Ειδική Αγωγή στην Ελλάδα: «Μεταρρύθμιση» ή Οπισθοδρόμηση; Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ειδική αγωγή και εκπαίδευση Θεσμικό πλαίσιο-εκπαιδευτική παρέμβαση
Advertisements

Προτάσεις της Ομάδας Εφήβων Συμβούλων και της Κοινότητας Εφήβων Συμβούλων του Συνηγόρου του Παιδιού Στρασβούργο, 7- 8 Οκτώβρη 2010 για τη συνάντηση των.
Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ Της ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Δρ. Μαρία Σωτηράκου Προϊσταμένη Τμήματος Αγωγής Υγείας και Περιβαλλοντικής.
ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΝΟΤΑΣ
ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ "ΑΛΚΥΟΝΗ". Η ιστορία των προσώπων µε ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και της εκπαίδευσής τους έχει περάσει διάφορα στάδια αλλαγών µε.
Παρουσίαση με θέμα: Ο ρόλος του ΚE.Δ.Δ.Υ. Στην Εκπαίδευση αυτιστικών ατόμων 7 Νοεμβρίου 2008 Ξενοδοχείο Alexander Beach Αλεξανδρούπολη.
Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στο πλαίσιο των αξόνων προτεραιότητας.
ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΝΟΤΑΣ
 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΑΥ2- ΚΥΚΛΟΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ : ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΛΟΥΡΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΓΓΕΛΑΚΗΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ ο ΕΠΑΛ.
Αξιολόγηση του Πανεπιστημίου Μακεδονίας από την CRE Χρονικό πλαίσιο αξιολόγησης Αυτοαξιολόγηση: Αξιολόγηση από CRE: Δημοσίευση εκθέσεων:
Ένταξη Νέων Τεχνολογιών στο Εκπαιδευτικό Σύστημα και Άτομα με Αναπηρία
Ο Ρόλος των ΣΔΕ στην Εκπαίδευση Ενηλίκων
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Συντονιστική.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
Επισκόπηση του θεσμικού πλαισίου της Ειδικής Αγωγής.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
Ένταξη μαθητών με ιδιαιτερότητες
Λίγα λόγια για την ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ «Αλφιτόπωλις» Τίτλος έργου: «Παραγωγή και Εμπορία Τοπικών προϊόντων και προώθησής τους μέσω του Θεματικού Εναλλακτικού.
ΔΙΑΚΗΡΥΞΕΙΣ , ΨΗΦΙΣΜΑΤΑ, ΠΡΟΤΥΠΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ
Ημερίδα διευθυντών ΠΕ Σερρών Σέρρες 5/12/2013
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
Η ειδική αγωγή στο σχολείο της γενικής εκπαίδευσης
Αρχές οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων 1.3 Η Επιχείρηση ως Κοινωνική Οργάνωση.
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
« Βασική νομοθεσία Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης »
1 + 1 = 12 Νέα Εκπαιδευτικά Λογισμικά για Κωφούς μαθητές
Άτυπη παιδαγωγιΚΗ αξιολογηση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Η ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Επίδοση στο σχολείο και κοινωνική προέλευση. Δεκαετία 1960 Πολυάριθμες έρευνες σε πολλές δυτικές χώρες με στόχο να διαπιστωθεί αν το σχολείο προσφέρει.
Ο Ρόλος του Καθηγητή Ειδικής Φυσικής Αγωγής στα ΚΕΔΔΥ
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Συχνότητα και κατηγορίες των μαθησιακών δυσκολιών.
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για αμβλύωπες Μαθητές» Βουγιουκλίδης.
Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΣΗΜΕΡΑ
Θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Θεσσαλίας Συνάντηση Στελεχών Δ/θμιας Εκπαίδευσης Λάρισα 3/09/2015 Κυρατσώ Τσιόπα.
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 « Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για Μαθητές με Αναπηρίες »
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Εισαγωγή στην Ειδική Αγωγή Ενότητα 4: Η δομή και η λειτουργία του ειδικού σχολείου Ευδοξία Ντεροπούλου-Ντέρου Σχολή Επιστημών της Αγωγής Τμήμα Εκπαίδευσης.
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
ΟΜΟΙΟΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΑΝΟΜΟΙΟΓΕΝΕΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
στη Συμπεριληπτική Εκπαίδευση (mainstreaming)
Ειδική Εκπαίδευση στην Ελλάδα: παρελθόν, παρόν και μέλλον
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ: ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΟΛΗ
Ανιχνεύοντας και εκπαιδεύοντας παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Μάθημα: Πολιτική Παιδεία
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Συγκριτικά στοιχεία ελληνικής και διεθνούς νομοθεσίας
Εξειδίκευση στις Τ.Π.Ε. και Ειδική Αγωγή –
ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ και ΜΕΤΑΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
H ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ THΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΠΩΛΕΙΑ ΑΚΟΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Νόμοι: Ν 2817/2000 Ν 3194/2003 Ν 3699/2008 Ν 3966/2011 Ν 4186/2013 Ν 4229/2014 Ν 4368/2016 Ν 4415/2016 Ν 4465/2017.
Μαθητές με βαρηκοΐα στην 8η ΕΑΕ Δίον 18/9
Ενημερωτικη συναντηση με διευθυντεσ σχολικων μοναδων Ν.ΧΑΝΙΩΝ
Δρ. Νικόλαος Τσιγγίλης Σχολικός Σύμβουλος Δ/θμιας Εκπ/σης Πέλλας
ΔΑΣΚΑΛΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΑΝΕΤΑ ΦΙΛΙΠΠΙΔΟΥ
Α’ Γενικού Λυκείου και ΕΠΑ.Λ.
Κων/νος Καλέμης, Άννα Κωσταρέλου
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ Μεταπτυχιακης Διπλωματικης Εργασιας « Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ – ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ».
ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
Προσβασιμότητα για ΑμεΑ
Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΤΟ 1975 ΚΑΙ ΜΕΤΑ
Παραπρόγραμμα / Λανθάνον ή κρυφό ΑΠ
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ειδική Αγωγή στην Ελλάδα: «Μεταρρύθμιση» ή Οπισθοδρόμηση; Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών

Ιστορία της Ειδικής Αγωγής- Ιστορία Κοινωνικών Αλλαγών και των επιπτώσεων τους στις στάσεις, αντιμετώπιση, εκπαίδευση και τη συμμετοχή των ανθρώπων με ειδικές ανάγκες στην κοινωνία. Ειδική Αγωγή και Κοινωνικές Αλλαγές O Νέος Νόμος της Ειδικής Αγωγής: «Μεταρρύθμιση» ή Οπισθοδρόμηση; Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών

Ειδική Αγωγή: Στάδια Ανάπτυξης  Στάδιο απόρριψης και κακομεταχείρισης (προ-χριστιανική περίοδος)  Στάδιο οίκτου, προστασίας και ξεχωριστής εκπαίδευσης ( χριστιανική περίοδος ως το 1960)  Στάδιο διεκδικήσεων, προσπελασιμότητας, ίσων ευκαιριών εκπαίδευσης και κοινωνικής συμμετοχής ( 1960-σήμερα ) Ο Νέος Νόμος της Ειδικής Αγωγής: «Μεταρρύθμιση» ή Οπισθοδρόμηση; Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών

Ειδική Αγωγή: Στάδια Ανάπτυξης  : Περίοδος Αμφισβήτησης και Κριτικής της Ξεχωριστής Εκπαίδευσης και του ιατρικού μοντέλου εκπαίδευσης  : Περίοδος Εκδημοκρατισμού και Θεσμοθέτησης της Ένταξης  Σεβασμός στη Διαφορετικότητα. Ένα σχολείο για όλους, συνεκπαίδευση- συμμετοχή. Αναπηρία-κοινωνικά δομημένη έννοια O Νέος Νόμος της Ειδικής Αγωγής: «Μεταρρύθμιση» ή Οπισθοδρόμηση; Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών

Η Ειδική Αγωγή στην Ελλάδα : Ιδρυματική ξεχωριστή εκπαίδευση εκτός Υπουργείου Παιδείας-Ιατρικό μοντέλο : Κινητοποίηση του αναπηρικού κινήματος και των γονέων-Ιατρικό μοντέλο 1981 το ΥΠΕΠΘ αναλαμβάνει την ευθύνη της Ειδικής Αγωγής-Ν.1143/81: Ειδικές Τάξεις Η ειδική Αγωγή στον Ν1566/84. Φροντιστηριακές τάξεις Ν.2817/00. Ένταξη ως προτεραιότητα. Τμήματα Ένταξης, ΚΔΑΥ, ΕΕΕΕΚ. Προσπάθειες απομάκρυνσης του ιατρικού μοντέλου και υιοθέτησης του κοινωνικού Ν3699/08. Αλλαγές ορολογίας, κατάργηση ΚΔΑΥ, ίδρυση ΚEΔΔΥ, έμφαση στη ξεχωριστή εκπαίδευση- ιατρικό μοντέλο O Νέος Νόμος της Ειδικής Αγωγής: «Μεταρρύθμιση» ή Οπισθοδρόμηση; Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών

Ο Ν.3699/08 της Ειδικής Αγωγής Αλλαγή Ορολογίας ή Ονομασίας; 1.Ειδική Αγωγή ή Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση; 2.Παιδιά με Ειδικές Ανάγκες ή παιδιά με Ειδικές Ανάγκες και Αναπηρίες; 3.Παιδιά με νοητική καθυστέρηση ή με νοητική αναπηρία; Κωφά και βαρήκοα παιδιά ή με αισθητηριακή ανεπάρκεια ακοής; 4.ΚΔΑΥ ή ΚΕΔΔΥ; ΕΕΠ ή ΕΠΕ κτλ O Νέος Νόμος της Ειδικής Αγωγής: «Μεταρρύθμιση» ή Οπισθοδρόμηση; Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών

Ο Ν.3699/08 της Ειδικής Αγωγής Υποχρεωτική Εκπαίδευση ή Ρητορεία; 1.Δεν ιδρύονται κέντρα έγκαιρης παρέμβασης για παιδιά βρεφικής ηλικίας(0-4 χρόνων) και τους γονείς τους. 2.Δεν ιδρύονται ειδικά σχολεία για παιδιά με πολλαπλές αναπηρίες. 3.Δεν ιδρύονται κέντρα αυτόνομης διαβίωσης και δια-βίου εκπαίδευσης. Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών O Νέος Νόμος της Ειδικής Αγωγής: «Μεταρρύθμιση» ή Οπισθοδρόμηση;

Ο Ν.3699/08 της Ειδικής Αγωγής Αναβίωση του Ιατρικού Μοντέλου 1.Ορολογία ιατρική 2.Κατάργηση των ΚΔΑΥ και του εκπαιδευτικού τους χαρακτήρα-Ίδρυση ΚΕΔΔΥ με έμφαση στη διάγνωση. Κατάργηση της αξιολόγησης και του υποχρεωτικού ΕΕΠ. 3.Πρόσληψη γιατρών σε ΚΕΔΔΥ και Π.Ι 4.Αποδυνάμωση του ρόλου των γονέων O Νέος Νόμος της Ειδικής Αγωγής: «Μεταρρύθμιση» ή Οπισθοδρόμηση; Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών

Ο Ν.3699/08 της Ειδικής Αγωγής Υποβάθμιση της Ειδικής Αγωγής Διαφοροποιείται από τη γενική εκπαίδευση: Α) Ηλικία πρόσβασης-νυχτερινά σχολεία, ΙΕΚ. Β) Τα προσόντα δασκάλων. Γ) Αναλυτικά προγράμματα και βιβλία. Δ) Οι γονείς πληρώνουν τη Δημόσια εκπαίδευση. Ε) Ξεχωριστές Επιτροπές για Εκπαιδευτικά Θέματα κτλ  Ποια ήταν η σκοπιμότητα της θεσμοθέτησης ενός προβληματικού νόμου Ειδικής Αγωγής στη χώρα μας; O Νέος Νόμος της Ειδικής Αγωγής: «Μεταρρύθμιση» ή Οπισθοδρόμηση; Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών

Η Ειδική Αγωγή στην Ελλάδα Σήμερα Η Ειδική Αγωγή από το  Απόπειρες εφαρμογής της λεγόμενης «παράλληλης στήριξης» σε περιορισμένο αριθμό παιδιών με ειδικές ανάγκες μέσα σε κοινές τάξεις από ανειδίκευτους εκπαιδευτικούς μέσω προγράμματος ΕΣΠΑ.  Η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών στα Τμήματα ένταξης είναι ωρομίσθιοι ή αναπληρωτές (ΕΣΠΑ).  Καμία αξιολόγηση δεν έχει γίνει επίσημα από το Υπουργείο Παιδείας για την Ειδική Αγωγή παρόλο ότι έχουν δαπανηθεί τεράστια ευρωπαϊκά κονδύλια. O Νέος Νόμος της Ειδικής Αγωγής: «Μεταρρύθμιση» ή Οπισθοδρόμηση; Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών10

Η Ειδική Αγωγή στην Ελλάδα Σήμερα  Υπάρχουν τεράστιες ελλείψεις σε εξειδικευμένο προσωπικό, σε δομές, προγράμματα, υλικά και κυρίως καθοδήγηση και εποπτεία του όλου οικοδομήματος.  Η ποιότητα της παρεχόμενης ειδικής εκπαίδευσης είναι αμφισβητήσιμη και η Ειδική Αγωγή ανύπαρκτη για το Υπουργείο Παιδείας και γενικότερα την επίσημη Πολιτεία. Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών 11

Η Ειδική Αγωγή στην Ελλάδα Σήμερα Μάρτιος Πλησιάζουν εκλογές και το Υπουργείο παιδείας ετοιμάζει καινούργιο νόμο για την Ειδική Αγωγή.. οι συντάκτες του νόμου είναι άγνωστοι, ως συνήθως, κάπως έτσι γράφεται η ιστορία της Ειδικής Αγωγής στη χώρα μας.. Μια ιστορία εκμετάλλευσης, αδιαφορίας και ασυδοσίας, με θύματα τα παιδιά με ειδικές ανάγκες Διαβάστε και το ηλεκτρονικό άρθρο με τίτλο Η Ειδική Αγωγή στην Ελλάδα: Ένας μετέωρος βηματισμός Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών 12