Τουλούμης Κοσμάς, Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας Οικοδομώντας πολιτισμικές συμπεριφορές στο σχολείο: «παιχνίδια ρόλων» με την αρχαιολογία.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Λήψη Αποφάσεων Δράμα Νοέμβριος Ποιες είναι οι ευκαιρίες και ποιες οι παγίδες που πρέπει να γνωρίζουμε κατά τη λήψη των αποφάσεων; Πώς ανακαλύπτουμε.
Advertisements

Επικοινωνία στο χώρο εργασίας
Άφιξη Αναχώρηση. ή μήπως δεν έχει σημασία; …και σημασία έχει μόνο ταξίδι – το ταξίδι που ξεκινάει τώρα!
Μικροοικονομική Θεωρία και Πολιτική Ενότητα 1: Εισαγωγή στη Μικροοικονομική Θεωρία και Πολιτική, Οδηγίες για το Μάθημα. Διαλέξεις 1 έως 2. Γεώργιος Θεοδοσίου,
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΙ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ ΣΤΑ ΝΗΣΙΑ: ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΝΙΚΟΣ ΣΕΛΛΑΣ, ΜΕΛΕΤΗΤΗΣ Workshops Αλεξανδρούπολη 15 Ιανουαρίου 2016.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Βασίλης Γαλάνης Φυσικός, MSc στις Επιστήμες της Αγωγής.
Μάθημα: Διοίκηση Επιχειρήσεων Εναλλακτικού Τουρισμού Πάρις Τσάρτας Καθηγητής Τουριστικής Ανάπτυξης Σαραντάκου Έφη Διδάκτορας Χωροταξίας – Τουριστικής Ανάπτυξης.
Βιομηχανική Πληροφορική Case study: ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΩΝ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΣΕ ΕΝΑ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΕΜΦΙΑΛΩΣΗΣ ΝΕΡΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΨΥΚΤΙΚΩΝ.
Μάθημα: Διοίκηση Επιχειρήσεων Εναλλακτικού Τουρισμού Πάρις Τσάρτας Καθηγητής Τουριστικής Ανάπτυξης Σαραντάκου Έφη Διδάκτορας Χωροταξίας – Τουριστικής Ανάπτυξης.
Μάθημα: Διοίκηση Επιχειρήσεων Εναλλακτικού Τουρισμού Πάρις Τσάρτας Καθηγητής Τουριστικής Ανάπτυξης Σαραντάκου Έφη Διδάκτορας Χωροταξίας – Τουριστικής Ανάπτυξης.
Ημερίδα – Δημόσια Έργα : Βέλτιστο Κόστος για Μέγιστο Κοινωνικό Όφελος Ιωάννης Γιάνναρος (Οικονομολόγος) : Δημόσια Έργα. Το φτηνό είναι ακριβό Ομάδα Έργου.
Μεθοδολογία Κοινωνικής Εργασίας με Κοινότητα Ενότητα 3: Β’ Φάση Εξέλιξης της Κοινότητας - Ριζοσπαστισμός Ελένη Κοντογιάννη Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας Ανοικτά.
Μονάδες Διασφάλισης Ποιότητας: Από τους τετραετείς κύκλους αξιολόγησης στους διαχρονικούς κύκλους ποιότητας Ημερίδα «Διασφάλιση της Ποιότητας στην Ανώτατη.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η/Υ Κ.ΑΛΑΦΟΔΗΜΟΣ καθηγητής Δ.Παπαχρήστος μέλος ΕΔΙΠ ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΤ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΙΓΑIΟΥ & ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ Τ.Τ.
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης Φλώρινας Μάθημα: Εκπαιδευτικό Λογισμικό Φοιτήτριες: Τυμπανάρη Ιωάννα ΑΕΜ: 3655 Μπάκα.
Μεθοδολογία επιμόρφωσης δραστηριότητα ενότητας 8 επιμόρφωσης επιμορφωτών β' επιπέδου στις Τ.Π.Ε Κωνσταντίνα Ματσούκα Φιλόλογος.
Εκπαίδευση Ενηλίκων – Γενικό πλαίσιο (1) Ανέκαθεν οι άνθρωποι προσπαθούσαν να διευρύνουν τους γνωστικούς τους ορίζοντες εμπλουτίζοντας τις γνώσεις και.
ΈΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 3 : ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ, ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΚΑΙ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης.
Ανάπτυξη και διαχείριση καινοτομιών στη μαθησιακή διαδικασία.
ΠΡOΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ Αθηνά Καλοκαιρινού – Αναγνωστοπούλου Καθηγήτρια Τμήμα Νοσηλευτικής Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθήνας.
Μέθοδοι οργάνωσης νοσηλευτικής εργασίας Κατά ασθενή μέθοδος Λειτουργική ή κατά εργασία μέθοδος Ομαδική νοσηλευτική Πρωτοβάθμια νοσηλευτική Προσωπική διευθέτηση.
ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ Ι
Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Νοσηλευτικής
ΈΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 1: ΕΙΣΑΓΩΓΗ – ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ
Τεχνικές εκτίμησης περιβαλλοντικών κινδύνων - διαχείριση κρίσεων Ι
“ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΖΩΗΣ - ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ.”
Διδακτική Μεθοδολογία – Σχέδιο Μαθήματος
«ΠΡΑΣΙΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ» ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Microenterpise Microinsurance Microriskmanagement
ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Μεταπτυχιακό - M.Sc. «Μάρκετινγκ & Επικοινωνία» Πλήρους Φοίτησης
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ & ΧΡΗΜ/ΚΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ
Ανάλυση και Σχεδιασμός Πληροφοριακών Συστημάτων (Θεωρία)
Διοικητική Πρακτική 4ο μάθημα
Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών
Ενισχυτική διδασκαλία
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΥΓΡΟΤΟΠΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΑΡΑΚΤΙΑΣ ΖΩΝΗΣ
Προδιαγνωστική Μελέτη και Μελέτη Σκοπιμότητας
3/2017 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ/ 4 Φιλίππα Χατζησταύρου Τεχνικές σύγκρισης.
Διδακτική Μεθοδολογία – Σχέδιο Μαθήματος
Πολιτιστική Διαχείριση
Διδακτικές Μέθοδοι – Εκπαιδευτικές Τεχνικές
Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Διαδικτυακών Εφαρμογών
Παιχνίδι Tο παιχνίδι είναι ένα πολυμορφικό φαινόμενο (Brown, 2009)
Cola wars Case study.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΡΕΥΝΩΝ ΣΤΗΝ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΑ
Πρακτική άσκηση – μελέτη περίπτωσης
Το μάρκετινγκ του Capsis Hotel Thessaloniki
Μέθοδοι αξιολόγησης του εκπαιδευτικού λογισμικού
Υγιείς Εργασιακές Σχέσεις, Σύγχρονες Επιχειρήσεις
Εβδομάδα 8
ΣΧΕΣΙΑΚΕΣ ΒΑΣΕΙΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΤΕΙ ΛΑΜΙΑΣ ΔΡ. ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΗΤΑΚΟΣ
Συμπεριφορά καταναλωτή στον τουρισμό
Διεθνείς εκπαιδευτικές έρευνες: TALIS, PISA & TIMSS
08 | 09 Δεκεμβρίου 2012, Αγορά Αργύρη, Πάτρα
Case 01: Προγραμματισμός Αγροτικής Παραγωγής «AGRO» ΣΕΝΑΡΙΟ
Ετήσιο αναμενόμενο ποσοστό απόδοσης (%)
Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας
Απλά βήματα για τον σχεδιασμό δραστηριοτήτων και την αξιολόγησή τους
Δ. ΚΙΟΥΚΙΑΣ, «ΦΟΡΜΕΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ»
Ιδιωτική οικονομική 1η ενότητα «ΕΝΝΟΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ»
ΤΜΗΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΞΥΛΟΥ - ΕΠΙΠΛΟΥ
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Partalidou Xanthi, PhD Candidate, MSc, BSc.
Alphabet Lower and upper case, and transliterations
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ .
Δ. ΚΙΟΥΚΙΑΣ, «ΦΟΡΜΕΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ»
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ
Διαταραχές Ακουστικής Επεξεργασίας (ΔΑΕ-Auditory Processing Disorders)
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΜΜΕ ΣΤΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ή ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΟΤΑ Εξ αποστάσεως εκπαιδευτικό.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τουλούμης Κοσμάς, Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας Οικοδομώντας πολιτισμικές συμπεριφορές στο σχολείο: «παιχνίδια ρόλων» με την αρχαιολογία. Δρ. Τουλούμης Κοσμάς Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας

Τουλούμης Κοσμάς, Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας Η διαχείριση του παρελθόντος ΠΑΡ(ΕΛΘ)ΟΝ

Τουλούμης Κοσμάς, Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας Πόσα πόδια έχει ο ελέφαντας;

Τουλούμης Κοσμάς, Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας Πολιτισμική συμπεριφορά σημαίνει… Επίγνωση και ευαισθητοποίηση για το πολιτιστικό περιβάλλον και τη διαχείρισή του (γνωστική) Επίγνωση και ευαισθητοποίηση για το πολιτιστικό περιβάλλον και τη διαχείρισή του (γνωστική) Διαμόρφωση στάσεων, αξιών και συναισθημάτων απέναντί του (συναισθηματική) Διαμόρφωση στάσεων, αξιών και συναισθημάτων απέναντί του (συναισθηματική) Διαμόρφωση κριτικής στάσης και συνείδησης ενεργού, συμμετοχικού πολίτη απέναντι σε ζητήματα πολιτισμικής διαχείρισης (ηθική) Διαμόρφωση κριτικής στάσης και συνείδησης ενεργού, συμμετοχικού πολίτη απέναντι σε ζητήματα πολιτισμικής διαχείρισης (ηθική)

Τουλούμης Κοσμάς, Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας «Παιχνίδια» ρόλων… Θέμα: Ύπαρξη ενός διλήμματος ή μιας σύγκρουσης. Θέμα: Ύπαρξη ενός διλήμματος ή μιας σύγκρουσης. Σενάριο: Είτε πραγματικό γεγονός (case study), είτε υποθετικό (προσομοίωση) Σενάριο: Είτε πραγματικό γεγονός (case study), είτε υποθετικό (προσομοίωση) Χαρακτηριστικά: ρεαλιστικό, ενδιαφέρον, σύντομο, προσαρμόσιμο, απλό Χαρακτηριστικά: ρεαλιστικό, ενδιαφέρον, σύντομο, προσαρμόσιμο, απλό Ξεκάθαροι ρόλοι Ξεκάθαροι ρόλοι

Τουλούμης Κοσμάς, Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας Βήματα Εξήγηση της διαδικασίας στους μαθητές Εξήγηση της διαδικασίας στους μαθητές Επιλογή θέματος Επιλογή θέματος Συλλογή στοιχείων Συλλογή στοιχείων Διανομή ατομικών ή ομαδικών ρόλων Διανομή ατομικών ή ομαδικών ρόλων Συζήτηση για το αποτέλεσμα και τη λύση του θέματος Συζήτηση για το αποτέλεσμα και τη λύση του θέματος Βήματα ανάπτυξης ενός παιχνιδιού ρόλων

Τουλούμης Κοσμάς, Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας Αρχαιολογία και πολιτική Αρχαιολογία και πολιτική Αρχαιολογία και σύγχρονη κοινωνία Αρχαιολογία και σύγχρονη κοινωνία Αρχαιολογία και πολιτισμική διαχείριση Αρχαιολογία και πολιτισμική διαχείριση Οι «Άλλοι»: Αρχαιολογία και πολιτισμική διαφοροποίηση: Οι «Άλλοι»: Αρχαιολογία και πολιτισμική διαφοροποίηση: «Παιχνίδια ρόλων» με την Αρχαιολογία: Τράπεζα Θεμάτων

Τουλούμης Κοσμάς, Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας Αρχαιολογία και πολιτισμική διαχείριση Σενάριο: Είστε διευθυντής ενός μουσείου που κατέχει σημαντική συλλογή αιγυπτιακών αρχαιοτήτων σ’ ένα μικρό κράτος. Η κυβέρνηση της Αιγύπτου ζητά την επιστροφή των αντικειμένων αυτών στον τόπο της καταγωγής τους. Η επιβίωση του μουσείου σας, αλλά και η τουριστική οικονομία της πατρίδας σας, εξαρτάται άμεσα από αυτές τις αρχαιότητες καθώς αποτελούν πόλο έλξης χιλιάδων τουριστών κάθε χρόνο. Θα συνηγορούσατε υπέρ της επιστροφής τους; Σενάριο: Είστε διευθυντής ενός μουσείου που κατέχει σημαντική συλλογή αιγυπτιακών αρχαιοτήτων σ’ ένα μικρό κράτος. Η κυβέρνηση της Αιγύπτου ζητά την επιστροφή των αντικειμένων αυτών στον τόπο της καταγωγής τους. Η επιβίωση του μουσείου σας, αλλά και η τουριστική οικονομία της πατρίδας σας, εξαρτάται άμεσα από αυτές τις αρχαιότητες καθώς αποτελούν πόλο έλξης χιλιάδων τουριστών κάθε χρόνο. Θα συνηγορούσατε υπέρ της επιστροφής τους; Ενδεικτικοί Ρόλοι: Διευθυντής μουσείου, αιγυπτιακή κυβέρνηση, αιγυπτιακός λαός, κυβέρνηση κράτους όπου εδρεύει το μουσείο, λαός κράτους όπου εδρεύει το μουσείο, ταξιδιωτικοί πράκτορες, τουρίστες Ενδεικτικοί Ρόλοι: Διευθυντής μουσείου, αιγυπτιακή κυβέρνηση, αιγυπτιακός λαός, κυβέρνηση κράτους όπου εδρεύει το μουσείο, λαός κράτους όπου εδρεύει το μουσείο, ταξιδιωτικοί πράκτορες, τουρίστες

Τουλούμης Κοσμάς, Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας Αρχαιολογία και σύγχρονη κοινωνία Σενάριο: Κατά τη διάρκεια κατασκευής ενός χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων σε μια σύγχρονη πόλη βρίσκονται αρχαία, τα οποία αξιολογούνται ως πολύ σημαντικά και οι εργασίες σταματούν. Ο χώρος μετατρέπεται σε αρχαιολογικό εργοτάξιο και οι εργασίες μελέτης του είναι χρονοβόρες. Οι καταστηματάρχες και οι κάτοικοι της περιοχής διαμαρτύρονται για τη διακοπή του αρχικού έργου. Σενάριο: Κατά τη διάρκεια κατασκευής ενός χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων σε μια σύγχρονη πόλη βρίσκονται αρχαία, τα οποία αξιολογούνται ως πολύ σημαντικά και οι εργασίες σταματούν. Ο χώρος μετατρέπεται σε αρχαιολογικό εργοτάξιο και οι εργασίες μελέτης του είναι χρονοβόρες. Οι καταστηματάρχες και οι κάτοικοι της περιοχής διαμαρτύρονται για τη διακοπή του αρχικού έργου. Ενδεικτικοί Ρόλοι: αρχαιολόγοι, κάτοικοι περιοχής, καταστηματάρχες, μέλη τοπικής αυτοδιοίκησης, σύλλογος αρχαιόφιλων, εργολάβοι. Ενδεικτικοί Ρόλοι: αρχαιολόγοι, κάτοικοι περιοχής, καταστηματάρχες, μέλη τοπικής αυτοδιοίκησης, σύλλογος αρχαιόφιλων, εργολάβοι.

Τουλούμης Κοσμάς, Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας Οι «Άλλοι» Αρχαιολογία και πολιτισμική διαφοροποίηση: Σενάριο: Σ’ ένα μικρό νησί εντοπίζετε ένα σημαντικό αρχαίο νεκροταφείο, απομεινάρι ενός άγνωστου πολιτισμού. Οι ντόπιοι κάτοικοι θεωρούν ότι μια πιθανή ανασκαφή του θα διαταράξει τον αιώνιο ύπνο των προγόνων τους,. Τι κάνετε; Σενάριο: Σ’ ένα μικρό νησί εντοπίζετε ένα σημαντικό αρχαίο νεκροταφείο, απομεινάρι ενός άγνωστου πολιτισμού. Οι ντόπιοι κάτοικοι θεωρούν ότι μια πιθανή ανασκαφή του θα διαταράξει τον αιώνιο ύπνο των προγόνων τους,. Τι κάνετε; Πραγματικό γεγονός: η περίπτωση του «ανθρώπου του Kennewick”. Πραγματικό γεγονός: η περίπτωση του «ανθρώπου του Kennewick”. Πληροφορίες στο διαδίκτυο: Πληροφορίες στο διαδίκτυο:

Τουλούμης Κοσμάς, Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας Σε τι ωφελούν τα «παιχνίδια ρόλων» με την αρχαιολογία; Ανάδειξη σημασίας πολιτισμικής διαχείρισης και σύγχρονης χρήσης του παρελθόντος Ανάδειξη σημασίας πολιτισμικής διαχείρισης και σύγχρονης χρήσης του παρελθόντος Βιωματική προσέγγιση ζητημάτων διαχείρισης παρελθόντος Βιωματική προσέγγιση ζητημάτων διαχείρισης παρελθόντος Συζήτηση – Αντιπαράθεση -Ανάπτυξη λόγου Συζήτηση – Αντιπαράθεση -Ανάπτυξη λόγου Δυναμική διαδικασία: κριτική και ευέλικτη σκέψη, επιλογή και διάκριση επιχειρημάτων, εμπλοκή, λήψη αποφάσεων Δυναμική διαδικασία: κριτική και ευέλικτη σκέψη, επιλογή και διάκριση επιχειρημάτων, εμπλοκή, λήψη αποφάσεων Ατομικός και ομαδικός τρόπος δουλειάς Ατομικός και ομαδικός τρόπος δουλειάς Επίλυση προβλήματος Επίλυση προβλήματος Αποσαφήνιση αξιών: θέσεις, πεποιθήσεις, συναισθήματα Αποσαφήνιση αξιών: θέσεις, πεποιθήσεις, συναισθήματα Ψυχαγωγία Ψυχαγωγία

Τουλούμης Κοσμάς, Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας Παρελθόν Αφήγηση Διαχείριση Χρήση

Τουλούμης Κοσμάς, Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας