Δ 10. Αρχαϊκή τέχνη 800-479 π Χ (σελ.65-67). Κορυφαίες δημιουργίες Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Τα λίθινα αγάλματα σε φυσικό.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΡΧΑΪΚΗ ΤΕΧΝΗ.
Advertisements

Ζωφορος θησαυρου σιφνιων
ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ ( π.Χ.) Θέμα: Η αρχιτεκτονική της Αρχαϊκής
Ο κίονας με της χορεύτριες
1Ο Πρότυπο πειραματικό σχολείο
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
Αρχαϊκή εποχή( π.Χ.) Η ΤΕΧΝΗ
Ο ναός του Ποσειδώνα στο Σουνιο
Η Ακρόπολη των Αθηνών 5ος αιώνας π.Χ Ο Χρυσός Αιώνας του Περικλή
ΤΟ ΟΙΚΟΔΟΜΗΜΑ ΚΑΙ Ο ΓΛΥΠΤΟΣ ΤΟΥ ΔΙΑΚΟΣΜΟΣ
Θέμα: Τα αγάλματα της Αρχαϊκής Εποχής
Αρχαιολογοι.
Λευκή αττική λήκυθος Χαρακτηριστικό δείγμα των αγγείων με λευκό βάθος, που κατασκευάζονταν στην Αττική στους ώριμους κλασικούς χρόνους. Η λήκυθος βρέθηκε.
Ο«ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» 5ος αι.π.Χ.
Η τέχνη της αρχαϊκής εποχής
Η τέχνη της αρχαϊκής εποχής
Εισαγωγή στην αρχαϊκή γλυπτική Κόρες
Λευτέρης Δάλπης Δ’2 1ο Πειραματικό σχολείο Θεσσαλονίκης
Η τεχνη των κλασικων χρονων
Ο ΕΚΑΤΟΜΠΕΔΟΣ ΝΑΟΣ Υπήρξε ο αρχαιότερος σημαντικός ναός στην Ακρόπολη.
Αρχαϊκή εποχή( π.Χ.) Η ΤΕΧΝΗ
Μετά την επίσκεψη.
Αξιοθέατα Αττικής και νησιά
Κλασική Εποχή 5ος αιώνας.
Η Αρχαϊκή Εποχή.
Αρχαίοι ελληνικοί ναοί
εποχές στην ευρωπαϊκή αλλά και στην παγκόσμια ιστορία.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟΑΡΧΑΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Ο μεγαλύτερος αριθμός αρχιτεκτονικών κατασκευών είναι ναοί, οι οποίοι τα αρχαϊκά χρόνια ήταν στην αρχή με ξύλινο σκελετό.
Ο ναός χτίστηκε μεταξύ 425και406ΠΧ Οι Αθηναίοι θέλοντας να συμβιβάσουν δύο αντίπαλους θεούς,τον Ποσειδωνα και την Αθηνά,τούς αφιέρωσαν από ένα ιερό κάτω.
Ακρόπολη Τριαντόπουλος Θεμιστοκλής Τριτσαρώλης Γιώργος Ζάχος Γιάννης
Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΪΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ
ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ , δωρικός ρυθμός 1
ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ π.Χ. Η αρχαϊκή περίοδος σφραγίζεται από δύο κορυφαίες δημιουργίες: α) την ανέγερση λίθινων ναών και β) τη δημιουργία λίθινων αγαλμάτων.
Εικαστικό εργαστήρι ΣΦΑΚΙΑ
Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΑΠΌ ΤΟ π.Χ
4ο ΕΠΑ.Λ. ΑΘΗΝΩΝ 2013 Πάουλα Σαλομπεχάι Λουίζα Σαλομπεχάι
ΕΘΝΙΚΟΣ ΔΡΥΜΟΣ ΣΟΥΝΙΟΥ
1ο Γενικό Λύκειο Μεγάρων
ΚΕΡΑΜΙΚΗ Η μελανόμορφη τεχνική διακόσμησης των αγγείων πρωτοξεκίνησε τον 7ο αι. από την Κόρινθο. Από την Κόρινθο τη δανείστηκαν οι Αθηναίοι, οι οποίοι.
Αρχαϊκή Τέχνη.
Αρχαϊκή Περίοδος Ίσως η σημαντικότερη περίοδος της αρχαίας ελληνικής ιστορίας Οι Έλληνες ιδρύουν αποικίες από την Ιβηρική χερσόνησο και τη Λιβύη μέχρι.
Ναός Επικούριου Απόλλωνα
ΤΕΧΝΗ ΑΡΧΑΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
ηλεκτρονικό λεξικό του Τριανταφυλλίδη : μνημειακός , αρχαϊκός
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
Η ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΗΛΙΑΝΑ ΚΟΡΟΒΕΣΗ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΜΑΚΡΗΣ. ΕΠΙΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΤΟΝ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ Ο Παρθενώνας χτίστηκε το 302 π.Χ. Αρχιτέκτονες ήταν ο Ικτίνος και ο Καλλικράτης.
Η ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΣΤΑ ΑΡΧΑΪΚΑ ΧΡΟΝΙΑ (800π.Χ.- 479π.Χ.).
Η ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ. ΓΡΑΦΗ Εξαφάνιση γραμμικής Β΄ μετά την πτώση του μυκηναϊκού κόσμου 8 ος αι.: νέο αλφάβητο, που προέρχεται από το φοινικικό, αλλά.
Η Ακρόπολη και τα μνημεία της
ΑΡΑΜΠΑΤΖΟΓΛΟΥ ΣΠΥΡΟΣ - ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ - Α 1- ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2015.
Η Ακρόπολη και τα μνημεία της 1.Το Ερεχθείο2.Τα Προπύλαια 3.Ο Ναός της Αθηνάς Νίκης 5.Η Ακρόπολη στη διάρκεια των αιώνων 4. Άλλα κτίσματα Συγκέντρωση υλικού-
ΤΕΧΝΗ ΑΡΧΑΪΚΩΝ ΧΡΟΝΩΝ Καλλιόπη Ψαρουδάκη.
Ερέχθειον.
Η τέχνη στην κλασική εποχή ( π.Χ.)
ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΕΤΚΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Α2’ 2Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
Η τέχνη στον Κυκλαδικό, Μινωικό, Μυκηναϊκό πολιτισμό
Γεωμετρικά χρόνια.
Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΗΝ ΑΡΧΑΊΚΗ ΕΠΟΧΗ ( π.Χ.)
Aκρόπολη.
Αρχιτεκτονική των ναών της Ακρόπολης
ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΕΡΕΧΘΕΙΟ-ΚΑΡΙΑΤΙΔΕΣ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ
Η σχέση ανάμεσα στα μαθηματικά και την τέχνη
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ Επιμέλεια : Αγγελική Αναγνώστου , Θαλασσινή Γκρίνια
ΦΑΙΔΡΑ Δ’1 a.
ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ ΕΡΕΧΘΕΙΟ
Ε5. Η διαδικασία της μόρφωσης- ο Αθηναίος και η εργασία- η Αθήνα γιορτάζει (σελ ) πηγές:
ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΒΟΥΖΗΣ Α4 Γυμνασίου 12/11/2018.
Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΪΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ. Βασικές καινοτομίες Η αρχαϊκή τέχνη αποτυπώνει την αίσθηση της υπεροχής που αισθάνονται οι Έλληνες μετά τη νίκη τους στους.
ΑΝΩΤΑΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Τ.Ε.  ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΜΝΗΜΕΙΑΚΗ ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΑ ΤΩΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δ 10. Αρχαϊκή τέχνη π Χ (σελ.65-67)

Κορυφαίες δημιουργίες Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Τα λίθινα αγάλματα σε φυσικό και υ π ερφυσικό μέγεθος Τα λίθινα αγάλματα σε φυσικό και υ π ερφυσικό μέγεθος Οι δημιουργοί εμ π νέονται α π ό έργα τέχνης της Ανατολής και της Αιγύ π του

Η α ρ χ ι τ ε κ τ ο ν ι κ ή τ η ς Α ρ χ α ϊ κ ή ς Ε π ο χ ή ς

Οι ναοί γίνονται πιο περίπλοκοι και υπάρχει αυστηρή συμμετρία Χτίζονται από πέτρα και συχνά από μάρμαρο

5 Τα μέρη του ναού: πρόναος, σηκός, οπισθόδομος

6 οι ναοί περιβάλλονται από το πτερό

αρχιτεκτονικοί ρυθμοί αρχιτεκτονικοί ρυθμοί

Ιωνικός ρυθμός Ιωνικός ρυθμός

Δωρικός ρυθμός

Σύγκριση Ιωνικού και Δωρικού ρυθμού

Οι ιωνικοί κίονες είναι ψηλότεροι και κομψότεροι

και τα κιονόκρανα τους σχηματίζουν έλικες

Οι δωρικοί είναι πιο κοντοί, βαρείς και αυστηροί

Και τα κιονόκρανα τους είναι απλά, χωρίς ιδιαίτερη διακόσμηση

15 Τρίγλυφα: τρεις γλυπτές κατακόρυφες γραμμές

Μετόπες: κατακόρυφες πλάκες με ανάγλυφες παραστάσεις

17 Αντί για τα τρίγλυφα και τις μετόπες του δωρικού ρυθμού στον ιωνικό υπάρχει μια συνεχόμενη ζώνη με ανάγλυφες παραστάσεις, η «ζωφόρος».

18 Αρχιτεκτονικά γλυπτά Αέτωμα δωρικού ρυθμού με γλυπτά έργα

Ναός της Αφαίας, Αίγινα 500πΧ ο καλύτερα διατηρημένος ναός της Αρχαϊκής Εποχής

20 Ναός του Ποσειδώνα (αρχές 5 ου αι), Σούνιο

Αρχαϊκή γλυπτική

Όλα σχεδόν τα έργα της αρχαϊκής γλυπτικής εξυπηρετούσαν λατρευτικές ή γενικότερα πνευματικές ανάγκες Όλα σχεδόν τα έργα της αρχαϊκής γλυπτικής εξυπηρετούσαν λατρευτικές ή γενικότερα πνευματικές ανάγκες

23 Αναπτύσσονται δύο βασικοί γλυπτικοί τύποι: ο ΚΟΥΡΟΣ και η ΚΟΡΗ

24 Κούρος: Όρθια στάση, γυμνός, προβολή ποδιού, πλούσια κόμη, μειδίαμα

Μοσχοφόρος

Κόρες Ντυμένες νεαρές κοπέλες ή θεές, Ντυμένες νεαρές κοπέλες ή θεές, καλοχτενισμένες, καλοχτενισμένες, στολισμένες με πλήθος κοσμημάτων. στολισμένες με πλήθος κοσμημάτων. Ντυμένες κομψά με ιωνικούς χιτώνες με πολλές πτυχώσεις ή Ντυμένες κομψά με ιωνικούς χιτώνες με πολλές πτυχώσεις ή με επίβλημα (πανωφόρι) και πέπλος. με επίβλημα (πανωφόρι) και πέπλος. Χαρακτηριστική έκφραση το μειδίαμα Χαρακτηριστική έκφραση το μειδίαμα

28 Ευθυδίκου κόρη, η «μουτρωμένη»

30 Κόρες από την Ακρόπολη

η διακόσμηση των ναών και των επιτύμβιων αναθημάτων με μεγάλα γλυπτά γνώρισε σημαντική ανάπτυξη κατά την Αρχαϊκή εποχή

Γλυπτά επιτύμβιων ιερών (ταφικών μνημείων) Επιτύμβια στήλη εφήβου η νεκρή Ηγησώ και μια δούλη

33 αγάλματα ζώων ή μυθολογικών τεράτων

Αρχαϊκή κεραμική Η Κόρινθος και η Αθήνα κυριαρχούν στην παραγωγή αγγείων Τα αγγεία παριστάνουν: εικόνες ζώων ή μυθολογικών τεράτων εικόνες ζώων ή μυθολογικών τεράτων αφηγηματικές σκηνές από τη μυθολογία, την καθημερινή ή τη θρησκευτική ζωή αφηγηματικές σκηνές από τη μυθολογία, την καθημερινή ή τη θρησκευτική ζωή

Ο Αχιλλέας παραλαμβάνει Ο Αχιλλέας παραλαμβάνει τα όπλα του από τη Θέτιδα κυνήγι τα όπλα του από τη Θέτιδα κυνήγι αγριόχοιρου αγριόχοιρου

Δύο ρυθμοί επικρατούν 1. ο μελανόμορφος Τον επινόησαν Κορίνθιοι καλλιτέχνες Τον επινόησαν Κορίνθιοι καλλιτέχνες Οι μορφές βάφονται με μαύρο (αλλά και βυσσινί ή λευκό σε ορισμένα σημεία) Οι μορφές βάφονται με μαύρο (αλλά και βυσσινί ή λευκό σε ορισμένα σημεία) Οι λεπτομέρειες χαράσσονται με αιχμηρό εργαλείο Οι λεπτομέρειες χαράσσονται με αιχμηρό εργαλείο Χρησιμοποιήθηκε ευρύτατα και στην Αθήνα Χρησιμοποιήθηκε ευρύτατα και στην Αθήνα

αττικός αμφορέας μελανόμορφος λέβητας

2. Ερυθρόμορφος ρυθμός Απόδοση των μορφών με κόκκινο (του πυλού) σε μαύρο φόντο Απόδοση των μορφών με κόκκινο (του πυλού) σε μαύρο φόντο Οι λεπτομέρειες ζωγραφίζονται με χρώμα Οι λεπτομέρειες ζωγραφίζονται με χρώμα Δημιουργήθηκε από Αθηναίους καλλιτέχνες Δημιουργήθηκε από Αθηναίους καλλιτέχνες

Αττικός ερυθρόμορφος κρατήρας αττικός ερυθρόμορφος ψυκτήρας

Χαλικωτός κρατήρας λήκυθος Χαλικωτός κρατήρας λήκυθος