ΚΡΙΣΙΜΟ ΣΥΜΒΑΝ ΖΑΝΝΕΙΟΣ ΣΧΟΛΗ Γ ΄ΛΥΚΕΙΟΥ ( ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ) ΠΛΥΤΑ ΕΛΕΝΗ 08/03/2013.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Μέρος Α΄ - Έρευνα •Η έρευνα έγινε βάσει ερωτηματολογίων που μοιράστηκαν σε παιδιά δημοτικών σχολείων του Ηρακλείου, στα οποία έχει γίνει χρήση υπολογιστών.
Η δομή του μαθήματος των μαθηματικών στο σύγχρονο ΤΕΙ Σάλτας Βασίλειος, Τσιάντος Βασίλειος Γενικό Τμήμα Θετικών Επιστημών ΤΕΙ Καβάλας.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Εισαγωγή στην έννοια του Αλγόριθμου και τον Προγραμματισμό 1.1 Τι είναι ‘πρόβλημα’ 1.2 Τι είναι ‘Αλγόριθμος’
Εισηγητής:Στέφανος Μέτης
Κ. Μόδη: Γεωστατιστική και Εφαρμογές της (Κεφάλαιο 5) 1 Τυχαία συνάρτηση Μία τυχαία συνάρτηση (ΤΣ) είναι ένας κανόνας με τον οποίο σε κάθε αποτέλεσμα ζ.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Γ΄ κατεύθυνση Προβληματισμοί για τους ορισμούς, θεωρήματα, παραδείγματα και τις ασκήσεις του 3ου κεφαλαίου
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
Γιάννης Σταματίου Μερικά προβλήματα μέτρησης
Εφαρμογή της καθοδηγούμενης διερευνητικής μεθόδου: πλεονεκτήματα, δυσκολίες και τρόποι αντιμετώπισης Σαλούστρου Πόπη ΓΕΛ Γαζίου.
ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Έργα ΜοντελοποίησηΈργα ΜαθήματαΑξιολόγηση Αναστοχασμός.
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Σχολική Βαθμίδα : Β κατεύθυνσης Διάρκεια μαθήματος : 1 διδακτική ώρα 1) Να μελετούν τη συμπεριφορά της συνάρτησης f με τύπο στο μέσω της.
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
 Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον:  Τεχνικές Διδασκαλίας.
Πως μπορεί κανείς να λύσει προβλήματα με τη βοήθεια της Mathematica Πρόβλημα 10 α : Κλίση καμπύλης Πρόβλημα 10 β : Εμβαδόν καμπύλης Ομάδα Δ. Λύνοντας Προβλήματα.
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
Πρακτική Άσκηση 2013 – 2014 Ιωσηφίδης Σταύρος Καραγγέλης Κωνσταντίνος
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Καλαμάρα Αγγελική
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Μαρκουλιδάκης Ανδρέας 1112.
Πρακτικη Ασκηση προοδος ΘΕΜΑ : κρισιμα συμβαντα
3 η διδασκαλία. Παραγοντοποίση- Χρήση ταυτοτήτων- Επίλυση εξισώσεων Τάξη: Γ’ Γυμνασίου Αριθμός Μαθητών: 28.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα: Μαθηματικό Μάθημα: Πρακτική Άσκηση στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Καθηγήτρια: Δέσποινα Πόταρη Ονοματεπώνυμο:
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ενότητα 7: Παράδειγμα από Α΄ Λυκείου: Ανισοτικές σχέσεις στο τρίγωνο Δέσποινα Πόταρη Σχολή Θετικών.
Introducing a New Product Ονοματεπώνυμα: Μαρία Καλογείτονα Ηλίας Χασακής Σχολείο: 2ο Λύκειο Βούλας Τάξη: Β' Λυκείου Κατευθυνση Καθηγητής: Μιχάλης Κασκαντάμης.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Ι 7 η Διάλεξη Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΟΥ ΤΟΠΟΥ ΡΙΖΩΝ  Ορισμός του γεωμετρικού τόπου ριζών Αποτελεί μια συγκεκριμένη καμπύλη,
ΜΕΡΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ.
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ενότητα 1: Σύγκριση δραστηριοτήτων (καθοδηγούμενων/διερευνητικών) Δέσποινα Πόταρη Σχολή Θετικών.
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ 3 ΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Ζώη ΠανωραίαΞενιάς Κωνσταντίνος.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Παρουσίαση ενός κρίσιμου συμβάντος
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Διδακτική της Πληροφορικής
Παρουσίαση Κρίσιμων Συμβάντων από την συνέντευξη μαθητών Β΄ Γυμνασίου
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών και Διδακτική Πράξη
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Β’ γυμνασίου(Γεωμετρία)
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
Πρακτική Άσκηση σε Σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Εκπαιδευτικη τεχνολογια-πολυμεσα
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών και Διδακτική Πράξη
Εξορθολογισμός της ύλης Μαθηματικά Α και Β Λυκείου
Αυδίκος Αθανάσιος – Πήχας Στέφανος
Εργασία για το μάθημα «Συγκίνηση και Νόηση»
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Διδακτικές ενότητες Αξιολόγηση μαθήματος
Δ7: Διδασκαλία και μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων Εργασία στην ενότητα 2 Καράβη Θωμαΐς Θέμα: (3) Μελετήστε το παρακάτω άρθρο.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΡΙΣΙΜΟΥ ΣΥΜΒΑΝΤΟΣ
Δραστηριότητα από ΑΠΣ Α’ Λυκείου
ΒΕΡΒΕΛΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ (Α.Μ. Δ201620)
Πρακτική Άσκηση στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΡΙΣΙΜΟΥ ΣΥΜΒΑΝΤΟΣ
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Δ. ΠΟΤΑΡΗ ΕΤΟΣ:
Παρουσίαση κρίσιμου συμβάντος
Πρακτική Άσκηση: Διδασκαλία σε Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Η Συνθετική Δημιουργική Εργασία ως εναλλακτική μορφή αξιολόγησης της Αγγλικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο: Ένα παράδειγμα Χριστίνα Κάλφογλου Πειραματικό Γυμνάσιο.
Για τις παρεμβάσεις σας
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Η έννοια του γραμμικού συστήματος και η γραφική επίλυσή του. Γ΄Γυμνασίου.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΚΡΙΣΙΜΟ ΣΥΜΒΑΝ ΖΑΝΝΕΙΟΣ ΣΧΟΛΗ Γ ΄ΛΥΚΕΙΟΥ ( ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ) ΠΛΥΤΑ ΕΛΕΝΗ 08/03/2013

Προσδιορισμός συμβάντος « Τα κρίσιμα συμβάντα είναι σημαντικές στιγμές. Σημαντικές στιγμές που δημιουργούν αντιπαράθεση μπορεί να είναι στιγμιότυπα μάθησης.»[ Σημειώσεις – Δέσποινα Πόταρη και Ειρήνη Κουλέτση ]. Γι αυτό το λόγο το κρίσιμο συμβάν που επιλέχθηκε σ αυτή την παρουσίαση δεν είναι ένα αξιοσημείωτο λάθος άλμα κάποιου μαθητή αλλά μια ενδιαφέρουσα διδακτική άποψη για την διδασκαλία μιας νέας γνώσης μιας διδάσκουσας.

Περιγραφή της δραστηριότητας Κατά την παράδοση του μαθήματος σχετικά με τις ασύμπτωτες και τον κανόνα του de l’ Hospital η διδάσκουσα μοίρασε ένα φύλλο εργασίας το οποίο στη μία όψη είχε γραφικές παραστάσεις συναρτήσεων για την εύρεση των ασύμπτωτων και στην άλλη πλευρά παρουσιαζόταν μια δραστηριότητα σχετικά με τον κανόνα de l’Hospital. Συγκεκριμένα η δεύτερη όψη ήταν η ακόλουθη και τα ερωτήματα που θέτονταν στους μαθητές ήταν α ) να βρουν τα κοινά σημεία των f(x)=lnx και g(x)=1-x^2 β ) να βρουν τις εφαπτόμενες στο κοινό τους σημείο γ ) να παρατηρήσουν τη σχέση που προκύπτει μεταξύ των τιμών των συναρτήσεων και των τιμών των εφαπτόμενών τους στο σημείο αυτό.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

Επίλυση της δραστηριότητας Για την επίλυση της δραστηριότητας αυτής οι μαθητές βρήκαν το κοινό σημείο των συναρτήσεων Α (1,0) βρίσκοντας την προφανή ρίζα ( εξαιτίας της ύπαρξης του lnx). Η απόδειξη για τη μοναδικότητα αυτού του σημείου δόθηκε από τους μαθητές με 2 τρόπους τόσο με την χρήση μονοτονίας όσο και με τη χρησιμοποίηση του θεωρήματος Rolle και καταλήγοντας σε άτοπο. Οι δύο αυτές λύσεις δόθηκαν από διαφορετικούς μαθητές και καταγράφηκαν στον πίνακα. Τελικώς για το γ ) ερώτημα έγινε η εξής συζήτηση :

Επίλυση της δραστηριότητας ( Κ )- Παιδιά το τελευταίο ερώτημα μας ζητάει τις εφαπτόμενες για πάμε να το βρούμε …. [ Δίνουν ως απάντηση για τη μία εφαπτόμενη το y=x-1] ( K)- Ελάτε παιδιά πάμε να βρούμε και την άλλη …. [ μετά από ατομικούς υπολογισμούς προκύπτει η y=2x+2] - Τώρα για κοιτάξτε τη μεγέθυνση … Τι παρατηρείτε ? - ( Μ ) Κοντά στην περιοχή οι συναρτήσεις και οι εφαπτόμενες τείνουν να ταυτιστούν. - ( Κ ) Σωστά που σημαίνει πως όταν εγώ πάω να βρω το όριο της f(x) δια g(x) τί μπορώ τελικά να αντικαταστήσω ;[ Κ γράφει στον πίνακα ] - lim (x->1) f(x)/g(x)=lim lnx/1-x^2=lim (1-x)/-2(1-x)=-1/2 Όμως f ΄ (1)/g ΄ (1)=-1/2 Και αυτό ήταν που παρατήρησε ο de l’Hospital ότι συνέβαινε πάντα.

Σχολιασμός Το κρίσιμο σημείο αυτής της δραστηριότητας ήταν η επιλογή ενός εναλλακτικού τρόπου παρουσίασης για μια έννοια που σχεδόν όλοι, είτε σαν μαθητές είτε σαν διδάσκοντες έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε και να παρουσιάζουμε τελείως μηχανικά. Παρουσιάζουμε πάντα τον κανόνα αυτό σαν μια απλή εύρεση δυο παραγώγων, του αριθμητή και του παρονομαστή, έως ότου να προκύψει το ζητούμενο όριο. Δείχνοντας στους μαθητές τον τρόπο ή τις δοκιμές μέσα από τις οποίες προέκυψε κάτι - κατά αντιστοιχία δείχνοντάς τους κάποιες αποδείξεις που είναι εκτός διδακτέας ύλης - τους προσφέρουμε τη δυνατότητα πραγματικής κατανόησης της γνώσης και όχι μιας απλής αποστήθισης κανόνων και ορισμών. Επιπλέον, κατά τη γνώμη μου, είναι πραγματικά ενδιαφέρον για τους μαθητές κάθε τάξης και ηλικίας το ιστορικό πλαίσιο της γνώσης που αποκτούν. Το ενδιαφέρον τους κεντρίζεται περισσότερο και είναι πολύ πιθανόν να συγκρατήσουν κάτι γιατί πραγματικά τους φάνηκε ενδιαφέρον / ευφυής ο τρόπος ανακάλυψης τους.