Σχεδίαση και Εφαρμογές Διαδραστικών Συστημάτων ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ – ΣΤΟΧΟΙ & ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Δρ. Aντώνης Καραγεώργος Επίκουρος Καθηγητής ΤΕΙ Θεσσαλίας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πανεπιστήμιο Αιγαίου Σχολή Επιστημών της Διοίκησης Τμήμα Μηχανικών Οικονομίας & Διοίκησης Computer applications in the modern enterprise Γ. Κούζας, PhD.
Advertisements

Συμμετοχή των ΠΜΣ Πληροφορικής στο Δ ιεθνές Α καδημαϊκό Γ ίγνεσθαι Ημερίδα μεταπτυχιακών σπουδών Τ μήματος Π ληροφορικής του Π ανεπιστημίου Π ειραιώς Πανεπιστήμιο.
Διοίκηση Ασφάλειας Π.Σ. Εισαγωγή – Περίγραμμα Μεταπτυχιακό
Μονάδα Προσβασιμότητας για Φοιτητές με Αναπηρία ΕΚΠΑ
Μοντελοθεωρητική Σημασιολογία για την Άρνηση στο Λογικό Προγραμματισμό Το Πρόβλημα: Η σημασιολογία της άρνησης στο Λογικό Προγραμματισμό (negation-as-failure)
ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΙΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕΣΤ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ An Example of Inefficient Free Peer Interaction & How to Trigger Productive Peer Interaction Chen-Chung.
Μαρία Καρύδα, Επίκουρη Καθηγήτρια Γραφείο B13, Κτήριο Λυμπέρη Ώρες Γραφείου: Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη 10:00 – 11: 00
Από το facebook στη σχολική επιθετικότητα: απόπειρες παραγωγής αυθεντικού μαθητικού λόγου σε περιβάλλον wiki Μαρία Νέζη PhD στη Διδακτική Επιμορφώτρια.
Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Μάθημα επιλογής 7ο εξάμηνο, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής.
94Θ. Έννοιες φυσικών επιστημών ΙΙ Διδάσκει: Βασίλης Τσελφές.
« Οι μαθητές εκπαιδεύουν μαθητές σε θέματα ασφαλούς χρήσης του διαδικτύου » Ευαγγελία Σιαφαρίκα Υποψήφια Διδάκτωρ Ιατρικής ΕΚΠΑ Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας.
ONLINE ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Παρουσιάζουν οι μαθητές: Γ Ι Ο Υ Λ Η Λ Ι Ο Υ Ν Η Ι Α Σ Ω Ν Α Σ Τ Α Σ Σ Η Σ.
1 Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων Επενδυτικοί Αριθμοδείκτες Διακομίχαλης Μιχαήλ Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
1 Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων Αριθμοδείκτες Αποδοτικότητας Διακομίχαλης Μιχαήλ Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
1 Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων Αριθμοδείκτες Διάρθρωσης Κεφαλαίων & Βιωσιμότητας Διακομιχάλης Μιχαήλ Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό.
Τεχνολογία και μοντελοποίηση Χ. Λεμονίδης Ιούνιος 2016.
Εκπαιδευτικό Λογισμικό και Θεωρίες Μάθησης
Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 3 : Φάσεις, Μοντέλα και Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις Ένταξης των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ.
Διδακτική Εργαστηριακών Μαθημάτων
Αφήγηση και Ιστορίες στη Διδακτική της Γλώσσας Σούδη Αντωνία, 428
Θεωρίες μάθησης και ψηφιακές τεχνολογίες στην εκπαίδευση
«PORTFOLIO Μαθητή »   Κασιμάτη Αικατερίνη Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Παιδαγωγικού Τμήματος Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.
6ο Διεθνές Συνέδριο για τις Εκπαιδευτικές Διδακτικές 2015 (Edu Didactics 2015): Συνδέοντας διδακτικές, ικανότητες και στάσεις απέναντι στην εκπαιδευτική.
Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων
Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων
Ο άνθρωπος.
Παλινδρόμηση – Συσχέτιση
Gamification/Παιγνιοποίηση
Εισαγωγή στη Λήψη των Αποφάσεων
Αρδευτική Μηχανική Ενότητα 11: Επιφανειακές μέθοδοι άρδευσης
Πληροφορική και Εκπαίδευση 2005
2. Μάθηση μέσω Σχεδιασμού
ΠρΟταση δημιουργΙασ ΦυσικΗς ΔιεπαφΗς
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Διδακτική Εργαστηριακών Μαθημάτων
Πρόγραμμα Κ. Καραθεοδωρή 2010
Προγραμματισμός - ΙΙ Ε. Χατζηκρανιώτης.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
Παπαγεωργίου Κωνσταντίνος, ΠΕ70
Νέα Εργαλεία Διαδραστικής Εκπαίδευσης
1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
Τα Βασικά δόγματα Γιώργος Λεπίδας Γ΄2.
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΔΙΑΧΥΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΜΕΡΟΣ ΙV: Καθοριστικοί παράγοντες και Εμπόδια υιοθέτησης ΤΠΕ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Δομή και Αξιολόγηση της Ερευνητικής Εργασίας
η βιβλιοθηκη μας Φιλίπ Μπαρμπώ
Βρεφική Ηλικία.
Σχέδιο προσέγγισης και υλοποίησης online μαθημάτων
10th MIBES – Management of International Business & Economic Systems 15 – 17 Οκτωβρίου 2015 TEI Θεσσαλίας.
Εφευρέσεις που θα κάνουν την ζωή μας πιο όμορφη…
Enter the world of Silverlight
8ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών
Γεωχωρικές συλλογές τοπικών παραγόμενων δεδομένων
Λιβέρη Δήμητρα Επιβλέπων: Γκρίτζαλης Δημήτρης
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΣΕ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ
Πλαίσιο Οργανωσιακής Μάθησης σε ΜΚΟ Δρ. Παναγιώτα Βάθη Επ. Συνεργάτης
Ελληνική Εταιρεία Γεωγραφικών Συστημάτων Πληροφοριών
Θεωρία Θεσμών Επιχειρηματικότητας Καθηγητής Σπύρος Ι. Βλιάμος Τμήμα Μ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ «ΦΙΛΟ-ΣΟΦΕΙΝ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΩΣ ΠΕΡΙ ΗΘΙΚΗΣ»
Διεθνείς εκπαιδευτικές έρευνες: TALIS, PISA & TIMSS
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΥΔΑΤΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ Διαχείριση ταμιευτήρων πολλαπλού σκοπού
Ηλεκτρονική Μάθηση “e-learning”
Κυριάκος Λίγκας Μίλητος Συμβουλευτική Α.Ε.
μυθοσ ο ψηφιακοσ Γυμνάσιο Αμφίκλειας Ομάδα ανάπτυξης
Ανατομια καρδιασ προβατου
Τεχνολογίες Μάθησης
Παιδαγωγικού Ινστιτούτου & Εκπαιδευτικής Πύλης του Υ.Π.Ε.Θ.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ / ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σχεδίαση και Εφαρμογές Διαδραστικών Συστημάτων ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ – ΣΤΟΧΟΙ & ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Δρ. Aντώνης Καραγεώργος Επίκουρος Καθηγητής ΤΕΙ Θεσσαλίας

Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Τμήμα Σχεδιασμού & Τεχνολογίας Ξύλου & Επίπλου Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Πληροφορικής Πληροφορίες Μαθήματος Εξάμηνο: 2 ο Διδακτικές Μονάδες: 6 Ώρες Διδασκαλίας ανά εβδομάδα: 2 Αξιολόγηση: Ι. Γραπτή τελική εξέταση (40%) ΙΙ. Παρουσίαση Ατομικής Εργασίας (60%) Ώρες του διδάσκοντα για προσωπική συνεργασία: Τετάρτη – Ηλεκτρονική συνεργασία με τον διδάσκοντα: Οποτεδήποτε

Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Τμήμα Σχεδιασμού & Τεχνολογίας Ξύλου & Επίπλου Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Πληροφορικής Περιγραφή Μαθήματος Διεπιστημονικός κλάδος που υιοθετεί θεωρίες και μεθοδολογίες από: o επιστήμη των υπολογιστών, o γνωσιακή ψυχολογία, o σχεδιασμό o άλλους επιστημονικούς κλάδους Αναφέρεται στην ανάλυση, τη σχεδίαση και την υλοποίηση συστημάτων o όπου οι απαιτήσεις των χρηστών παίζουν τον πρωταρχικό ρόλο o οδηγώντας στην υλοποίηση προσαρμόσιμων και εξατομικευμένων συστημάτων

Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Τμήμα Σχεδιασμού & Τεχνολογίας Ξύλου & Επίπλου Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Πληροφορικής Στόχοι Μαθήματος Παρουσίαση βασικών μεθόδων: o μοντελοποίησης της συμπεριφοράς και των αναγκών των χρηστών o ανάπτυξης προσαρμόσιμων εξατομικευμένων διαδραστικών συστημάτων Βασική θεωρία, μέθοδοι, τεχνικές και εφαρμογές προσαρμόσιμων εξατομικευμένων διαδραστικών συστημάτων. Σχεδιασμό και αξιολόγηση προσαρμόσιμων και εξατομικευμένων συστημάτων o μέσω μοντελοποίησης πλαισίου χρήσης και χρηστών για πρόβλεψη των ενεργειών τους.

Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Τμήμα Σχεδιασμού & Τεχνολογίας Ξύλου & Επίπλου Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Πληροφορικής Μαθησιακοί Στόχοι Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να γνωρίζει τα εξής: o Να κατανοεί τη διαδικασία σχεδίασης για την ανάπτυξη διαδραστικών συστημάτων o Να αναγνωρίζει τους στόχους των χρηστών μέσω άτυπων απαιτήσεων o Να χρησιμοποιεί κείμενο, φόρμες, μενού και γραφικά στα διαδραστικά συστήματα o Να αξιολογεί την χρησιμότητα και την χρηστικότητα της διεπαφής χρήστη-μηχανής o Να αξιολογεί την ανάγκη προσαρμογής και εξατομίκευσης του διαδραστικού συστήματος o Να εφαρμόζει τη διαδικασία σχεδιασμού διαδραστικών συστημάτων σε πραγματικά προβλήματα

Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Τμήμα Σχεδιασμού & Τεχνολογίας Ξύλου & Επίπλου Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Πληροφορικής Περιεχόμενο Μαθήματος (1/5) Εισαγωγή στην αλληλεπίδραση ανθρώπου – μηχανής Ιστορική αναδρομή στην αλληλεπίδραση ανθρώπου-μηχανής Στυλ διάδρασης Παραδείγματα εφαρμογής: διαδραστικά έπιπλα (διαδραστικό γραφείο, διαδραστικός πίνακας, κ.α.). Εισαγωγή στα Διαδραστικά Συστήματα Σχεδιασμός Διαδραστικών Συστημάτων Τι είναι η σχεδίαση διαδραστικών συστημάτων; Αρχές ανθρωποκεντρικού σχεδιασμού Κύκλος ζωής σχεδιασμού διαδραστικών συστημάτων Η μεθοδολογία LUCID Παράδειγμα εφαρμογής της μεθοδολογίας LUCID για τον σχεδιασμό ενός συστήματος λογισμικού για την καταγραφή προϊόντων επίπλου.

Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Τμήμα Σχεδιασμού & Τεχνολογίας Ξύλου & Επίπλου Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Πληροφορικής Περιεχόμενο Μαθήματος (2/5) Ορισμός ευχρηστίας Προδιαγραφές ευχρηστίας Στόχοι ευχρηστίας Μέθοδοι αξιολόγησης ευχρηστίας Στόχοι αξιολόγησης Στυλ αξιολόγησης Μέθοδοι αξιολόγησης Ανάπτυξη πρωτοτύπων Σενάρια Παράδειγμα εφαρμογής: ανάπτυξη πρωτότυπων οθονών για το σύστημα λογισμικού καταγραφής προϊόντων επίπλου. Ευχρηστία και Αξιολόγηση Διαδραστικών Συστημάτων

Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Τμήμα Σχεδιασμού & Τεχνολογίας Ξύλου & Επίπλου Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Πληροφορικής Περιεχόμενο Μαθήματος (3/5) Ανάπτυξη διεπαφής χρήστη (user interface) Λογισμικό ανάπτυξης πρωτότυπων: Axure RP, moqups Γλώσσες προγραμματισμού: Java, Javascript Ίντερνετ: HTML, CSS Τεχνολογίες Λογισμικού Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός - Γλώσσα Java Τι είναι ο προγραμματισμός και ποια η διαφορά του αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού. Εισαγωγή στη γλώσσα προγραμματισμού Java; Περιβάλλον προγραμματισμού (Netbeans, Eclipse) Παρουσίαση ενός απλού προγράμματος για την μετατροπή των διαστάσεων της επιφάνειας (μήκος πλάτος) ενός τραπεζιού από εκατοστά σε πόδια.

Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Τμήμα Σχεδιασμού & Τεχνολογίας Ξύλου & Επίπλου Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Πληροφορικής Περιεχόμενο Μαθήματος (4/5) Εισαγωγή στους αισθητήρες (ορισμός και εφαρμογές) Κατηγοριοποίηση αισθητήρων Κριτήρια επιλογής αισθητήρων Χαρακτηριστικά αισθητήρων (στατικά, δυναμικά) Παραδείγματα εφαρμογών αισθητήρων με έμφαση στις εφαρμογές του τομέα του ξύλου και επίπλου. Σχεδίαση Διαδραστικών Συστημάτων με Χρήση Αισθητήρων Προσομοίωση Εφαρμογών Αισθητήρων Εισαγωγή στο Arduino Uno Παρουσίαση του περιβάλλοντος προσομοίωσης εφαρμογών αισθητήρων 123D με χρήση του Arduino Uno Βασικές έννοιες ηλεκτρονικής και ηλεκτρονικών κυκλωμάτων Προγραμματισμός Arduino Uno

Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Τμήμα Σχεδιασμού & Τεχνολογίας Ξύλου & Επίπλου Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Πληροφορικής Περιεχόμενο Μαθήματος (5/5) Παράδειγμα εφαρμογής: προγραμματισμός Arduino Uno στον προσομοιωτή 123D όπου θα ανάβει ο κρυφός φωτισμός ενός γραφείου με βάση τις συνθήκες φωτισμού στο χώρο. Προγραμματισμός Ευφυούς Επίπλου με Προσομοιωτή 123D Μοντελοποίηση Χρήστη, Προσαρμοσιμότητα και Εξατομίκευση Τι είναι η εξατομίκευση και γιατί είναι απαραίτητη στα σημερινά συστήματα; Είδη εξατομίκευσης Μοντέλο προσαρμοζόμενων συστημάτων Λειτουργίες προσαρμοζόμενων συστημάτων Σχεδιασμός προσαρμοστικότητας και αλληλεπίδρασης Προφίλ χρηστών και μέθοδοι αναγνώρισης χρηστών Μέθοδοι συλλογής πληροφοριών χρηστών Αναπαράσταση της γνώσης (σημασιολογικά δίκτυα, λογικά συστήματα) Παραδείγματα εφαρμογής: Διεπαφές που προσαρμόζονται με βάση το χρήστη

Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Τμήμα Σχεδιασμού & Τεχνολογίας Ξύλου & Επίπλου Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Πληροφορικής Προγραμματισμός Ευφυούς Επίπλου με Arduino Πολυθρόνα με ενσωματωμένο αισθητήρα που ανιχνεύει πότε κάποιος κάθεται και πότε σηκώνεται

Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Τμήμα Σχεδιασμού & Τεχνολογίας Ξύλου & Επίπλου Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Πληροφορικής Προτεινόμενη Βιβλιογραφία Bezold, M., & Minker, W. (2011). Adaptive multimodal interactive systems. Springer Science & Business Media. Raskin, J. (2000). The Humane Interface: New Directions for Designing Interactive Systems Benyon, D., Turner, P., & Turner, S. (2005). Designing Interactive Systems: People, Activities, Contexts, Technologies. Addison Wesley.

Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Τμήμα Σχεδιασμού & Τεχνολογίας Ξύλου & Επίπλου Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Πληροφορικής Συγγράμματα - Βιβλιογραφία Σύγγραμμα: o Benyon, D. (2014). Designing Interactive Systems: A comprehensive guide to HCI, UX and interaction design, 3/E. Pearson Συναφή επιστημονικά περιοδικά: o SBC Journal on Interactive Systems o The ACM Transactions on Interactive Intelligent Systems o International Journal of Interactive Communication Systems and Technologies o AACE, Journal of Interactive Learning Research o Springer, International Journal on Interactive Design and Manufacturing o International Journal of Interactive Multimedia and Artificial Intelligence o Springer, User Modelling and User-Adapted Interaction o Journal of Interactive Online Learning o Elsevier, Interacting with Computers o Now Publishers Inc., Foundations and Trends in Human-Computer Interaction Now Publishers Inc o Springer-Verlag., Journal on Multimodal User Interfaces

Δρ. Aντώνης Καραγεώργος Επίκουρος Καθηγητής ΤΕΙ Θεσσαλίας