3 ο Γυμνάσιο Τρικάλων Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη Τίτλος Θέματος: «Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς» Ονοματεπώνυμο και ειδικότητα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κύπρος 41 χρόνια Δεν ξεχνώ Διεκδικώ Δημιουργώ. Αφιερωμένο σε όσους ζουν στην ξενιτιά και διαπρέπουν Σπύρος Τερζής Αθηνά Στεργιαννίδου ΥΠΕΥΘΥΝΗ: ΕΛΕΝΗ.
Advertisements

Ακρόπολη Αθηνών Ακρόπολη Αθηνών Μετάβαση σε: πλοήγηση, αναζήτηση Μετάβαση σε: πλοήγηση, αναζήτησηπλοήγησηαναζήτησηπλοήγησηαναζήτηση Ακρόπολις Αθηνών ΟΥΝΕΣΚΟ.
Το περιεχόμενο μιας κοινωνιολογίας της ανώτατης εκπαίδευσης Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής εκπαίδευσης Φοιτήτρια: Παναγιώτα Βαρδιοπούλου ΑΕΜ: 3109 Διδάσκουσα.
ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ (Ε.Ο.Κ.) ΚΟΥΝΕΛΗΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΟΝΤΟΛΑΤΗ ΑΣΠΑΣΙΑ ΓΚΡΕΚΟΥ ANTZEΛΑ Φοιτητές Τμήματος ΠΕΣΔ – ΕΚΠΑ.
Κέρματα της Ισπανίας Εργασία στο μάθημα της Γεωγραφίας Κωνσταντίνα Μυλωνά.
ΑΞΙΟΣΗΜΕΙΩΤΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ Α’ ΟΜΑΔΑ: ΚΡΟΜΛΙΔΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑ ΕΡΜΙΟΝΗ ΚΩΤΣΑΡΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΜΑΡΤΙΡΟΣΙΑΝ ΑΝΤΖΕΛΑ.
Μεταναστευτικό και Προσφυγικό ζήτημα Η κατάσταση σήμερα ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΓΑΝΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΝΟΣ ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΣΧΙΖΑΣ ΑΝΤΩΝΗΣ.
1 ο Π. Δ. Σ. Π. Τ. Δ. Ε - Α. Π. Θ. Μπασάκης Αντώνης Στ ’2.
ΑΓΡΙΑ ΖΩΑ ΜΑΡΙΑ ΤΟΜΑΡΑ ΙΩΣΗΦ ΚΑΣΝΕΤΣΗ ΛΑΜΠΡΙΝΗ ΖΙΟΖΙΩΚΟΥ.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ 3 ο Γυμνάσιο Τρικάλων Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη Τίτλος Θέματος: «Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς» Ονοματεπώνυμο.
Κάπνισμα και Υγεία.. Εισαγωγή.  Το πέρασμα από το κάπνισμα ακατέργαστου καπνού στο τσιγάρο έγινε μόλις τον 20ό αιώνα, όταν με την πρόοδο της μηχανικής.
Πέντε μεγάλοι ποταμοί του κόσμου 1 ο πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ. Σχολικό έτος Κατερίνα Γαλλιού Τάξη ΣΤ’2.
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ.
ΟΜΑΔΑ 1 Γ1 (2).
Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη υλικού διαδικτυακής μάθησης
Ζαπάντη Διονυσία Β1 13ο Γυμνάσιο Πάτρας
Από τον Νικόλα Φοινικαρίδη Απρίλης, 2017
Μαργαρίτα Παπαδάκη – Άννα Τσακάλη
Πολιτισμική Πρωτεύουσα 2017 Μαρίνα Παναγιώτου Δ1
Cyberbullying Μια παρουσίαση από το 6ο Δημοτικό σχολείο Ν. Ηρακλείου Αττικής και τις μαθήτριες τις Στ1 τάξης: Τόνια Αντωνή Χριστίνα Βάιου Ευθυμία Παπαδογαμβράκη.
Χαρτα τησ Βενετιασ - Ο Χάρτης της Βενετίας για την Αποκατάσταση και Συντήρηση Μνημείων και Μνημειακών Συνόλων (ή Χάρτα της Βενετίας) καταρτίστηκε κατά.
ΜΑΥΡΟΒΟΥΝΙΟ Μάριος Καρέλης.
Πολιτιστικός Σχεδιασμός σε Περιφερειακό Επίπεδο
Η Τοπική Αυτοδιοίκηση στα χρόνια της Κρίσης:
ΘΑΝΟΣ ΠΛΕΥΡΗΣ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΔΝ LL.M
Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ,ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ,ΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ,ΤΟ ΠΛΑΝΟ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗ ΣΤΗΡΙΞΗ.
Εισαγωγή στη Διδακτική Μεθοδολογία Αρχές Γενικής Διδακτικής
Διδακτικη των μαθηματικων
Ευρωπαϊκά νομίσματα της Λιθουανίας
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
ΚΥΠΡΟΣ ο ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑ.Λ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Η ιστορία του Πόντου Ήθη και έθιμα του Πόντου στο Νηπιαγωγείο
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
ΑΠΟΙΚΙΣΜΟΣ Α’ & Β΄.
Βρισκόμαστε στο Εθνικό Πάρκο Canaima της Βενεζουέλας
«Γιατί ξένος δεν είσαι, ξένος νοιώθεις…» :
Γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά της Ρουμανίας
Νερό Υδάτινο αποτύπωμα Παρουσίαση: Δήμου Θεόδωρος
ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΔΟΓΜΑΤΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
Να ζωογονούν το ανθρώπινο πνεύμα με την παροχή βιβλίων
Καρανάσιου Κατερίνα Β’1
Μαλτα Αρέθα Ναταλία Β1 Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κων/να Μαλάμου
Φιόνα Τρίμι – Ελένη Ερμίδη
Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΑΠΠΑΔΟΚΙΑΣ
Μία πόλη γεμάτη ιστορία!
ΛΕΩΝΙΔΑΣ Α. ΓΕΡΑΣΙΜΑΤΟΣ 14 Δεκεμβρίου 2016 * 13ο Γυμνάσιο Πατρών
2ο ΓΕΛ ΠΕΥΚΗΣ Πολιτιστικό πρόγραμμα σχολικού έτους Υπεύθυνοι Καθηγητές: Ληξουριώτη Παναγιώτα- Βαϊόπουλος Δημήτρης Δελφοί: από τις αμφικτιονίες.
ΕΛΕΝΗ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ Α2 Ο ΓΙΟΥΓΚΟΣΛΑΒΙΚΟΣ ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Γ. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ.
Κοσόγλου Ιορδάνης - Msc, μαθηματικός
Αρχαιολογική ματιά στην Ελλάδα
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: κ. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ Σχολικό Έτος
ΤΟΠΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΜΕ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΤΟΠΙΚΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ (CLLD/LEADER)
Κροατία.
1ο Γυμνάσιο Χαλανδρίου Ονοματεπώνυμο: Τμήμα: Μάθημα: Υπεύθυνος καθηγητής: Θέμα: Ημερομηνία παράδοσης: Ξιάρχου Κωνσταντίνα Γ΄2 Χημεία Κος Δημητρόπουλος.
Ειδικά ζητήματα της Αθωνικής Χερσονήσου
Επιμόρφωση μάχιμων εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης – Φάση 1η
ΠΑΡΙΣΙ Η ΠΟΛΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ.
ΗΦΑΙΣΤΕΙΟ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗΣ-ΒΕΖΟΥΒΙΟΥ
Γ1.6 Τόσο διαφορετικοί και τόσο ίδιοι…
Βασίλης Μακράκης* & Νέλλη Κωστούλα-Μακράκη *UNESCO Chair ICT in ESD
Βιώσιμη\Aειφόρο Ανάπτυξη
Πειραματικό ΓΕ.Λ. Πατρών
Ιδιωτική οικονομική 1η ενότητα «ΕΝΝΟΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ»
Διδάσκουσα: Μπαλαμώτη Ελένη
ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΕΝΙΑΙΟ ΠΟΛΥΚΛΑΔΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ: ΣΤΑΘΜΟΣ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΜΑΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ Ή ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΗΜΕΡΑ;
Μνημεία της Βόρειας Ευρώπης
Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

3 ο Γυμνάσιο Τρικάλων Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη Τίτλος Θέματος: «Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς» Ονοματεπώνυμο και ειδικότητα υπευθύνου Εκπαιδευτικού: Αποστόλου Μαριάννα, ΠΕ05 Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς της Ασίας Ομάδα εργασίας ΓΙΑΝΝΑΚΑΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΜΑΝΟΥ ΣΩΤΗΡΙΑ ΠΕΣΚΟΥ ΕΛΣΑ

 H UNESCO αποτελεί σημαντικό εξειδικευμένο διεθνή οργανισμό του ΟΗΕ. Πρόκειται για τον Εκπαιδευτικό Επιστημονικό και Πολιτιστικό Οργανισμό των Ηνωμένων Εθνών του οποίου τα αρχικά στην αγγλική γλώσσα αποτελούν και την διεθνή ονομασία UNESCO.  Ιδρύθηκε στις 16 Νοεμβρίου του  Στόχος του Οργανισμού είναι η παγίωση της παγκόσμιας ειρήνης μέσα από την επικοινωνία των λαών δια της εκπαίδευσης, των φυσικών και κοινωνικών επιστημών και του πολιτισμού. Σήμερα ο Οργανισμός έχει ως απώτερο στόχο την εξάλειψη της φτώχειας και την διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς. ΠΡΟΛΟΓΟΣ

 Ο τίτλος, Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO, απονέμεται σε μνημεία, κτίσματα ή τοποθεσίες, τα οποία διακρίνονται παγκοσμίως για την ιστορική πολιτιστική ή και περιβαλλοντική σημασία τους.  Προς μεγάλη μας έκπληξη, ανακαλύψαμε ότι παρόλο που γνωρίζαμε Μνημεία Πολιτιστικής Κληρονομιάς της χώρας μας και της Ευρώπης, γνωρίζαμε ελάχιστα Μνημεία Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ασίας, γι’ αυτό η συγκεκριμένη εργασία θα επικεντρωθεί σε αυτά, ελπίζοντας ότι θα μάθουμε περισσότερες πληροφορίες για αυτά και θα βοηθήσουμε τους συμμαθητές μας να πάρουν χρήσιμες πληροφορίες. Έτσι επιλέξαμε τα πιο σημαντικά και ενδιαφέροντα, κατά την γνώμη μας, μνημεία που έχουν επιλεγεί από την UNESCO ως Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς. ΠΡΟΛΟΓΟΣ

Μιναρές της Τζαμ Μιναρές_Τζαμ  Ο Μιναρές της Τζαμ βρίσκεται στο Αφγανιστάν. Χτίστηκε το ή το από πλίνθους και έχει ύψος 65 μέτρα. Βρίσκεται δίπλα στο ποταμό Χάρι και περιτριγυρίζεται από βουνά τα οποία φτάνουν τα 2400 μέτρα. Από 2002 το μνημείο αυτό βρίσκεται στον κατάλογο μνημείων παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO.Αφγανιστάνκατάλογο μνημείων παγκόσμιας κληρονομιάςUNESCO

ΤΟ ΤΑΖ ΜΑΧΑΛ  Το Ταζ Μαχάλ σήμερα θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα αρχιτεκτονικά δημιουργήματα παγκοσμίως, δείγμα της ινδομογγολικής αρχιτεκτονικής, που περιλαμβάνεται στα Μνημεία της Παγκόσμιας Κληρονομιάς

ΤΟ ΚΤΙΡΙΟ  Χρωματικά το Μαυσωλείο είναι κτισμένο από λευκό μάρμαρο που έρχεται σε αντίθεση με τα δύο παραπλήσια κτίρια, το τέμενος και το τζαβάμπ, που είναι κτισμένα από κόκκινο ψαμμίτη. Το Ταζ Mαχάλ περιβάλλεται από ένα διπλό θόλο (τρούλο) βολβοειδούς μορφής από ίδιο λευκό υλικό.

ΣΙΝΙΚΟ ΤΕΙΧΟΣ  Το Σινικό τείχος, είναι κινεζική οχύρωση που κατασκευάστηκε σταδιακά, προκειμένου να προστατευθεί η Κίνα από τις επιδρομές μογγολικών και τουρκικών φύλων. Η κατασκευή του ξεκίνησε σταδιακά από τον 7ο αι. π.Χ., αλλά η σημερινή του μορφή οφείλεται κυρίως στη δυναστεία Μινγκ (τέλη του 14ου αι. με αρχές του 17ου αι. μ.Χ.).

Το τείχος εκτείνεται σε συνολικό μήκος χλμ, αποτελούμενο από 6259 χλμ πραγματικού τείχους, 359 χλμ τάφρου και 2232 χλμ φυσικών οχυρώσεων όπως λόφοι και ποταμοί. Αποτελεί έτσι το μεγαλύτερο σε διαστάσεις ανθρώπινο οικοδόμημα. Κατά άλλη σύγχρονη μέτρηση, το Σινικό Τείχος, με όλες τις διακλαδώσεις του, έχει συνολικό μήκος χιλιόμετρα.

 Το τείχος συμπληρώνεται από αμυντικούς πύργους-παρατηρητήρια, στους οποίους οι υπερασπιστές των τοίχων μπορούσαν να υποχωρήσουν, σε περίπτωση που βρισκόταν σε δυσχερή θέση. Κάθε πύργος διαθέτει σκάλες και εισόδους ειδικά σχεδιασμένες, έτσι ώστε να προκαλείται σύγχυση στους επιτιθέμενους.

Κάθε πύργος έχει τουλάχιστον οπτική επαφή με τον προηγούμενο, αλλά και με τον επόμενο, ώστε σε περίπτωση επίθεσης να γίνεται ορατή η φρυκτωρία (η ειδοποίηση κάποιου με φωτεινά σήματα; εστία γεμάτη με καύσιμο, έτοιμο να αναφλεγεί για τη μετάδοση μηνυμάτων) και έτσι να μεταδίδεται από πύργο σε πύργο το μήνυμα μέχρι το Πεκίνο.

 Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν στην κατασκευή του τείχους ήταν τα εκάστοτε διαθέσιμα στην κάθε περιοχή. Κοντά στο Πεκίνο το τείχος κατασκευάστηκε από ασβεστόλιθο. Σε άλλες θέσεις το διαθέσιμο οικοδομικό υλικό ήταν εξορυγμένος γρανίτης ή πυρότουβλο.  Όπου βρίσκονταν τέτοια υλικά, αρχικά χτίζονταν δύο παράλληλοι τοίχοι και ο ενδιάμεσος χώρος γέμιζε με αδρανή υλικά. Σε ορισμένες περιοχές τα υλικά κατασκευής συγκολλούνταν με ένα κολλώδες μείγμα ρυζιού και ασπραδιού αυγών.  Στις ακραίες δυτικές θέσεις, σε περιοχές γεμάτες ερήμους και ανεπαρκή οικοδομικά υλικά, ο τοίχος κατασκευαζόταν από απορρίμματα που τοποθετούνταν ανάμεσα σε κομμάτια ξύλου ΥΛΙΚΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ

ΤΙΕΝ ΣΑΝ  Το τμήμα της οροσειράς στην Κίνα αποτελεί από το 2013 Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO, λόγω της φυσικής ομορφιάς του και της μεγάλης ποικιλίας βιοτόπων σε αυτό.  Το τοπικό της όνομα στα κινεζικά σημαίνει «Ουράνια Βουνά», στα καζακικά Παραδεισένια Βουνά» και στα μογγολικά: «Παραδεισένια Βουνά»

Τα Τιέν Σαν είναι μεγάλη οροσειρά στην κεντρική Ασία. Η ψηλότερη κορυφή της οροσειράς είναι το Τζέγκις Τσοκούσου, με ύψος μέτρα. Η οροσειρά έχει μήκος χιλιόμετρα και πλάτος 800 χιλιόμετρα και εκτείνεται από την οροσειρά Παμίρ μέχρι τα υψίπεδα της Μογγολίας. Το τμήμα της οροσειράς στην Κίνα αποτελεί από το 2013 Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO, λόγω της φυσικής ομορφιάς του και της μεγάλης ποικιλίας βιοτόπων σε αυτό.οροσειράΑσίαΠαμίρΜογγολίαςΜνημείο Παγκόσμιας ΚληρονομιάςUNESCO

Το Φρούριο της Δυναστείας Χο βρίσκεται στο βόρειο Βιετνάμ.

Το Φρούριο της Δυναστείας Χο βρίσκεται στο βόρειο Βιετνάμ.

Κατασκευάστηκε το Για την κατασκευή του χρησιμοποιήθηκαν μεγάλοι ογκόλιθοι, οι περισσότεροι από τους οποίους έχουν μήκος 2 μ., πλάτος 1 μ. και ύψος 70 εκ. Το 2011 το Φρούριο της Δυναστείας Χο συμπεριλήφθηκε στον κατάλογο των Μνημείων Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCOΜνημείων Παγκόσμιας Κληρονομιάς UNESCO

Ο Μιναρές Κουτμπ γνωστός και ως Μινάρ Κουτμπ είναι ένας μιναρές ύψους 72,5 μέτρων ο οποίος βρίσκεται στο Δελχί στην Ινδία. Ο μιναρές στην βάση έχει διάμετρο 14,32 μέτρα και στην κορυφή 2,75 μέτρα και μαζί με τα μνημεία που τον περιτριγυρίζουν βρίσκεται στον κατάλογο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO. Ο μιναρές ανοικοδομήθηκε το 1311 και έχει χαρακτηριστεί ως αριστούργημα Ινδοϊσλαμικής αρχιτεκτονικής.ΔελχίΙνδίακατάλογο παγκόσμιας κληρονομιάςUNESCO Ινδοϊσλαμικής αρχιτεκτονικής

ΜΠΟΤΝΑΘ  Το Μποντνάθ ή Μπαουντανάθ είναι μια από τις ιερότερες Βουδιστικές τοποθεσίες στο Κατμαντού στο Νεπάλ. Βρίσκεται σε προάστιο περίπου 7 χιλιόμετρα βορειοανατολικά από το κέντρο του Κατμαντού. Εκεί βρίσκεται μια από τις μεγαλύτερες βουδιστικές στούπες του Νεπάλ η οποία χρονολογείται από το 600 μ.Χ. Η κοιλάδα του Κατμαντού μαζί με μνημεία της (με τη στούπα Μποντνάθ) συμπεριλαμβάνονται στο κατάλογο πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO από το 1979.

ΣΥΜΠΛΕΓΜΑ ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΧΟΥΕ  Πρωτεύουσα του ενοποιημένου Βιετνάμ το 1802, η Χουέ υπήρξε πολιτικό, πολιτισμικό και θρησκευτικό κέντρο υπό τη δυναστεία Νκουγιέν έως το  Αποτελεί εξαιρετικό δείγμα της δύναμης της εξαφανισμένης φεουδαρχικής στο απόγειό της κατά τον 19ο αι.  Το σύμπλεγμα των μνημείων της είναι παράδειγμα ανατολικής φεουδαρχικής πρωτεύουσας, καθώς επίσης του σχεδιασμού και οικοδόμησης μιας οχυρωμένης πρωτεύουσας σε συγκριτικά μικρή χρονική περίοδο.  Η ακεραιότητα του περιγράμματος της πόλης και του κτηριακού σχεδιασμού συνιστά δείγμα ύστερου φεουδαρχικού αστικού σχεδιασμού.

Ο ΧΩΡΟΣ  Ο συνολικός χώρος περιλαμβάνει την πρωτεύουσα με την 'Πορφυρή Απαγορευμένη Πόλη' στο κέντρο της και τα ανάκτορα, όπως επίσης και τα σχετικά συνδεόμενα μνημεία, έξω από την πόλη, που περιλαμβάνουν τους τάφους των αυτοκρατόρων Γκία Λονγκ, Νινχ Μανγκ, Τιέου Τρι, Του Ντοκ, Ντουκ Ντουκ, Ντονγκ Κχανχ και Κχάι Ντινχ, όπως επίσης και ένα σύμπλεγμα από ναούς, παγόδες και άλλους πνευματικούς τόπους.

ΠΕΤΡΑ ΙΟΡΔΑΝΙΑΣ  Όλη η πόλη της Πέτρας με τα κτίσματα της είναι λαξευμένη πάνω σε μαλακά ψαμμιτικά πετρώματα και αποτελεί ένα ζωντανό μνημείο ενός αξιοθαύμαστου πολιτισμού. Η αρχιτεκτονική της πόλης έχει έντονη την επίδραση των Ελλήνων και των Ρωμαίων, ειδικά των τελευταίων που αφού την κατέκτησαν ήθελαν να αφήσουν το στίγμα της εξουσίας τους και σε αυτή τη γωνία της αυτοκρατορίας τους.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ  Τα καλύτερα διατηρημένα κτίρια είναι το θησαυροφυλάκιο ή αλλιώς Χαζνέ Φαραούν με μια πρόσοψη ύψους 40 μέτρων, το Μοναστήρι, το ρωμαϊκό θέατρο χωρητικότητας ατόμων, τα λουτρά, ο εμπορικός δρόμος, ο βασιλικός τάφος της Υδρίας, ο τάφος του Ρωμαίου στρατιώτη, η πέτρα Ουμ-αλ-Μπιγιάρα που τοποθετούσαν τις προσφορές τους οι Ναβαταίοι για να λατρέψουν την άνοιξη, το δρόμο Σικ που αποτελεί το πέρασμα για να μπει κανείς στην πόλη της Πέτρας με τοίχους ύψους 50 μέτρων και τέλος τη μεγάλη τελετουργική πλατεία Ζιμπ Ατούφ με δυο οβελίσκους ύψους 6 μέτρων αφιερωμένους στους Αλ-Ούτσα και Ντουσχάρα που ταυτίζονταν με την Αφροδίτη και το Δια αντίστοιχα.