Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Τεχνικές εκτίμησης περιβαλλοντικών κινδύνων - διαχείριση κρίσεων Ι

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Τεχνικές εκτίμησης περιβαλλοντικών κινδύνων - διαχείριση κρίσεων Ι"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Τεχνικές εκτίμησης περιβαλλοντικών κινδύνων - διαχείριση κρίσεων Ι
Δρ. Γρηγόριος Ιορδάνου

2 Περιβαλλοντική εκπαίδευση
Περιβαλλοντική εκπαίδευση = ένα μέσο για την αποκατάσταση της σχέσης του ανθρώπου με τη φύση και το περιβάλλον ως το πρωταρχικό πλαίσιο της ζωής του

3 Περιβαλλοντική εκπαίδευση
Δεκαετίες 1960 και 1970: δημιουργία και διαμόρφωση της ΠΕ Περιβαλλοντικό κίνημα Ενδιαφέρον για περιβάλλον – ανησυχία για περιβαλλοντικά προβλήματα Κοινωνικό αίτημα για επίλυση της κρίσης Εκπαίδευση - ένα από τα μέτρα για αποτελεσματική αντιμετώπιση του προβλήματος

4 Περιβαλλοντική εκπαίδευση
Περιβαλλοντική εκπαίδευση = αγωγή των πολιτών Όραμα: ο περιβαλλοντικά υπεύθυνος και ενεργός πολίτης Στοχεύει σε: ριζικές αλλαγές στις αντιλήψεις, τις στάσεις, τις αξίες και τις συμπεριφορές των ατόμων και των κοινωνιών στην ανάπτυξη αισθήματος περιβαλλοντικής ευθύνης, περιβαλλοντικού ήθους και συνείδησης στην ενδυνάμωση των πολιτών για διεκδίκηση και συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων

5 ΣΤΟΧΟΙ α) ενημέρωση και ευαισθητοποίηση
β) ολοκληρωμένη προσέγγιση των περιβαλλοντικών θεμάτων γ) ανάπτυξη γνώσεων, αξιών, στάσεων, ενδιαφέροντος για το περιβάλλον δ) ανάπτυξη δεξιοτήτων για βελτίωση του περιβάλλοντος και επίλυση των περιβαλλοντικών προβλημάτων δ) νέα πρότυπα περιβαλλοντικής συμπεριφοράς ε) ενεργός συμμετοχή στην επίλυση των περιβαλλοντικών προβλημάτων

6 χαρακτηριστικά Προσανατολισμός στην επίλυση προβλημάτων
Επιστημονική προσέγγιση Δια βίου εκπαιδευτική διαδικασία

7 αειφορία οικονομία κοινωνία φύση
ικανοποιεί τις ανάγκες του παρόντος χωρίς να θέτει σε κίνδυνο τη δυνατότητα των μελλοντικών γενεών να ικανοποιούν τις δικές τους ανάγκες».  οικονομία κοινωνία φύση τρία αλληλεξαρτώμενα και αλληλο επικαλυπτόμενα συστήματα Η καλή λειτουργία και των τριών = αναγκαία συνθήκη για την επίτευξη της αειφορίας

8 Η εφαρμογή της ΠΕ στο σχολείο
Υλοποίηση «περιβαλλοντικών» προγραμμάτων Πρόγραμμα = project Ομάδα μαθητών – εκπαιδευτικών Θεματολογία: θέματα τοπικού περιβάλλοντος, περιβαλλοντικά προβλήματα

9 Περιβαλλοντικές πύλες
Επιδιώκουν: παροχή έγκυρης και επίκαιρης πληροφορίας σε περιβαλλοντικά θέματα Πληθυσμός-στόχος: ευρύτερη επιστημονική-εκπαιδευτική κοινότητα και ευρύτερο κοινό Παρεχόμενο υλικό: Δεδομένα και στατιστικά στοιχεία Αναφορές και εκθέσεις Πληροφοριακά κείμενα ιστοσελίδων Φωτογραφίες, χάρτες, διαγράμματα Ενότητες για παιδιά (προσαρμοσμένη πληροφορία, εκπαιδευτικές δραστηριότητες, κ.ά)

10 ΟΡΙΣΜΟΣ ΚΡΙΣΗΣ-Harvard Business
Κρίση είναι μια κατάσταση η οποία έφτασε σε μια επικίνδυνη (κρίσιμη) φάση για την οποία απαιτείται σημαντική, ασυνήθιστη και έκτακτη παρέμβαση για να αποφευχθεί ή να διορθωθεί μια μεγάλης έκτασης ζημιά.

11 ΣΗΜΑΔΙΑ της ΚΡΙΣΗΣ Έκπληξη Έλλειψη Πληροφόρησης Κλιμάκωση Γεγονότων
ΣΗΜΑΔΙΑ της ΚΡΙΣΗΣ Έκπληξη Έλλειψη Πληροφόρησης Κλιμάκωση Γεγονότων Απώλεια Ελέγχου Εξονυχιστική εξέταση της κατάστασης από ομάδες εξωτερικού περιβάλλοντος. Πανικός (εσωτερικό & εξωτερικό περιβάλλον)

12 ΣΤΑΔΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΡΙΣΕΩΝ
ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΕ ΤΟ ΡΙΣΚΟ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΜΙΑ ΟΜΑΔΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ (π.χ. σε ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ) ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΕΝΑ ΡΙΣΚΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΟΡΙΣΤΕΙ ΠΕΡΙΓΡΑΨΤΕ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΠΟΥ ΤΟ ΜΕΤΡΙΑΖΟΥΝ Ή ΕΞΑΛΕΙΦΟΥΝ (π.χ. ΔΡΑΣΕΙΣ ΜΕΤΑ ΑΠΌ ΜΙΑ ΕΚΡΗΞΗ)

13 ΣΤΑΔΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΡΙΣΕΩΝ
3. ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΕ ΤΗΝ ΑΙΤΙΑ ΤΟΥ ΡΙΣΚΟΥ (π.χ.??). 4. ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΥΠΕΥΘΥΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ (π.χ. «η κατάσταση είναι υπό έλεγχο» και «αλλάζουμε την διαδικασία παραγωγής ).

14 ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΜΕΝΟΣ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΣ ΑΞΙΟΠΙΣΤΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ : «ΠΕΣ ΤΑ ΟΛΑ ΚΑΙ ΓΡΗΓΟΡΑ»

15 ΣΤΟΧΟΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΡΙΣΕΩΝ
ΣΥΝΤΟΜΟΣ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΖΗΜΙΑΣ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑΣ

16 ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΑ ΜΜΕ Δημιουργούμε ένα διοικητικό κέντρο (headquarter) διαχείρισης των σχέσεων με τα ΜΜΕ. Ορίζουμε τους κανόνες επικοινωνίας με τα ΜΜΕ. Τα ΜΜΕ «τρελαίνονται για κρίσεις» και «όσο μεγαλύτερη η κρίση τόσο καλύτερα για αυτά»! Δεν κάνουμε αβάσιμες υποθέσεις-συλλογισμούς.

17 ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕ ΤΑ ΜΜΕ
Αναφέρουμε τα δεδομένα-γεγονότα. Δείχνουμε ενδιαφέρον, όχι αμυντικός. Δημιουργούμε βάσιμα επιχειρήματα Όχι πόλεμο προς τα ΜΜΕ. Γινόμαστε εμείς η αξιόπιστη πηγή ενημέρωσης. Ήρεμος και συνεργάσιμος Δεν λέμε ποτέ ψέματα

18 Case study ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ
Είσαι στέλεχος εταιρεία παραγωγής χημικών και μια τηλεοπτική εκπομπή παρουσίασε μια έρευνα για τα επιμέρους συστατικά που χρησιμοποιούνται και τις συνθήκες παραγωγής αφήνοντας σαφής μομφές για χρήση επικίνδυνων συστατικών και έλλειψη κανόνων στοιχειώδους ασφαλείας στο εργοστάσιο παραγωγής. Το ρεπορτάζ, χωρίς να αναφέρει επωνυμία, έδειχνε πλάνα, από το εργοστάσιο παραγωγής.

19 ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ 1.Ποια είναι κατά την γνώμη σου η σημαντικότερη αρχή που πρέπει να ακολουθήσεις κατά την διάρκεια της διαχείρισης της κρίσης με τα ΜΜΕ; 2. Εφόσον η τηλεοπτική εκπομπή αποκαλύψει την επωνυμία σε μελλοντική εκπομπή, ποιο θα είναι το κεντρικό επικοινωνιακό μήνυμα απέναντι στον κόσμο και στα ΜΜΕ; 3. Ποιοι είναι οι στόχοι διαχείρισης της κρίσης; 4. Τι συγκεκριμένες ενέργειες θα κάνεις για να εξαλείψεις ή περιορίσεις την ζημιά;

20 Έκτακτη ανάγκη (emergency): απρόβλεπτο γεγονός με βραχυπρόθεσμη επίπτωση που θέτει σε κίνδυνο την ζωή, υγεία ή/και περιουσία των πολιτών, απαιτεί άμεση αντιμετώπιση αλλά είναι δυνατόν να διαχειριστεί με σχετικά συνηθισμένα μέτρα. (Drabek, T. “The social dimensions of disaster”, 1996)

21 Καταστροφή (disaster): ένα γεγονός κατά το οποίο μία «κοινότητα» υφίσταται ή απειλείται να υποστεί ζημίες και απώλειες στην ζωή, την υγεία και την περιουσία των πολιτών τέτοιες ώστε οι δυνατότητές της σε ανθρώπινο δυναμικό και μέσα για την αντιμετώπιση της δημιουργηθείσας κατάστασης να μην επαρκούν. (Drabek, T. “The social dimensions of disaster”, 1996)

22 Κρίση (crisis): κατάσταση που απειλεί στόχους μεγάλης προτεραιότητας για την ομάδα λήψης αποφάσεων, εκπλήσσει τα μέλη της ομάδας λήψης αποφάσεων όταν συμβαίνει και το διαθέσιμο χρονικό διάστημα για την λήψη αποφάσεων είναι περιορισμένο (T.C. Pauchant & I. I. Mitroff «Transforming the crisis prone organization» 1992)

23 Οι έκτακτες ανάγκες είναι συχνά προάγγελοι κρίσεων, επίσης κατά την διάρκεια μίας κρίσης μπορεί να προκύψει μία σειρά από έκτακτες ανάγκες.

24 Κρίσιμα περιστατικά (critical incidents): γεγονότα στην εξέλιξη καταστάσεων έκτακτης ανάγκης και κρίσεων που συμβάλλουν στην αλλαγή πορείας τους. Συχνά είναι σημεία στα οποία λαμβάνονται σημαντικές αποφάσεις λίγο πριν ή κατά την διάρκεια της κρίσης.

25 Τα κρίσιμα περιστατικά μπορούν συχνά να αναγνωριστούν, τουλάχιστον στη γενική τους μορφή, πριν προκύψουν έκτακτες ανάγκες ή κρίσεις. Στις περιπτώσεις αυτές οι σχεδιαστές και οι λαμβάνοντες τις αποφάσεις μπορούν να αναπτύξουν θεωρητικά σενάρια και να προετοιμαστούν, τουλάχιστον μερικώς, για τα κρίσιμα περιστατικά που έχουν μεγάλες πιθανότητες να συμβούν σε κάθε σενάριο.

26 Ένταση της καταστροφής : το μέγεθος των απωλειών που αφορούν στη ζωή-υγεία και περιουσία των πολιτών, στις πλουτοπαραγωγικές πηγές και στις υποδομές μιας περιοχής

27 Συντονίζω κατευθύνω δραστηριότητες, που προέρχονται από διαφορετικά άτομα ή φορείς, προς έναν κοινό στόχο, με τέτοιο τρόπο ώστε η μία δραστηριότητα να συμπληρώνει την άλλη ή να τη συνεχίζει

28 Κύκλος Διαχείρισης Κινδύνων
Ανάλυση κινδύνου (διακινδύνευσης) Πρόληψη / μετριασμός συνεπειών (prevention / mitigation) Ετοιμότητα (preparedness) Αντιμετώπιση (response) Αποκατάσταση (recovery) Καταγραφή και αξιοποίηση εμπειρίας & ανατροφοδότηση

29 Ανάλυση κινδύνου Τα στάδια της διεργασίας ανάλυσης κινδύνου
Αναγνώριση κινδύνων Μελέτη των χαρακτηριστικών του κάθε κινδύνου Μελέτη των χαρακτηριστικών της κοινότητας που είναι πιθανόν να πληγεί Προσδιορισμός και εκτίμηση της τρωτότητας της κοινότητας Ανάπτυξη σεναρίων

30 Πρόληψη/μετριασμός (prevention / mitigation):
το σύνολο των κανονισμών και μέτρων που διασφαλίζουν ότι οι καταστροφές θα αποτραπούν ή οι συνέπειές τους θα μετριαστούν σε κάποιο βαθμό

31 Ετοιμότητα (Προετοιμασία) (preparedness)
το σύνολο των ρυθμίσεων που διασφαλίζουν ότι όλες οι υπηρεσίες και οι πόροι που είναι απαραίτητοι για την αντιμετώπιση των συνεπειών της καταστροφής θα κινητοποιηθούν και θα αναπτυχθούν αποτελεσματικά

32 Ετοιμότητα Η ετοιμότητα (preparedness) εξασφαλίζεται με τέσσερις κατηγορίες δραστηριοτήτων : Σύνταξη σχεδίων εκτάκτου ανάγκης (emergency planning) Προμήθεια εξοπλισμού & μέσων (procurement) Εκπαίδευση του προσωπικού (training) Ασκήσεις (exercises)

33 Αντιμετώπιση (response)
το σύνολο των δράσεων που υλοποιούνται κατά την διάρκεια και αμέσως μετά την καταστροφή για να διασφαλίσουν ότι οι επιπτώσεις της ελαχιστοποιούνται και ότι παρέχονται στους πληγέντες τα απαραίτητα

34 Αποκατάσταση (reconstruction/recovery)
το σύνολο των δράσεων με τις οποίες υποστηρίζονται οι πληγείσες περιοχές στην ανακατασκευή των υποδομών και διασφαλίζεται η επάνοδος στην προ της καταστροφής κατάσταση (ή και καλύτερη) από οικονομικής, κοινωνικής και ψυχολογικής πλευράς

35 Πρόληψη & Αποτροπή Κρίσεων
Η εμφάνιση τους είναι αναπόφευκτη διότι: Δεν μπορούν όλες να προβλεφθούν Δεν ανήκουν όλες στο «χώρο» ελέγχου του εκάστοτε υπεύθυνου οργανισμού Σε μερικές περιπτώσεις οι ενέργειες πρόληψης θεωρούνται για διαφόρους λόγους μη συμφέρουσες

36 Διαχείριση καταστροφών
Η επιτυχής διαχείριση δεν είναι τίποτα περισσότερο από την επέκταση της ορθής και αποτελεσματικής καθημερινής λειτουργίας των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης. Δεν είναι τίποτα παραπάνω από την κινητοποίηση πρόσθετου προσωπικού και μέσων.

37 Διαχείριση καταστροφών
Οι καταστροφές θέτουν καινούργια και μοναδικά προβλήματα που δεν απαντώνται στην καθημερινή λειτουργία των εμπλεκομένων υπηρεσιών Οι υπηρεσίες είναι πολλές Ανάγκη για λήψη αποφάσεων υπό πίεση χρόνου Αβεβαιότητα

38 Κατάσταση έκτακτης ανάγκης /καταστροφή Καθημερινή λειτουργία
Διαφορές Κατάσταση έκτακτης ανάγκης /καταστροφή Συνεργασία και με άγνωστα άτομα Υλοποίηση νέων και μη συνηθισμένων δράσεων Ο συντονισμός εντός του Φορέα και μεταξύ Φορέων είναι απαραίτητος. Καθημερινή λειτουργία Συνεργασία με γνωστά άτομα Εκτέλεση οικείων δράσεων και διαδικασιών Συντονισμός κυρίως εντός Φορέα

39 Κατάσταση έκτακτης ανάγκης /καταστροφή Καθημερινή λειτουργία
Διαφορές Κατάσταση έκτακτης ανάγκης /καταστροφή Για την κάλυψη των πληροφοριακών αναγκών είναι απαραίτητη η επικοινωνία με άλλες Υπηρεσίες και Φορείς Επικοινωνία με προσωπικό που χρησιμοποιεί διαφορετική ορολογία Καθημερινή λειτουργία Η επικοινωνία περιορίζεται στο εσωτερικό της υπηρεσίας ή/και του Φορέα Χρήση οικείας ορολογίας στην επικοινωνία

40 Καθημερινή λειτουργία Κατάσταση έκτακτης ανάγκης /καταστροφή
Διαφορές (3) Καθημερινή λειτουργία Οι υποδομές είναι ανέπαφες και τα δίκτυα επικοινωνιών, ηλεκτρισμού, κλπ) λειτουργούν κανονικά Κατάσταση έκτακτης ανάγκης /καταστροφή Οι υποδομές και τα δίκτυα (επικοινωνιών, ηλεκτρισμού, κλπ) μπορεί να έχουν επηρεαστεί και δεν είναι απαραίτητο ότι λειτουργούν κανονικά)

41 Εμπλεκόμενοι Υπουργεία Περιφέρειες Δήμοι
Δημόσιες & ιδιωτικές επιχειρήσεις Εθελοντικές οργανώσεις Πολίτες της χώρας Πολιτική Προστασία Πυροσβεστική Αστυνομία Λιμενικό Ιατρικές Υπηρεσίες Νοσοκομεία Ένοπλες Δυνάμεις Τεχνικές Υπηρεσίες

42 Σχεδιασμός έκτακτης ανάγκης (emergency planning)
Μία διαρκής κυκλική διεργασία (process) που συνίσταται στην σύνταξη σχεδίων στην εκπαίδευση του προσωπικού που εμπλέκεται στην εφαρμογή των σχεδίων στις ασκήσεις για την δοκιμασία και τον έλεγχο των σχεδίων και την εξάσκηση του προσωπικού και στην αναθεώρηση/επικαιροποίηση των σχεδίων

43 Σχεδιασμός έκτακτης ανάγκης
Αν και διαρκής κυκλική διεργασία (process) έχει ένα σαφές σημείο εκκίνησης ΤΗΝ ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΙΝΔΥΝΟΥ (hazard analysis, risk analysis)

44 Σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης- φάσεις
Ετοιμότητα Αντιμετώπιση Χρονικά ευαίσθητες δράσεις για την προστασία ζωής, υγείας κλπ Δράσεις για την σταθεροποίηση της κατάστασης Πρώτη φάση αποκατάστασης Λειτουργία δικτύων κοινής ωφελείας Κάλυψη αναγκών τροφής, ένδυσης, κλπ

45 Σχέδιο ο τρόπος με τον οποίο θα επιλύσουμε ένα πρόβλημα που έχει ήδη εκδηλωθεί ή θα αντιμετωπίσουμε μία κατάσταση που θα προκύψει στο μέλλον.

46 είδη σχεδίων Δύο Σχέδια έκτακτης ανάγκης (emergency response plan)
Σχέδια δράσης (action plan)

47 Τεχνικοδιοικητική Μέριμνα
Τεχνικοδιοικητική Μέριμνα Κατανόηση του καταστροφικού φαινομένου και των συνεπειών του : Χρονική εξέλιξη ,Στάδια επιχειρήσεων & κλιμάκωση. Απαραίτητες Δράσεις, Πόροι & Αρμόδιος Φορέας Επίπεδα Διοίκησης Ελέγχου & Συντονισμού Επιχειρήσεων

48 Ο κάθε Φορέας σχεδίασης πρέπει κατά την διαδικασία σχεδιασμού να εξειδικεύσει
τις δράσεις που θα υλοποιήσει σε κάθε μία από τις παραπάνω τέσσερις φάσεις και την υποστήριξη που είναι πιθανόν να χρειαστεί από άλλους Φορείς.

49 Επίπεδα Διοίκησης Στρατηγικό (Επιτελικό)
Επιχειρησιακό (Διευθύνσεως Κρίσεων) Τακτικό (Εκτελεστικό)

50 Επίπεδα Διοίκησης Στρατηγικό Λήψη πολιτικών αποφάσεων

51 Επίπεδα Διοίκησης Επιχειρησιακό Συλλογή και αξιολόγηση πληροφοριών
Σχεδιασμός επιχειρήσεων Συντονισμός στην διάθεση πόρων Διεύθυνση επιχειρήσεων Εισήγηση στο στρατηγικό επίπεδο Κέντρα Επιχειρήσεων / Ομάδες Διαχείρισης Κρίσεων

52 Επιχειρησιακό επίπεδο
Το Επιχειρησιακό επίπεδο είναι απαραίτητο γιατί ούτε το ανώτερο επίπεδο της πολιτικής (στρατηγικό), ούτε το τακτικό επίπεδο έχουν όλες τις τεχνικές δεξιότητες ή επαρκή χρόνο να συντονίσουν όλες τις «λεπτομέρειες» που απαρτίζουν την αντιμετώπιση

53 Επιχειρησιακό επίπεδο
Το επίπεδο «μέσης διαχείρισης» συχνά παραλείπεται ή υπολειτουργεί με δυσμενή αποτελέσματα.

54 Επίπεδα Διοίκησης Τακτικό
Φροντίδα των συνεπειών του καταστροφικού φαινομένου Συλλογή, ανάλυση, αξιολόγηση, διαβίβαση πληροφοριών Διατύπωση αιτημάτων προς επιχειρησιακό επίπεδο

55 Σχεδιασμός Ο σχεδιασμός
οφείλει να βασίζεται σε έγκυρη πληροφορία και επιστημονική γνώση Πρέπει να εστιάζει σε γενικές αρχές πρέπει να έχει το κατάλληλο μίγμα σαφούς πρόβλεψης, αυτοσχεδιασμού και ευελίξιας Πρέπει να συνδέει με ικανοποιητικό τρόπο τις δράσεις κατά την φάση της αντιμετώπισης με τις δράσεις κατά τις φάσεις της αποκατάστασης και της πρόληψης.

56 Σχεδιασμός Ο σχεδιασμός
Στοχεύει στην μείωση των 'αγνώστων' σε προβληματικές καταστάσεις Στοχεύει στο να οδηγεί στις κατάλληλες ενέργειες στον κατάλληλο χρόνο Πρέπει να στηρίζεται στο τι είναι πιθανό να συμβεί…

57 Ο σχεδιασμός δεν είναι διαχείριση
Σχεδιασμός Ο σχεδιασμός Πρέπει να υποστηρίζεται από εκπαιδευτικά προγράμματα και πρόγραμμα ασκήσεων. είναι μία συνεχής διεργασία (process). είναι μία εκπαιδευτική δραστηριότητα Ο σχεδιασμός δεν είναι διαχείριση

58 Κατάστρωση αποτελεσματικών σχεδίων
1ο Καθορισμός επιθυμητού αποτελέσματος 2ο Επιλογή ομάδας σχεδιασμού και καθορισμός αρμοδιοτήτων μελών

59 Βήμα 3ο Ομαδική συνάντηση και ανταλλαγή ιδεών Βήμα 4ο Επανεξέταση θεμάτων που προέκυψαν κατά το 3ο βήμα.

60 Βήμα 5ο Καθορισμός κατηγοριών (αντικειμενικών στόχων) και ταξινόμηση των θεμάτων σε αυτές Βήμα 6ο Δημιουργία καταλόγου με όλους τους απαραίτητους πόρους

61 Βήμα 7ο Καθορισμός προτεραιοτήτων για την υλοποίηση των αντικειμενικών στόχων Βήμα 8ο Καθορισμός και καταγραφή διαθέσιμων πόρων ανά αντικειμενικό στόχο

62 Βήμα 9ο Κάταστρωση χρονοδιαγράμματος υλοποίησης αντικειμενικών στόχων Βήμα 10ο Ολοκλήρωση χρονοδιαγράμματος. Διανομή σχεδίου

63 Άσκηση μία ελεγχόμενη εστιασμένη δραστηριότητα κατά τη διάρκεια της οποίας παρουσιάζεται στους συμμετέχοντες μία προσομειούμενη κατάσταση έκτακτης ανάγκης (υπό μορφή σεναρίου) και ζητείται από αυτούς να τη διαχειριστούν σαν να ήταν πραγματικό περιστατικό

64 Αποσκοπεί : να εκπαιδεύσει ή/και να αξιολογήσει προσωπικό ή/και
να πιστοποιήσει την εγκυρότητα και να δοκιμάσει υφιστάμενα σχέδια έκτακτης ανάγκης, κατευθυντήριες οδηγίες, διαδικασίες, συστήματα ή δυνατότητες.

65 Κατηγορίες «Θεωρητικές» Ασκήσεις ή Ασκήσεις Συζήτησης
«Πρακτικές» Ασκήσεις ή Ασκήσεις Επιχειρήσεων Συνδυασμός κατηγοριών

66 Ασκήσεις Συζήτησης Αποσκοπούν στη συζήτηση και στην ανταλλαγή απόψεων για θέματα στρατηγικής, κατανομής ρόλων και αρμοδιοτήτων, ακολουθούμενων πολιτικών και κατευθυντήριων οδηγιών / διαδικασιών για τις διάφορες λειτουργίες και δράσεις που υλοποιούνται σε κάθε Φάση. Οι ασκούμενοι περιγράφουν τι θα έκαναν για να αντιμετωπίσουν την κατάσταση που τους παρουσιάστηκε στο σενάριο

67 Ασκήσεις Συζήτησης Ασκήσεις Προσανατολισμού (Orientation Exercises)
Σεμινάρια (Seminars) Συναντήσεις Πρακτικής Εργασίας (Workshops) Ασκήσεις επί Χάρτου-Α.Ε.Χ. (Tabletop Exercises, Τ.Τ.Χ.)

68 Ασκήσεις Επιχειρήσεων
Χαρακτηρίζονται από την ανάπτυξη προσωπικού, εξοπλισμού και υλικών πόρων για την υλοποίηση συγκεκριμένων δράσεων από τους ασκούμενους (στο τακτικό και επιχειρησιακό κυρίως επίπεδο) για την αντιμετώπιση μίας κατάστασης έκτακτης ανάγκης.

69 Ασκήσεις Επιχειρήσεων
α) η αποσαφήνιση των ρόλων και των αρμοδιοτήτων των εμπλεκόμενων Φορέων. β) ο προσδιορισμός ελλείψεων σε ανθρώπινο δυναμικό ή υλικούς πόρους γ) η βελτίωση των ικανοτήτων των ατόμων και ομάδων στην εκτέλεση συγκεκριμένων δράσεων.

70 Ασκήσεις Επιχειρήσεων
Γυμνάσια (Drills) Ασκήσεις Λειτουργιών (Functional Exercises) Ασκήσεις Σταθμού Διοικήσεως (Command Post Exercises) Ασκήσεις Πεδίου Πλήρους Ανάπτυξης (Full-scale Exercises, Practical, Operational, Field, Live Exercises)

71 Κατηγορίες Συμμετεχόντων
Ασκούμενοι (π.χ. προσωπικό ) Διευθύνον Επιτελείο Δ/ντης Άσκησης , Συντονιστής (Facilitator) Ελεγκτές Αξιολογητές Παρατηρητές Προσωπικό Διοικητικής & Τεχνικής Υποστήριξης

72 Διαχείριση ασκήσεων Προσδιορισμός αναγκών Ανάλυση αναγκών
Σχεδιασμός άσκησης Διεξαγωγή άσκησης Αποτίμηση / Αξιολόγηση άσκησης Κατάρτιση Καταλόγου Διορθωτικών Ενεργειών


Κατέβασμα ppt "Τεχνικές εκτίμησης περιβαλλοντικών κινδύνων - διαχείριση κρίσεων Ι"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google