Ειδική Αγωγή στην Ελλάδα: «Μεταρρύθμιση» ή Οπισθοδρόμηση; Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών
Ιστορία της Ειδικής Αγωγής- Ιστορία Κοινωνικών Αλλαγών και των επιπτώσεων τους στις στάσεις, αντιμετώπιση, εκπαίδευση και τη συμμετοχή των ανθρώπων με ειδικές ανάγκες στην κοινωνία. Ειδική Αγωγή και Κοινωνικές Αλλαγές O Νέος Νόμος της Ειδικής Αγωγής: «Μεταρρύθμιση» ή Οπισθοδρόμηση; Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών
Ειδική Αγωγή: Στάδια Ανάπτυξης Στάδιο απόρριψης και κακομεταχείρισης (προ-χριστιανική περίοδος) Στάδιο οίκτου, προστασίας και ξεχωριστής εκπαίδευσης ( χριστιανική περίοδος ως το 1960) Στάδιο διεκδικήσεων, προσπελασιμότητας, ίσων ευκαιριών εκπαίδευσης και κοινωνικής συμμετοχής ( 1960-σήμερα ) Ο Νέος Νόμος της Ειδικής Αγωγής: «Μεταρρύθμιση» ή Οπισθοδρόμηση; Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών
Ειδική Αγωγή: Στάδια Ανάπτυξης : Περίοδος Αμφισβήτησης και Κριτικής της Ξεχωριστής Εκπαίδευσης και του ιατρικού μοντέλου εκπαίδευσης : Περίοδος Εκδημοκρατισμού και Θεσμοθέτησης της Ένταξης Σεβασμός στη Διαφορετικότητα. Ένα σχολείο για όλους, συνεκπαίδευση- συμμετοχή. Αναπηρία-κοινωνικά δομημένη έννοια O Νέος Νόμος της Ειδικής Αγωγής: «Μεταρρύθμιση» ή Οπισθοδρόμηση; Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών
Η Ειδική Αγωγή στην Ελλάδα : Ιδρυματική ξεχωριστή εκπαίδευση εκτός Υπουργείου Παιδείας-Ιατρικό μοντέλο : Κινητοποίηση του αναπηρικού κινήματος και των γονέων-Ιατρικό μοντέλο 1981 το ΥΠΕΠΘ αναλαμβάνει την ευθύνη της Ειδικής Αγωγής-Ν.1143/81: Ειδικές Τάξεις Η ειδική Αγωγή στον Ν1566/84. Φροντιστηριακές τάξεις Ν.2817/00. Ένταξη ως προτεραιότητα. Τμήματα Ένταξης, ΚΔΑΥ, ΕΕΕΕΚ. Προσπάθειες απομάκρυνσης του ιατρικού μοντέλου και υιοθέτησης του κοινωνικού Ν3699/08. Αλλαγές ορολογίας, κατάργηση ΚΔΑΥ, ίδρυση ΚEΔΔΥ, έμφαση στη ξεχωριστή εκπαίδευση- ιατρικό μοντέλο O Νέος Νόμος της Ειδικής Αγωγής: «Μεταρρύθμιση» ή Οπισθοδρόμηση; Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών
Ο Ν.3699/08 της Ειδικής Αγωγής Αλλαγή Ορολογίας ή Ονομασίας; 1.Ειδική Αγωγή ή Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση; 2.Παιδιά με Ειδικές Ανάγκες ή παιδιά με Ειδικές Ανάγκες και Αναπηρίες; 3.Παιδιά με νοητική καθυστέρηση ή με νοητική αναπηρία; Κωφά και βαρήκοα παιδιά ή με αισθητηριακή ανεπάρκεια ακοής; 4.ΚΔΑΥ ή ΚΕΔΔΥ; ΕΕΠ ή ΕΠΕ κτλ O Νέος Νόμος της Ειδικής Αγωγής: «Μεταρρύθμιση» ή Οπισθοδρόμηση; Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών
Ο Ν.3699/08 της Ειδικής Αγωγής Υποχρεωτική Εκπαίδευση ή Ρητορεία; 1.Δεν ιδρύονται κέντρα έγκαιρης παρέμβασης για παιδιά βρεφικής ηλικίας(0-4 χρόνων) και τους γονείς τους. 2.Δεν ιδρύονται ειδικά σχολεία για παιδιά με πολλαπλές αναπηρίες. 3.Δεν ιδρύονται κέντρα αυτόνομης διαβίωσης και δια-βίου εκπαίδευσης. Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών O Νέος Νόμος της Ειδικής Αγωγής: «Μεταρρύθμιση» ή Οπισθοδρόμηση;
Ο Ν.3699/08 της Ειδικής Αγωγής Αναβίωση του Ιατρικού Μοντέλου 1.Ορολογία ιατρική 2.Κατάργηση των ΚΔΑΥ και του εκπαιδευτικού τους χαρακτήρα-Ίδρυση ΚΕΔΔΥ με έμφαση στη διάγνωση. Κατάργηση της αξιολόγησης και του υποχρεωτικού ΕΕΠ. 3.Πρόσληψη γιατρών σε ΚΕΔΔΥ και Π.Ι 4.Αποδυνάμωση του ρόλου των γονέων O Νέος Νόμος της Ειδικής Αγωγής: «Μεταρρύθμιση» ή Οπισθοδρόμηση; Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών
Ο Ν.3699/08 της Ειδικής Αγωγής Υποβάθμιση της Ειδικής Αγωγής Διαφοροποιείται από τη γενική εκπαίδευση: Α) Ηλικία πρόσβασης-νυχτερινά σχολεία, ΙΕΚ. Β) Τα προσόντα δασκάλων. Γ) Αναλυτικά προγράμματα και βιβλία. Δ) Οι γονείς πληρώνουν τη Δημόσια εκπαίδευση. Ε) Ξεχωριστές Επιτροπές για Εκπαιδευτικά Θέματα κτλ Ποια ήταν η σκοπιμότητα της θεσμοθέτησης ενός προβληματικού νόμου Ειδικής Αγωγής στη χώρα μας; O Νέος Νόμος της Ειδικής Αγωγής: «Μεταρρύθμιση» ή Οπισθοδρόμηση; Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών
Η Ειδική Αγωγή στην Ελλάδα Σήμερα Η Ειδική Αγωγή από το Απόπειρες εφαρμογής της λεγόμενης «παράλληλης στήριξης» σε περιορισμένο αριθμό παιδιών με ειδικές ανάγκες μέσα σε κοινές τάξεις από ανειδίκευτους εκπαιδευτικούς μέσω προγράμματος ΕΣΠΑ. Η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών στα Τμήματα ένταξης είναι ωρομίσθιοι ή αναπληρωτές (ΕΣΠΑ). Καμία αξιολόγηση δεν έχει γίνει επίσημα από το Υπουργείο Παιδείας για την Ειδική Αγωγή παρόλο ότι έχουν δαπανηθεί τεράστια ευρωπαϊκά κονδύλια. O Νέος Νόμος της Ειδικής Αγωγής: «Μεταρρύθμιση» ή Οπισθοδρόμηση; Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών10
Η Ειδική Αγωγή στην Ελλάδα Σήμερα Υπάρχουν τεράστιες ελλείψεις σε εξειδικευμένο προσωπικό, σε δομές, προγράμματα, υλικά και κυρίως καθοδήγηση και εποπτεία του όλου οικοδομήματος. Η ποιότητα της παρεχόμενης ειδικής εκπαίδευσης είναι αμφισβητήσιμη και η Ειδική Αγωγή ανύπαρκτη για το Υπουργείο Παιδείας και γενικότερα την επίσημη Πολιτεία. Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών 11
Η Ειδική Αγωγή στην Ελλάδα Σήμερα Μάρτιος Πλησιάζουν εκλογές και το Υπουργείο παιδείας ετοιμάζει καινούργιο νόμο για την Ειδική Αγωγή.. οι συντάκτες του νόμου είναι άγνωστοι, ως συνήθως, κάπως έτσι γράφεται η ιστορία της Ειδικής Αγωγής στη χώρα μας.. Μια ιστορία εκμετάλλευσης, αδιαφορίας και ασυδοσίας, με θύματα τα παιδιά με ειδικές ανάγκες Διαβάστε και το ηλεκτρονικό άρθρο με τίτλο Η Ειδική Αγωγή στην Ελλάδα: Ένας μετέωρος βηματισμός Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών 12