Πρώιμη Ανίχνευση Κινητικών Διαταραχών στην Παιδική Ηλικία Δήμητρα Κουτσούκη, Καθηγήτρια Εργαστήριο Προσαρμοσμένης Κινητικής Δραστηριότητας / Αναπτυξιακών.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διαγνωστικοί αξιολογικοί και υποστηρικτικοί φορείς μαθητών με αναπηρία και ειδικές μαθησιακές ανάγκες είναι τα: ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης.
Advertisements

Χ. Σκαλούμπακας – Αν. Κατσούγκρη
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
Σχολική Ετοιμότητα Πρώιμη Διάγνωση Μαθησιακών Δυσκολιών
Εργοθεραπευτική Παρέμβαση σε Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Βλάχος Φίλιππος & Παπαδημητρίου Άρτεμις Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Διαφοροποιημένη Διδασκαλία
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Ψ447 ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ. ΠΙΘΑΝΕΣ ΑΙΤΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ ΝΟΗΤΙΚΗ ΥΣΤΕΡΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΑ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΦΥΣΙΚΕΣ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ.
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
Αδρενολευκοδυστροφία (ALD)
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
Μαθησιακές δυσκολίες και δυσλεξία
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Ορισμός της Αναπτυξιακής Δυσαριθμησίας
ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Η ειδική αγωγή στο σχολείο της γενικής εκπαίδευσης
Διαταραχές Λόγου και Μαθησιακές Δυσκολίες
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
6/12/2012 Παρουσίαση: Μιμηγιάννης Δημήτρης
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Εργαλείο ανίχνευσης και διερεύνησης των αναγνωστικών δυσκολιών στο Νηπιαγωγείο και στην Α΄ & Β΄ Δημοτικού Γεσθημανή Κούφτα 12/4/2017.
David Warren: Η Αναζήτηση θεωρητικού πλαισίου για έρευνες που σχετίζονται με τα τυφλά παιδιά Βασίλης Αργυρόπουλος ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ.
Άτυπη παιδαγωγιΚΗ αξιολογηση
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
Αικ. Μαριδάκη-Κασσωτάκη Καθηγήτρια Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο
Τεχνοκρατικό vs ανθρωπιστικό
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ «ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ : ΣΠΥΡΕΤΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΕΜ : 1022.
Γενικές Μαθησιακές Δυσκολίες και Γνωστικές Δυσχέρειες Διάκριση δυσκολιών Γενικές (όλη τη μαθησιακή διαδικασία) Ειδικές (ανάγνωση, γραφή,μαθηματικά) Είδος.
Συχνότητα και κατηγορίες των μαθησιακών δυσκολιών.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΗΣ ΔΕΠ / Υ - Ι V ( για γονείς και εκπαιδευτικούς ) Μάθημα : ΔΕΠ / Υ – Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις Διδάσκουσα : Ε. Διδασκάλου.
Προσαρμοσμένη Κινητική Δραστηριότητα Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ;;; COX Αθλητική Ψυχολογία είναι η επιστήμη η οποία εφαρμόζει τις αρχές της ψυχολογίας στον χώρο του αθλητισμού. Συχνά.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 10 : ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc,
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας Δρ. Μαρία Καμπανάρου Ενότητα 8.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΛΟΓΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑΣ Διδάσκουσα: ΣΤΕΦΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ-ΚΟΡΙΝΑ, MSc SLT Πανεπιστημιακός Υπότροφος τμ. Λογοθεραπείας- ΤΕΙ Δυτικής.
Ελληνική Κλίμακα Αξιολόγησης της ΔΕΠ/Υ
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
ΟΜΟΙΟΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΑΝΟΜΟΙΟΓΕΝΕΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
εκπαιδευτικη μεταβαση
Καθηγήτρια Δήμητρα Κουτσούκη Μέλος ΕΔΙΠ, Κατερίνα Ασωνίτου
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
MEΘΟΔΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΤΗΣ ΑΔΚΣ
ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Διδάσκουσα: Διδασκάλου Ε.
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
ΣΕΦΑΑ Αθηνών Ειδικότητα ΠΚΑ
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Ανίχνευση Μαθησιακών Δυσκολιών από Εκπαιδευτικούς στο Σχολείο
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ α’
ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΠΑΡΑΛΥΣΗ Κ. Ασωνίτου. ΟΡΙΣΜΟΣ Εγκεφαλική παράλυση είναι μια μόνιμη αλλά μεταβλητή διαταραχή της κινητικότητας και των στάσεων του σώματος,
Νατάσσα Κυριακοπούλου & Στέλλα Βοσνιάδου
Αναπτυξιακές διαταραχές μάθησης/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρώιμη Ανίχνευση Κινητικών Διαταραχών στην Παιδική Ηλικία Δήμητρα Κουτσούκη, Καθηγήτρια Εργαστήριο Προσαρμοσμένης Κινητικής Δραστηριότητας / Αναπτυξιακών & Κινητικών Διαταραχών Τ.Ε.Φ.Α.Α. - Πανεπιστήμιο Αθηνών

«Κινητική Αδεξιότητα» 1962 : Μια συμπεριφορά των μαθητών στο σχολείο που αποδιδόταν σε αταξία ή χαμηλή νοημοσύνη. Άλλοι όροι : εγκεφαλική δυσπραξία ή απραξία, αδεξιότητα ή αναπτυξιακή δυσπραξία : Σύνδρομο συμπεριφορών. (British Medical Journal, 1962; Κουτσούκη, 2001; Wright, 1997)

«Αναπτυξιακή Διαταραχή του Κινητικού Συντονισμού» (ΑΔΚΣ) Developmental Coordination Disorder: DCD Η ΑΔΚΣ ορίζεται ως ένα σύνδρομο συμπεριφορών, οι οποίες σχετίζονται με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει το άτομο στην απόκτηση και εκτέλεση κινητικών δεξιοτήτων. (APA, 1994; Κουτσούκη, 2001)

Διάγνωση της ΑΔΚΣ: Σύμφωνα με το DSM-IV υπάρχουν 4 διαγνωστικά κριτήρια: 1.Ελλειμματική ανάπτυξη του κινητικού συντονισμού. 2. Προβλήματα στην καθημερινή ζωή του ατόμου. 3. Οι κινητικές δυσκολίες δεν οφείλονται σε ιατρικά προβλήματα. 4. Αν υπάρχει ν.κ. η διάγνωση γίνεται με βάση τα επιπλέον κινητικά προβλήματα από το επίπεδο της ν.κ. (APA, 1994)

Αναπτυξιακή Διαταραχή: εμφάνιση από τη βρεφική ηλικία. Συχνότητα εμφάνισης: 6% σε παιδιά 5-11 ετών. Συχνότερα εμφανίζεται σε αγόρια. Περιπτώσεις μέτριας σοβαρότητας (at risk) & σοβαρές περιπτώσεις της ΑΔΚΣ. (APA, 1994; Wright και Sugden, 1996; Maeland, 1992; Geuze & Borger, 1993) Διάγνωση της ΑΔΚΣ:

Αιτίες εμφάνισης της ΑΔΚΣ : Προγεννητικά αίτια. Περιγεννητικά αίτια. Κληρονομικότητα. Περιβαλλοντικοί παράγοντες. Ελάχιστη εγκεφαλική δυσλειτουργία. Δυσλειτουργία της παρεγκεφαλίδας. (Gubbay et al., 1965, Κουτσούκη, 2001)

Κύρια χαρακτηριστικά της ΑΔΚΣ: 1. Διαταραγμένη κινητικότητα σε δεξιότητες αυτοεξυπηρέτησης, στη γραφή και σε φυσικές δραστηριότητες. 2. Απουσία νευρολογικών ενδείξεων. 3. Κανονική νοημοσύνη. 4. Διαταραχές στην κινητική απόδοση σε ορισμένες κινητικές δεξιότητες. (Walton 1961, 1963; Dare & Gordon, 1970; Gubbay, 1975b; Henderson & Hall, 1982)

Δευτερεύοντα χαρακτηριστικά της ΑΔΚΣ: 1. Προβλήματα στην: ανάγνωση, μαθηματικά, ορθογραφία. 2. Προβλήματα στον προφορικό λόγο. 3. Αντίθετη πλευρίωση (cross lateral). 4. Έλλειψη χωρικού προσανατολισμού. 5. Διαταραγμένη αυτοεικόνα. 6. Υπερκινητικές τάσεις, διάσπαση προσοχής. 7. Συναισθηματικά, ψυχολογικά, συμπεριφορικά προβλήματα. 8. Ιστορικό προγεννητικών ή περιγεννητικών επιπλοκών.

Κινητικά χαρακτηριστικά της ΑΔΚΣ 1. Καθυστέρηση στην απόκτηση κινητικών προτύπων σε κάθε ηλικία. 2. Προβλήματα στην αδρή-λεπτή κίνηση. 3. Προβλήματα στην εκμάθηση νέων κινητικών δεξιοτήτων. 4. Χαμηλή φυσική κατάσταση και αερόβια ικανότητα. 5. Δυσκολία σε κινήσεις της καθημερινής ζωής. 6. Μειωμένη συμμετοχή στο παιχνίδι. ΑΔΚΣ (Missiuna, 1994; Smyth, 1992; O’Beirne, Larkin & Cable, 1994; Bouffard et al, 1996)

Ψυχολογικά, κοινωνικά, εκπαιδευτικά χαρακτηριστικά της ΑΔΚΣ: Αποτυχία στις φυσικές δραστηριότητες. 1.Χαμηλό ενδιαφέρον για φυσικές δραστηριότητες-παιχνίδι. 2.Έλλειψη αυτοπεποίθησης σε συνθήκες κίνησης. 3.Χαμηλή αυτοεκτίμηση. 4.Μειωμένη προσπάθεια. 1.Μαθησιακές δυσκολίες. 2.Κοινωνικά προβλήματα. 3.Συναισθηματικά προβλήματα. Έλλειψη έγκαιρης αντιμετώπισης: ΕΠΙΔΕΙΝΩΣΗ των προβλημάτων. Λιγότερο κοινωνικό με χαμηλές ακαδημαϊκές φιλοδοξίες και επιδόσεις. (Wall, 1985; Missiuna & Polatajko, 1994; Henderson & Hall, 1982)

ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΤΗΣ ΑΔΚΣ

Ερευνητικά εργαλεία ανίχνευσης της ΑΔΚΣ: TOMI Test of Motor Impairment MCC Motor Competence Checklist TMP Test of Motor Proficiency MABC Movement Assessment Battery for Children Performance TestChecklist Performance Test + Checklist (Stationary/Changing, environment) (Stott, Moyes & Henderson, 1984; Sugden & Sugden, 1986; Henderson & Sugden, 1992; Henserson & Barnett, 2007)

Movement Assessment Battery for Children (MABC): Από τα πιο διαδεδομένα εργαλεία ανίχνευσης της ΑΔΚΣ: Κινητικό τεστ για την ανίχνευση και αξιολόγηση των κινητικών προβλημάτων. Ηλικιακές νόρμες: για παιδιά Εύκολο στη μετακίνηση-χρήση. Παρέχει αντικειμενική-ποσοτική αξιολόγηση. Διάρκεια: min. (Henderson & Sugden, 1992; Henderson & Barnett, 2007)

Οι δοκιμασίες του ΜΑΒC (κινητικό τεστ) : Συνολικά 32 δοκιμασίες που χωρίζονται σε 4 σετ και αξιολογούν: 1. Λεπτή επιδεξιότητα χεριών. 2. Δεξιότητες με μπάλα. 3. Δυναμική και στατική ισορροπία. Κάθε σετ περιλαμβάνει 8 δοκιμασίες για κάθε ηλικιακή κατηγορία: (1)Ηλικίες 4,5-6 (2)Ηλικίες 7-8 (3)Ηλικίες 9-10 (4)Ηλικίες 11-12

Ενδεικτικά αναφέρονται οι δοκιμασίες της κατηγορίας (1) Ηλικίες 4,5-6 Ενδεικτικά αναφέρονται οι δοκιμασίες της κατηγορίας (1) Ηλικίες 4,5-6: Λεπτή επιδεξιότητα χεριών: 1. Τοποθέτηση κερμάτων σε κουτί. 2. Πέρασμα κύβων σε κορδόνι. 3. Σχεδιασμός: ίχνη ποδηλάτου. Δεξιότητες με μπάλα:1. Σύλληψη (φασουλοσάκουλο). 2. Κύλισμα της μπάλας σε στόχο. Δυναμική και στατική ισορροπία: 1. Ισορροπία στο ένα πόδι (στάση πελαργού). 2. Άλμα πάνω από σκοινί. 3. Βάδισμα στις μύτες των ποδιών.

Συνολικό κινητικό σκορ ( 1. Ηλικίες 4,5-6) : Κριτήριο διαφοροποίησης: (ίδιο και για τις δύο ηλικιακές κατηγορίες ) …<10 = ΟΚ …>10 = κινητικές δυσκολίες (at risk) …>14 = σοβαρές κινητικές δυσκολίες Η επίδοση σε κάθε δοκιμασία (δευτερόλεπτα, βήματα, υποδοχές ή επιτυχίες) έχει αντίστοιχο κινητικό σκορ: από το 0 (επιτυχία) έως το 5 (αποτυχία).

Movement-ABC (Henderson & Sugden, 1992) Έχει χρησιμοποιηθεί ευρέως σε πολλές μελέτες κι έχει διαπιστωθεί η καταλληλότητα κι εγκυρότητα του: Piek, J.P. & Edwards, K. (1997) Smyth, M.M. & Mason, U.C. (1997) Cantell, M.H., Smyth, M.M. & Ahonen, T.P. (1994) Κουρτέσης, Θ., Τσερκεζόγλου, Σ. & Κιουμουρτζόγλου, Ε. (1999) Miyahara, M. et all (1998) Smits - Engelsman, B.C.M., Henderson, S. & Michels, C.G.J. (1998) Rosblad, B. & Gard, L. (1998)

CAS Όργανο αξιολόγησης γνωστικών ικανοτήτων: Cognitive Assessment System - CAS (Naglieri, J.A. &Das, J.P., 1997) ( ετών) δείκτης αξιοπιστίας: δείκτης εγκυρότητας: αποδεκτός Αξιολόγηση μαθησιακών δυσκολιών, νοητικής καθυστέρησης, συνδρόμου υπερκινητικότητας & διάσπασης προσοχής.

CAS CAS (Naglieri, J.A. &Das, J.P., 1997) α) Κλίμακα Προσοχής (Attention): Εκφραστική Προσοχή (r =.88) Ανακάλυψη Αριθμού Δεκτική Προσοχή β) Κλίμακα Σχεδιασμού (Planning): Ταίριασμα Αριθμών (r =.88) Σχεδιασμένοι Κώδικες Σχεδιασμένες Συνδέσεις γ) Κλίμακα Ταυτόχρονης (Simultaneous) Επεξεργασίας της πληροφορίας: Μνήμη Σχημάτων (r =. 93) Μη Λεκτικές Μήτρες (αναλογίας) Λεκτικές – Χωρικές Σχέσεις γ) Κλίμακα Διαδοχικής (Successive) Καταγραφής της πληροφορίας: Διαδοχική αντιγραφή (r =. 93) Διαδοχική ανάκληση λέξεων Επανάληψη προτάσεων & ερωτήσεις

CAS Naglieri, J.A., Braden, J.P. & Gottling, S.H. (1993). Confirmatory factor analysis of the Planning, Attention, Simultaneous, Successive (PASS) Cognitive Processing Model for a Kindergarten Sample. Αποτελέσματα: - ένα πολύ δυνατό μοντέλο για την προσχολική ηλικία, - ένα εναλλακτικό μοντέλο σε σχέση με τα τεστ νοημοσύνης, - τα αποτελέσματα ήταν όμοια με εκείνα των σχολικών τάξεων της 3ης, 6ης Δημοτικού και της 1ης Γυμνασίου, - ένα πολύ δυνατό μοντέλο από το Νηπιαγωγείο μέχρι το Λύκειο

Προβλήματα στην ανίχνευσης της ΑΔΚΣ: Ετερογενής φύση του συνδρόμου. Περιβαλλοντικές και ηλικιακές διαφορές. Αναπτυξιακές διαφορές. Αποχή του παιδιού από τις κινητικές δεξιότητες: το πρόβλημα μπορεί να περάσει απαρατήρητο. Στιγματισμός του παιδιού με λανθασμένες διαγνώσεις (ν.κ., πρόβλημα συμπεριφοράς κτλ).

Αδυναμία των τεστ ανίχνευσης να διακρίνουν τους λόγους εκτέλεσης μιας αδέξιας κίνησης. Κανένα προφίλ κινητικής απόδοσης δε χαρακτηρίζει όλα τα παιδιά με κινητική αδεξιότητα. (Henderson & Hall, 1982; Dare & Gordon, 1970; Gubbay, 1975b; Gordon & McKinlay, 1980; Henderson & Hall, 1982; Hoare, 1994; Wright & Sugden, 1996 )

Έγκαιρη ανίχνευση-Πρώιμη παρέμβαση : Όσο νωρίτερα γίνει η ανίχνευση, όσο νωρίτερα ξεκινήσει το πρόγραμμα παρέμβασης: τόσο καλύτερα αποτελέσματα. Μικρότερης έντασης αρνητικές επιπτώσεις στη ζωή του ατόμου. Βελτίωση κινητικών δυσκολιών 1. Το παιδί μπορεί να συμμετέχει ενεργά στις καθημερινές δραστηριότητες. 2. Μπορεί να αναπτύξει στρατηγικές για μάθηση και να βελτιώσει την αυτοεκτίμησή του. (Haubenstricker,1983; Henderson & Sugden, 1992 )

Επίλογος: Σημασία της κίνησης στη ζωή του παιδιού. Σημασία της πρώιμης ανίχνευσης-παρέμβασης. Η ανίχνευση της ΑΔΚΣ από μικρή ηλικία: οδηγός για εξέταση άλλων πιθανών αναπτυξιακών διαταραχών (ιατρική σκοπιά). Όσο πιο γρήγορα επιτύχει το παιδί σε ορισμένες επιδεξιότητες, τόσο πιο γρήγορα θα ενταχθεί στο κοινωνικό περιβάλλον (εκπαιδευτική σκοπιά). Προληπτικός χαρακτήρας της ανίχνευσης της ΑΔΚΣ και για άλλες μαθησιακές δυσκολίες. (Κουτσούκη, 1992)

Ευχαριστούμε για την προσοχή σας!!!