ΛΆΤΣΙΟΥ ΘΕΟΔΏΡΑ ΑΜ:5399 ΚΟΡΟΜΗΛΆ ΜΑΡΊΑ ΓΕΩΡΓΊΑ ΑΜ:5385 Η γη ως ουράνιο σώμα- Η εναλλαγή μέρας νύχτας
Γενική περιγραφή Δημιουργία σεναρίου για το φαινόμενο της γης ως ουράνιο σώμα και την εναλλαγή μέρας νύχτας Έξι δραστηριότητες 1. Τέσσερις διδασκαλίας 2. Δυο αξιολόγησης
1η Δραστηριότητα: S.O.S Στόχος: Να καταλάβουν τα παιδιά ότι η γη έχει σφαιρικό σχήμα Διδακτική Στρατηγική: Στόχων εμποδίων Είδος Δραστηριότητας: α)ως προς το είδος: Δραστηριότητα διδασκαλίας β) ως προς την τεχνική: Συζήτηση/ Παράθεση Ερωτήσεων/ Έρευνα και Ανακάλυψη Ρόλος εκπαιδευτικού: Συνερευνητικός Υλικό: Υπολογιστής
1η Δραστηριότητα: S.O.S Αναφορά σε Ανάγνωση Παράθεση ερώτησης στα παιδιά: 1. Τι σχήμα έχει η γη; Καταγραφή απαντήσεων Αναζήτηση στην τάξη ομοιώματος Γης Παρατήρηση υδρογείου Παράθεση ερωτήσεων: Τι σχήμα έχει; Με τι μοιάζει; Τι χρώματα έχει; Τι συμβολίζει το κάθε χρώμα;
1η Δραστηριότητα: S.O.S «Γεια σας παιδιά είμαι ο Πάρης ο αστροναύτης και χρειάζομαι τη βοήθεια σας. Ήθελα πολύ να κάνω ένα ταξίδι στον ήλιο και πριν λίγες μέρες κατάφερα να φτάσω στον προορισμό μου. Τώρα όμως πρέπει να επιστρέψω πίσω αλλά κατάλαβα ότι έχω ένα πρόβλημα. Φεύγοντας είδα πολλούς πλανήτες να γυρίζουν γύρω από τον ήλιο και δεν μπορώ να καταλάβω ποια είναι η γη. Αυτό που χρειάζομαι από εσάς είναι να μου πείτε τι σχήμα είναι η γη και τι άλλα χαρακτηριστικά την ξεχωρίζουν από άλλους πλανήτες. Εάν δεν τα ξέρετε σας παρακαλώ πολύ βρείτε κάποιο τρόπο να μάθετε για να μπορέσω να επιστρέψω πίσω
2 η δραστηριότητα: Γύρω – γύρω όλοι Στόχος: Να καταλάβουν τα παιδιά ότι γη ανήκει σε ένα σύστημα περιστρεφόμενων πλανητών στο κέντρο του οποίου βρίσκεται ο ήλιος Να καταλάβουν τα παιδιά ότι ο ήλιος και η γη συνυπάρχουν σε έναν ενιαίο χώρο μαζί με άλλους πλανήτες. Διδακτική Στρατηγική: Στόχων - Εμποδίων Είδος Δραστηριότητας: α)ως προς το είδος: Δραστηριότητα Διδασκαλίας β) ως προς την τεχνική: Κινητικό παιχνίδι Υλικά: Εικόνα Ρόλος εκπαιδευτικού: Συνερευνητικός
2 η δραστηριότητα: Γύρω – γύρω όλοι Παρουσίαση φωτογραφίας Πρόταση για δραματοποίηση της φωτογραφίας Έξοδος στο προαύλιο Χωρισμός ομάδων και ανάθεση ρόλων Υπενθύμιση πληροφοριών αστροναύτη Δραματοποίηση
3 η δραστηριότητα: Ένα ομοίωμα της Γης Στόχος: Να κατανοήσουν τα παιδιά ότι η γη είναι μια φυσική περιοχή στην επιφάνεια της οποίας ζουν & αναπτύσσουν δραστηριότητα οι άνθρωποι και ότι στο γήινο τοπίο εναλλάσσονται γεωφυσικά & τεχνητά στοιχεία. Διδακτική Στρατηγική: Συμπεριφορισμός Είδος Δραστηριότητας: α)ως προς το είδος: Δραστηριότητα Διδασκαλίας β) ως προς την τεχνική: Κατασκευή Υλικά: Μία μεγάλη μπάλα από φελιζόλ Τέμπερες Οδοντογλυφίδες Χαρτιά Α4 Κόλλες Ψαλίδια Πινέλα Μαρκαδόρους Γκοφρέ χαρτί Φωτογραφική μηχανή Ρόλος εκπαιδευτικού: Καθοδηγητικός
3 η δραστηριότητα: Ένα ομοίωμα της Γης Παράκληση αστροναύτη για εικόνα της Γης Αποτυχία λειτουργίας υπολογιστή Παρουσίαση υλικών στα παιδιά για τρισδιάστατη αναπαράσταση γης Χωρισμός 4 ομάδων για δημιουργία Καρφίτσωμα αντικειμένων Αποστολή φωτογραφίας την επόμενη μέρα
4 η δραστηριότητα: Ζωγράφισε τη Στόχος: Να αξιολογήσουμε αν τα παιδιά έμαθαν ποίο είναι το σχήμα της Γης, ότι ανήκει σε ένα σύστημα πλανητών που περιστρέφονται γύρω από τον ήλιο και ότι είναι μια φυσική περιοχή στην επιφάνεια της οποίας ζουν & αναπτύσσουν δραστηριότητα οι άνθρωποι καθώς και ότι στο γήινο τοπίο εναλλάσσονται γεωφυσικά & τεχνητά στοιχεία Διδακτική Στρατηγική: Στόχων - Εμποδίων Είδος Δραστηριότητας: α)ως προς το είδος: Δραστηριότητα Αξιολόγησης β) ως προς την τεχνική: Σχέδιο Υλικά: Μαρκαδόροι Χαρτιά Α4 Ρόλος εκπαιδευτικού: Συνερευνητικός
4 η δραστηριότητα: Ζωγράφισε τη Παρότρυνση για ευχαριστήρια ζωγραφική προς τον αστροναύτη Αποτύπωση του πλανητικού συστήματος από τα παιδιά
1 η δραστηριότητα: Ένα παράξενο φαινόμενο Η Εναλλαγή μέρας – νύχτας Στόχος: Να κατανοήσουν τα παιδιά ότι η εναλλαγή της ημέρας και της νύχτας οφείλεται στην περιστροφή της γης περί τον άξονά της. Διδακτική Στρατηγική: Στόχων - Εμποδίων Είδος Δραστηριότητας: α)ως προς το είδος: Δραστηριότητα Διδασκαλίας β) ως προς την τεχνική: Συζήτηση/ Παράθεση Ερωτήσεων/ Παρακολούθηση βίντεο Υλικά: Βίντεο Ρόλος εκπαιδευτικού: Συνερευνητικός
1 η δραστηριότητα: Ένα παράξενο φαινόμενο Επιστροφή αστροναύτη και αποστολή ευχαριστήριου mail προς εμάς Αποστολή παράξενου βίντεο Προβολή βίντεο Παράθεση ερώτησης: 1. Παρατηρείται κάτι που σας κάνει εντύπωση; Αν δυσκολευτούν τα βοηθάμε με τις εξής ερωτήσεις: 1. Η Γη κινείται; 2. Πώς κινείται; 3. Φωτίζεται συνέχεια όλη η επιφάνεια της; 4. Ποιο σημείο φωτίζεται κάθε φορά και γιατί;
2η δραστηριότητα: Μέρα ή Νύχτα Στόχος: Να αξιολογήσουμε αν τα παιδιά κατανόησαν την εναλλαγή του φαινομένου της μέρας και της νύχτας Διδακτική Στρατηγική: Στόχων - Εμποδίων Είδος Δραστηριότητας: α)ως προς το είδος: Δραστηριότητα αξιολόγησης β) ως προς την τεχνική: Συζήτηση/ Παράθεση Ερωτήσεων/ Παρατήρηση Υλικά: Υδρόγειος σφαίρα Λάμπα Χαρτάκια Ρόλος εκπαιδευτικού: Συνερευνητικός
2η δραστηριότητα: Μέρα ή Νύχτα Παρουσίαση υδρογείου και λάμπας Επιλογή σημείων και τοποθέτηση αυτοκόλλητων στην υδρόγειο Περιστροφή υδρογείου Σταμάτημα υδρογείου Ερώτηση προς τα παιδιά: 1. Έχει μέρα ή νύχτα σε αυτή τη χώρα και για ποιο λόγο;