Η καθημερινή ζωή στο Βυζάντιο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ Ε2 Το Ε2 του 1ου Δ.Σ. Ν. Μηχανιώνας
Advertisements

Η καθημερινή ζωή στην ύπαιθρο στα χρόνια των Ισαύρων και των Μακεδόνων
Βυζαντινό-Νομισματικό Μουσείο Αθηνών 2012
11. Η καθημερινή ζωή στο Βυζάντιο
ΟΙΚΙΕΣ ΤΟΥ ΜΥΣΤΡΑ ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΡΑΣ.
Μάθημα: Project Τα δικαιώματα του παιδιού στον χώρο και στον χρόνο
Η ενδυμασία και η μόδα στα Βυζαντινά χρόνια
Ρώμη Βυζάντιο Μεσαίωνας
Η ενδυμασία στο Βυζάντιο
Η συγκρότηση της αθηναϊκής κοινωνίας
Ρόλοι κατοίκων: ● Άντρες :γεωργοί, πολιτικοί αρχηγοί, θρησκευτικοί ηγέτες, στρατιώτες, σύζυγοι έπαιρναν μέρος σε όλες τις δημόσιες τελετές ● Γυναίκες:
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΣΤΗΝ ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
ΒΥΖΑΝΤΙΟ Η ΧΑΜΕΝΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ
Ποιές ποικιλίες τυριού υπήρχαν την εποχή του Βυζαντίου; Οι ποικιλίες τυριού που υπήρχαν ήταν: το ανθότυρο, η μυζήθρα, το κρητικόν, το περίφημο βλάχικον.
Ο«ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» 5ος αι.π.Χ.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΩΙΜΗ ΕΠΟΧΗ
1.Ιστορική αναδρομή της Οικιακής Οικονομίας
Ένδυση στα χρόνια του Βυζαντίου
Πιτσούκια .
Μ Ο Ν Α Χ Ι Σ Μ Ο Σ Μ Ο Ν Α Χ Ι Σ Μ Ο Σ ΘΕΣΜΟΣ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΠΗΡΕΑΣΕ ΚΑΙ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ: ΤΑ ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΑ ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΗ ΘΕΙΑ ΛΑΤΡΕΙΑ ΤΗ ΘΕΙΑ ΛΑΤΡΕΙΑ.
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ.
ΒΥΖΑΝΤΙΝΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΛΙΑΚΑ ΡΑΦΑΕΛΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΧΑΝΤΖΑΡΑ Β4’
Η ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Γεια σας φιλαράκια ! Εμείς τα παιδιά της Β΄2 και Δ΄2
17. Χριστιανικά άσκηση- Μοναχισμός
Ο ΑΡΧΑΙΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΜΑΓΙΑ
Η καθημερινή ζωή στο Βυζάντιο
ONOMATA 4ης ΟΜΑΔΑΣ ΣΤΕΛΛΑ ΜΟΥΤΑΦΗ ΚΟΡΙΝΑ ΜΠΟΥΖΟΥΚΗ.
ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΜΥΡΤΙΑΣ ΑΙΤΩΛΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΖΩΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
36. Το Άγιον Όρος Η μοναστική πολιτεία του Αγίου Όρους ως «Κιβωτός» της Ορθοδοξίας και του πολιτισμού Η οργάνωση της μοναστικής πολιτείας του Αγίου Όρους.
Οι τέχνες της ελληνιστικής εποχής
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ: Τάξη : B4 Καθηγήτρια : Παπαδημητρίου Ζωή
ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ & ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ ΧΘΕΣ & ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ
ΜονH της ΧΩραΣ Βυζαντινά Μονοπάτια.
Διατροφή των Αρχαίων Τάξη: Στ 3 Μαίρη Τσιάκαλου Χαρά Σπύρου
1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΕΓΑΡΩΝ
Η θέση της γυναίκας στη θρησκεία (Χριστιανισμός, Ισλάμ, Ινδουϊσμός, Βουδισμός) Ερευνητική εργασία του τμήματος Β3 του 2ου ΓΕΛ Μεγάρων Σχολικό Έτος
Η θέση της γυναίκας ανά τους αιώνες
Γελ Ρεντίνας Α3 Κωνσταντίνος Λουκάς Αλεξία Πλουμή
ΜΠΡΙΝΙΑ ΕΛΕΝΑ ΠΑΝΑΓΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΞΕΚΟΥΚΗ ΟΡΣΑΛΙΑ ΞΕΚΟΥΚΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΠΕΖΑΝΗ ΑΦΗ Α3 ΤΜΗΜΑ:
Η ενδυμασία και η μόδα στο βυζάντιο Ιστορία Β΄ Γυμνασίου Κεφ.Ε΄.1.
ΑΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
Η Καθημερινή ζωή στο Βυζάντιο. Η Κωνσταντινούπολη ήταν χτισμένη στις πλαγιές επτά λόφων,γι' αυτό πολλοί την έλεγαν και "Επτάλοφη". Όλα τα σπίτια της έβλεπαν.
BENETIA KAI BYZANTIO Η Βενετία των Ελλήνων.
ΚΟΡΝΗΛΙΟΣ ΜΠΡΟΥΜΑΣ Β´2 ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Θέμα: Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΚΟΡΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ.
Αρχαίο Ελληνικό θέατρο
Η θέση της γυναίκας στην κοινωνία της Αθήνας την κλασσική εποχή
ΤΜΗΜΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑ 13Κ3: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑ
Η αναγεννησιακή παιδεία
ΤΟ ΟΜΟΡΦΟ ΦΡΕΝΑΡΟΣ ΕΙΡΗΝΗ ΤΟΦΑ, ΜΑΡΙΑ ΟΡΦΑΝΟΥ , ΜΑΡΙΑ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ, ΜΑΡΙΑ ΣΠΑΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΡΕΝΑΡΟΥ.
Η καθημερινή ζωή στο Βυζάντιο
Η ΠΑΦΟΣ.
Η ΖΩΗ ΣΤΟ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΟ ΑΙΓΑΙΟ
Ερευνητική εργασία Ερευνητική ομάδα: Υπεύθυνη καθηγήτρια:
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
Το Άγιον Όρος Μία εργασία από την μαθήτρια: Λυδία Εξάρχου, Γ1
Ι.Μ. ΜΕΓΙΣΤΗΣ ΛΑΥΡΑΣ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ
21. Το Βυζάντιο εκχριστιανίζει τους Σλάβους
O «ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ (5ος π.Χ. αιώνας)
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΡΩΜΑΙΟΙ
Αρχιτεκτονικη Οι αρχιτεκτονικοί ρυθμοί των εκκλησιών είναι η βασιλική με τρούλο (ναός της Αγίας Σοφίας), ο σταυροειδής ναός με τρούλο και ο οκταγωνικός.
Η ισότητα των δυο φύλων Η θέση της γυναίκας ιστορικά
Η Ιστορία της μάσκας Η μάσκα δεν γνωρίζει σύνορα και κάθε λαός της δίνει τη δική του ερμηνεία και τη χρησιμοποιεί σύμφωνα με τις παραδόσεις του. Η μάσκα.
25. Το Βυζάντιο φτάνει στο απόγειο της ακμής του
Βυζαντινό-Νομισματικό Μουσείο Αθηνών 2012 Κακαριάρη Άννα Κουβά Ρεγγίνα.
Η Κωνσταντινούπολη οχυρώνεται και στολίζεται με έργα τέχνης Διαμόρφωση παρουσίασης Ούρδας Ιωάννης 2013.
Η καθημερινή ζωή στο Βυζάντιο Ούρδας Ιωάννης 2013.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η καθημερινή ζωή στο Βυζάντιο http://blogs.sch.gr/ksergaki/

Επαγγέλματα και ασχολίες ανδρών Επαγγέλματα και ασχολίες ανδρών Αγροτικές εργασίες κυνήγι Πλανόδιος έμπορος ψάρεμα ξυλουργοί Είσπραξη φόρων

Η οικογενειακή ζωή - Η θέση της γυναίκας Η οικογενειακή ζωή - Η θέση της γυναίκας Οι γυναίκες είχαν λιγότερα δικαιώματα από τους άνδρες και η συμμετοχή τους στην κοινωνική ζωή ήταν περιορισμένη. Κάλυπταν το πρόσωπό τους, όταν έβγαιναν έξω και δεν συμμετείχαν σε δημόσιες τελετές. Οι πλούσιες συνοδεύονταν από δούλο κατά τις εξόδους τους Υφάντρα(απόχειρόγραφο) Μετά τον 11ο αιώνα, σημειώθηκε βελτίωση: μπορούσαν να λάβουν μέρος στα κοινά και είχαν πρόσβαση στην παιδεία Χρυσό δαχτυλίδι γάμου και στέφανα γάμου

Η ανατροφή των παιδιών Τα πρώτα χρόνια της ζωής του το παιδί μεγάλωνε μέσα στην οικογένεια κούκλα οστέινο παιδικό παιχνίδι δερμάτινα παιδικά σανδάλια

Η μόρφωση των παιδιών Συνεχίστηκε η ελληνιστική παράδοση αλλά εκτός από τα ιδιωτικά σχολεία υπάρχουν και δωρεάν σχολεία για τα ορφανά παδιά. Επίσης, παράλληλα με τα κοσμικά σχολεία λειτουργούσαν και εκκλησιαστικά. ΣτοΒυζάντιο λειτουργούσαν Πανεπιστήμια, εξέλιξη των αρχαίων φιλοσοφικών σχολών, με διευρυμένο όμως πρόγραμμα σπουδών και με κρατικό/εκκλησιαστικό έλεγχο. Μετά τον 11ο αιώνα πρόσβαση στην ανώτατη παιδεία απέκτησαν και οι γυναίκες. Λεπτομέρεια εικόνας του Αγίου Νικολάου που απεικονίζει παιδί και δάσκαλο, Μονή της Πάτμου

Ιατρική και κοινωνική περίθαλψη •Νοσοκομεία και ιδιώτες γιατροί σε κάθε βυζαντινή πόλη •Άσκηση μαγείας παρά τις αντιδράσεις της Εκκλησίας •Ευαγή ιδρύματα που συντηρούνταν από την Εκκλησία Βυζαντινό χειρόγραφο του 15ου αιώνα που απεικονίζει το διάσημο γιατρό Θεόφιλο (7οςαιώνας), που συνέγραψε ιατρικό σύγγραμμα για την μικροβιολογία. Δίπλα του όρθιος, ο βοηθός του.

Η κατοικία Στο Βυζάντιο υπήρχαν πολυτελείς επαύλεις για τους μεγαλοκτηματίες (με εσωτερικούς κήπους και στοές), άθλιες κατοικίες για τους φτωχούς των πόλεων και για τους χωρικούς και διώροφα σπίτια με τζάκι, κουζίνα, πλυσταριό, λουτρό και εικονοστάσιο ή παρεκκλήσι στο ισόγειο και τα υπόλοιπα δωμάτια στον επάνω όροφο για τους ευκατάστατους αστούς. Αναπαράσταση βυζαντινού σπιτιού, 13ος αι., Πέργαμος

Η Θεσσαλονίκη με τον Άγιο Δημήτριο Η αγορά της Ρόδου Η Ρεντίνα

Η Κωνσταντινούπολη ήταν χτισμένη στις πλαγιές επτά λόφων,γι' αυτό πολλοί την έλεγαν και "Επτάλοφη". Όλα τα σπίτια της έβλεπαν στη θάλασσα Χώροι συνάντησης και καθημερινής επικοινωνίας ήταν οι πλατείες και οι αγορές της Πόλης.

Οι μεγαλύτερες αγορές ήταν : του Κωνσταντίνου

Αλλά και του Θεοδόσιου

Η ενδυμασία Οι Βυζαντινοί παρακολουθούσαν τη μόδα και αγαπούσαν τα κοσμήματα. Οι αστοί φορούσαν μακρύ χιτώνα με πολλές πτυχώσεις και δερμάτινες μπότες (τοχειμώνα) ή ανατολίτικα παπούτσια (τοκαλοκαίρι). Οι γυναίκες φορούσαν μανδύα με μακριά μανίκια και κάλυμμα της κεφαλής πάνω από το στιχάριο ( χιτώνα), φρόντιζαν τα μαλλιά τους και μακιγιάρονταν, ενώ οι πλούσιες φορούσαν πολυτελή ενδύματα, μεταξωτά και λινά. Η Αγία Ευδοκία

Η Βυζαντινή κομψότητα Χρυσή αλυσίδα Εγκόλπιο 1100μ.Χ Εγκόλπιο 1100μ.Χ Ελεφαντοστέινη χτένα Χρυσή αλυσίδα

Ψηφιδωτό του Ιουστινιανού και η ακολουθία σε αψίδα εισόδου, San Vitale, Ραβένα,

Θεοδώρα με την ακολουθία

Η διατροφή Οι Βυζαντινοί με εξαίρεση τις περιόδους νηστείας είχαν ιδιαίτερη αδυναμία στο φαγητό. Στα ευκατάστατα σπίτια υπήρχε μεγάλη ποικιλία εδεσμάτων, γλυκών και ποτών. Σκηνή δείπνου από χειρόγραφο του 1362 με την ιστορία του Ιώβ, Εθνική Βιβλιοθήκη της Γαλλίας

Γυάλινη κούπα, Βενετία Σαλτσάριο, Θήβα Πήλινα μαγειρικά σκεύη, Άβδηρα Ασημένια κουτάλια, Κύπρος

Η ψυχαγωγία Οι Βυζαντινοί είχαν θρησκευτικές, κοινωνικές και λαϊκές γιορτές. Τις απόκριες μεταμφιέζονταν και έκαναν παρέλαση στους δρόμους, κατά την νέα σελήνη άναβαν φωτιές στους δρόμους και πηδούσαν από πάνω, ενώ σύχναζαν και σε ταβέρνες με φαγητό και άφθονο κρασί. Ο Ιππόδρομος. Αναπαράσταση

Πιόνια από επιτραπέζιο παιχνίδι Μουσικοί Ζάρια

Ο μοναχισμός •Μοναχοί, αναχωρητές, ερημίτες, ασκητές απομονώνονταν σε κάποιο έρημο μέρος και υπέβαλλαν το σώμα τους σε δοκιμασίες ( νηστεία, συνεχή προσευχή, αγρυπνία) •Ο μοναχισμός απέκτησε δύο βασικές μορφές: τη μοναχική και την κοινοβιακή (μοναστήρια) •Ο μοναχισμός απέκτησε μετά την αναστήλωση των εικόνων μεγάλη άνθηση. Κύριο μοναστικό κέντρο ήταν το Άγιον Όρος στον Άθω από τον 9ο αιώνα και εξής. Ο Άγιος Βασίλειος Η μονή του Αγ. ΙωάννουΘεολόγου στην Πάτμο (1088 μ.Χ.)

Πηγές http://www.imma.edu.gr/macher/hm/hm_main.php?el/D2.8.html http://www.arxaiologia.gr/site/content.php?artid=6169 http://users.sch.gr/maritheodo/history-pi/section8/bibliografia/bibliografia.htm http://www.pi-schools.gr/programs/epimorfosi/epimorfotiko_yliko/gymnasio/istoria/kathimerini-zoi-sto-bizantio.pdf http://www.e-yliko.gr/htmls/istoria/gr_piges/fikeimbz1.aspx http://traumwerk.stanford.edu/philolog/2006/01/byzantine_art_as_propaganda_ju.html