Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Θεοδωράτου Σταυρούλα Α.Μ 5756, Γ΄Έτoς Λαουρδέκη Αγγελική Α.Μ. 5668, Γ΄ Έτος Παπαδημητρίου Χαρίκλεια, Α.Μ. 5288, Γ΄ Έτος Υπεύθυνος Καθηγητής: Κωνσταντίνος.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Θεοδωράτου Σταυρούλα Α.Μ 5756, Γ΄Έτoς Λαουρδέκη Αγγελική Α.Μ. 5668, Γ΄ Έτος Παπαδημητρίου Χαρίκλεια, Α.Μ. 5288, Γ΄ Έτος Υπεύθυνος Καθηγητής: Κωνσταντίνος."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Θεοδωράτου Σταυρούλα Α.Μ 5756, Γ΄Έτoς Λαουρδέκη Αγγελική Α.Μ. 5668, Γ΄ Έτος Παπαδημητρίου Χαρίκλεια, Α.Μ. 5288, Γ΄ Έτος Υπεύθυνος Καθηγητής: Κωνσταντίνος Ραβάνης

2  Φαινόμενο της εξαέρωσης του νερού: μετάβαση ενός υλικού από την υγρή στην αέρια κατάσταση, με την παραγωγή ατμού τόσο από την επιφάνειά του, όσο και από το εσωτερικό του (βρασμός). Η θερμοκρασία του νερού παραμένει συνεχώς στους 100 ◦ C.  Φαινόμενο της εξάτμισης: η μετάβαση ενός υλικού από την υγρή στην αέρια κατάσταση, με την παραγωγή ατμού μόνο από την ελεύθερη επιφάνειά του. Η διαδικασία εξελίσσεται αργά και είναι ευκολότερη όταν η επιφάνεια του υγρού είναι μεγαλύτερη.  Φαινόμενο Υγροποίησης: η μετάβαση από την αέρια στην υγρή κατάσταση. Συμβαίνει όταν απομακρύνεται η θερμότητα από το αέριο.

3  Τα παιδιά δυσκολεύονται να κάνουν προβλέψεις αναφορικά με την εξέλιξη της διαδικασίας θέρμανσης ορισμένης ποσότητας νερού.  Αδυναμία αναγνώρισης της ποιοτικής ταυτότητας υγρού και αερίου που προκύπτει από το υγρό.  Δεν αποδίδουν ιδιαίτερη σημασία στις φυσαλίδες και τους υδρατμούς.

4  Αφού γνωρίζουμε τις δυσκολίες στη σκέψη των παιδιών για το συγκεκριμένο αντικείμενο, θα τις θέσουμε ως στόχους των δραστηριοτήτων μας. στρατηγική των στόχων- εμποδίων  Θα χρησιμοποιήσουμε όμως στοιχεία και από τη Θεωρία του Piaget και συγκεκριμένα από το το πλαίσιο Kamii- DeVries (μετασχηματισμοί).

5 Εξαέρωση:  το φαινόμενο της εξαέρωσης είναι αποτέλεσμα μιας διαδικασίας θέρμανσης του νερού  διατήρηση ποιοτικής ταυτότητας κατά το φαινόμενο της εξαέρωσης  να αναγνωρίζουν ότι το νερό θα μετακινηθεί από το δοχείο στην ατμόσφαιρα.  να περιγράφουν τα παιδιά το φαινόμενο της εξαέρωσης

6 Υγροποίηση:  Να περιγράφουν την διαδικασία της υγροποίησης  Να προβλέψουν ότι η υγροποίηση είναι ένα αποτέλεσμα της επαφής των υδρατμών με τα πιο «κρύα» αντικείμενα. Εξάτμιση:  Να περιγράφουν το φαινόμενο της εξάτμισης  Να προβλέπουν την διαδικασία της εξάτμισης ως αποτέλεσμα της έκθεσης στη ζέστη και στον άνεμο.

7

8  Η Λήδα η φυσαλίδα ζούσε ευτυχισμένη μαζί με τις φίλες της στην «Νεροχώρα».. Μια μέρα όμως, μια πυρκαγιά ξεσπά και ανατρέπονται όλα.  Όλοι οι κάτοικοι, μεταξύ αυτών και η Λήδα η φυσαλίδα με τις φίλες της, αναγκάζονται να δραπετεύσουν από το νερό της Νεροχώρας.  Η πορεία του ταξιδιού ενθουσίασε τη Λήδα για αυτό αποφασίζει να επισκεφτεί την τάξη μας για να μας διηγηθεί τις εμπειρίες της.  Παρουσιάζουμε λοιπόν στην τάξη μία κούκλα με τη μορφή φυσαλίδας και μία μικρή βαλίτσα που θα περιέχει τα υλικά για τα διάφορα πειράματα.

9  Υλικά: γκαζάκι, διαφανές πυρίμαχο δοχείο, απιονισμένο νερό,μαύρο χαρτόνι κάνσον  Είδος Δραστηριότητας: Διδασκαλίας μέσω της υλοποίησης πειράματος  Ρόλος Εκπαιδευτικού: Συνερευνητικός

10 Περιγραφή :  Γεμίζουμε το πυρίμαχο δοχείο με απιονισμένο νερό και το παρουσιάζουμε σαν το περιβάλλον της «Νεροχώρας»  Η Λήδα, η Φυσαλίδα παρουσιάζει το περιβάλλον της και αρχίζει να μας διηγείται την ιστορία με την πυρκαγιά  Αρχίζει η πειραματική διαδικασία  Διατύπωση προβλέψεων  Εστίαση της προσοχής των παιδιών στις φυσαλίδες που δημιουργούνται.  Εστιάζουμε την προσοχή στους υδρατμούς για να δείξουμε την διαδρομή που ακολούθησε.  Τα παιδιά καλούνται να περιγράψουν την διαδρομή.

11  Συνέχεια ιστορίας: ◦ Η περιπέτεια της Λήδας ξεκίνησε λόγω της πυρκαγιάς, η οποία ανάγκασε αυτή και τις φίλες της να φύγουν από το ήρεμο και υγρό περιβάλλον της «Νεροχώρας». Στην πορεία όμως της διαδρομής, κάποια στιγμή η Λήδα νόμισε πως «έχασε» τις φίλες της. Τι λέτε να είχε συμβεί;  Υλικά: μπρίκι, 2 μεταλλικούς δίσκους, γκαζάκι, απιονισμένο νερό  Είδος Δραστηριότητας: Διδασκαλίας μέσω της υλοποίησης πειράματος  Ρόλος Εκπαιδευτικού: Συνερευνητικός

12  Διατύπωση προβλέψεων  Δουλεύουμε είτε με την ολομέλεια, είτε με ομάδες  Διεξαγωγή πειράματος  Παρακολούθηση πορείας υδρατμών  Προσπάθεια σύνδεσης υδρατμών με παραγόμενες σταγόνες  Αντίληψη κυκλικής διαδικασίας Νερό – Υδρατμοί - Νερό

13  Είδος Δραστηριότητας: Αξιολόγησης  Υλικά: κόλλες Α 5, μαρκαδόροι

14 1. Χρησιμοποιώντας τους μαρκαδόρους ζωγραφίζουν τις φάσεις του κάθε φαινομένου 2. τις τοποθετούν σε μία σειρά που θα παρουσιάζει την εξέλιξη του αντίστοιχου φαινομένου όπως την παρατήρησαν κατά τη διάρκεια των πειραμάτων. Σημείωση: Για να αντιμετωπίσουμε ενδεχόμενη δυσκολία των παιδιών έχουμε κάποιες έτοιμες κάρτες, τις οποίες τα παιδιά καλούνται να βάλουν σε σειρά.

15  Υλικά: σφουγγάρι, νερό, πορτατίφ με λαμπτήρα πυρακτώσεως  Είδος δραστηριότητας: Διδασκαλίας μέσω της υλοποίησης πειράματος  Ρόλος Εκπαιδευτικού: Συνερευνητικός

16  ο Μπόμπ Σφουγγαράκης και ο φίλος του Πάτρικ ο Αστερίας, ζουν στο βυθό της θάλασσας και προσπαθούν να βρουν το κλεμμένο στέμμα του βασιλιά Ποσειδώνα. Έτσι επισκέπτονται την ξηρά, αλλά πιάνονται από ένα δύτη που θέλει να τους πουλήσει. ◦ Πώς όμως θα τους πουλήσει ενώ είναι ακόμα ζωντανοί; Τι να συνέβη άραγε και για ποιο λόγο;

17  Δείχνουμε στα παιδιά το βίντεο σαν αφορμή για το πείραμα  Διακόπτουμε όταν εμφανιστούν οι πρώτοι υδρατμοί και επισημαίνουμε ότι το νερό «φεύγει».  Διεξαγωγή πειράματος με τα τρία σφουγγάρια που τα τοποθετούμε σε διαφορετικά σημεία.  Παρατηρούμε το φαινόμενο της Εξάτμισης  Συζήτηση

18  Υλικά: 2 ίδιες πετσέτες, νερό  Είδος Δραστηριότητας: Διδασκαλίας μέσω της υλοποίησης πειράματος  Ρόλος Εκπαιδευτικού: Συνερευνητικός

19  Βρέχουμε δύο πετσέτες  Τις τοποθετούμε στο προαύλιο. Η μία είναι διπλωμένη στα τέσσερα, ενώ η άλλη ξεδιπλωμένη πλήρως.  Προβλέψεις  Προσπάθεια επικέντρωσης της προσοχής στην ταχύτητα που θα στεγνώσουν οι δύο πετσέτες  Όταν στεγνώσει η πετσέτα που είναι πλήρως ξεδιπλωμένη, συζητάμε.  Στρέφουμε την προσοχή στην διαφορετική επιφάνεια που ήρθε σε επαφή με τον αέρα.

20  Υλικά: κόλλες Α 4, μαρκαδόροι  Είδος Δραστηριότητας: Δραστηριότητα Αξιολόγησης

21  Τα παιδιά μπορούν να ζωγραφίσουν διάφορα περιστατικά από την καθημερινότητά τους στα οποία συναντάμε το φαινόμενο της εξάτμισης.  Τα παιδιά καλούνται να παρουσιάσουν τα έργα τους στην ολομέλεια, ερμηνεύοντας και περιγράφοντάς τα.  Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης/ περιγραφής επιδιώκουμε να υπάρξει από μέρους των παιδιών αναφορά σε έκθεση του αντικειμένου στη «ζέστη» και ίσως συσχέτιση μεγέθους της επιφάνειας με την ταχύτητα εξάτμισης.

22  Ραβάνης, Κ. (2005) «Οι φυσικές επιστήμες στην προσχολική εκπαίδευση»  Οι διαφάνειες του μαθήματος.

23 Σας ευχαριστούμε!!!


Κατέβασμα ppt "Θεοδωράτου Σταυρούλα Α.Μ 5756, Γ΄Έτoς Λαουρδέκη Αγγελική Α.Μ. 5668, Γ΄ Έτος Παπαδημητρίου Χαρίκλεια, Α.Μ. 5288, Γ΄ Έτος Υπεύθυνος Καθηγητής: Κωνσταντίνος."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google