ΤΟ ΝΕΡΟ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ (Μάθημα: 2.1 – Χημεία, Β4 τάξης, σχ. έτους 2014 – 2015) ΣΤΟΧΟΙ: Να εκτιμάς τη σημασία του νερού για τη δημιουργία και διατήρηση της.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κανιούρα Ανθή Κεντρωτή Κατερίνα Αμπαρτσουμιάν Σάββας
Advertisements

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΝΕΡΟΥ Όλοι μαζί για το νερό!.
Διαχείριση Φυσικών Πόρων
Παρουσίαση: Νίκος Στράντζιας
Το νερό είναι ένα στοιχείο απολύτως απαραίτητο για κάθε μορφή ζωής. Στο σώμα των ανθρώπων, των ζώων αλλά και των φυτών αποτελεί πάνω από τα 2/3 του ολικού.
Η Ασία ακόμη «διψάει» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Γιαννησ Φ.
Το νερό και η εξοικονόμησή του.
5.4 Υδατικό δυναμικό 5.6 Χρήσεις του νερού 5.7 Ρύπανση υδάτων
ΤΟ ΝΕΡΟ Κύκλος του νερού και Λειψυδρία.
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΦΥΤΑ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Γ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ.
Της μαθήτριας: Αρμπούζη Γεωργίας Τάξη Α1 του 3ου Γυμνασίου Σπάρτης
Η σχέση μας με τη γη Ανθρώπινες δραστηριότητες και φυσικοί πόροι.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Δ2
ΜΟΡΦΕΣ ΝΕΡΟΥ.
1 ΥΔΑΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Το νερό καλύπτει τα 4/5 του πλανήτη Βασικός-αναντικατάστατος παράγοντας της ζωής κάθε μορφής και κάθε επιπέδου Βασικός-αναντικατάστατος.
Το λεξιλόγιο του νερού νερό.
Το σύνολο των φυτών μιας συγκεκριμένης περιοχής
«ΥΔΑΤΙΚΟΙ ΠΟΡΟΙ» Κεφάλαιο 5 (Διαχείριση Φυσικών Πόρων Β’ Λυκείου)
ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΝΕΡΟΥ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
ΑΘΗΝΑ ΣΩΠΑΣΟΥΔΑΚΗ ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΙΑΝΝΙΟΥ ΚΑΙ Δ2
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ
Ποιες ανθρώπινες δραστηριότητες μεταβάλλουν και καταστρέφουν την επιφάνεια της Γης
5.2 Χαρακτηριστικά και ιδιότητες του νερού
Ενότητα 1.1 Νερό.
Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Η Ρύπανση Του Νερού Στα Βριλήσσια
Ανάλογα με  Τον τρόπο κατανάλωσής τους και  Τη δυνατότητα ανανέωσής τους.
Γεωλογία & Διαχείριση Φυσικών Πόρων Κεφ. 3 Διάκριση Χλωρίδας
TO NEΡΟ ΩΣ ΔΙΑΛΥΤΗΣ – ΜΕΙΓΜΑΤΑ
Περιεκτικότητα διαλύματος & εκφράσεις περιεκτικότητας
ΥΓΡΟΤΟΠΟΙ.
‘’ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ’’
Γιάννης Αυγουστάκης Β1  Συχνό φαινόμενο των πόλεων, αλλά όχι μόνο. Η ρύπανση χωρίζεται σε φυσική και τεχνητή. Η φυσική προέρχεται από διάφορα φυσικά.
O κύκλος του νερού Β1 Ερευνητική Εργασία.
5.8 Διαχείριση Υδάτινων Πόρων
Ρύπανση από ανθρωπογενείς παράγοντες Γ.Ε.Λ. Νιγρίτας
Τα μόρια της ζωής1 Οργάνωση της ζωής – Βιολογικά συστήματα Τα μόρια της ζωής Τα μόρια της ζωής.
ΤΟΣΟ ΛΙΓΟ ΤΟ ΓΛΥΚΟ ΝΕΡΟ…
ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΥΓΡΑΣΙΑΣ ΓΛΟΥΤΕΝΗΣ. ΑΛΕΥΡΙ ◦ Σιτάλευρο : Είναι το προϊόν άλεσης υγιούς σιταριού, που έχει καθαριστεί βιομηχανικά από κάθε οργανική ή ανόργανη.
“Δροσισμός Θερμοκηπίων (Α)” Εισαγωγή Άσκηση Επίλυση Συζήτηση Θέμα Θεωρία Εργαστήριο – Γεωργικές Κατασκευές TEI Πελοποννήσου Διδάσκων - Γεώργιος Δημόκας.
Πληροφορική και νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Τμήμα Δημοτικής εκπαίδευσης
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΜΑΡΙΑ Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ.
«Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης» Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ
Ο κύκλος του νερού. Μαλαματή Βελώνη Α.Μ:4190 Ο Κύκλος του νερού.
ΡΥΠΑΝΣΗ ΥΔΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Το πρόβλημα του νερού για την ανθρωπότητα
Ο Κύκλος του Νερού Κωτσοπούλου Ελένη ο κύκλος του νερού.
Υ305 Πληροφορική και Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση
ΝΙΖΟΡΙΔΟΥ ΙΩΑΝΝΑ ΦΥΣΙΚΗ ΤΣΟΥΜΙΤΑ ΜΑΡΙΑ Ο κύκλος του νερού
ΦΥΣΙΚΗ ΝΤΑΛΑΜΑΓΚΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Θερμότητα.
ΧΡΥΣΑ ΜΑΝΤΖΑ ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΑΪΣΚΟΥ
Μελετη Περιβαλλοντοσ Κόμη Νίκη Ο κύκλος του νερού.
Ο ρόλος του νερού στη γεωργία
Χουρεμίδου Παρθένα-Ιουλία
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μελλοντική ύπαρξη νερού-Λειψυδρία
2.1 Το νερό στη ζωή μας Μετά τη μελέτη αυτού του κεφαλαίου θα μπορείς:
Μείγματα.
Το φαινόμενο του θερμοκηπίου:
<<Ο κύκλος του νερού>>
Η εξάντληση του Νερού.
Νερό Το 70% της επιφάνειας της Γης.
ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΣΩΜΑ PROJECΤ ΝΕΡΟ Από τους μαθητές: Τσιλίκας Σάββας Τσαντίλας Αλέξανδρος Ηλιάσκος Ξενοφώντας Σωτηρόπουλος Κωνσταντίνος.
Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ Βαγγέλης Ρούλιας
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Τι είναι : κάθε τι που βρίσκετε στη φύση είτε πρόκειται για άψυχα υλικά είτε πρόκειται για οργανισμούς. π.χ. βουνά ,ποτάμια , ο αέρας.
ΦΥΣΙΚΗ 4193 ΓΑΖΕΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΑ Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ.
Παρουσίαση: Νίκος Στράντζιας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΟ ΝΕΡΟ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ (Μάθημα: 2.1 – Χημεία, Β4 τάξης, σχ. έτους 2014 – 2015) ΣΤΟΧΟΙ: Να εκτιμάς τη σημασία του νερού για τη δημιουργία και διατήρηση της ζωής στον πλανήτη μας. Ν’ ανιχνεύεις πειραματικά το νερό σε στερεά, υγρά και αέρια. Ν’ αναφέρεις τις καθημερινές ανάγκες των ανθρώπων σε νερό.

Παράθυρο στο εργαστήριο: Ανίχνευση του νερού σε στερεά, υγρά και αέρια. -1 ο πείραμα: Υλικά πειράματος: παγωμένο αναψυκτικό σε μπουκάλι ή σε αλουμινένιο κουτί. Βγάζουμε από το ψυγείο το αναψυκτικό …….. Στα τοιχώματα του δοχείου εμφανίζονται σταγόνες νερού. Το νερό στον αέρα με μορφή υδρατμών συμπυκνώθηκαν στην ψυχρή επιφάνεια του δοχείου Συμπέρασμα: ο αέρας περιέχει νερό………. νερό περιέχουν τα αέρια! -2 ο πείραμα: Υλικά πειράματος : ποτήρι ζέσεως & 100 mL γάλα. Πλησιάζουμε την ύαλο ωρολογίου πάνω από το θερμαινόμενο γάλα …… Εμφανίζονται σε αυτή σταγόνες νερού. Συμπέρασμα: το γάλα περιέχει νερό……….. νερό περιέχουν τα υγρά! -3 ο πείραμα : Υλικά πειράματος : θερμοανθεκτικός δοκιμαστικός σωλήνας & λίγοι κρύσταλλοι γαλαζόπετρας. Θερμαίνουμε τη γαλαζόπετρα σε οριζόντια θέση ……… αυτή γίνεται άσπρη,ενώ στο επάνω μέρος του σωλήνα εμφανίζονται σταγόνες νερού……….. Γυρίζουμε το σωλήνα σε κατακόρυφη Θέση ……… Οι σταγόνες του νερού κυλούν προς τα κάτω …….. η γαλαζόπετρα γίνεται πάλι κυανή. Συμπέρασμα: η γαλαζόπετρα περιέχει νερό ……….. νερό περιέχουν τα στερεά! Ομάδα μαθητών: Σταματελόπουλος Δ., Φράσκος Γ., Χατζηιωάννου Ε., Τσίρος Γ. & Σπυρλιδάκης Χ.

ΧΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ ΑΜΕΣΗ Ή ΕΜΜΕΣΗ Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ Αστική: -στο σπίτι: Με το χρόνο, άλλαξε ο τρόπος που το νερό φτάνει στα σπίτια, δεν άλλαξαν όμως οι ανάγκες των ανθρώπων για νερό ( πόσιμο, υγιεινή τους, πλύσιμο φρούτων και λαχανικών, μαγείρεμα, καθαριότητα κ. ά.) -στην πόλη: πότισμα κήπων και πάρκων, καθαριότητα κ.ά. Γεωργική: Ύδρευση: Η πιο «σπάταλη» χρήση 70-80% η κατανάλωση νερού και εξαρτάται από την ποιότητα του δικτύου ύδρευσης, το είδος της καλλιέργειας (καλαμπόκι και βαμβάκι – πολύ νερό, σιτηρά – λιγότερο νερό). Ανάγκη εκπαίδευσης των γεωργών, ώστε σε κατάλληλο κλίμα να καλλιεργούν το αντίστοιχο είδος φυτών με το διαθέσιμο νερό.

Χρήση νερού στη βιομηχανία Ο κλάδος της βιομηχανίας αποτελεί επίσης έναν βασικό καταναλωτή νερού. Οποιοδήποτε βιομηχανικό προϊόν απαιτεί νερό για να παρασκευαστεί. Το νερό, το οποίο απαιτείται για την παρασκευή των αγαθών ονομάζεται εικονικό νερό ή κρυμμένο νερό και τελευταία έχει αρχίσει να απασχολεί σοβαρά τους επιστήμονες. Υπάρχουν προϊόντα για τα οποία είναι δυνατό να γίνει μία εκτίμηση της κατανάλωσης νερού που απαιτείται για την παραγωγή τους, ενώ για άλλα είναι δύσκολο να υπολογιστεί, καθώς η παραγωγική διαδικασία είναι διαφορετική μεταξύ των βιομηχανιών και έτσι είναι αδύνατο να προσεγγιστεί η μέση κατανάλωση νερού. Στην βιομηχανία, εκτός από κατανάλωση νερού για την παραγωγή προϊόντων, παρατηρείται και κατανάλωση νερού για ψύξη των μηχανικών εγκαταστάσεων, σκευών και πρώτων υλών, που πρέπει να συνυπολογίζεται, όταν εκτιμάται η συνολική κατανάλωση νερού για την παραγωγή του εκάστοτε προϊόντος. Για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Χρήση του νερού στον τουρισμό Σε πολλές περιοχές της Ελλάδας, όπως και στην Κρήτη, ο τουρισμός είναι μια σημαντική και κερδοφόρα ασχολία, η οποία όμως πρέπει να ασκείται ορθολογικά και με σεβασμό προς το περιβάλλον. Σε αρκετές τουριστικές περιοχές είναι τόσο μεγάλη η προσέλευση τουριστών που ο πληθυσμός διπλασιάζεται, κυρίως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Λόγω της αύξησης του πληθυσμού, αυξάνονται και οι απαιτήσεις σε νερό. 2 η Ομάδα: Σταματάκη Χρ., Χαραλαμπούλου Ευγ., Φλώρου Β., Τσούτσικου Γ., Φουντούκογλου Χρ.

Το νερό στη φύση Το μεγαλύτερο μέρος της γης αποτελείται από νερό. Το 97,2% του νερού αυτού βρίσκεται στους ωκεανούς, είναι δηλαδή αλμυρό. Μόλις το 2% βρίσκεται στους πόλους και στους παγετώνες, είναι δηλαδή πάγος και χιόνι, ενώ ακόμα μικρότερο ποσοστό το 0,6% βρίσκεται στις λίμνες, στα ποτάμια και στα υπόγεια ύδατα γλυκού νερού. Είναι κατανοητό πως, παρότι ο πλανήτης μας βρέχεται από νερό στο μεγαλύτερο μέρος του μόνο ένα ελάχιστο μέρος από αυτό το νερό είναι διαθέσιμο για τις ανάγκες των ανθρώπων, για πόση, πότισμα, πλύσιμο κ.α. Αποτελεί έναν σπάνιο φυσικό πόρο, ο οποίος βρίσκεται σε περιορισμένη ποσότητα.

Το νερό στο σώμα των ανθρώπων Επίσης το νερό συνδέεται άμεσα και με τον ανθρώπινο οργανισμό. Το ποσοστό του νερού στο ανθρώπινο σώμα είναι περίπου 70%. Το νερό είναι βασικό συστατικό του αίματος και επιτελεί πολύ σημαντικές λειτουργίες απομακρύνοντας τις τοξικές και άχρηστες ουσίες από το ανθρώπινο σώμα. Τα κύτταρα των οργανισμών περιέχουν 90% νερό. Όλες οι λειτουργίες των οργανισών γίνονται μεταξύ υδατικών διαλυμάτων των διαφόρων ουσιών. Επίσης, βοηθάει πολύ στη λειτουργία των νεφρών, τα οποία και αποτελούν τους «καθαριστές» του ανθρώπινου οργανισμού από άχρηστες ουσίες.

Το νερό στα τρόφιμα Eκτός από το νερό που πίνει ο άνθρωπος, προσλαμβάνει επίσης νερό και από τα τρόφιμα. Tα φυσικά προϊόντα που χρησιμοποιούνται σαν τρόφιμα έχουν νερό με ποικίλη περιεκτικότητα. Έτσι από τις υγρές τροφές όπως το γάλα, οι χυμοί,ο καφές, οι σούπες κλπ αλλά και το νερό που πίνει, ο άνθρωπος λαμβάνει ένα με ενάμιση λίτρο νερού την ημέρα. Aλλά και από τις στερεές τροφές που τρώει ο άνθρωπος λαμβάνει νερό που η ποσότητα είναι από μισό μέχρι ένα λίτρο. Σε κάποιες στερεές τροφές π.χ. νωπά φασολάκια, η περιεκτικότητα σε νερό είναι μεγαλύτερη από εκείνη κάποιων υγρών τροφών π.χ. γάλα, όπου αντίστοιχα περιέχεται 92% και 87% νερό.

Ομάδα 4η Σοφία Σταυροπούλου Σίσσυ Τσελνίκου Δημήτρης Τσιούστας Θοδωρής Χρυσούλης Ορέστης Φαναρόπουλος Τμήμα:Β΄4, σχ. έτος:

Έλλειψη νερού Ορισμός: Μεγάλες περίοδοι ξηρασίας λόγω των τεχνολογικών παρεμβάσεων του ανθρώπου με αποτέλεσμα την δίψα, πείνα και έλλειψη δυνατότητας καλλιέργειας της γης. Ομάδα: Σιαμπούλη Ηρώ Σταθοπούλου Φωτεινή Χάντου Φαίη Χαριζοπούλου Εύα Χασιώτη Βίκυ

Αιτίες Φαινομένου: Αύξηση της κατανάλωσης – υπερπληθυσμός Κακή διαχείριση – ανεπαρκής εκμετάλλευση βρόχινου νερού Ρύπανση του νερού Καταστροφή των δασών Αποξήρανση των υγροτόπων Εκτροπή των υδάτινων αποδεκτών π.χ. ποταμών Κατασκευή φραγμάτων Φαινόμενο του θερμοκηπίου

Αντιμετώπιση Φαινομένου Από την πλευρά των αρμόδιων φορέων: Σωστή διαχείριση των υδάτινων πόρων Ενημέρωση του κοινού για την αποδοτικότερη και οικονομικότερη χρήση τους Από την πλευρά των πολιτών: Συνετή χρήση του νερού

ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΗΣ Χαρακτήρισε τη χρήση του νερού, που απαιτείται για να φτιαχτεί ένα σάντουιτς: Αστική: Βιομηχανική: Γεωργική: