ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ - Bullying Πείτε Όχι Στο Bullying Αλλά Πείτε Ναι Στην Φιλία! Ποτέ Μην Αφήσεις Τον Άλλων Να Σε Ελέγχει! Μίλα Στον καθηγητή Σου! Μίλα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΥ 2 ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΛΑΧΟΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΤΆ ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ» Ζωή Πράππα, μέλος ΟΔΠ, εκπ / κός ΠΕ 70 Ε 2 τάξης Σουλτανίδης.
Advertisements

ΟΡΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ Οι προστριβές μεταξύ παιδιών αποτελούν φυσιολογικό, αποδεκτό φαινόμενο στα πλαίσια ισορροπημένων, ισότιμων σχέσεων. Όμως όταν.
Κοινωνική Ένταξη THE ANTI BULLYING CAMPAIGN ΦΩΤΕΙΝΗ ΚΑΛΑΜΑΡΑ,ΜΑΡΙΑ ΜΑΡΟΥΔΑ,ΣΤΕΛΛΑ ΠΑΠΑΔΑΤΟΥ.
Project - Βιωματικής Δράσης ‘Το σχολείο που μας αξίζει’ Σχολική και Κοινωνική Ζωή Τμήμα Α4 2 ο Γυμνάσιο Άνω Λιοσίων.
Πρωί ανοιξιάτικης μέρας σε μια συνοικία της Αθήνας …
Β’ Δημοτικό Ιδαλίου Γρούτα Ελένα Χαριδήμου Μελίνα.
ΑΤΑΞΙΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ. ΤΑΞΗ: κανόνες συμπεριφοράς, Αναλυτικό Πρόγραμμα, δραστηριότητες λειτουργία και συμπεριφορά > πειθαρχία > σχολικό ήθος Η αταξία προσβάλλει.
ΑΙΘΟΥΣΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΗΜΟΥ ΤΡΙΚΚΑΙΩΝ 15 Νοεμβρίου 2013.
‘’ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ’’. ‘’Ορισμός του Φαινομένου’’ Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλικά : school bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας, που.
PROJECT ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλικά : school bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας, που εμφανίζεται.
…με ζωγραφιές του Γιάννη Γαΐτη Υπεύθυνος Καθηγητής: Παναγιωτόπουλος Β. ΠΕ02.
ΜΙΚΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ. Στο προηγούμενο μάθημα Επιθετικότητα- βλαπτική πρόθεση έναντι ενός στόχου Οι θεωρίες για την επιθετικότητα - Θεωρία.
«Σχολικός εκφοβισμός και κυβερνο-εκφοβισμός»
Διαχείριση κρίσεων στην σχολική τάξη
Γίνε η αλλαγή: Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο
PROJECT Κοινωνικα Ευαλωτεσ Ομαδεσ
ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΑΡΚΩΝ»
Cyberbullying Μια παρουσίαση από το 6ο Δημοτικό σχολείο Ν. Ηρακλείου Αττικής και τις μαθήτριες τις Στ1 τάξης: Τόνια Αντωνή Χριστίνα Βάιου Ευθυμία Παπαδογαμβράκη.
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΔΙΑΔΥΚΤΙΑΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ ΟΙ ΦΥΛΑΚΕΣ ΤΟΥ ΙΝΤΕΡΝΕΤ
Batman The Anti-Bullying Hero
Εφηβοι Στο διαδικτυο Cyber Bullying Phishing Διαδικτυακός εθισμός.
το αλσοσ μασ ειναι η μεγαλυτερη πηγη
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ: Η ΝΕΑ ΜΑΣΤΙΓΑ Η βία μεταξύ των παιδιών ήταν ένα πρόβλημα χωρίς όνομα που τα τελευταία χρόνια γιγαντώθηκε και έγινε ιδιαίτερα σοβαρό. 0.
ΤΟ ΒULLYING ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ!
Μιχαέλα Φλώρου Α2 4ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας Βόλου
Αντιμετωπίζοντας τον Σχολικό Εκφοβισμό (Bullying)
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ - PROJECT
Έλενα Φελούκα, Eλένη Ανδρέου, Κωνσταντής Πεθαίνος
Νικοσ τασιοσ κωσταντινοσ τραπαλησ
Η σκοτεινή πλευρά του Διαδικτύου Εθισμός
μια πολιτική σε διαρκή αναζήτηση ταυτότητας
Το bullying δεν είναι παιχνίδι Στ Τάξη 15ο Δ.Σ. Χανίων
Ορισμός, μέσα και χαρακτηριστικά φαινομένου
Σχολικός εκφοβισμός Bullying
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ (BULLYING)
ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΣΤ’3
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Ενδοσχολική βία Μαθητές: Υπεύθυνη Καθηγ.: Κα. Τσούτσουρα Α.
Η ΒΙΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Διαδικτυακός εκφοβισμός (Cyber-bullying)
ΑΛΚΟΟΛ ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ ΤΥΧΕΡΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΜΕΣΑ
Ανάλαβε δράση για ένα καλύτερο Διαδίκτυο
Bullying ή σχολικός εκφοβισμός
bullying Ονόματα: Γιώργος Τριμίντζιος Πατσουμαδάκης Χρήστος Σ.
7Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ Π.Ε. ΑΧΑΙΑΣ 10o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΙΓΙΟΥ
CYBERBULLYING ΑΠΛΑ ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΙΣ
Ερευνητική εργασία ταξίδι στο Διαδίκτυο 20/7/
Αυτοματισμοί κινητήρων
Σχολικός Εκφοβισμός: Μορφές – Θύτες – Θύματα
‘’ΚΟΛΛΗΤΟΥΜΠΙΝΑΚΙΑ’’
Διαδικτυακός εκφοβισμός
Τρία χρόνια εφαρμογής της βιωματικής Άσκησης
Αντιμετωπίζοντας τον Σχολικό Εκφοβισμό (Bullying)
ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής
ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ … ΑΣΦΑΛΩΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ!
1o ΣΕΚ ΛΑΡΙΣΑΣ Μίχας Παναγιώτης
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΝΩΓΕΙΩΝ ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΒΒΑΛΟΣ.
Σωστή Χρήση & Κατάχρηση του Internet
ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΟΙΗΜΑΤΩΝ Οι μαθητές του ΣΤ2.
Οι μαθητές του ΣΤ’1 Ποιήματα για την καταπολέμηση του διαδικτυακού εκφοβισμού και της ρητορικής μίσους.
Οι μαθητές του ΣΤ’1 Ποιήματα για την καταπολέμηση του διαδικτυακού εκφοβισμού και της ρητορικής μίσους.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ Ο σχολικός εκφοβισμός χαρακτηρίζεται από την επαναλαμβανόμενη, απρόκλητη παρενόχληση, κάποιου παιδιού το οποίο δυσκολεύεται να υπερασπιστεί.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ασφαλεια διαδΙκτυου ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΣΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΥΝΑΜΗ , ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ ΤΑ ΣΩΣΤΑ !!!
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΝ ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΟΣΜΟ
ΦΙΛΙΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΟΙΑ: Ο Συμβουλευτικός Σταθμός για
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Α1
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ - Bullying Πείτε Όχι Στο Bullying Αλλά Πείτε Ναι Στην Φιλία! Ποτέ Μην Αφήσεις Τον Άλλων Να Σε Ελέγχει! Μίλα Στον καθηγητή Σου! Μίλα Στους Γονείς Σου! Μίλα Τώρα!

ΟΡΙΣΜΟΣ Bullying Βullying είναι ο επαναλαμβανόμενος εκφοβισμός ατόμων με πραγματική ή απειλούμενη μαρτυρική ποινή φυσικής, προφορικής, γραπτής, ή συναισθηματικής κακομεταχείρισής τους ή της διάδοσης φημών με απώτερο σκοπό τον κοινωνικό τους αποκλεισμό, ή της αρπαγής της περιουσίας τους. Συμπεριλαμβάνει και τις περιπτώσεις ύβρεων κατά της εθνικότητας, φυλής ή ιδιαιτερότητας κάποιου.

ΟΡΙΣΜΟΣ Bullying Ο εκφοβισμός είναι ανεπιθύμητη, επιθετική συμπεριφορά μεταξύ των παιδιών σχολικής ηλικίας που συνεπάγεται με μια πραγματική ή αντιληπτή ανισορροπία δύναμης. Η συμπεριφορά επαναλαμβάνεται, ή έχει τη δυνατότητα να επαναλαμβάνεται, με την πάροδο του χρόνου. Και τα δύο παιδιά που υφίστανται εκφοβισμό η φοβερίζουν άλλους (θύτης & θύμα) μπορεί να έχουν σοβαρά, μακροχρόνια προβλήματα. Για να θεωρηθεί εκφοβισμός, η συμπεριφορά πρέπει να είναι επιθετική και να περιλαμβάνει: Δράσεις όπως είναι η πραγματοποίηση των απειλών, διαδίδοντας φήμες, επιτίθενται σε κάποιον σωματικά ή λεκτικά, και με εξαίρεση κάποιου από μια ομάδα επίτηδες.

ΤΑ ΕΙΔΗ ΤΟΥ Bullying Είδη εκφοβισμού: Λεκτικός εκφοβισμός λέει ή γράφει πράγματα. Ο λεκτικός εκφοβισμός περιλαμβάνει: Πειράγματα Ονόματα Ακατάλληλα σεξουαλικά σχόλια Σαρκασμός Απειλεί να προκαλέσει βλάβη Κοινωνικός εκφοβισμός, βλάπτει τη φήμη ή σχέσεις κάποιου. Ο κοινωνικός εκφοβισμός περιλαμβάνει: Αφήνοντας κάποιον έξω από το κοινωνικό πλαίσιο του σχολείου (ομάδα,παιχνίδι κ.λ.π) Λέγοντας σε άλλα παιδιά να μην είναι φίλοι με κάποιον Διαδίδοντας φήμες για κάποιον Ενοχλώντας κάποιον δημόσια Η αδράνεια του παρατηρητή που έχει την ίδια ευθύνη με το θύτη Σωματική βία πληγώνει το σώμα ή την περιουσία κάποιου. Η σωματική βία περιλαμβάνει: Χτύπημα / κλοτσιές / τσίμπημα Φτύσιμο Ρίχνοντας κάτω κάποιον επίτηδες παίρνουν ή σπάζουν τα πράγματα κάποιου Κάνοντας αγενείς χειρονομίες

ΣΤΟΧΟΣ ΓΟΝΕΩΝ Οι Γονείς Πρέπει Να Στοχεύουν: Στη Δημιουργία Θετικού Κλίματος Στο Σπίτι Στην Ενθάρρυνση Των Παιδιών Ώστε Να Αποκτούν Αυτοεκτίμηση Στην Αποδοχή Της Διαφορετικότητας Στην Ανάπτυξη Μέσα Στην Οικογένεια Ενός Κλήματος Εμπιστοσύνης, Ασφάλειας Και Σεβασμού. Στην Επιβράβευση Όταν Τα Παιδιά Έχουν θετικές Συμπεριφορές Και Στην Αποθάρρυνση Κάθε Μορφή Βίας.

ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥ Παράγοντες Κυνδίνου Για Το Bullying: Αυταρχικεί Γονείς Χρήση Βίας Για Την Λύση Προβλημάτων Ξεσπάσματα θημού Από Τους Γονείς Αδιαφορία Για Τα Παιδιά Έλλειψη Επικοινωνιάς Με Τα Παιδιά Έλλειψη Συνεργασείας Σχολείου,Καθηγητών,Γονέων Και Μαθητών Αδιαφορεία Τον Γονιών Απέναντοι Στη Βίαιοι Συμπεριφορά Τον Παιδιών

ΣΗΜΑΔΙΑ Bullying Τα Σημάδια Που Δεν Πρέπει Να Αγνοούν Οι Γονείς: Άρνηση Να Πάει Στο Σχολείο Αδικαιολόγητες Απουσίες Πτώση Των Επιδόσεων Στα Μαθήματα Το Γεγονός Ότι Το Παιδί θέλει Να Περνά Το Χρόνο Του Στα Διαλείμματα Κοντά Στους Δασκάλους Η εμφάνιση Προβλημάτων Υγείας [Πονοκέφαλος,Στομαχόπονος,Αυπνίες] Αδικαιολόγητα Σκισμένα Και Κατεστραμένα Ρούχα,Σημάδια Και Μελανιές Στο Σώμα Αλλαγές Στης Διαδρομές Από Της Οποίες Συνήθιζε Να Πηγαίνει Στο Σχολείο Ή Να Επιστρέφει Στο Σπίτι Άρνηση Συμμετοχής Σε Σχολικές Δραστηριότητες

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ - ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ Τα Παιδιά Που Έχουν Δεχτεί Bullying Έχουν Μεγαλύτερο Κίνδυνο Κατάθλιψης, Άγχους Και Πανικού Χρόνια Αργότερα. Έρευνες Έχουν Δείξει Ότι Το Bullying Έχει Ψυχολογικές Επιπτώσεις Στα θύματα Και Στους Θήτες, Αλλά Δεν Είναι Σαφές Πόσο Διάστημα Μπορεί Να Κρατήσουν. Σύμφωνα Με Ερευνητές Ψυχολόγους Η Κατάθλιψη Και Το Άγχος Που Συνδέονται Με Τη Σχολικοί Κακοποίηση Παραμένουν Μέχρι Τα Μέσα Της Τρίτης Δεκαετίας Της Ζωής Ενός Ανθρώπου.

…ΑΝΑΔΡΟΜΗ… Το φαινόμενο του Bullying εμφανίστηκε το 1978 Στην Νορβηγία. Στο Φαινόμενο Αυτό Αναμιγνύονται το παιδί που δέχεται βία το παιδί ή η ομάδα παιδιών που ασκεί βία τα παιδιά θεατές, οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς.Ο όρος αυτός σημαίνει αρνητική πράξη εις βάρος ενός ατόμου προκαλώντας του σωματικές και συναισθηματικές βλάβες. Το φαινόμενο αυτό δεν είναι ένας απλός τυχαίος καβγάς μεταξύ δύο παιδιών αλλά εμφανίζεται σε επανάληψη.

…ΕΡΓΟ ΓΟΝΕΩΝ… Οι γονείς για να βοηθήσουν Τα Παιδιά τους πρέπει οι ίδιοι να αναγνωρίσουν τα λάθη τους. Πρέπει Να Καταλάβουν Ότι η δική τους συμπεριφορά επηρεάζει τα παιδιά. Οφείλουν Να Επικοινωνούν Με Τα Παιδιά Τους Και Είτε Τα Παιδιά Είναι θήτες Είτε θύματα, Να Προσπαθούν Να Αλλάξουν Το Οικογενειακό Σύστημα ώστε Να Δίνουν Σωστά Πρότυπα Στα Παιδιά Τους.

Από Που Ξεκινά Το Bullying? Πρόσφατες Έρευνες Έδειξαν Ότι Το Bullying Ξεκινά Από Την Ίδια Την Οικογένεια. Όταν Ένα Παιδί Μεγαλώνει Σε Ένα Βίαιο Περιβάλλον Στο Οποίο Δεν Υπάρχει Η Αποδοχή,Πως θα Μπορέσει Το Παιδί Να Μάθη Να Σεύεται Τον Διαφορετικό Άνθρωπο Και Να Τον Δέχεται?????

ΘΥΜΑ ΕΊΝΑΙ… Αν το παιδί σας υπήρξε θύμα: Κουβεντιάστε ήρεμα με το παιδί σας για την εμπειρία του Καταγράψτε προσεκτικά ότι σας είπε το παιδί και ιδιαίτερα για το ποιοι εμπλέκονται στο συμβάν, πόσες φορές συνέβη, πού και τί ακριβώς συνέβη Ενθαρρύνετε το παιδί σας ότι έκανε καλά που σας εκμυστηρεύτηκε το περιστατικό Διαβεβαιώστε το ότι δεν φταίει αυτό για το συμβάν και ότι κανείς και για κανένα λόγο δεν πρέπει να υφίσταται συμπεριφορές εκφοβισμού Μην το ενθαρρύνετε σε καμιά περίπτωση να εκδικηθεί Εξηγείστε του πως οτιδήποτε υποπέσει στην αντίληψή του στο μέλλον θα πρέπει να το αναφέρει αμέσως στο δάσκαλο Κλείστε ραντεβού με το δάσκαλο του παιδιού σας Εξηγείστε αναλυτικά στο δάσκαλο το πρόβλημα του παιδιού σας Όταν κουβεντιάζετε με το δάσκαλο προσπαθήστε να παραμείνετε ήρεμοι και να έχετε κατά νου ότι ο δάσκαλος μπορεί να μην γνωρίζει καθόλου το περιστατικό ή να έχει ακούσει αλληλοσυγκρουόμενες απόψεις γι’αυτό.

…ΘΥΜΑ ΕΙΝΑΙ Να είστε όσο ποιο σαφής γίνεται για το συμβάν που σας περίγραψε το παιδί σας και να δώσετε ημερομηνίες, τόπο και ονόματα άλλων παιδιών που εμπλέκονται Σημειώστε τις τυχόν ενέργειες που θα κάνει το σχολείο Ρωτήστε αν και πώς μπορείτε να βοηθήσετε εσείς Να είστε σε συνεχή επικοινωνία με το σχολείο και να ενημερώνετε σε τακτά διαστήματα το δάσκαλο αν υπάρχει βελτίωση ή αν συνεχίζονται τα προβλήματα Αν δεν είστε ευχαριστημένοι με την πολιτική του σχολείου ενημερωθείτε για την antibullying policy του σχολείου, εφόσον υπάρχει και δείτε αν ακολουθήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες Σε ορισμένα σχολεία δεν περιορίζονται μόνο στο να ενημερώνουν τα παιδιά για το bullying αλλά τα εκπαιδεύουν πώς να αμύνονται όταν αντιμετωπίζουν επίδοξους bullies Συζητήστε το πρόβλημα με άλλους γονείς και με το σύλλογο γονέων Κλείστε ραντεβού με το διευθυντή και να μιλήσετε διεξοδικά για το συμβάν Αν δεν σας βοηθήσει απευθυνθείτε στους ανώτερούς του!

STOP BULLYING!!!

ΔΡΑΣΤΗΣ ΕΊΝΑΙ… Ένα παιδί μπορεί να χαρακτηριστεί δράστης μιας μη αποδεκτής συμπεριφοράς όταν: Εξυβρίζει άλλα παιδιά Διαδίδει ψευδείς φήμες ή κατηγορίες Δημιουργεί ιστορίες που δημιουργούν μπελάδες Συμμετέχει σε υπάρχουσες συμμορίες Διαβάλλει τα παιδιά στους φίλους τους με σκοπό να τα αποξενώσει Ασκεί σωματική βία Σχολιάζει την παιδεία, το θρήσκευμα, την καταγωγή, τη φυλή, το χρώμα, την εμφάνιση, το βάρος, την αναπηρία, ή την κατάσταση υγείας κάποιου παιδιού Αποφεύγει επιδεικτικά να είναι στην ίδια παρέα ή στην ίδια αθλητική ομάδα με κάποιο συμμαθητή του Εκβιάζει για χρήματα ή προσωπικά αντικείμενα Κάνει κλοπές Στέλνει απειλητικά ή εκβιαστικά μηνύματα ή φωτογραφίες μέσω κινητών τηλεφώνων ή του διαδικτύου.

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ… Οι νέοι, που εκφοβίζουν ή εκφοβίζονται συνεχώς αυξάνονται, η καταθλιπτική διάθεση εκδηλώνεται με ρυθμό μεταδιδόμενης νόσου, τα περιστατικά αυτοκτονίας γίνονται καθημερινή ρουτίνα στις ειδήσεις, οι δυσάρεστες εμπειρίες, όπως αυτές της θλίψης, του πόνου, του πένθους όλους μας διακατέχουν… Ο σχολικός εκφοβισμός αποτελεί ένα σύνθετο πρόβλημα, στο οποίο ο καθένας μας εύκολα κλείνει τα μάτια του και επαναπαύεται, ίσως γιατί πολλές φορές δεν γίνεται επαρκώς φανερό, ώστε να γίνει αντιληπτή η σοβαρότητα του. Η μεγάλη πρόκληση των εκπαιδευτικών και των γονέων είναι ακριβώς αυτή: να αναγνωρίσουμε ότι υπάρχει, ότι μας αφορά και έχουμε άμεση ευθύνη για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του.

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Ποιος είναι ο ρόλος των εκπαιδευτικών; Να διαχειρίζονται τη διαφορετικότητα του κάθε παιδιού και της αντίστοιχης συμπεριφοράς(ηλικία, καταγωγή, κοινωνική προέλευση, οικονομικό επίπεδο, πολιτιστικό και μορφωτικό επίπεδο οικογένειας, ιδιοσυγκρασία, βαθμός ευαισθησίας του κάθε παιδιού κ.λπ.) Να μάθουν στα παιδιά να πιστεύουν στον εαυτό τους, να τα βοηθήσουν να συνειδητοποιήσουν πως αποτελούν μια ξεχωριστή ανεπανάληπτη και μοναδική προσωπικότητα και να μην επιτρέπουν σε κανένα κομπλεξικό ανδρείκελο να τους την αμαυρώνει και να τους την προσβάλει. Να τους μάθουν να αντιμετωπίζουν κάθε φαινόμενο βίας με φλεγματικότητα, αδιαφορία και ανωτερότητα, έτσι ώστε ο θύτης να χάσει το ενδιαφέρον. Για να προλάβει ο εκπαιδευτικός προβληματικές συμπεριφορές θα πρέπει να μπορεί να εξασφαλίσει μια επιτυχημένη διεύθυνση της τάξης μέσα από τη δημιουργία θετικού μαθησιακού περιβάλλοντος, το οποίο είναι ο καλύτερος τύπος προληπτικού φαρμάκου.

ΠΟΥ & ΠΟΤΕ… Πού και πότε συμβαίνει εκφοβισμός… Ο εκφοβισμός μπορεί να συμβεί κατά τη διάρκεια ή μετά το σχολικό ωράριο. Ο περισσότερος εκφοβισμός συμβαίνει στο σχολικό κτίριο, ένα σημαντικό ποσοστό συμβαίνει και σε μέρη όπως στην παιδική χαρά ή το λεωφορείο. Μπορεί επίσης να συμβεί στη διάρκεια από και προς το σχολείο, στη γειτονιά ή στο διαδίκτυο. Συχνότητα εκφοβισμού. Έρευνα για το bullying & cyberbullying έδειξε ότι αυξάνετε με ταχείς ρυθμούς….

ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΜΕΤΡΑ Απαιτείται να διερευνηθεί συστηματικά στη χώρα μας το φαινόμενο του εκφοβισμού και της βίας στο σχολείο, σε όλες τις διαστάσεις, τόσο ποσοτικά, όσο και ποιοτικά. Απαιτείται να εκδοθεί άμεσα από το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων γραπτή πολιτική αντιμετώπισης. Η πολιτική θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει τις διαδικασίες καταγραφής των συμβάντων, διορισμού υπεύθυνου εκπαιδευτικού και συμβούλου με συγκεκριμένες αρμοδιότητες, παρακολούθησης των διαδικασιών αντιμετώπισης, ενημέρωσης των μαθητών για την πρόσβαση σε σύστημα υποστήριξης, συνεργασίας με τους γονείς και οργάνωσης ουσιαστικής εποπτείας των μαθητών κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων. Είναι απαραίτητη η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για την αναγνώριση και τη διαχείριση του προβλήματος. Είναι αναγκαία η διαρκής παρότρυνση και υποστήριξη των γονέων για την ενεργό συμμετοχή και συνεργασία τους με το σχολείο. Απαιτείται συνεχής συμβουλευτική των εκπαιδευτικών προς τους μαθητές με στόχο την ενίσχυση της μαθητικής ομάδας για την αντιμετώπιση συμβάντων εκφοβισμού και βίας στο σχολείο. Απαιτείται να αναπτυχθούν προγράμματα προαγωγής της ψυχικής υγείας των μαθητών, τα οποία να εντάσσονται στο σχολικό πρόγραμμα με διαθεματικό χαρακτήρα και συνδεδεμένα με το πρόγραμμα σπουδών. Απαιτείται να στελεχωθούν οι εκπαιδευτικές περιφέρειες άμεσα με ειδικούς ψυχικής υγείας παιδιών και εφήβων (παιδοψυχιάτρους, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς), οι οποίοι παρεμβαίνουν στην αντιμετώπιση ψυχοκοινωνικών προβλημάτων που εκδηλώνονται στη σχολική καθημερινή πραγματικότητα.

…ΑΞΙΟΛΟΓΙΣΗ… Οφείλουμε να δίνουμε προτεραιότητα στη συναισθηματική προσαρμογή και να φροντίζουμε πρωτίστως για την ψυχική μόρφωση και υγεία των μαθητών μας και το γνωστικό αποτέλεσμα θα έρθει αβίαστα ως άμεσο επακόλουθο. Δεν είναι απαραίτητο άλλωστε όλοι να γίνουν επιστήμονες, είναι απαραίτητο όμως να γίνουν άνθρωποι με συναισθηματική ισορροπία. Αυτό που κάνει το σημερινό σχολείο είναι ότι βλέπει το παιδί σαν ένα σκληρό δίσκο του υπολογιστή που αποθηκεύει συσσωρευμένες γνώσεις γιατί αγνοεί πως η ευτυχία δεν βρίσκεται στα Πανεπιστήμια αλλά στις ανθρώπινες καρδιές. Ανδρωνάς Γιάννης, Α1’ Γυμνασίου.