Εκδόσεις University Studio Press, Θεσσαλονίκη