Μια αδρή διάκριση των κινητικών αναπηριών σε παιδιά σχολικής ηλικίας μπορεί να γίνει με κριτήριο την εντόπισή τους: Παθήσεις του μυοσκελετικού συστήματος.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γενετική Συμβουλευτική Μυϊκή δυστροφία Duchenne –Becker (DMD/BMD)
Advertisements

Μια αδρή διάκριση των κινητικών αναπηριών σε παιδιά σχολικής ηλικίας μπορεί να γίνει με κριτήριο την εντόπισή τους: Παθήσεις του μυοσκελετικού συστήματος.
Ελεγκτικό Συνέδριο Δημοσιονομική ευθύνη αιρετών οργάνων Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού Δημοσιονομική ευθύνη αιρετών οργάνων Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού Μαρία – Ευαγγελία Καλλιτσιώτη.
ΝΙΚΗ ΔΑΔΟΥΠΗ.  Με τον όρο Αναγεννησιακή τέχνη αναφερόμαστε στην καλλιτεχνική παραγωγή κατά την ιστορική περίοδο της Αναγέννησης.  Η καλλιτεχνική αυτή.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ Α.Τ.Ε.Ι ΚΡΗΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΖΩΗΣ & ΥΓΕΙΑΣ.
ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 8 – ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΖΩΗΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc,
Ασυνήθιστοι τρόποι κληρονομικότητας Γρίβα Ευαγγελία Παιδίατρος –Νεογνολόγος Καθηγήτρια Νοσηλευτικής.
Κινητικά προβλήματα Πολλαπλές αναπηρίες Ενότητα 2.1 Αίτια κινητικής αναπηρίας Ι. Νησιώτου - Μαντέλου Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό.
Μακρή Βαρβάρα Εισαγωγή στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) Ακαδημαϊκού Έτους Υπηρεσία χρηστών ΛΣ-ΕΛΑΚΤ.
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΔΑΔ) Οι προκλήσεις του 21ου αιώνα έχουν καταστήσει τη Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΔΑΔ) βασική προϋπόθεση επιβίωσης και.
ΙΣΠΑΝΙΑ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ:ΜΑΔΡΙΤΗ. Η ΣΗΜΑΙΑ ΤΗΣ ΙΣΠΑΝΙΑΣ ΕΧΕΙ ΤΡΕΙΣ ΟΡΙΖΟΝΤΙΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ. ΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΙΤΡΙΝΟ (ΔΙΠΛΟ ΠΛΑΤΟΣ).
ΑΞΙΟΣΗΜΕΙΩΤΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ Α’ ΟΜΑΔΑ: ΚΡΟΜΛΙΔΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑ ΕΡΜΙΟΝΗ ΚΩΤΣΑΡΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΜΑΡΤΙΡΟΣΙΑΝ ΑΝΤΖΕΛΑ.
Δημήτριος Κυφωνίδης Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείου Πτολεμαΐδας.
Διαχείριση του άγχους των μικρών μαθητών της Α’ δημοτικού κατά τις πρώτες μέρες του σχολείου με τη μέθοδο των σκεπτόμενων καπέλων του De Bono εκπ. Αθηνά.
ΚΥΠΡΟΣ ΗΛΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΑΥΡΟΣ ΛΑΖΑΡΟΥ. Η Κύπρος, η οποία βρίσκεται στο βορειοανατολικό τμήμα της Μεσογείου Θαλάσσης και νότια της Τουρκίας, είναι το μεγαλύτερο.
Ι ΣΤΟΡΙΚΗ Ε ΞΕΛΙΞΗ Τ ΟΥ Π ΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟΥ Σ ΧΕΔΙΟΥ Τ ΗΣ Μ ΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ.
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ( ΗΜΕΡΗΣΙΟ - ΕΣΠΕΡΙΝΟ ) Τάξη Β ΄ Ι. Π. Αμπελάς, Δρ Φιλοσοφίας Αναδιάρθρωση και εξορθολογισμός διδακτέας ύλης.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Παρακολούθηση του ασθενή μετά τη μεταμόσχευση
Ανθεκτικότητα.
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( )
Η πρόληψη της πτώχευσης Ιδίως η προπτωχευτική διαδικασία εξυγίανσης Δημήτρης Κ. Αυγητίδης Αν. Καθηγητής Νομικής Δ.Π.Θ. Κομοτηνή, 2016.
Η εποχή των άκρων. Ο σύντομος 20ος αιώνας ( )
AΓΓΛΙΑ ΚΑΙ ΡΩΜΗ H Αγγλία είναι μια πολύ αγαπητή χώρα για να πάτε.
Μεθοδολογια Εκπαιδευτικης ερευνας
Το Παρίσι Το Παρίσι είναι ένα πολύ ωραίο μέρος για του Αγίου Βαλεντίνου γιατί έχει το Πύργο του Άιφελ και εκεί πηγαίνουν ζευγάρια.
Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΦΟΡΤΙΟ.
Χρυσάγης Ν Σκορδίλης Εμ
2ο ΓΕ.Λ. ΑΛΙΜΟΥ ΤΑΞΗ :Α΄ ΤΜΗΜΑ:4ο
Αντιμετώπιση Καταγμάτων Θώρακο-Οσφυικής Μοίρας Σπονδυλικής Στήλης με Υποπετάλιους Ιμάντες ή/και Διαυχενικές Βίδες Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, κύριε πρόεδρε.
Τα αντιπροσωπευτικά σώματα: Οι Βουλές
Δραστηριότητες από τον Κόσμο της Φυσικής για το Νηπιαγωγείο
Η κρίση στους κόλπους της δυτικής χριστιανοσύνης
ΜΑΘΗΜΑ ΙΙΙ. Τα έγχορδα της συμφωνικής ορχήστρας.
2. Οι συνθήκες ζωής των υποδούλων
ΦΡΑΓΓΟΚΡΑΤΙΑ ΣΤΗΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ
Αγγελικη χαραλαμποπουλου β3 Αρχαια ελληνικη γραμματεια (ιλιαδα)
ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΗΣ ΚΑΛΗΣ ΚΟΥΖΙΝΑΣ
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης
Φοιτητές: Κωνσταντίνος Ζηνόβιος Χριστίνα Λάσπα Βασιλική Θεοδοσίου
Χέρια που «μιλούν» Χέρια που «ακούνε»
Cliquez pour changer de page
ΑΣΘΕΝΗΣ ΜΕ ΝΕΥΡΟΜΥΙΚΗ ΝΟΣΟ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ…
ΟΜΑΔΑ 1 ΘΕΜΑ: ΝΕΦΕΛΩΜΑΤΑ.
Κεντρική κυβέρνηση – Περιφερειακή Διοίκηση στην Ελλάδα:
Η εποχή των επαναστάσεων
ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ
Νίκος Καζαντζάκης
για την Ελληνική ομάδα μελέτης της ExFOS
Άννα Αργυροπούλου 1ο Π.Δ.Σ. Θεσ/νίκης Τάξη: Στ2 Έτος:
Περιεχόμενα Στόχος της Δράσης Προϋπολογισμός της Δράσης Προϋπολογισμός Έργων – Διάρκεια Υλοποίησης των Έργων Δυνητικοί Δικαιούχοι Συνεργασίες μεταξύ.
Βιωματικό Εργαστήρι με θέμα: Λιασίδη Θέκλα, Μηνά Φλωρεντία
Μαθήματα στοματικής υγιεινής
Το Παναθηναϊκο Σταδιο.
Ασκηση 1: Εισαγωγή στην Γενετική Ανάλυση
ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ
Τέστ Μπανάνας Test de la banane: Κάνε κλίκ!.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΣΤΗΝ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ
Θεωρία Μεθόδων Υποβοηθούμενης Αναπαραγωγής
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Ασκηση 3 Ηλεκτροφόρηση DNA.
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 Τι είναι το πολιτικό μάρκετινγκ?
Βιωματική άσκηση λήψης απόφασης: 6 καπέλα σκέψης
LOVE STORY Το Γαλλικό περιοδικό "Le magazine des voyages de pêche" στην 56th έκδοση του έφερε στο φως της δημοσιότητας μια απίστευτη ιστορία αγάπης.
Διαστημικές Περιπέτειες
Ακαδημία Πολιτών Βόλου
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Η Ελλάδα κατά την πρώιμη ψυχροπολεμική περίοδο,
ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΗ ΑΙΜΟΣΦΑΙΡΙΝΗ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μια αδρή διάκριση των κινητικών αναπηριών σε παιδιά σχολικής ηλικίας μπορεί να γίνει με κριτήριο την εντόπισή τους: Παθήσεις του μυοσκελετικού συστήματος (οστά, αρθρώσεις, μύες) Βλάβες του κεντρικού νευρικού συστήματος

Παθήσεις του μυοσκελετικού συστήματος Παθήσεις των μυών. Διαταραχές στην ανάπτυξη ενός ή περισσοτέρων μελών του σώματος (συγγενείς δυσπλασίες). Κατάγματα- Ακρωτηριασμοί. Ατυχήματα κατά την άθληση-αυξανόμενη εμπλοκή παιδιών σε τροχαία ατυχήματα. Αρθρίτιδες

Νεανική ρευματοειδής αρθρίτιδα 1:1000 παιδιά

Μυοπάθειες Νοσήματα στα οποία πάσχουν οι μύες, επομένως τα κινητικά προβλήματα και η αναπηρία δεν οφείλονται σε παθήσεις του Κεντρικού Νευρικού Συστήματος, αλλά σε αδυναμία εκτέλεσης από τους μύες της εντολής για κίνηση που δίνουν τα νεύρα. Τα νοσήματα που προσβάλλουν το μυϊκό σύστημα εκδηλώνονται στη βρεφική, παιδική ή εφηβική ηλικία και είναι συνήθως κληρονομικά, με χρόνια πορεία, προοδευτική επιδείνωση και πιθανή συμμετοχή και άλλων οργάνων, ιδίως της καρδιάς και του εγκεφάλου. Οι Μυϊκές δυστροφίες αποτελούν τη συχνότερη ομάδα κληρονομικών μυοπαθειών. Επίκτητη προσβολή των μυών συμβαίνει στα πλαίσια φλεγμονωδών, αυτοάνοσων ή ενδοκρινικών νοσημάτων.

Μυϊκές δυστροφίες Νοσήματα που προκαλούν προοδευτική εκφύλιση των μυών. Οφείλονται σε μεταλλάξεις που διαταράσσουν τη σύνθεση πρωτεϊνών στο εσωτερικό της μυϊκής ίνας ή στη μεμβράνη της. Περιλαμβάνουν τις συχνότερες και βαρύτερες μυοπάθειες που εκδηλώνονται με προοδευτική εκφύλιση των μυών και μυϊκή ατροφία, αδυναμία, πόνο και ανώμαλη σύσπαση του μυός.

Guillaume Duchenne de Boulogne, ( )

Στην ομάδα αυτή ανήκουν οι δυστροφίες τύπου Duchenne και τύπου Becker. Πρόκειται για δυο μορφές της ίδιας νόσου, με διαφορετική βαρύτητα. Η μυϊκή δυστροφία Duchenne είναι η συχνότερη κληρονομική μυοπάθεια, (1/3.500 γεννήσεις αρρένων, περίπου 15 νέες περιπτώσεις κάθε χρόνο στην Ελλάδα), με βαρύτερη κλινική εικόνα, ενώ ο η δυστροφία Becker είναι ηπιότερη και λιγότερο συχνή (1/ αρρένων).

Βαρύτερη κλινική εικόνα παρουσιάζει η μυοπάθεια τύπου Duchenne H συμπτωματολογία αρχίζει από το δεύτερο με τρίτο χρόνο της ζωής με επιβράδυνση της αδρής κινητικής ανάπτυξης (μέση ηλικία βάδισης 18 μήνες), βάδισμα στα νύχια, λικνιστικό (νήσσειο) βάδισμα, συχνές πτώσεις, καθυστέρηση στην ομιλία. αδυναμία είναι συμμετρική και παρουσιάζεται εκλεκτικά στα κάτω άκρα, με προοδευτική απώλεια της μυϊκής ισχύος τους και ιδιαίτερα στους μυς της πυελικής ζώνης (λεκάνης). το παιδί είναι αδέξιο (δεν έχει πλήρη έλεγχο των κινήσεων), και σε πολλές περιπτώσεις δεν καταφέρνει να τρέξει, να πηδήξει ή να ανεβεί σκάλες, παραπονιέται για μυαλγίες. Χαρακτηριστική είναι η δυσκολία στη γρήγορη ανόρθωση. αναγκάζεται να χρησιμοποιήσει τα χέρια του για να σπρώξει τα γόνατα και να στηρίξει τον κορμό καθώς σηκώνεται (σημείο Gower).

Oι γαστροκνήμιοι (οι μύες της «γάμπας») είναι διογκωμένοι, ενώ στην πραγματικότητα η μυϊκή μάζα έχει ελαττωθεί (ψευδοϋπερτροφία).

Πολύ γρήγορα, η αδυναμία και η ατροφία καταλαμβάνουν και άλλες ομάδες μυών και, στη δεύτερη δεκαετία, το παιδί καθηλώνεται στο αναπηρικό αμαξίδιο, με τελική κατάληξη την παράλυση του κορμού και των άκρων. Η προσβολή του καρδιακού μυός οδηγεί σε καρδιακή ανεπάρκεια, η οποία επιδεινώνεται ακόμη περισσότερο από τη σοβαρή σκολίωση που περιορίζει την πνευμονική λειτουργία. Στο 1/3 των ασθενών, συνυπάρχει και ήπια νοητική υστέρηση (νοητικό πηλίκο μια σταθερή απόκλιση κάτω από το μέσο όρο), η οποία, εκδηλώνεται από την αρχή,

Ο όρος «μυϊκή δυστροφία τύπου Becker» (BMD) αφορά τις περιπτώσεις μυϊκής δυστροφίας, η οποία εκδηλώνεται σε μεγαλύτερη ηλικία, η εξέλιξή της είναι ηπιότερη και βραδύτερη, η νοημοσύνη είναι συνήθως φυσιολογική, οφείλεται δε σε «ηπιότερες» μεταλλάξεις στο ίδιο γονίδιο. Η μέση ηλικία έναρξης των συμπτωμάτων είναι τα 12 χρόνια και συνήθως η απώλεια της κινητικότητας επέρχεται γύρω στο 40o έτος, ενώ αργότερα εμφανίζεται αναπνευστική ή καρδιακή ανεπάρκεια.

Διερεύνηση: ηλικία έναρξης, οικογενειακό ιστορικό, βιοχημικός και μοριακός έλεγχος, ηλεκτρομυογράφημα, ηλεκτροκαρδιογράφημα, βιοψία μυός.

Τραυματισμοί του εγκεφάλου Ο τραυματισμός του εγκεφάλου είναι η συχνότερη αιτία ανικανότητας και θανάτου των παιδιών στις Η.Π.Α., όπου περίπου ένα εκατομμύριο παιδιά παθαίνουν κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις κάθε χρόνο και περίπου απαιτούν εισαγωγή σε νοσοκομείο. Τέλος περισσότερα από παιδιά αποκτούν μόνιμες δυσλειτουργίες εξαιτίας των τραυματισμών. Από όλους τους παιδιατρικούς τραυματισμούς στις Ηνωμένες Πολιτείες, το ένα τρίτο περιλαμβάνει τραυματισμό του εγκεφάλου.

Ως επίκτητη βλάβη από τραυματισμό του εγκεφάλου ορίζεται η δυσλειτουργία του εγκεφάλου που προκλήθηκε από την επίδραση μιας εξωτερικής φυσικής δύναμης, με συνέπεια τη συνολική ή μερική λειτουργική ανικανότητα ή την ψυχοκοινωνική εξασθένιση ή και τα δύο, η οποία έχει επιπτώσεις στην εκπαιδευτική απόδοση ενός παιδιού.

Οι κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις ταξινομούνται ανάλογα: Με το μηχανισμό: κλειστές/ανοιχτές. Με τη μορφολογία: κατάγματα, εστιακή ενδοκρανιακή βλάβη και διάσπαρτος ενδοκρανιακός τραυματισμός. Με τη δριμύτητα: ήπια, μέτρια, βαριά κάκωση

Σωματικές αναπηρίες: Κυρίως στην ομιλία, την όραση, την ακοή. Παρουσιάζουν πονοκεφάλους, έλλειψη συντονισμού στη λεπτή κινητικότητα, σπαστικότητα των μυών, πάρεση, ή παράλυση της μίας ή και των δύο πλευρών και διαταραχές σύλληψης, ισορροπίας, και προβλήματα στη βάδιση. Γνωστικές δυσλειτουργίες: Απότομες ελλειμματικές καταστάσεις στη μακροπρόθεσμη μνήμη, εξασθενημένη συγκέντρωση, βραδύτητα στη σκέψη και περιορισμένη προσοχή, προβλήματα σε δεξιότητες αντίληψης, επικοινωνίας, ανάγνωσης, σύνταξης εγγράφων, προγραμματισμού, αλληλουχίας και κρίσης. Ψυχοκοινωνικές, συναισθηματικές μειονεξίες: Κούραση, εναλλαγές διάθεσης, αρνητισμός, ανησυχία, κατάθλιψη, μειωμένη αυτοεκτίμηση, σεξουαλική δυσλειτουργία, έλλειψη κινήτρων, συναισθηματικές διαταραχές.

Είναι κυρίως αποτέλεσμα: ατυχημάτων κατά τη διάρκεια ποδηλασίας, πτώσεων σε παιδικές χαρές (η πιο κοινή αιτία, με τα ¾ των παιδιών να πεθαίνουν), επισφαλών οδών (τα περισσότερα παιδιά που τραυματίζονται ή σκοτώνονται από αυτοκίνητα, παίζουν στο δρόμο), τροχαίων ατυχημάτων, συμμετοχής σε αθλήματα (πολλοί τραυματισμοί γίνονται όταν κουράζονται τα παιδιά ή όταν είναι αρχάρια).

Εγκεφαλική παράλυση Η συχνότερη αιτία κινητικής δυσλειτουργίας λόγω βλάβης στον αναπτυσσόμενο εγκέφαλο.