ΛΑΤΣΙΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑ ΑΜ:5399 ΚΟΡΟΜΗΛΑ ΜΑΡΙΑ ΓΕΩΡΓΙΑ ΑΜ:5385 Τα φαινόμενα της εξαέρωσης, της υγροποίησης και της εξάτμισης.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτικά Εργαλεία.
Advertisements

Καταστάσεις των υλικών
Πληροφορικη Γ’ Γυμνασιου
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΟΥ
Η ερώτηση στην διδασκαλία
Πανασέτη Στέφανη Σκαρπάρη Παρασκευή
Φυσική Α Γυμνασίου Αξιολόγηση.
Επιμέλεια: Τίκβα Χριστίνα
Η Φυσική είναι ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ, ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ , ΕΝΝΟΙΕΣ, ΝΟΜΟΙ.
Ενότητα 1: Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
Από τη Θερμότητα στη Θερμοκρασία Η Θερμική Ισορροπία
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΜΑΡΤΙΟΣ 2012 Π. Σοφράς.
Το νερό εξατμίζεται Νικολέττα Τσαγγαρίδου
 Να δούμε το υλικό  Διδακτικοί στόχοι  Διδακτικές στρατηγικές  Αλληλεπίδραση στην τάξη  Τι είναι φυσική, χημεία, βιολογία;  Αξιολόγηση μαθητών και.
Κώστα νομίζω η μέρα δεν είναι καλή σήμερα. Κοίταξε τον ουρανό
Σεμινάριο Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών στο πλαίσιο του μαθήματος ΕΠΑ 429: Σχολική Εμπειρία Μάριος Παπαευριπίδου – Δήμητρα Χατζηχαμπή Ειδικό Εκπαιδευτικό.
ΠΩΣ ΜΑΓΕΙΡΕΥΕΙ!; Συγχαρητήρια! Είσαι πια αρκετά μεγάλος για να χρησιμοποιείς την ηλεκτρική κουζίνα ή το φούρνο μικροκυμάτων η μαμά σου σού είπε πως μπορείς.
Ερμηνεία δεδομένων και εξαγωγή συμπερασμάτων
“Μια μέρα στη ζωή του μικρού Ιάσονα” Ο Μυκηναϊκός κόσμος μέσα από τα μάτια ενός παιδιού. Συνδέσεις στο σήμερα. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ Επιμέλεια:
3/4/2015Μαθηματικές έννοιες και Φυσικές Επιστήμες 1 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Συνάντηση 5η.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες (Φ. Ε. 6) Ηλ. Μαυροματίδης.
ΕΝΑ ΜΟΝΤΕΛΟ ΓΙΑ ΤΑ ΚΥΚΛΩΜΑΤΑ ΜΕΡΟΣ 1:
Ξαναγέμισε τη γυάλα! ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 1 Γιώτη Θεοδώρα Α.Μ.: Σερμπενιάδη Τριανταφυλλιά Α.Μ.: Υπεύθυνη μαθήματος κ.Ζαχαρούλα Σμυρναίου.
Περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Μουταγιάκας 3ο Συνέδριο Ελληνικών Α΄ τάξης Ενότητα 7: Καράβια Μάθημα: Ένα γράμμα για την Ιωάννα Παρουσίαση από τις δασκάλες:
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
… εκεί που οι δυνάμεις περισσεύουν ρευστά και πίεση.
ΛΆΤΣΙΟΥ ΘΕΟΔΏΡΑ ΑΜ:5399 ΚΟΡΟΜΗΛΆ ΜΑΡΊΑ ΓΕΩΡΓΊΑ ΑΜ:5385 Η γη ως ουράνιο σώμα- Η εναλλαγή μέρας νύχτας.
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΕΞΑΕΡΩΣΗΣ, ΤΗΣ ΥΓΡΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΞΑΤΜΙΣΗΣ. Πανεπιστήμιο Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
Θεοδωράτου Σταυρούλα Α.Μ 5756, Γ΄Έτoς Λαουρδέκη Αγγελική Α.Μ. 5668, Γ΄ Έτος Παπαδημητρίου Χαρίκλεια, Α.Μ. 5288, Γ΄ Έτος Υπεύθυνος Καθηγητής: Κωνσταντίνος.
Τα φαινόμενα της τήξης και της πήξης Νικολακοπούλου Μαρία.
Αλγόριθμοι
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΘΕΜΑ: Η ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΑ ΣΤΕΡΕΑ ΣΩΜΑΤΑ: ΚΑΛΟΙ ΚΑΙ ΚΑΚΟΙ ΑΓΩΓΟΙ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ:
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ
Τα φαινόμενα της τήξης και της πήξης
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
1.3 Ιδιότητες ενός Αλγορίθμου
ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΤΗΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΗΞΗΣ
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Δραστηριοτητεσ απο τον Κοσμο τησ Φυσικησ για το Νηπιαγωγειο
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Κορομηλά Μαρία – Γεωργία Α.Μ:5385 Λάτσιου Θεοδώρα Α.Μ:5399
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
Δραστηριότητες για την τήξη και την πήξη
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Τα φαινόμενα της τήξης και της πήξης
Δραστηριότητες από τον Κόσμο της Φυσικής για το Νηπιαγωγείο
Δραστηριότητες από τον κόσμο της Φυσικής
Θέμα: Επιστήμη στο πιάτο
Οι καταστάσεις (ή φάσεις) της ύλης
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ
Γαβρά Παρασκευή (5602) Ζιώγα Στέλλα (5742) Κόλια Ηλιάνα (5650)
Διδασκαλία φυσικών Επιστημών δημοτικό
Κρυστα ρακαλλιδου.
Αποστολάκη Φλωρεντία-Αφροδίτη 5595
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
επιπλέει στον κουβά με το νερό.
Η ερώτηση στην διδασκαλία Η ερώτηση έχει σημαντική θέση στη διδακτική διαδικασία Δημιουργία ενδιαφέροντος Εστίαση της μαθητική προσοχής σε συγκεκριμένο.
Οι σημαντικότερες εναλλακτικές ιδέες
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
Θεατρικές δραστηριότητες και τεχνικές
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΛΑΤΣΙΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑ ΑΜ:5399 ΚΟΡΟΜΗΛΑ ΜΑΡΙΑ ΓΕΩΡΓΙΑ ΑΜ:5385 Τα φαινόμενα της εξαέρωσης, της υγροποίησης και της εξάτμισης

Γενική περιγραφή Δημιουργία σεναρίου για την εξαέρωση, την υγροποίηση και την εξάτμιση Εφτά δραστηριότητες 1. Δραστηριότητα γνωστικής προετοιμασίας για την εξαέρωση 2. Δραστηριότητα διδασκαλίας για την εξαέρωση 3. Δραστηριότητα γνωστικής προετοιμασίας για την υγροποίηση 4. Δραστηριότητα διδασκαλίας για την υγροποίηση 5. Δραστηριότητα γνωστικής προετοιμασίας για την εξάτμιση 6. Δραστηριότητα διδασκαλίας για την εξάτμιση 7. Δραστηριότητα αξιολόγησης για την εξαέρωση, την υγροποίηση και την εξάτμιση

1 η Δραστηριότητα: Η σούπα κάνει μπουρμπουλήθρες Στόχοι: Να αρχίσουν να προβλέπουν την εξαέρωση ως αποτέλεσμα της θέρμανσης του νερού από μία θερμαντική πηγή (μάτι κουζίνας) Να αναγνωρίσουν ότι το νερό μετακινείται από το εσωτερικό της κατσαρόλας προς τα έξω, δηλαδή ότι μετακινείται από το δοχείο προς την ατμόσφαιρα Να περιγράφουν τη διαδικασία της εξαέρωσης Διδακτική Στρατηγική: Στόχων - Εμποδίων Είδος Δραστηριότητας: α)ως προς το είδος: Δραστηριότητα Γνωστικής Προετοιμασίας β) ως προς την τεχνική: Αφήγηση Ιστορίας/Συζήτηση/ Παράθεση Ερωτήσεων Ρόλος εκπαιδευτικού: Συνερευνητικός

1 η Δραστηριότητα: Η σούπα κάνει μπουρμπουλήθρες Περιγραφή Αφόρμηση:  Η μητέρα φτιάχνει σούπα για τον άρρωστο γιο  Ο μεγάλος γιος παρατηρεί την σούπα που κάνει μπουρμπουλήθρες Παράθεση ερωτήσεων στα παιδιά:  Γιατί η σούπα κάνει μπουρμπουλήθρες;  Πώς δημιουργήθηκαν;  Πώς μετακινούνται και πού πάνε αφού σκάσουν; Καταγραφή απαντήσεων

2 η Δραστηριότητα: Ας φτιάξουμε τις δικές μας φυσαλίδες Στόχοι: Να αρχίσουν να προβλέπουν την εξαέρωση ως αποτέλεσμα της θέρμανσης του νερού από μία θερμαντική πηγή (μάτι κουζίνας) Να αναγνωρίσουν ότι το νερό μετακινείται από το εσωτερικό της κατσαρόλας προς τα έξω, δηλαδή ότι μετακινείται από το δοχείο προς την ατμόσφαιρα Να περιγράφουν τη διαδικασία της εξαέρωσης Διδακτική Στρατηγική: Στόχων - εμποδίων Είδος Δραστηριότητας: α)ως προς το είδος: Δραστηριότητα Διδασκαλίας β) ως προς την τεχνική: Πείραμα Υλικά: Γκαζάκι Κατσαρόλα Νερό Ρόλος εκπαιδευτικού: Συνερευνητικός

2 η Δραστηριότητα: Ας φτιάξουμε τις δικές μας φυσαλίδες Περιγραφή Πρόταση για δημιουργία δικής μας σούπας για παρατήρηση δημιουργίας φυσαλίδων και επιβεβαίωση των υποθέσεων των παιδιών Εφαρμογή Πειράματος: 1. Γέμισμα κατσαρόλας με νερό και τοποθέτηση στο αναμμένο γκαζάκι 2. Περιμένουμε να ζεσταθεί μέχρι να δημιουργηθούν φυσαλίδες 3. Μετά τη δημιουργία ζητάμε από τα παιδιά να παρατηρήσουν το φαινόμενο της εξαέρωσης και να δουν αν επιβεβαιώθηκαν οι προβλέψεις τους 4. Εισαγωγή εννοιών φυσαλίδας και εξαέρωσης

3η Δραστηριότητα: Το περίεργο καπάκι Στόχοι: Να αρχίσουν να προβλέπουν την υγροποίηση ως αποτέλεσμα της επαφής των υδρατμών με «πιο κρύα» αντικείμενα Να περιγράφουν τη διαδικασία της υγροποίησης Διδακτική Στρατηγική: Στόχων - Εμποδίων Είδος Δραστηριότητας: α)ως προς το είδος: Δραστηριότητα Γνωστικής Προετοιμασίας β) ως προς την τεχνική: Αφήγηση Ιστορίας/Συζήτηση/ Παράθεση Ερωτήσεων Ρόλος εκπαιδευτικού: Συνερευνητικός

3η Δραστηριότητα: Το περίεργο καπάκι Περιγραφή Συνέχιση ιστορίας:  Κλείσιμο κατσαρόλας από τη μαμά  Άνοιγμα κατσαρόλας και παρατήρηση υδρατμών από τον Βαγγέλη Παράθεση ερωτήσεων στα παιδιά:  Τι βγαίνει από την κατσαρόλα προς τα επάνω;  Τι συμβαίνει στον ατμό αν κλείσουμε την κατσαρόλα με ένα κρύο καπάκι;  Τι θα δούμε πάνω στο καπάκι όταν το ανοίξουμε; Καταγραφή απαντήσεων

4 η Δραστηριότητα: Το δακρυσμένο καπάκι Στόχοι: Να αρχίσουν να προβλέπουν την υγροποίηση ως αποτέλεσμα της επαφής των υδρατμών με «πιο κρύα» αντικείμενα Να περιγράφουν τη διαδικασία της υγροποίησης Διδακτική Στρατηγική: Στόχων - Εμποδίων Είδος Δραστηριότητας: α)ως προς το είδος: Δραστηριότητα Διδασκαλίας β) ως προς την τεχνική: Πείραμα Υλικά: Γκαζάκι Κατσαρόλα Νερό Καπάκι Ρόλος εκπαιδευτικού: Συνερευνητικός

4 η Δραστηριότητα: Το δακρυσμένο καπάκι Περιγραφή Συνεχίζουμε να μαγειρεύουμε τη σούπα μας σκεπάζοντας την κατσαρόλα αυτή τη φορά, ώστε να δούμε αν θα επιβεβαιωθούν οι προβλέψεις των παιδιών και αν θα συμβεί το ίδιο με την κατσαρόλα του Βαγγέλη Εφαρμογή πειράματος:  Τοποθέτηση κατσαρόλας στο γκαζάκι με κλειστό καπάκι  Άνοιγμα καπακιού και παρατήρηση υδρατμών στο εσωτερικό του  Τοποθέτηση καπακιού πάνω από την κατσαρόλα και παρατήρηση μετατροπής ατμών σε υδρατμών και στάξιμο νερού

5 η Δραστηριότητα: Η μπλούζα του superman Στόχοι: Να αρχίσουν να προβλέπουν τη διαδικασία της εξάτμισής ως αποτέλεσμα έκθεσης στη ζέστη και στον άνεμο Να περιγράφουν τη διαδικασία της εξάτμισης Διδακτική Στρατηγική: Στόχων - Εμποδίων Είδος Δραστηριότητας: α)ως προς το είδος: Δραστηριότητα Γνωστικής Προετοιμασίας β) ως προς την τεχνική: Αφήγηση Ιστορίας/Συζήτηση/ Παράθεση Ερωτήσεων Ρόλος εκπαιδευτικού: Συνερευνητικός

5 η Δραστηριότητα: Η μπλούζα του superman Περιγραφή Συνέχιση της αφήγησης της ιστορίας  Ο Νικόλας για να αισθανθεί καλύτερα ζητά να φορέσει την αγαπημένη του μπλούζα του superman  Η μπλούζα είναι βρεγμένη και έτσι άπλωμα για στέγνωμα  Την επόμενη μέρα είναι στεγνή και έτοιμη για φόρεμα  Απορία Νικόλα πώς στέγνωσε; Παράθεση ερωτήσεων στα παιδιά :  Ποιοι παράγοντες ευθύνονται για το στέγνωμα;  Τι έκανε η μητέρα για να στεγνώσει η μπλούζα;

6 η Δραστηριότητα: Η μπουγάδα της τάξης Στόχοι: Να αρχίσουν να προβλέπουν τη διαδικασία της εξάτμισής ως αποτέλεσμα έκθεσης στη ζέστη και στον άνεμο Να περιγράφουν τη διαδικασία της εξάτμισης Διδακτική Στρατηγική: Στόχων - Εμποδίων Είδος Δραστηριότητας: α)ως προς το είδος: Δραστηριότητα Διδασκαλίας β) ως προς την τεχνική: Πείραμα Υλικά: Μπλούζες (ίσες με των αριθμό των παιδιών) Σπάγκος για άπλωμα Μανταλάκια Ρόλος εκπαιδευτικού: Συνερευνητικός

6 η Δραστηριότητα: Η μπουγάδα της τάξης Περιγραφή Πρόταση να απλώσουμε τη δική μας μπουγάδα Βρέχουμε τις μπλούζες Τις απλώνουμε στον ήλιο Μετά από ώρα παρατηρούμε το αποτέλεσμα Παράθεση ερωτήσεων στα παιδιά  Ποίοι ήταν οι παράγοντες που έκαναν τα μπλουζάκια να στεγνώσουν;

7 η Δραστηριότητα: Βρες τη σειρά Στόχοι: Να αξιολογήσουμε αν τα παιδιά έχουν κατανοήσει και μπορούν να περιγράψουν τις διαδικασίες της εξαέρωσης, της υγροποίησης και της εξάτμισης Διδακτική Στρατηγική: Στόχων - Εμποδίων Είδος Δραστηριότητας: α)ως προς το είδος: Δραστηριότητα Αξιολόγησης β) ως προς την τεχνική: Σειροθέτηση / Αφηγηματική γραμμή Υλικά: Φωτογραφίες από τα στάδια κάθε πειράματος που υλοποιήθηκε στην τάξη Ρόλος εκπαιδευτικού: Συνερευνητικός

7 η Δραστηριότητα : Βρες τη σειρά Περιγραφή Κατά τη διάρκεια των προηγούμενων δραστηριοτήτων έχουμε τραβήξει 3 σκηνές από κάθε πείραμα Χωρίζουμε τα παιδιά σε 3 ομάδες, τους μοιράζουμε τις εικόνες και ζητάμε από κάθε ομάδα να βάλει στη σωστή σειρά το αντίστοιχο φαινόμενο Κάθε ομάδα περιγράφει τα στάδια του φαινομένου της