ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Στη διδακτική διαδικασία ο διδάσκων θέτει στόχους, στη συνέχεια μεριμνά για την επίτευξή τους και τέλος αξιολογεί το έργο του, το υλικό.
Advertisements

Παπαδάκη Αθανασία-Σίντι Φυτσιλή Ευγενία Γιαννή Μυρσίνη-Ειρήνη
Ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΕΠΑΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ Κοντές Ιωάννης ( ΑΕΜ :30650, γ εξάμηνο ) Τσιονάς Ιωάννης ( ΑΕΜ :30694, γ εξάμηνο )
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες - Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες Βασίλης Γαργανουράκης
«Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΝΟΣΗΛΕΥΤΗ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΥΓΕΙΑΣ»
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
«Ιατρική Εκπαίδευση και εξατομικευμένα ιατρικά συστήματα» Αντωνίου Θεοδώρα Κυριάκου Ελπίδα Παπαδοπούλου Ευθυμία Τορτούρη Κατερίνα.
Ιατρική του Ύπνου ΔΙΑΓΝΩΣΗ.
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
1 Διατροφή και Πρόληψη Νοσημάτων. 2 Προτεραιότητες Προληπτικής Ιατρικής & η θέση της Διατροφής τον 21ο Αιώνα.
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Μέθοδοι οργάνωσης νοσηλευτικής εργασίας Κατά ασθενή μέθοδος
ΚΑΡΚΙΝΟΣ. Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΡΚΙΝΟΥ  ΑΠΟ ΤΟ 1985 Η ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΕΧΕΙ ΚΥΡΗΞΕΙ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΡΚΙΝΟΥ. Ο ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΡΚΙΝΟΥ,
Νοσηλευτική Διεργασία. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Χρειαζόμαστε αλλαγή προκειμένου να βελτιωθεί η ποιότητα της φροντίδας Σήμερα, οι νοσηλευτές δυσκολεύονται καθημερινά να.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Νοσηλευτική Τεκμηρίωση και Καταγραφή Ορισμός Πληροφορίες που πρέπει να καταγράφονται κατά τη νοσηλευτική τεκμηρίωση Οδηγίες που πρέπει να τηρούνται Μέθοδοι.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 1: Εισαγωγή – Ψυχική Υγεία – Ψυχική Διαταραχή. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
Η ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ ΣΤΟΥΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΚΑΤΑΘΛΙΠΤΙΚΟΥ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟΥ 1.Καταθλιπτική διάθεση. 2.Απώλεια ενδιαφέροντος και ευχαρίστησης. 3.Μειωμένη ενέργεια.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΒΡΕΦΟΥΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ Δημήτριος Κυφωνίδης Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείου Πτολεμαΐδας.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 3: Νοσηλευτική Διεργασία. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 6: Προγραμματισμός της Νοσηλευτικής Φροντίδας. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
► Η επιλογή του θέματος της έρευνας ► Ερευνητικά προβλήματα ► Διαθέσιμες πηγές ερευνητικών προβλημάτων ► Αξιολόγηση και διατύπωση ερευνητικού προβλήματος.
Σκοποί αγωγής υγείας-συμβουλευτικής  Διατήρηση σωματικής ισορροπίας ατόμου: υγιεινή, διατροφή, άσκηση  Διατήρηση ψυχικής-κοινωνικής ισορροπίας ατόμου-
Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΙ ΡΟΛΟΙ & ΠΡΟΤΥΠΑ Η Περίπτωση της Νοσηλευτικής.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
«Οι αντικειμενικοί σκοποί της Ολικής Ποιότητας στον Τουρισμό»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ
Θεωρία της Διαπολιτισμικής Νοσηλευτικής της Madeleine Leininger
ΘΕΩΡΙΕΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
Μέθοδοι εμπειρικής Παιδαγωγικής
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Μητρώο Χρονίως Πασχόντων
ΔΙΑΛΕΞΗ 9η Ελληνικός Κώδικας Νοσηλευτικής Δεοντολογίας.
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
ΠΡΟΣΚΟΛΛΗΣΗ & ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ, Ph.D.
Μάθημα 1ο ΥΓΕΙΑ - ΑΣΘΕΝΕΙΑ
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ
ΘΑΝΑΤΟΣ ΚΑΡΚΙΝΟΠΑΘΩΝ Χρήστος Ν. Χριστόπουλος, MD
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Ορισμός υγείας: Στόχοι για την προώθηση της και την πρόληψη ασθένειας Mosby στοιχεία και των παραγώγων στοιχείων © 2010, 2006, 2002 από Mosby,
Πως διδάσκουμε τους μαθητές με νοητική υστέρηση
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Α.ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟΥ –ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝ.ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ
Διαπολιτισμική Νοσηλευτική Το Μοντέλο της Πολιτισμικής Ικανότητας
ΟΡΙΣΜΟΙ Επιστήμη Το σύνολο συστηματικών και επαληθεύσιμων γνώσεων, καθώς και η έρευνα αυστηρώς καθορισμένων πεδίων του επιστητού με συγκεκριμένες και.
ΘΑΝΑΤΟΣ ΚΑΡΚΙΝΟΠΑΘΩΝ Χρήστος Ν. Χριστόπουλος, MD
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Διδασκαλία και Μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων Επιλογή μια από τις προτεινόμενες δραστηριότητες στο ΑΠΣ Α’ Λυκείου και επεξεργασία.
Εργαστήρια Ε Εξαμήνου στον κλινικό χώρο
OΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ
«Ιατρική Εκπαίδευση και εξατομικευμένα ιατρικά συστήματα»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΣΘΕΝΩΝ ΜΕ ΣΑΚΧΑΡΩΔΗ ΔΙΑΒΗΤΗ ΤΥΠΟΥ ΙΙ
ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΟΥ-ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΟΥ ΑΣΘΕΝΗ
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Διάταξη τίτλου Σχεδιασμός Πεδίου Εφαρμογής του Έργου.
Νοσηλευτική διεργασία
Εισαγωγή στη Θεωρία της Νοσηλευτικής, Εννοιολογικά Μοντέλα και Θεωρίες
«Αποδοτέος Κίνδυνος & Σχετικός Κίνδυνος»
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ

Η διάγνωση είναι η δεύτερη φάση της νοσηλευτικής διεργασίας. Σε αυτή τη φάση, οι νοσηλευτές χρησιμοποιούν δεξιότητες κριτικής σκέψης για να ερμηνεύσουν τα δεδομένα που έχουν συλλέξει και να προσδιορίσουν τις δυνατότητες και τα προβλήματα του ασθενή

Για την αποτελεσματική χρήση των νοσηλευτικών διαγνώσεων, ο νοσηλευτής πρέπει να γνωρίζει: Τις έννοιες που χρησιμοποιούνται τους τύπους και τα στοιχεία των νοσηλευτικών διαγνώσεων

Ορισμός της νοσηλευτικής διάγνωσης κατά NANDA (NANDA Ιnternational, 2003, σελ 251) “…….μία κλινική άποψη για το άτομο, την οικογένεια ή τις αντιδράσεις της κοινωνίας σε πραγματικά ή πιθανά προβλήματα υγείας/ εξελίξεις της ζωής. Οι νοσηλευτικές διαγνώσεις παρέχουν τη βάση για την επιλογή των νοσηλευτικών παρεμβάσεων, που θα επιτύχουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα, για τα οποία ο νοσηλευτής είναι υπόλογος”

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΓΝΩΣΗΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΓΝΩΣΗΣ Μια νοσηλευτική διάγνωση έχει 3 συστατικά στοιχεία: το πρόβλημα και ο ορισμός του η αιτιολογία τα αποδεικτικά χαρακτηριστικά . Κάθε συστατικό εξυπηρετεί ένα συγκεκριμένο σκοπό.

Πρόβλημα (διαγνωστική ετικέτα) Η αναφορά του προβλήματος ή η διαγνωστική ετικέτα, περιγράφει το πρόβλημα υγείας του ασθενή ή την αντίδραση για την οποία παρέχεται νοσηλευτική φροντίδα. Η διαγνωστική ετικέτα περιγράφει την κατάσταση υγείας του ασθενή καθαρά και συνοπτικά. Ο σκοπός της διαγνωστικής ετικέτας είναι να κατευθύνει τον προγραμματισμό των επιθυμητών αποτελεσμάτων. Ίσως επίσης συντελέσει στην επιλογή μερικών κατάλληλων νοσηλευτικών παρεμβάσεων.

Αιτιολογία (συσχετιζόμενοι παράγοντες και παράγοντες κινδύνου) Το συστατικό στοιχείο της αιτιολογίας μιας νοσηλευτικής διάγνωσης αναγνωρίζει μία ή περισσότερες πιθανές αιτίες του προβλήματος υγείας, δίνει κατεύθυνση στην απαιτούμενη νοσηλευτική φροντίδα, και δίνει τη δυνατότητα στο νοσηλευτή να εξατομικεύσει τη φροντίδα του ασθενή. Διαφοροποίηση ανάμεσα σε πιθανές αιτίες στη νοσηλευτική διάγνωση είναι ουσιώδης, επειδή η κάθε αιτία μπορεί να απαιτεί διαφορετικές νοσηλευτικές παρεμβάσεις.

Αποδεικτικά χαρακτηριστικά Είναι η ομάδα ενδείξεων και συμπτωμάτων που δείχνουν την παρουσία μιας ιδιαίτερης διαγνωστικής ετικέτας. Για παρούσες νοσηλευτικές διαγνώσεις, τα αποδεικτικά χαρακτηριστικά είναι οι ενδείξεις και τα συμπτώματα του ασθενή. Για νοσηλευτικές διαγνώσεις κινδύνου, δεν υπάρχουν υποκειμενικές και αντικειμενικές ενδείξεις. Όμως, οι παράγοντες που προκαλούν τον ασθενή να είναι περισσότερο από ότι συνήθως τρωτός στο πρόβλημα, αποτελούν την αιτιολογία μιας νοσηλευτικής διάγνωσης κινδύνου.

ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΩΝ – ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΔΙΑΓΝΩΣΕΩΝ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΩΝ – ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΔΙΑΓΝΩΣΕΩΝ Μια νοσηλευτική διάγνωση είναι μια δήλωση νοσηλευτικής κρίσης και αναφέρεται σε μια κατάσταση που οι νοσηλευτές/τριες έχουν το δικαίωμα να θεραπεύουν. Μια ιατρική διάγνωση πραγματοποιείται από το γιατρό και αναφέρεται σε μια κατάσταση που μόνο ένας γιατρός μπορεί να θεραπεύσει.

Ιατρικές διαγνώσεις αναφέρονται σε διαδικασίες ασθένειας-συγκεκριμένες παθοφυσιολογικές αντιδράσεις, που είναι τελείως όμοιες από τον ένα ασθενή στον άλλο. Αντίθετα, οι νοσηλευτικές διαγνώσεις περιγράφουν τις φυσιολογικές, κοινωνικοπολιτισμικές, ψυχολογικές και πνευματικές αντιδράσεις του ασθενή σε μια ασθένεια ή πρόβλημα υγείας. Οι αντιδράσεις ποικίλουν ανάμεσα στα άτομα

Η ιατρική διάγνωση του ασθενή παραμένει η ίδια όσο η εξέλιξη της ασθένειας υφίσταται, αλλά οι νοσηλευτικές διαγνώσεις αλλάζουν καθώς οι αντιδράσεις του ασθενούς αλλάζουν. Οι νοσηλευτές έχουν ευθύνες που σχετίζονται τόσο με τις ιατρικές όσο και με τις νοσηλευτικές διαγνώσεις. Οι νοσηλευτικές διαγνώσεις αφορούν στις ανεξάρτητες λειτουργίες του νοσηλευτή, που είναι οι περιοχές της φροντίδας υγείας , οι οποίες είναι μοναδικές στη νοσηλευτική , ξεχωριστές και σαφώς διαχωριζόμενες από τους ιατρικούς χειρισμούς.

Η ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Η διαγνωστική διαδικασία έχει 3 στάδια: ·  Ανάλυση δεδομένων. ·  Ταυτοποίηση προβλημάτων υγείας , κινδύνων και δυνατοτήτων. ·  Διατύπωση διαγνωστικών αναφορών.

ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ Στη διαγνωστική διαδικασία η ανάλυση περιλαμβάνει τα παρακάτω βήματα: · Συγκρίνω τα δεδομένα με τα standards ( ταυτοποιώ σημαντικές ενδείξεις). · Ομαδοποιώ τις ενδείξεις (παράγω δοκιμαστικές υποθέσεις ). ·  Αναγνωρίζω κενά και ασυνέπειες.

ΤΑΥΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΤΩΝ ΚΙΝΔΥΝΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΩΝ Αφού αναλυθούν τα δεδομένα, ο νοσηλευτής και ο ασθενής πρέπει από κοινού να αναγνωρίσουν δυνατότητες και προβλήματα. Αυτή είναι μια πρωταρχικής σημασίας διαδικασία για τη νοσηλευτική διεργασία.

ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΑΦΟΡΩΝ ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΑΦΟΡΩΝ Οι περισσότερες νοσηλευτικές διαγνώσεις γράφονται ως διμερείς ή τριμερείς αναφορές, αλλά υπάρχουν και παραλλαγές αυτών.

Βασικές διμερείς αναφορές Η βασική διμερής αναφορά περιλαμβάνει τα ακόλουθα: 1.  Πρόβλημα: αναφορά της αντίδρασης του ασθενή ( διαγνωστική ετικέτα). 2.  Αιτιολογία: παράγοντες που συντελούν ή πιθανές αιτίες αντιδράσεων. Τα δύο μέρη ενώνονται με τις λέξεις σχετικά με ή με το που οφείλεται σε. Η φράση οφείλεται σε υποδηλώνει πως ένα μέρος προκαλεί ή είναι υπεύθυνο για το άλλο μέρος. Αντίθετα, η φράση σχετικός με απλά υπονοεί μια συγγένεια

Βασικές τριμερείς αναφορές Η βασική τριμερής νοσηλευτική διάγνωση περιλαμβάνει τα ακόλουθα : 1. Πρόβλημα: Αναφορά της αντίδρασης του ασθενή 2. Αιτιολογία: Παράγοντες που συντελούν ή πιθανές αιτίες της αντίδρασης. 3. Ενδείξεις και συμπτώματα: προσδιοριστικά χαρακτηριστικά που έχουν εκδηλωθεί από τον ασθενή.

ΑΠΟΦΥΓΗ ΛΑΘΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΟ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟ ΑΠΟΦΥΓΗ ΛΑΘΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΟ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟ Επαληθεύστε Αποκτήστε μια καλή βάση γνώσεων και αποκτήστε κλινική εμπειρία Να έχετε μια πρακτική γνώση του τι είναι φυσιολογικό Συμβουλευτείτε τις πηγές Να βασίζετε τις διαγνώσεις σε πρότυπα -δηλαδή στη συμπεριφορά παρά σε ένα μεμονωμένο περιστατικό Να βελτιώσετε τις δεξιότητες της κριτικής σκέψης