Η Εφαρμογή των Δεικτών Επιτυχίας και Δεικτών Επάρκειας στο Δημοτικό Σχολείο Εισηγητές: Δρ Μάριος Στυλιανίδης, ΠΛΕ Δρ Μάριος Παντελή, Βοηθός Δντής Εκπαιδευτικός.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Η ΦΥΣΙΚΗ ΣΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Χαλκίδα 27 Φεβρουαρίου 2011.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΣΧΕΔΙΟ-ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
Διδακτικοί στόχοι.
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Συμμετοχή στο πρόγραμμα : «Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως πλαίσιο Εκπαίδευσης Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών: Ποιοτικοί Εκπαιδευτικοί για Ποιοτική.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Στέλλα Καραολιά Βαλεντίνα Θεοδοσίου 20 Απριλίου 2013
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ:
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Σενάριο.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Mahara (e-portfolio) Ορφανάκης Βασίλης.
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
1. Ποιοτική Αναβάθμιση της Εκπαίδευσης στην Κύπρο
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Η αξιολόγηση ως παιδαγωγική πράξη και ερευνητική διαδικασία
Νέα μάθηση Βασικές αρχές για την επιστήμη της εκπαίδευσης
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας - Διαδικασία της Αυτοαξιολόγησης (ΑΕΕ) 2 ο Βήμα: Επιλογή και διαμόρφωση Σχεδίου Δράσης Σχολικοί Σύμβουλοι.
Πράξη «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Σχολείο 21ου αιώνα) – ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ, στους Άξονες Προτεραιότητας 1,2,3, - Οριζόντια Πράξη», Επιμόρφωση εκπαιδευτών στο νέο ΠΣ για.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ: Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΡΟΚΛΗΣΗ Δρ. Παρασκευή Χατζηπαναγιώτου Επίκουρη Καθηγήτρια Τμήμα Επιστημών της.
1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή. 2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή.
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
Δρ. Μάριος Παντελή (EdD)
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Δείκτες επιτυχίας και Επάρκειας Διαφοροποίηση διδασκαλίας
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Ερωτηματολόγιο Α.Κί.ΔΑ για τις βασικές πρόνοιες ενός Νέου Σχεδίου Αξιολόγησης Απόψεις Εκπαιδευτικών.
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Διδακτική της Πληροφορικής
Δείκτες Επιτυχίας και Δείκτες Επάρκειας
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
ΟΜΟΙΟΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΑΝΟΜΟΙΟΓΕΝΕΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Η αξιοποίηση των tablets στη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων
Αυτονομία Σχολικών Μονάδων στο Κυπριακό Εκπαιδευτικό Σύστημα
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Φορεις και μορφες αξιολογησης: 2Ο Μαθημα
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΛΟΥΡΙΩΤΙΣΣΑΣ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Εισήγηση Δρ. Δ. Δαποντας.
Αναλυτικό Πρόγραμμα Πληροφορικής και Επιστήμης Ηλεκτρονικών Υπολογιστών Επιμόρφωση στους Δείκτες Επιτυχίας και Δείκτες Επάρκειας Νοέμβριος, 2015.
Δομή Παρουσίασης Γνωριμία με το βιβλίο Γεωγραφίας Α’ Γυμνασίου
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Διεθνείς έρευνες (PISA) και κυπριακό εκπαιδευτικό σύστηµα: δεδοµένα και προβληµατισµοί Δρ Αθ. Μιχαηλίδου Διευθύντρια Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Ατομικός Φάκελος Υλικού / Φάκελος Εργασιών Εκπαιδευτικού και Μαθητή
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η Εφαρμογή των Δεικτών Επιτυχίας και Δεικτών Επάρκειας στο Δημοτικό Σχολείο Εισηγητές: Δρ Μάριος Στυλιανίδης, ΠΛΕ Δρ Μάριος Παντελή, Βοηθός Δντής Εκπαιδευτικός Όμιλος Κύπρου 15 ο Ετήσιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Ποιότητα και Αποτελεσματικότητα στην Εκπαίδευση: Παράγοντες που την επηρεάζουν ΚΖ΄ Δημοτικό Σχολείο Λεμεσού, 10 Οκτωβρίου 2015 Πανεπιστήμιο Λευκωσίας, 24 Οκτωβρίου 2015

Προσδοκίες; …………………………

Δομή Παρουσίασης - Εργαστηρίου Εννοιολογικοί Ορισμοί Αξία και Σημαντικότητα Δεικτών Πρακτικό Μέρος Εργασία σε ομάδες Ανακοίνωση αποτελεσμάτων Συζήτηση Συμπεράσματα Προεκτάσεις

Δείκτες Επιτυχίας Αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα (με συγκεκριμένο και σαφή τρόπο για να μπορούν να αξιολογηθούν) Ειδικοί στόχοι (συγκεκριμένοι, σαφείς, παρατηρήσιμοι, μετρήσιμοι) Αξιολογητέα Αναφέρονται στο μαθητή και τα επιτεύγματά του

Ανάπτυξη Δεικτών Επιτυχίας στη βάση Οργανωτικών Αρχών Προαπαι- τούμενο Επόμενο Απλό Σύνθετο Επιμέρους Όλο Χρονικά προηγούμενο Ακόλουθο

Δείκτες Επάρκειας Αναφέρονται στο τι πρέπει να διδαχθεί/γνωρίζει ο μαθητής (διδακτέα) για να επιτευχθούν τα αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα Σκαλοπάτια μάθησης Προαπαιτούμενη γνώση (για να επιτευχθεί ο δείκτης επιτυχίας ) Γνώσεις, δεξιότητες, ικανότητες, πληροφορίες, έννοιες, αξίες, στάσεις, στρατηγικές Αναφέρονται στον εκπαιδευτικό

Γεωγραφία Γ΄ τάξης

Αξία και Σημαντικότητα Δεικτών Διάγνωση αναγκών μάθησης (εκπκών και μαθητών) Στροφή στα μαθησιακά αποτελέσματα και βελτίωσή τους Συγκεκριμε- νοποίηση απαραίτητων διδακτέων Μέτρο διάγνωσης αναγκών Πώς βοηθώ τον κάθε μαθητή Σε τι θα αξιολογηθεί ο μαθητής (πρωτίστως ποιοτικά) Εργαλεία για διαφοροποίηση διδασκαλίας Διαμορφωτική αξιολόγηση και αυτοαξιολό- γηση (εκπκών και μαθητών)

Ανάγκες Μάθησης Ως ανάγκη μάθησης ορίζεται το κενό ή η απόσταση μεταξύ των επικρατουσών (Present State of Affairs) και επιθυμητών (Desired State of Affairs) συνθηκών ή καταστάσεων (Kitchie, 2011) PSA ανάγκη μάθησης DSA

Ανάλυση Αναγκών Μάθησης Είναι η συστηματική ανάλυση των παρόντων και μελλοντικών γνώσεων και δεξιοτήτων, που χρειάζονται με βάση τις διαθέσιμες γνώσεις και δεξιότητες αλλά και τις ελλείψεις/κενά που παρατηρούνται σε γνώσεις και δεξιότητες, ώστε να εφαρμοστεί μια αποτελεσματική στρατηγική εκπαίδευσης (Cedefop, 2004)

Επίπεδα αναγκών μάθησης Γνώσεις Ικανότητες Δεξιότητες Συμπεριφο- ρές Στάσεις Αξίες Πεποιθήσεις

Εργασία σε ομάδες i. Δείγματα Δεικτών Επιτυχίας και Επάρκειας από Ελληνικά, Μαθηματικά και Γεωγραφία (ένα για κάθε ομάδα). ii. Φύλλο εργασίας. iii. Μελέτη φύλλου εργασίας και συγκεκριμένων δεικτών στην ομάδα. iv. Στη βάση αυτής της μελέτης, αλλά και στη βάση της μέχρι σήμερα τυχόν εμπειρίας σας, συζητήστε στην ομάδα σας και συμπληρώστε το φύλλο εργασίας. v. Ανακοίνωση αποτελεσμάτων-συμπερασμάτων από ένα μέλος της ομάδας. vi. Συζήτηση – παρεμβάσεις.

Συμπεράσματα – Προεκτάσεις  : έτος παρακολούθησης της εφαρμογής δεικτών και ανατροφοδότησης (πιλοτική εφαρμογή)  Ξεκαθάρισμα εννοιών  Υλοποίηση αναγκαίων αλλαγών  Ρόλος εκπαιδευτικών (κριτική, παροχή ανατροφοδότησης, δυνατότητες και περιορισμοί)  Επιμόρφωση/Ανάπτυξη/Μάθηση εκπαιδευτικών (έμφαση στην στήριξη σε σχολική βάση, στην τάξη και δίκτυα σχολείων)  Ανάγκη επέκτασης των Δεικτών Επάρκειας σε Στρατηγικές (π.χ. κατανόησης-παραγωγής κειμένου)

Ευχαριστούμε πολύ για την προσοχή και τη συμμετοχή σας