Εφαρμογή Προγραμμάτων Εκπαίδευσης στην Επείγουσα Ιατρική» ΕΙΣΗΓΗΣΗ « Εφαρμογή Προγραμμάτων Εκπαίδευσης στην Επείγουσα Ιατρική» Καθηγήτρια Γεωργία Γερολουκά.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΘΥΜΑΤΟΣ (1) Αμέσως μετά τον τραυματισμό: ενεργοποίηση φορέα προνοσοκομειακής μεταφοράς (ΕΚΑΒ) - μεγάλη σημασία στην ταχύτερη δυνατή ειδοποίηση.
Advertisements

ΗΜΕΡΙΔΑ ΣΕΕΠΕ 3/6/2008 ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΣΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ.
Πρακτική Άσκηση και Μαθητεία σε χώρες της Ε.Ε.
Όταν χρειαζόμαστε βοήθεια,
ΙΑΤΡΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΥΠΡΟΥ
Πιλοτική Καταγραφή Πολυτραυματιών Παιδιατρικών Ασθενών.
Ινστιτούτο Πληροφορικής - ΙΤΕ Καινοτομία & Τεχνολογία στην Υγεία
Παπαδάκη Αθανασία-Σίντι Φυτσιλή Ευγενία Γιαννή Μυρσίνη-Ειρήνη
Συνεργασία ΤΕΠ και ΕΚΑΒ στη Διαχείριση των Επειγόντων Περιστατικών
Εκτίμηση εκπαιδευτικών αναγκών και εφαρμογή εκπαιδευτικού προγράμματος
Ατυχήματα με πολλαπλά θύματα Αρχική διαχείριση
Άννα Μαριόλα Αναισθησιολόγος, Διευθύντρια ΕΣΥ Γραφείο Αεροδιακομιδών
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΠΕΙΓΟΝΤΩΝ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΩΝ
Διαχείριση εργασιακού άγχους στην EDUCACONSULT M&J Consulting Παρντουμπίτσε, Δημοκρατία της Τσεχίας
Τι είναι Hospice; Βασικές Αρχές Λειτουργίας
Οι Κινητές Μονάδες Ψυχικής Υγείας σε ένα σύγχρονο Σύστημα Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας Βενετσάνος Μαυρέας Καθηγητής Ψυχιατρικής Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου.
3η Ημερίδα Τομέα Kοινοτικής Νοσηλευτικής& Π.Φ.Υ. ΕΣΝΕ 5 Νοέμβρη 2005 Η Ομοσπονδία Νοσηλευτών Επαγγελματικής Υγείας στην Ευρωπαϊκή Ένωση - FOHNEU- Ο ρόλος.
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΙΙ)
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης.
Διοικητικές μεταρρυθμίσεις και οικονομική αποτελεσματικότητα στον τομέα της Υγείας Γιάννη Υφαντόπουλου Καθηγητή Πανεπιστημίου Αθηνών ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ.
Μοντέλο Kaiser Το μοντέλο στηρίζεται στην αρχή της προληπτικής δράσης.
Ερευνητικό Δυναμικό Περιφέρειες της Γνώσης Ειδικό Πρόγραμμα “Ικανότητες” Γεωργία Τζένου Πανεπιστήμιο Αθηνών, 22 Μαΐου 2007 Εθνικό Σημείο Επαφής ΕΘΝΙΚΟ.
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Μοντέλο Μακροχρόνια Φροντίδας κατά H.E. Wagner
Πρώτες Βοήθειες Ioannis Lazarettos MD PhD Orthopaedic Surgeon 1.
ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ Ι
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
ΑΝΑΝΗΨΗ.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΓΕΝΙΚΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ, Γ.Ν.Π. «Π. & Α. ΚΥΡΙΑΚΟΥ»
Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΣΗΜΕΡΑ
«ΝΟΣΗΛΕΥΤΡΙΑ» ΜΑΘΗΜΑ: ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑ: «ΤO ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΤΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΡΙΑΣ» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΜΑΘΗΤΡΙΑΣ: ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΚΑΒΑΛΙΕΡΑΤΟΥ ΤΑΞΗ:
ΛΑΡΥΓΓΙΚΗ ΜΑΣΚΑ ΚΑΙ ΣΩΛΗΝΑΣ COMBITUBE
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΒΡΕΦΟΥΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ Δημήτριος Κυφωνίδης Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείου Πτολεμαΐδας.
Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ A’ ΝΕΥΡΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ Στελέχωση Υπηρεσίας: Μάρκος Ζαχαρής, ΤΕ Κοινωνικός Λειτουργός, Υπεύθυνος Κοινωνικής.
Η Ψυχιατρική Κλινική του Αιγινητείου Νοσοκομείου υπήρξε πάντα πρωτοπόρα στην εισαγωγή των νέων Ψυχιατρικών Θεραπευτικών μεθόδων στην Ελλάδα αλλά και στην.
Διοικητικές μεταρρυθμίσεις και οικονομική αποτελεσματικότητα στον τομέα της Υγείας Γιάννη Υφαντόπουλου Καθηγητή Πανεπιστημίου Αθηνών.
ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΙΙ Δρ. ΑΘΗΝΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟΥ-AΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ.
ΜΟΝΑΔΑ ΜΕΤΑΝΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ( ΜΜΑΦ ) ΜΑΘΗΜΑ 5 ον.
► Karew Ure. The Psychology of Manufacturer (1835) ► Kίνημα βελτίωσης των συνθηκών ζωής στα εργοστάσια (στελέχη πρόνοιας) (welfare officers). Kύριος σκοπός.
OΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ
Πρακτική άσκηση στην κοινότητα «Βοήθεια στο σπίτι» Δήμος Γλυφάδας Κωνσταντίνος Κορομπόκης Α.Μ.:
ΜΟΝΤΕΛΑ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΟΥ ΚΑΡΚΙΝΟΥ Insert Product Photograph Here Ειρ.Χριστοδούλου, Δ.Μπαμπαλής, Ι.Βοσκάκης, Μ.Τσολάκης, Χ.Πωγωνίδης,
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
Σκοποί αγωγής υγείας-συμβουλευτικής  Διατήρηση σωματικής ισορροπίας ατόμου: υγιεινή, διατροφή, άσκηση  Διατήρηση ψυχικής-κοινωνικής ισορροπίας ατόμου-
Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΙ ΡΟΛΟΙ & ΠΡΟΤΥΠΑ Η Περίπτωση της Νοσηλευτικής.
Κλαδική Ειδίκευση και Εξαγωγικός Προσανατολισμός των Χωρών της ΕΕ και των Περιφερειών τους στην περίοδο της κρίσης Ιωάννης Βαβούρας*, Στρατούλα.
ΑΕΡΑΓΩΓΟΣ.
Μητρώο Χρονίως Πασχόντων
«Διαχρονική εξέλιξη της Φυματίωσης στο νομό Μαγνησίας»
ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ
ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΔΙΑΛΕΞΗ 10η Επαγγελματικά δικαιώματα Νοσηλευτών.
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης:
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ
Εργαστήρια Ε Εξαμήνου στον κλινικό χώρο
OΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΠΕΙΓΟΝΤΩΝ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΩΝ
ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΙΙ
ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Πληροφορίες – Αναλυτικό πρόγραμμα:
ΛΑΡΥΓΓΙΚΗ ΜΑΣΚΑ ΚΑΙ ΣΩΛΗΝΑΣ COMBITUBE
Αποτελέσματα-Συζήτηση-Συμπέρασμα
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Εργαστήρια Ε Εξαμήνου στον κλινικό χώρο
Γεώργιος Ευθ. Τρανταλής Επιμελητής Καρδιολογίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εφαρμογή Προγραμμάτων Εκπαίδευσης στην Επείγουσα Ιατρική» ΕΙΣΗΓΗΣΗ « Εφαρμογή Προγραμμάτων Εκπαίδευσης στην Επείγουσα Ιατρική» Καθηγήτρια Γεωργία Γερολουκά – Κωστοπαναγιώτου Αναισθησιολόγος – Εντατικολόγος Διευθύντρια Β΄ Πανεπιστημιακής Κλινικής Αναισθησιολογίας Ιατρική Σχολή Πανεπιστημίου Αθηνών Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «ΑΤΤΙΚΟΝ» Διοίκηση 2 ης ΥΠΕ Πειραιώς και Αιγαίου ΗΜΕΡΙΔΑ Πειραιάς, 14/7/2011 «Υγειονομικές μονάδες στο Αιγαίο: λειτουργική ανασυγκρότηση και βελτίωση δράσεων στη Φροντίδα Υγείας»

ΕΙΣΗΓΗΣΗ Εκπαίδευση Προσωπικού στην Επείγουσα Ιατρική Καθηγήτρια Γεωργία Γερολουκά – Κωστοπαναγιώτου Αναισθησιολόγος – Εντατικολόγος Διευθύντρια Β΄ Πανεπιστημιακής Κλινικής Αναισθησιολογίας Ιατρική Σχολή Πανεπιστημίου Αθηνών Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «ΑΤΤΙΚΟΝ»

Καθηγήτρια Γ. Γερολουκά – Κωστοπαναγιώτου Αναισθησιολόγος – Εντατικολόγος Διευθύντρια Β΄ Πανεπιστημιακής Κλινικής Αναισθησιολογίας Ιατρική Σχολή Πανεπιστημίου Αθηνών Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «ΑΤΤΙΚΟΝ» 2η ΥΠΕ Πειραιώς και Αιγαίου 2η Πανεπιστημιακή Κλινική Αναισθησιολογίας, ΠΓΝ «ΑΤΤΙΚΟΝ» Ελληνική Εταιρεία Διαχείρισης Αεραγωγού ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΙΑΤΡΙΚΗ: (Α) ΣΤΗΝ ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΑΕΡΑΓΩΓΟΥ (Β) ΣΤΗ BAΣΙΚΗ ΚΑΙ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ (Γ) ΣΤΗ ΔΙΑΚΟΜΙΔΗ ΒΑΡΕΩΣ ΠΑΣΧΟΝΤΟΣ / ΤΡΑΥΜΑΤΙΑ

ATOMΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ-Μηχανισμός Κάκωσης

ΜΑΖΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ

ΑΙΦΝΙΔΙΟΣ ΘΑΝΑΤΟΣ Ευρώπη: περιπτώσεις / έτος ΑΙΤΙΑ: > 40% Κοιλιακή Μαρμαρυγή

75 % των θανάτων: καθυστερημένη ανεύρεση και μεταφορά 25 % των θανάτων: καμία προσφορά Α’ Βοηθειών ΤΡΑΥΜΑ

Τι είναι Επείγουσα Ιατρική? Η Επείγουσα Ιατρική είναι μία σαφώς καθορισμένη ιατρική ειδικότητα που βασίζεται στις γνώσεις, δεξιότητες και διοικητικές ικανότητες, που απαιτούνται για την πρόληψη, διάγνωση και διαχείριση των ασθενών με ένα φάσμα αδιαφοροποίητων οξέων και επειγουσών εκφάνσεων των νόσων ή του τραύματος ανεξαρτήτως ηλικίας και φύλου. Εδώ, ο χρόνος έχει κρίσιμη σημασία. Ευρωπαϊκή Εταιρεία Επείγουσας Ιατρικής (EuSEM). Πολιτική Στρατηγικής για την Επείγουσα Ιατρική Στην Ευρώπη (Policy Statement), Σεπτέμβριος 2007.

Η παροχή Επείγουσας Φροντίδας: από πού ξεκινάει και πού φθάνει ? (α) ΠΡΟ-ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΗ (β) ΕΝΔΟ-ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΗ Απευθείας επικοινωνία με τους φορείς Υγείας (τηλεφωνικά, διαδίκτυο, τοπικές υπηρεσίες, π.χ. οικογενειακός ή αγροτικός γιατρός (“on call”, εφημερία) Πρωτογενής φροντίδα στον τόπο του συμβάντος ή ατυχήματος Ασθενοφόρα ΕΚΑΒ Μονάδες Υγείας (Κέντρα Υγείας / Υγειονομικοί Σταθμοί πλησίον στο Οδικό Δίκτυο) Περιφερικά νοσοκομεία ΤΕΠ (Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών) Κεντρικών νοσοκομείων Ενδονοσοκομειακή Επείγουσα Ιατρική (Χειρουργείο, ΜΕΘ, νοσηλευτικές μονάδες)

Επείγουσα Ιατρική Η Επείγουσα Ιατρική (ΕΙ) ασκείται κατά 2 τρόπους: 1 ον. Αγγλο-Αμερικανικό Σύστημα (προ-νοσοκομειακή ΕΙ από πληρώματα ασθενοφόρων μη γιατρούς) 2 ον. Γαλλο-Γερμανικό Σύστημα (προ-νοσοκομειακή ΕΙ από γιατρούς ασθενοφόρων) Τελευταίες εξελίξεις στην Ευρώπη: “Hospital based Emergency Medicine” Ειδικότητα: ΕΠΕΙΓΟΥΣΑΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ (EMERGENCY MEDICINE) HΔΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΗ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ (σε 11 από τις 27 χώρες): Βέλγιο, Ην. Βασίλειο, Εσθονία, Ιρλανδία, Ιταλία, Μάλτα, Ουγγαρία, Πολωνία, Ρουμανία, Σλοβενία, Τσεχία 2007: 5ετής εκπαίδευση ΣΕ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ Σουηδία, Ελλάδα, Γαλλία, Γερμανία. European Society for Emergency Medicine Eλληνική Εταιρεία Επείγουσας Ιατρικής

ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΙΑΤΡΙΚΗ: Εκπαίδευση - Ανάπτυξη Θεωρητικά μαθήματα (ανατομία / φυσιολογία / φαρμακολογία / βασικές κλινικές ειδικότητες / τραυματιολογία) Άσκηση - Κλινικά σενάρια / διαλογή / απόσταση / σχεδιασμός / ικανότητα λήψης απόφασης Βασική και Ειδική εμπειρία (π.χ. δρόμος, ΤΕΠ, Χειρουργείο, ΜΕΘ) Aρχείο δεδομένων (διαγράμματα) – Iατρονομικά θέματα Εξετάσεις – Πιστοποίηση Επανεκπαίδευση (REFRESHER TRAINING) Αξιολόγηση και αναδρομική ανάλυση πεπραγμένων (audit) Καταγραφή (registry) Ανάλυση κόστους-οφέλους (cost-effective analysis)

Παρατήρηση: ΟΜΟΙΟΤΗΤΕΣ ΜΕ ΕΛΛΑΔΑ (πολλά νησιά, αλλά … οι αερομεταφορές και τα ταχύπλοα σκάφη διακινούνται ταχύτατα!) ΣΚΑΝΔΙΝΑΥΙΑ - ΤΡΑΥΜΑ

Aπαραίτητες δεξιότητες Πληρωμάτων Ασθενοφόρων Χρήση φαρμάκων εκ μέρους Πληρωμάτων Ασθενοφόρων

Aπαραίτητες Κλινικές Δεξιότητες Νοσηλευτών Επείγουσας Ιατρικής

Παρατήρηση: ΟΜΟΙΟΤΗΤΕΣ ΜΕ ΕΛΛΑΔΑ (πολλά νησιά: νησιά και πολύ τουρισμό!)

Κατανομή Θανάτων λόγω ΤΡΑΥΜΑΤΟΣ Πρόληψη Συστήματα τραύματος

ΕΛΛΑΣ

ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ? Οι ιατροί της απομακρυσμένης ή νησιωτικής περιφέρειας καλούνται να παρέχουν υπηρεσίες Επείγουσας Ιατρικής και υποχρεούνται να διακομίζουν βαρέως πάσχοντες ή τραυματίες, προς κεντρικότερα νοσοκομεία, κάτω από δυσχερείς συνθήκες. Οι αγροτικοί ιατροί, οι γενικοί γιατροί, αλλά και γιατροί σχεδόν όλων των ειδικοτήτων, καθώς και νοσηλευτές καλούνται συχνά να παρέχουν υπηρεσίες Επείγουσας Ιατρικής και μάλιστα, έγκαιρη και αποτελεσματική εξασφάλιση ή υποστήριξη του αεραγωγού σε οξέως πάσχοντες ασθενείς, αλλά και βασική υποστήριξη της ζωής.

2η ΥΠΕ Πειραιώς και Αιγαίου 2η Πανεπιστημιακή Κλινική Αναισθησιολογίας, ΠΓΝ «ΑΤΤΙΚΟΝ» Ελληνική Εταιρεία Διαχείρισης Αεραγωγού ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ: (Α) ΣΤΗΝ ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΑΕΡΑΓΩΓΟΥ (Β) ΣΤΗ BAΣΙΚΗ ΚΑΙ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΚΑΙ (Γ) ΣΤΗ ΔΙΑΚΟΜΙΔΗ ΒΑΡΕΩΣ ΠΑΣΧΟΝΤΟΣ / ΤΡΑΥΜΑΤΙΑ

Ιατρική και Νοσηλευτική Εκπαίδευση- Υπάρχουσα Εμπειρία - Δυνατότητες ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ....Επανεκπαίδευση… REFRESHER TRAINING

Πρωτοβάθμια Εκτίμηση Α irwayΑεραγωγός Β reathingΑερισμός C irculationΚυκλοφορία D isabilityΝευρολογική εκτίμηση E xposure΄Εκθεση

Ειδικότερα στοιχεία του προγράμματος αποτελούν: Εκπαίδευση σε βασική υποστήριξη της ζωής (BLS) και ενδιάμεση υποστήριξη της ζωής (ILS) – για ιατρούς και νοσηλευτές. Αεραγωγός & Οξυγόνωση – για ιατρούς και νοσηλευτές. Εκπαίδευση Εκπαιδευτών - για Αναισθησιολόγους (εξειδικευμένο πρόγραμμα). Εκτίμηση και άμεση αντιμετώπιση τραυματία. Διακομιδές βαρέως πασχόντων ασθενών / τραυματιών. Πρακτική άσκηση σε προπλάσματα. Εγχειρίδιο εκπαίδευσης (εκπαιδευτικό βιβλίο) – Αλγόριθμοι - Πίνακες. Δελτίο αξιολόγησης εκπαίδευσης (εκπαιδευόμενων – εκπαιδευτών). Παρατηρήσεις για αναγκαίες βελτιώσεις του Προγράμματος.

πρακτική εκπαίδευση … θα γίνει σε όλα τα παρουσιαζόμενα θέματα, πάνω σε ειδικά προπλάσματα- «κούκλες», με κατάλληλο εποπτικό υλικό και ενεργό συμμετοχή των συμμετεχόντων.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ- ΤΟΠΙΚΟΙ ΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟΙ ΑΝΑΙΣΘΗΣΙΟΛΟΓΟΙ Θα γίνει ενημερωτική παρουσίαση τεχνικών εκπαίδευσης σε ειδικευμένους αναισθησιολόγους, οι οποίοι θα μπορούν να εκπαιδεύουν περαιτέρω στα πρότυπα αυτά, τους νεοδιοριζόμενους αγροτικούς ή άλλων φορέων υγείας, επιθυμούν να εκπαιδευτούν στα παραπάνω συγκεκριμένα αντικείμενα.

ΑΕΡΑΓΩΓΟΣ Τις πιο συχνές ενδείξεις για εξασφάλιση του αεραγωγού αποτελούν η καρδιακή ανακοπή, η άπνοια, η σοβαρή αναπνευστική ανεπάρκεια και η σοβαρή κωματώδης κατάσταση. Σε ποσοστό % η εξασφάλιση του αεραγωγού αφορά σε τραυματίες, στους οποίους έχει βρεθεί ότι εμφανίζουν μεγαλύτερη επίπτωση δυσκολιών και επιπλοκών ως προς τη διαχείριση του αεραγωγού.

Οι ασθενείς δεν πεθαίνουν από αδυναμία να διασωληνωθούν, αλλά από αδυναμία να οξυγονωθούν! Διάφορα μέσα υποστήριξης της αναπνοής

Στοματοφαρυγγικός αεραγωγός Ασθενής χωρίς φαρυγγικά αντανακλαστικά

Στοματοφαρυγγικός Αεραγωγός (Οropharyngeal Airway-OPA) Περιορίζει την απόφραξη από τη γλώσσα Ασθενείς χωρίς συνείδηση Χωρίς αντανακλαστικά εμέτου Κατάλληλο μέγεθος Ασθενής απαντά; Αφαίρεση ΟΡΑ!

Αερισμός με Bag Valve mask (Ambu) Πότε; Πώς;

Ambu

Λαρυγγική μάσκα Ποικίλα μεγέθη Εισάγεται εύκολα και τυφλά Τοποθετείται στο λαρυγγοφάρυγγα μπροστά από το γλωττιδικό άνοιγμα Δεν συνιστά «οριστική αντιμετώπιση του αεραγωγού» καθώς είναι δυνατή η εισρόφηση, αφού η δίοδος της τραχείας δεν έχει απομονωθεί.

Τοποθέτηση Λαρυγγικής Μάσκας

Θεματική κατανομή και εκπαίδευση στη διαχείριση του ανώτερου αεραγωγού. ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΩΝ/ΠΡΟΠΛΑΣΜΑ: 5 ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟΥΝ ΣΕ ΕΝΑ ΠΡΟΠΛΑΣΜΑ ΣΤΟΧΟΣ 1 ΟΞYΓΟΝΩΣΗ ΑΣΘΕΝΟΥΣ 1 σταθμός ερασίας (προπλάσματα) Χρήση μάσκας προσώπου και αυτοδιατεινόμενου ασκού (Ambu). Χρήση στοματοφαρυγγικού και ρινοφαρυγγικού αεραγωγού ΣΤΟΧΟΣ 2 ΟΞYΓΟΝΩΣΗ ΑΣΘΕΝΟΥΣ 1 σταθμός εργασίας (προπλάσματα) Υπεργλωττιδικές συσκευές αερισμού πνευμόνων Λαρυγγικές μάσκες: (Classic, Fastrach)

ΔΙΑΣΩΛΗΝΩΣΗ ΤΡΑΧΕΙΑΣ ΣΤΟΧΟΣ 1 ΔΙΑΣΩΛΗΝΩΣΗ ΤΡΑΧΕΙΑΣ ΑΣΘΕΝΟΥΣ 1 σταθμός εργασίας (προπλάσματα) Διασωλήνωση τραχείας με κλασσικό λαρυγγοσκόπιο Macintosh ΣΤΟΧΟΣ 2 ΔΙΑΣΩΛΗΝΩΣΗ ΤΡΑΧΕΙΑΣ ΑΣΘΕΝΟΥΣ 1 σταθμός εργασίας (προπλάσματα) Διασωλήνωση τραχείας με λαρυγγοσκόπιο τύπου AIRTRACK

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ Οι πολλαπλές αποτυχημένες προσπάθειες διασωλήνωσης της τραχείας θέτουν σε κίνδυνο τον ασθενή, μέσω παρατεταμένης υποξίας και πρόκλησης επιπρόσθετου τραύματος στον ανώτερο αεραγωγό. Εναλλακτικές τεχνικές είναι βασικές και παράλληλα απαραίτητες για την οξυγόνωση του ασθενούς.

ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ π.χ. Υποθερμία στο δρόμο / στο ασθενοφόρο ? αντιμετώπιση υποθερμίας στο Χειρουργείο

ΕΚΑΒ: Αεροδιακομιδή με ελικόπτερο

ΚΛΙΝΙΚΑ ΣΕΝΑΡΙΑ

ΤΕΠ του ΠΓΝ «ΑΤΤΙΚΟΝ» ΑΙΘΟΥΣΑ ΑΝΑΖΩΟΓΟΝΗΣΗΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΜΠΤΗ ΜΕΣΗΜΕΡΙ: Άφιξη στον τόπο του Κέντρου Εκπαίδευσης Τακτοποίηση των χώρων και υλικών-προπλασμάτων. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ / ΑΝΑΙΣΘΗΣΙΟΛΟΓΩΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ: Ολοήμερη εκπαίδευση ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ / ΑΝΑΙΣΘΗΣΙΟΛΟΓΩΝ ΑΕΡΑΓΩΓΟΣ ΔΙΑΛΛΕΙΜΑ-ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΑΕΡΑΓΩΓΟΣ ΓΕΥΜΑ ΠΡΟΧΕΙΡΟ-ΣΥΖΗΤΗΣΗ BLS-ILS ΔΙΑΛΛΕΙΜΑ-ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΔΙΑΚΟΜΙΔΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΩΝ ΙΑΤΡΩΝ / ΝΟΣΗΛΕΥΤΩΝ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ / ΑΝΑΙΣΘΗΣΙΟΛΟΓΩΝ ΣΑΒΒΑΤΟ: Ολοήμερη εκπαίδευση ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΩΝ ΙΑΤΡΩΝ / ΝΟΣΗΛΕΥΤΩΝ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ / ΑΝΑΙΣΘΗΣΙΟΛΟΓΩΝ ΑΕΡΑΓΩΓΟΣ ΔΙΑΛΛΕΙΜΑ-ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΑΕΡΑΓΩΓΟΣ ΓΕΥΜΑ ΠΡΟΧΕΙΡΟ-ΣΥΖΗΤΗΣΗ BLS-ILS ΔΙΑΛΛΕΙΜΑ-ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΔΙΑΚΟΜΙΔΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ – ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΚΥΡΙΑΚΗ: Αναχώρηση για Αθήνα. * TΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ, ΤΩΝ ΠΡΟΠΛΑΣΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΗΜΕΡΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΘΑ ΚΑΘΟΡΙΣΤΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.

Εφαρμογή Προγραμμάτων Εκπαίδευσης στην Επείγουσα Ιατρική» ΕΙΣΗΓΗΣΗ « Εφαρμογή Προγραμμάτων Εκπαίδευσης στην Επείγουσα Ιατρική» Καθηγήτρια Γεωργία Γερολουκά – Κωστοπαναγιώτου Αναισθησιολόγος – Εντατικολόγος Διευθύντρια Β΄ Πανεπιστημιακής Κλινικής Αναισθησιολογίας Ιατρική Σχολή Πανεπιστημίου Αθηνών Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «ΑΤΤΙΚΟΝ» Διοίκηση 2 ης ΥΠΕ Πειραιώς και Αιγαίου ΗΜΕΡΙΔΑ Πειραιάς, 14/7/2011 «Υγειονομικές μονάδες στο Αιγαίο: λειτουργική ανασυγκρότηση και βελτίωση δράσεων στη Φροντίδα Υγείας»