 Σήμερα θα ασχοληθούμε με θέματα ταυτότητας.  Αλλά τι είναι η ταυτότητα; Τι εννοούμε με τον όρο/ έννοια ταυτότητα;  Σε τι αναφερόμαστε όταν μιλάμε.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το στυλ ζωής μας και πώς το υιοθετούν τα παιδιά μας
Advertisements

Πάντα ακούμε τους «κανόνες» των γυναικών
Πάντα ακούμε τους «κανόνες» των γυναικών
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΙΣΧΥΟΝΤΩΝ Α.Π. ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ Α.Π.
ΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ Παρουσίαση - Ανάλυση - Κριτική του ομώνυμου δοκίμιου του Mark Poster Μια εργασία του Δημήτρη Καλαμαρά.
Μερικά ακόμη παραδείγματα
Η σημασία της αυτογνωσίας στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό.
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
Μελετώντας το πρώτο διάγραμμα όλοι οι ερωτηθέντες απάντησαν ότι μέσα στην οικογένεια υπάρχει διάκριση σε όλους τους τομείς δήλωσαν περισσότεροι ότι.
Alfred Schutz. O Alfred Schutz θεωρείται ως ένας από τους σημαντικότερους θεωρητικούς της φαινομενολογίας στις κοινωνικές επιστήμες. Η συνεισφορά του.
1.1 Οι φυσικές επιστήμες και η μεθοδολογία τους
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΡΑΦΑΕΛΛΑ Β’
Η 5 η από τις 12 Προτροπές Να έχω Ηθική H ηθική είναι ανηθικότητα και το αντίστροφο όταν τη μελετάμε στον χρόνο και στις κοινωνίες. Αντώνιος Περιπατητής.
ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
1o ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ
Ο ΕΦΗΒΟΣ ΚΑΙ Ο «ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ ΑΛΛΟΣ»
Φρίντριχ Χέγκελ (Georg Wilhelm Friedrich Hegel)
ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘΗΜΑ:ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΘΕΜΑ:ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ Α2 ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΣΥΝΟΛΑ.
Ποια είναι η διαδικασία της διερεύνησης; Έχω ένα πρόβλημα Η κυρία Καθαρούλα δεν καταφέρνει να καθαρίσει τους λεκέδες από τα ρούχα των παιδιών της και θέλει.
ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΚΑΙ ΚΑΘΕΣΤΩΤΑ ΑΛΗΘΕΙΑΣ
1 Ενότητα 5: Ταυτότητες στη Διασπορά – Η περίπτωση εφήβων με μεταναστευτικό υπόβαθρο Διδάσκων: Χρήστος Γκόβαρης Τμήμα: Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης.
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
Η παράγραφος Είναι το βασικό δομικό στοιχείο ενός κειμένου.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΥΡΟΜΜΑΤΗΣ.  Η σημερινό διάλεξη είναι μια μορφή εισαγωγής στο υποχρεωτικό μάθημα ‘ Βασικές αρχές Ανθρωπογεωγραφίας ’  Αλλά τι είναι η ανθρωπογεωγραφία.
PROJECT : ΤΑ ΡΟΥΧΑ ΜΑΣ Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΣ
Ισχύς, γνώση, γεωγραφία: Οι πόλεμοι της ανεξαρτησίας και η μετά-αποικιοκρατία Πολιτική γεωγραφία Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο.
5 η διάλεξη: 30/3/2015 Ταυτότητες: Ατομική, Συλλογική, Εθνική, Πολιτισμική.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΑΝΤΙΓΟΝΗ-ΑΛΜΠΑ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ Διδάσκουσα Π.Δ. 407/80 ΜΑΘΗΜΑ 1 Ο (15/02/2013): ΟΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ.
 ΠΩΣ βλέπετε τους ανθρώπους που έχουν διαφορετικό χρώμα δέρματος ή ανήκουν σε διαφορετική εθνικότητα από εσάς; Τους θεωρείτε ίσους με εσάς; Δυστυχώς,
Εργαστήριο Στατιστικής (7 ο Εργαστήριο) Συσχετίσεις μεταξύ μεταβλητών (ερωτήσεων)
Έχω κάτι … διαφορετικό??. ’διαφορετικός «το να είσαι …’διαφορετικός’…» 14 ο Δημοτικό Σχολείο Αχαρνών Επιμέλεια από την εκπαιδευτικό της Στ2 τάξης: Μέλλου.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ. Ερώτηση 1 η : Γιατί σύμφωνα με το συγγραφέα οι νέοι έχουν την τάση να αμφισβητούν ενώ οι μεγάλοι όχι; Σύμφωνα με τον συγγραφέα.
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική Ενότητα 12: Επιστήμη και αίτια / Θεωρητικές & πρακτικές επιστήμες Στασινός Σταυριανέας Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
Υποδείγματα Συμπεριφοράς n Η ερμηνεία της χωροθέτησης πρέπει να στηρίζεται στην συμπεριφορά: –των ατόμων (decision makers) –των επιχειρήσεων (decision.
Στατιστικές Υποθέσεις
Μαθηματικά προσανατολισμού Β΄ Λυκείου
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Στο προηγούμενο μάθημα είχαμε μιλήσει για το παιχνίδι, τον ορισμό του, τη σημασία του, τα είδη του παιχνιδιού κατά τον Piaget , και το.
Ερμηνευτική προσέγγιση
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ( ) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
Τμήμα Ιστορίας Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας Μάθημα: Ο εθνοτικός «άλλος» στη σύγχρονη Ελλάδα Θέμα: Φιλιππινέζες μετανάστριες και η εκκρεμότητα.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις
Alain Touraine (Γαλλία)
ΜΑΙΕΥΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΣΩΚΡΑΤΗ
Ο ΚΟΣΜΟΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ
επίλυση προβλημάτων Γ΄& Δ΄ δημοτικού
Η λογική της συγκριτικής ανάλυσης
ΘΕΩΡΙΕΣ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Mεταβίβαση της μάθησης: Mεταβίβαση γνώσεων και στρατηγικών.
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
Αγωγή Ειρήνης και Διαπολιτισμική Αγωγή
Πληροφορική και νέες τεχνολογίες
D. ACEMOGLU, D. LAIBSON, J. A. LIST
Κοινωνική Οργάνωση και Κοινωνική Μεταβολή
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Ο όρος ρατσισμός στην κυριολεκτικά σημαίνει το μίσος ή τον φόβο για άτομα που ανήκουν σε φυλές διαφορετικές από τη δική μας, καθώς και την εχθρική.
1. «Αμφιβολίας Εγκώμιον», του Νίκου Δήμου
Η χρήση του ερωτηματολογίου & κλίμακες μέτρησης στάσεων
Τα Μαθηματικά του Δρόμου
Δρ. Λεμπέση Γεωργία Ελένη
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα
Στατιστικές Υποθέσεις
Ταυτότητες: Ατομική, Συλλογική, Εθνική, Πολιτισμική
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΙΣΧΥΟΝΤΩΝ Α.Π. ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ Α.Π.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

 Σήμερα θα ασχοληθούμε με θέματα ταυτότητας.  Αλλά τι είναι η ταυτότητα; Τι εννοούμε με τον όρο/ έννοια ταυτότητα;  Σε τι αναφερόμαστε όταν μιλάμε για ταυτότητα; Και κάτι ακόμα τι είδους ταυτότητες έχουμε;  Πως δημιουργούνται οι ταυτότητες;  Έχουμε μία ταυτότητα ή πολλές ταυτότητες; Ποια είναι η σχέση μεταξύ των διαφορετικών μας ταυτοτήτων;  Οι ταυτότητες αλλάζουν οι παραμένουν σταθερές;  Ως άνθρωποι/ άτομα/ υποκείμενα έχουμε τη δυνατότητα αλλαγής ή παραμένουμε πάντα οι ίδιοι;  Αυτά είναι ορισμένα από τα ζητήματα στα οποία θα αναφερθούμε στο σημερινό μάθημα.

 Σωκράτης «Γνώθης αυτόν» (αλλά ίσως και κάποιος χώρος να μην ξέρουμε τόσο καλά τον εαυτό μας, διαλεκτική του εαυτού)  Descartes (Καρτέσιος) «Αμφιβάλλω, άρα σκέφτομαι, άρα υπάρχω»  Hegel « Ο κύριος και ο δούλος» και η αρχή της φαινομενολογίας («Φαινομενολογία του πνεύματος»  Jean Paul Sartre «η κόλαση είναι οι άλλοι» (μερικοί άλλοι)  Heidegger (1969) «Σε κάθε οντότητα ανήκει μια ταυτότητα, η ενότητα με τον εαυτό του»  Paul Recoeur (1992) «Υπάρχει μια παγιωμένη μορφή απάντησης στο χρόνο που απαντάει στο ερώτημα ποιος είμαι;»  Julia Κristeva «Ξένοι στον εαυτό μας» (ή τουλάχιστον μερικώς ξένοι στον εαυτό μας)

 Ταυτότητα/ identity/ Από το λατινικό idem που σημαίνει ομοιότητα, μοιάζω κτλ.  Το θέμα της προσωπικής ταυτότητας έχει απασχολήσει σε μεγάλο βαθμό την ψυχολογία.  Προσωπική ψυχολογική ταυτότητα: μια μορφή αυτό-εικόνας, η εικόνα μας για τον εαυτό μας. Σκεφτείτε την ψυχανάλυση και τη συμβουλευτική και τη συνειδητοποίηση του εαυτού.  Ίσως όμως να μην υπάρχει μια ταυτότητα αλλά να υπάρχουν πολλών ειδών ταυτότητες: έμφυλες, πολιτισμικές, ταξικές, επαγγελματικές, οικογενειακές κτλ. Μπορείτε να σκεφτείτε άλλες; Προφανώς δεν είμαστε/ έχουμε μια ιδιότητα αλλά πολλές ιδιότητες. Δεν είμαστε ένα πράγμα αλλά πολλά πράγματα. Ίσως ακόμα να μην είμαστε ένα συνεχές και ομοιογενές υποκείμενο αλλά να είμαστε ανομοιογενείς και ασυνεχείς.

 Ετεροπροσδιορισμός, η ταυτότητα παράγεται σε αντιδιαστολή με κάτι άλλο.  Hegel, «Φαινομενολογία του Πνεύματος», υπαρξιακή συσχέτιση και ο «Κύριος» και ο «Δούλος».  Hegel, η διαλεκτική του Κυρίου και του Δούλου, η οποία επηρέασε τον Μαρξ και την ιδέα του περί ταξικού αγώνα. Η φαινομενολογία του πνεύματος, η ιστορία του «Κυρίου» και του «Δούλου» και η έννοια της φαινομενολογίας ή υπαρξιακής εξάρτησης του ενός με τον άλλον. Η ύπαρξη του ενός καθορίζεται από τον άλλον. Η έννοια της αναγνώρισης. Ο Κύριος κατασκευυάζει το Δούλο, του «φτιάχνει» την ταυτότητα.  Ο Δούλος αναγνωρίζει τον Κύριο και δέχεται την δουλικότητα ενώ ο Κύριος δεν αναγνωρίζει τον Δούλο, αλλά ετεροπροσδιορίζεται ως μη δούλος.  Αυτό θα το δούμε και στη συνέχεια σε σχέση με τη φυλετική ταυτότητα (Fannon, Black Skin-White Masks)  Από την άλλη πλευρά, έχουμε τον αυτό-προσδιορισμό. Εμείς οι ίδιοι ορίζουμε την ταυτότητα μας. Σκεφτείτε τις πολιτικές ταυτότητες που μιλήσαμε στο πλαίσιο της «Πολιτικής Γεωγραφίας».

 «Η ταυτότητα είναι η ιστορία που λέμε στον εαυτό μας» Hall 1996  «οι ταυτότητες είναι οχήματα που μας μεταφέρουν» Hall 1996  «Η δημιουργία της ταυτότητας είναι σαν τη δημιουργία της πλοκής σε μια ιστορία» Paul Ricoeur 1992  Ricoeur (1992) «η ταυτότητα ως idem (ομοιότητα) αλλά και ως ipse (διαφορά)»  Ίσως η ταυτότητα να είναι μια αναπαράσταση του εαυτού προς τον εαυτό αλλά και τους άλλους, ίσως η αναπαράσταση αυτή να αλλάζει στο χρόνο αλλά και στο τόπο.

 Η εμπειρία μας και η σύγχρονη θεωρητική ανάλυση πρεσβεύει ότι: Ζούμε σε έναν κόσμο που ο καθένας από εμάς έχει πολλές ταυτότητες. Δεν είμαστε μια ιδιότητα, μια ταυτότητα. Είμαστε περισσότερο από μια κατηγορία (φύλο, φυλή, εθνότητα, τάξη, ηλικία κτλ.).  Η θεωρία της διατομής (intersection theory) και η «αρχιτεκτονική της εξουσίας» στις ζωές των ανθρώπων.  Η θεωρία της διατομής και οι «μαύρες φεμινίστριες» στις ΗΠΑ (υπάρχουν πολλών ειδών καταπιέσεις πέραν της γυναικείας καταπίεσης, υπάρχουν και άλλες καταπιέσεις (χρώμα) που λειτουργούν συνεργατικά)  Η φυλή και η εθνότητα σε συνδυασμό με την τάξη (μόρφωση, οικονομικό επίπεδο κτλ.), το φύλο, την ηλικία αποτελούν τις βασικές κατηγορίες πάνω στις οποίες δομείται η «αρχιτεκτονική της εξουσίας» σε επίπεδο της κοινωνίας.  Συνδυασμός φυλής/ εθνότητας, τάξης, φύλου δρουν δια-δραστικά στο επίπεδο της κοινωνίας.  Το παράδειγμα του Μπάρακ Ομπάμα.

 Οι στάσιμες ταυτότητες, οι ταυτότητες που δεν αλλάζουν, οι αρχέγονες ταυτότητες. Είμαστε αυτό που είμαστε και αυτό το οποίο είμαστε δεν αλλάζει. Ουσιοκρατία. Το παράδειγμα του Σχορτσιανίτη και της Χρυσής Αυγής.  Οι ευμετάβλητες ταυτότητες, οι ταυτότητες ως μια διαδικασία μετασχηματισμού. Αυτό το οποίο είμαστε αλλάζει με την πάροδο του χρόνου αλλά και τις επιρροές μας.  Η διαλεκτική της αλλαγής. Πολύ-ταυτότητα αλλά όχι συγκερασμός, αποσπασματικοί κόσμοι.  Υβριδικές ταυτότητες: πως γεννιέται το νέο, το καινούριο, οι διαφορετικές επιρροές παράγουν κάτι το καινούριο. Μια δυνατότητα σύνθεσης και συγκερασμού του εαυτού. Ο εαυτός ως υποκείμενο σύνθεσης και αλλαγής.

 Η «θεωρία τομής» (intersection theory):  Η φυλή και η εθνότητα σε συνδυασμό με την τάξη (μόρφωση, οικονομικό επίπεδο κτλ.), το φύλο, την ηλικία αποτελούν τις βασικές κατηγορίες πάνω στις οποίες δομείται η «αρχιτεκτονική της εξουσίας» σε επίπεδο της κοινωνίας.  Συνδυασμός φυλής/ εθνότητας, τάξης, φύλου, ηλικίας, σεξουαλικότητας που δρουν δια-δραστικά στο επίπεδο της κοινωνίας και δημιουργούν την αρχιτεκτονική της εξουσίας γύρω μας.  Τι καλύτερο παράδειγμα από το παρακάτω κινηματογραφικό, το πως η κινηματογραφική ματιά συλλαμβάνει διαχρονικά τη θεωρία της διατομής (αφήστε με να είμαι κινηματογραφόφιλος….)