ΤΕΧΝΕΣ & ΨΗΦΙΔΩΤΑ. Ο Χριστός ανάμεσα στους Αποστόλους Ο Χριστός ανάμεσα στους Αποστόλους, ψηφιδωτό στην Santa Pudenziana της Ρώμης, τέλη 4ου αι. με αποκαταστάσεις.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΒΑΡΥΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΟΣΜΟΛΟΓΙΑ (Φ324)
Advertisements

Santa Fe, New Mexico. Ένα μυστήριο 130 ετών προσελκύει γύρω στους 250
Φωτογραφικό υλικό από σχολεία της Κύπρου
Η χρησιμότητα της καινοτομίας στην εκπαίδευση και την εξωστρέφεια
Κλοντ Μονέ (Claude Oscar Monet)
Στα βουνά της Jebel Hafeet, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα
Ηλίας Μούγιος1 A CHRISTMAS STORY. 2 ΟΙΚΙΑ ΑΗ ΒΑΣΙΛΗ E! BILLY Η ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑ ΣΟΥ!
6.8. Ο πολιτισμός της Αναγέννησης (15ος-16ος αι.)
ΤΙΤΛΟΣ: Talking Faces version ΕΠΙΠΕΔΟ: Παιδιά δημοτικού ΕΚΔΟΣΕΙΣ: © Inclusive Technology ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ: CD-ROM & μικρόφωνο ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ: ηχογράφηση.
DIGITAL LIBRARIES TECHNOLOGIES Του Πανεπιστημίου του Stanford Μπαρμπαδάκη Αικατερίνη Καραδέμητρου Βιολέττα.
STANFORD DIGITAL LIBRARY TECHNOLOGIES Ανταβάλογλου Δέσποινα Βλισίδου Εύα Γόντικα Ειρήνη.
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ ΕΘΙΜΑ
ΛΕΟΝΑΡΝΤΟ ΝΤΑ ΒΙΝΤΣΙ Ο Λεονάρντο γεννήθηκε στο Βίντσι της Ιταλίας στις 15 Απριλίου του 1452. Το πλήρες όνομά του ήταν "Leonardo di ser Piero da Vinci",
13o Γυμνάσιο Πατρών “Customs, Culture and Good Practices”
Η μαγεία του Άγιου Βασίλη
3ο Εικόνες από λίθο Ι Κ. Λοβέρδου-Τσιγαρίδα, Η Θεοτόκος στη γλυπτική, στο: Μ. Βασιλάκη, επιμ. Μήτηρ Θεού. Απεικονίσεις της Παναγίας στη βυζαντινή τέχνη,
4ο. Ο χριστιανικός ναός στην Ύστερη Αρχαιότητα και το Βυζάντιο:
Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΣ ΝΑΟΣ: ΚΑΤΑΒΟΛΕΣ, ΟΡΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΥΠΟΛΟΓΙΑ
R o m a Æ t e r n a : ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΙΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΘΑΓΙΑΣΜΕΝΗ ΠΟΛΗ
Η Άκρα Ταπείνωση Κουμεντάκου Βασιλική Πολυχρονόπουλος Αλκίνοος.
Η Άκρα Ταπείνωση Κουμεντάκου Βασιλική Πολυχρονόπουλος Αλκίνοος.
Lesson 1a: Let’s Get Started JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Lesson 1a: Let’s Get Started JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
O ελληνισμός από τα μέσα του 18 ου αι. έως τις αρχές του 19 ου αι. Δημιουργία παρουσίασης: Βάσω Ραμπαούνη Θεόφιλος Χατζημιχαήλ.
1 ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ ΙΙ ΜΑΘΗΜΑ 4 Ο - ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΓΛΥΚΟΖΗΣ - ΔΟΚΙΜΕΣ ΑΝΟΧΗΣ ΣΤΗ ΓΛΥΚΟΖΗ - ΓΛΥΚΑΙΜΙΚΟΣ ΔΕΙΚΤΗΣ.
ΟΙ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΕΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ Ο χάρτης της γης, Theatrum Orbis Terrarum, το έτος 1570.
Διαδικασίες Λήψης Αποφάσεων Καταναλωτή Συμπεριφορά Καταναλωτή και Λήψη Αποφάσεων Άννα Ζαρκάδα.
 Αρχιτεκτονική Προέλευση παλαιοχριστιανικών βασιλικών Ξυλόστεγη βασιλική Περίκεντρα κτήρια Τρουλαίες βασιλικές Αγία Σοφία Κωνσταντινούπολης Σταυροειδής.
1 Α’ Παλαιοχριστιανική Τέχνη (2 ος αι. – αρχές 7 ου αι.) Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία Ενότητα A: Παλαιοχριστιανική Τέχνη (2 ος αι. – αρχές 7 ου.
ΤΕΧΝΕΣ & ΨΗΦΙΔΩΤΑ.
Αναστασία Νάστου Μαρία Καζελίδη.  Περιλαμβάνει φωτεινά κόκκινα Αλεξανδριανά γύρω από το τζάκι, καθώς και κλαδιά « γκι » που κρέμονται από την οροφή που.
Χριστούγενα στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο Μία εργασία στο μάθημα της Πληροφορικής Αντώνης Παπαμιχαήλ Παναγιώτης Σελπεσάκης Ιωάννα Ιορδάνοβα.
Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία
Μάριος Θ. Θεοδωρίδης Νεφρολόγος Επιμελητής Α’ Νεφρολογική Κλινική Πανεπιστημιακό Γ.Ν. Έβρου 9 ο Ετήσιο Μετεκπαιδευτικό Σεμινάριο Υγρών, Ηλεκτρολυτών και.
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΑΘΗΜΑ 024 ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗ ΑΣΚΗΣΗ Διδάσκοντες.
Ποιοτική σύσταση και πληθυσμιακή διακύμανση Αφίδων (Homoptera : Aphidoidea) σε ποικιλίες εσπεριδοειδών.
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΧΩΡΟΣ ΣΤΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ
ΜΑΘΗΜΑ : ΑΡΧΑΙΟΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ: O ρόλος της φωτοσκίασης στην πρώιμη μεσαιωνική τέχνη Φοιτήτρια: Σταθοπούλου Ελένη-Χρυσοβαλάντη.
Η οροφή της Capella Sistina, Michelangelo, , Βατικανό ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ ΜΕΡΟΣ Δ’
Οι διασημότεροι πίνακες του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου Οι μαθητές της Β΄1 τάξεως: Κωνσταντίνος Καραδούκας και Κούρτη Πελαγία. Επιβλέποντες καθηγητές: Σμαράγδα.
ΘΕΜΑΤΑ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ Αρχιτεκτονικά προπλάσματα και οι απεικονίσεις τους.
Παρακίνηση Εργαζομένων
ΑΓΓΛΙΑ ΗΘΗ ΚΑΙ ΕΘΙΜΑ ΑΓΓΛΙΑ Ήθη και Έθιμα.
Οι Μικρές Τυποποιητικές Μονάδες στον Τοµέα των Εξαγωγών Ελαιόλαδου
Φωτονικά υλικά και διατάξεις για οπτικές επικοινωνίες
Πρακτικά ζητήματα Οι διαλέξεις και οι ασκήσεις που γίνονται στην τάξη θα βρίσκονται στο eclass. Τα θέματα μέχρι τώρα: Windows XP Ασκήσεις πάνω στη χρήση.
Εφαρμογές της Βιολογίας στην Ιατρική
Αρχιτεκτονική και θεία λατρεία
Υστεροβυζαντινή περίοδος ( )
Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία
Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία
Πολυτεχνείο Κρήτης - Αρχιτεκτονική Σχολή εαρινό εξάμηνο Ιστορία & Θεωρία Αρχιτεκτονικής II δρ Αμαλία.
ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΜΕΤΑΒΟΛΙΚΗΣ ΑΛΚΑΛΩΣΗΣ
Stereoblindness: η αδυναμία να δούμε μία εικόνα τρισδιάστατα
TZOTTO Π.Γ.Ε.Σ.Σ. ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ:
Υπέροχοι κρατήρες ηφαιστείων.
Συνδιοργανωτές: ΡΙΨΕΩΝ-ΔΡΟΜΩΝ-ΑΛΜΑΤΩΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΩΝ ΑΘΛΗΤΩΝ ΣΤΙΒΟΥ
ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΧΩΡΕΣ ΗΘΗ ΚΑΙ ΕΘΙΜΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΧΩΡΩΝ.
ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΜΠΡΟΥΝΕΛΕΣΚΙ
Κεφάλαιο 1 Μια ιστορική γεωγραφία του τουρισμού
ΠΡΩΙΜΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ.
Παλαιοχριστιανικά και Πρωτοχριστιανικά Ψηφιδωτά
UZGON Ana Gregorina.
1 Α’ Παλαιοχριστιανική Τέχνη (2 ος αι. – αρχές 7 ου αι.) Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία Ενότητα A: Παλαιοχριστιανική Τέχνη (2 ος αι. – αρχές 7 ου.
IMPLIED WARRANTIES ΠΜΣ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ 2017 – 2018
LINEE GUIDA PER COLLABORAZIONE CON OTS
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΤΕΙ Αθήνας- Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων   Τουριστικό Δίκαιο Εισηγητής : Α. Μανιάτης    Γραπτή Εργασία Αξιολόγησης στο Ιταλικό Τουριστικό Δίκαιο Κλινάκη.
Zašto neka tijela plutaju na vodi, a neka potonu?
«An experience with and for Refugees»
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΕΧΝΕΣ & ΨΗΦΙΔΩΤΑ

Ο Χριστός ανάμεσα στους Αποστόλους Ο Χριστός ανάμεσα στους Αποστόλους, ψηφιδωτό στην Santa Pudenziana της Ρώμης, τέλη 4ου αι. με αποκαταστάσεις του 16ου αι.

Ο Χριστός ως καλός ποιμένας. Ψηφιδωτή παράσταση από το μαυσωλείο της Galla Placidia στη Pαβέννα. ‘A μισό 5ου αιώνα.

Κωνσταντίνος Α' ή Μέγας Κωνσταντίνος: Απεικονίζεται ως ρωμαίος στρατηγός και αυτοκράτορας στον ανδριάντα και το νόμισμα αριστερά, φέροντας ωστόσο χριστιανικά σύμβολα (σταυρός, χριστόγραμμα.)

Γυναίκες σε θρησκευτική πομπή την εποχή του Ιουστι- νιανού (ψηφιδωτή τοιχογραφία,

Η Παναγία ένθρονη Βρεφοκρατούσα, μεταξύ δύο στρατιωτικών αγίων. Εγκαυστική εικόνα, β' μισό 6ου αιώνα. Σινά, Μονή Αγίας Αικατερίνης.

Ο Βατικάνειος Σταυρός ή Σταυρός του Ιουστίνου Β´, βυζαντινού αυτοκράτορα, που φέρει τεμάχιο Τιμίου Ξύλου

Λεπτομέρεια από τον πλούσια διακοσμημένο κίονα από το ναό του Αγίου Πολυεύκτου στην Κωνσταντινούπολη, που σήμερα βρίσκεται μπροστά από τον 'Αγιο Μάρκο της Βενετίας, όπου μεταφέρθηκε ως λάφυρο της Δ' Σταυροφορίας.

Ο Χριστός Παντοκράτωρ Ο Χριστός Παντοκράτωρ, τμήμα από βυζαντινό ψηφιδωτό της Δέησης στην Αγία Σοφία της Κωνσταντινούπολης, 1261

ΤΕΤΡΑΕΥΑΓΓΕΛΙΟ Το τετραευάγγελο περιέχει αναγνώσματα που διαβάζονται την Κυριακή, το Σάββατο και τις καθημερινές στην εκκλησία. Αποτελείται από 325 φύλλα περγαμηνής, ενώ είναι κολοβό. Το κείμενο είναι δίστηλο, με σημαδόφωνα, γραμμένο με όρθια, στρογγυλή, επιμελημένη μικρογράμματη γραφή απηχώντας την τεχνοτροπία του β μισού του 11ου και των αρχών του 12ου αιώνα. Το τετραευάγγελο ανήκε στην εκκλησία του Αγίου Αθανασίου Θεσσαλονίκης και σύμφωνα με σημείωμα συντηρήθηκε και σταχώθηκε από τους ευλαβείς πιστούς στις 26 Ιουλίου Ο κώδικας, κατά πάσα πιθανότητα γραμμένος στην Κωνσταντινούπολη, είναι από τα πιο πυκνά διακοσμημένα βυζαντινά τετραευάγγελα. Το φύλλο με την παράσταση του Ιωάννη έχει κοπεί. Εικονογραφείται με ολοσέλιδες προσωπογραφίες των ευαγγελιστών Ματθαίου, Μάρκου και Λουκά στον τύπο του χριστιανού γραφέα-φιλοσόφου σε θρόνο. Το φύλλο με την παράσταση του Ιωάννη έχει εκπέσει.

Η πρώτη φάση της παλαιολόγειας ζωγραφικής Η πρώτη φάση της παλαιολόγειας ζωγραφικής χαρακτηρίζεται από την έντονη αναβίωση των κλασικών προτύπων. Στην εικόνα, οι Απόστολοι. Λεπτομέρεια τοιχογραφίας από την Κοίμηση της Θεοτόκου στο δυτικό τοίχο του ναού της Αγίας Τριάδας. Σερβία, Sopocani,

O Άγιος Προκόπιος Στα τέλη του 13ου αιώνα επικρατεί στη ζωγραφική η λεγόμενη ογκηρή τεχνοτροπία που δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην απόδοση του όγκου των μορφών. Στην εικόνα, ο άγιος Προκόπιος. Τοιχογραφία στο ναό της Μονής Παναγίας Ολυμπιώτισσας. Ελασσόνα, τέλη 13ου αιώνα. Λάρισα, 7η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων.

Μικρογραφία από το Χρονικό του Ιωάννη Σκυλίτζη, όπου αναπαρίσταται η ανύψωση του αυτοκράτορα σε ασπίδα από το στρατό, γεγονός που αποτελούσε βασικό στοιχείο της αναγόρευσής του. Τέλη 12ου, αρχές 13ου αιώνα.

Τα βυζαντινά επιτοίχια ψηφιδωτά φιλοτεχνούνταν με άμεση τοποθέτηση των ψηφίδων πάνω σε ειδικά προετοιμασμένη επιφάνεια ασβεστοκονιάματος που αποτελείται από διάφορα στρώματα:

Ο άγιος Ματθαίος. Εικόνα, τέλη 13ου-αρχές 14ου αιώνα. Αχρίδα, Παναγία Περίβλεπτος.

Θεοτόκος Ψυχοσώστρια. Κύρια όψη αμφιπρόσωπης εικόνας, αρχές 14ου αιώνα. Αχρίδα, Παναγία Περίβλεπτος.

Ο ευαγγελιστής Λουκάς. Μικρογραφία από Τετραευάγγελο, περίπου Πρόκειται για έργο εργαστηρίου της Κωνσταντινούπολης την περίοδο της λατινικής κυριαρχίας ( ).

Σκηνές από την παιδική ζωή του Χριστού και το βίο της Παναγίας περιλαμβάνονταν συχνά στους εικονογραφικούς κύκλους των ναών του 14ου αιώνα. Στην εικόνα, η μικρή Παναγία και οι θεοπάτορες Ιωακείμ και ’ννα. Λεπτομέρεια ψηφιδωτής παράστασης στον εσωνάρθηκα της Μονής της Χώρας. Κωνσταντινούπολη,

Κατά το 14ο αιώνα οι χριστολογικές σκηνές εμπλουτίζονται με λεπτομέρειες από την καθημερινή ζωή. Στην εικόνα, βοσκοί από την ψηφιδωτή παράσταση της Γέννησης του Χριστού στην ανατολική πλευρά της νότιας καμάρας του ναού των Αγίων Αποστόλων. Θεσσαλονίκη,

Αγιο Ποτήριο, γνωστό ως "Ίασπις", που ανήκε στο Μανουήλ Καντακουζηνό, δεσπότη του Μυστρά. Β' μισό 14ου αιώνα. Αγιον Όρος, Μονή Βατοπεδίου. Ιερά Κοινότητα Αγίου Όρους, 'Αθως

Η θριαμβευτική είσοδος του αυτοκράτορα Ιουστινιανού Β΄ ( / ) στη Θεσσαλονίκη μετά τη νίκη του εναντίον των Σλάβων. Τοιχογραφία στο νότιο τοίχο του ναού του Αγίου Δημητρίου στη Θεσσαλονίκη. 7ος αιώνας. Θεσσαλονίκη, 9η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων. YΠΠO/ΤΑΠ. Σακελλαρίου, Μ., Μακεδονία 4000 Χρόνια Ελληνικής Iστορίας και Πολιτισμού, Εκδοτική Αθηνών.