ΜΑΘΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ (Δ.Ο.Π) ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ 1.ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ 2.ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΕΠΙΧΗΡΗΣΕΩΝ Στρατηγική Οργανωτικά πρότυπα Λειτουργικές διαδικασίες (εντός-εκτός) 3. ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ Άνθρωπος ως μονάδα Άνθρωπος ως εργαζόμενος Άνθρωπος ως καταναλωτής Άνθρωπος ως πολίτης
ΠΠΠΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΜ ΕΝΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΠΠΠΠΟΙΟΤΗΤΑ ΠΠΠΠΟΙΟΤΗΤΑ ΩΣ ΣΥΣΤΗΜΑ : ΑΑΑΑξιών ΑΑΑΑρχών ΠΠΠΠροτύπων ΜΜΜΜεθόδων Δράσεις ΣΣΣΣΚΟΠΟΣ: ΑΑΑΑξιοποίηση ανθρώπινου δυναμικού μιας επιχείρησης ΙΙΙΙκανοποίηση καταναλωτή
ΑΡΧΕΣ ΠΟΥ ΟΔΗΓΗΣΑΝ ΣΤΗ ΘΕΜΕΛΙΩΣΗ Δ.Ο.Π. ΕΝΝΟΙΕΣ (ΠΟΙΟΤΗΤΑ,ΟΛΙΚΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ,Δ.Ο.Π.) ΚΟΣΤΟΣ ΕΜΠΟΔΙΑ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΟΛ.ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ Δ.Ο.Π ΑΝΤΙΚ/ΚΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΥΙΟΘΕΤΗΣΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΟΛ.ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Η Δ.Ο.Π. ΘΕΜΕΛΙΩΘΗΚΑΝ ΠΑΝΩ ΣΕ 8 ΑΡΧΕΣ ΙΑΠΩΝΙΚΟΥ ΣΤΥΛ ΜΟΝΙΜΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΡΑΤΟΛΟΓΗΣΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ-ΑΜΟΙΒΗ ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ- ΜΕΘΟΔΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΥΗΜΕΡΙΑ
ΚΑΡΛΟΣ ΓΚΟΝ «Για να πετύχεις στο κόσμο του επιχειρήν πρέπει να έχεις ισχυρό όραμα» Δ.Ο.Π. ΧΩΡΙΣ ΛΑΘΗ ΑΓΑΘΑΧΩΡΙΣ ΛΑΘΗ ΑΓΑΘΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΠΕΛΑΤΩΝΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΠΕΛΑΤΩΝ ΕΓΚΑΙΡΑΕΓΚΑΙΡΑ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΤΙΜΗΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΤΙΜΗ
3 ΣΗΜΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΒΙΩΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ a)Να ικανοποίηση τις ανάγκες των καταναλωτών (εξωτερικοί πελάτες) b)Να ικανοποίηση τις ανάγκες του προσωπικού (εσωτερικοί πελατεία) c)Η Διοίκηση (κορυφή) να υλοποιήσει τα δυο προηγούμενα σημεία
W. Eduards Deming Joseph Iuran Ιαπωνία- T.Q.M(Δ.Ο.Π)-«Kaizen» Masaaki imai- Kaizen Το κλειδί για ανταγωνιστική επιτυχία
ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΩΝ ΟΡΩΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΟΛΙΚΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
1)Ποιότητα είναι η ιδιότητα ενός αγαθού ή μιας υπηρεσίας να ικανοποιεί τις ανάγκες του χρήστη. Είναι το σύνολο των χαρακτηριστικών ενός προϊόντος το οποίο ικανοποιεί πλήρως δεδομένες προδιαγραφές και προσδοκίες. Το τρίπτυχο της ποιότητας παρουσιάζεται εξής: συνεχής βελτίωση – ικανοποίηση του πελάτη- επιβίωση (η ευημερία έπεται) της επιχείρησης. 2)Ολική Ποιότητα είναι η αλλαγή νοοτροπίας του προσωπικού μιας επιχείρησης, η οποία επιφέρει βελτίωση της ποιότητας στο σύνολο της επιχείρησης. 3)Διοίκηση Ολικής Ποιότητας είναι η ολοκληρωμένη δέσμευση για συνεχή βελτίωση των προϊόντων και των διαδικασιών με την συμμετοχή όλων, ώστε να ικανοποιούνται απόλυτα οι διαπιστωμένες σημερινές και μελλοντικές ανάγκες των πελατών.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ ΠΑΡΑΓΩΝΤΑΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗΣ ΑΝΤΙΛΗΨΗΣ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΚΑΙ ΠΙΣΤΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΚΑΤΩΤΕΡΩΝ ΒΗΜΑΤΩΝ (British Institute of Management) ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΩΝ ΑΡΧΩΝ ΤΗΣ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ ΓΙΑ ΔΙΑΡΘΩΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ ΕΓΚΑΘΙΔΡΥΣΗ ΝΕΑΣ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑΣ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΔΡΑΣΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΟΒΟΗΘΕΙΑ ΕΓΓΥΗΣΗ ΤΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΟΣ
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΤΥΠΙΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΗΝΤΗΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ- ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ (Ο.Β.Π) ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Ο.Β.Π. ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Ο.Β.Π ΔΙΕΥΘΥΝΟΥΣΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Ο.Β.Π ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Ο.Β.Π ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Ο.Β.Π
ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΚΟΣΜΩΝ Η.Π.Α (ΔΥΤΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ) ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΣΥΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑΠΟΣΟΤΗΤΑ ΣΥΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΙΑΠΩΝΙΑ DEMINGDEMING KAIZENKAIZEN ΑΛΛΑΓΕΣ ΕΝΘΑΡΥΝΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ Δ.Ο.Π.ΑΛΛΑΓΕΣ ΕΝΘΑΡΥΝΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ Δ.Ο.Π. Η.Π.Α –ΙΑΠΩΝΙΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣΔΙΑΦΟΡΑ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ
« ΤΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΤΟ ΣΕΧ Ή ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ Ή ΤΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ : ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ, ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΑΠΟ ΜΑΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΕΠΕΙΣΜΕΝΟΙ ΟΤΙ Ο ΤΡΟΠΟΣ ΜΑΣ ΕΊΝΑΙ Ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ, ΛΙΓΟΙ ΑΠΟ ΜΑΣ ΑΝΑΡΩΤΙΟΜΑΣΤΕ ΑΝ ΕΧΟΥΜΕ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΕΙ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ» (R.J MORTIBOYS)
ΤΑ 14 ΣΗΜΕΙΑ DEMING ΓΙΑ ΤΟ MANAGMENT 1)ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ ΜΙΑ ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ ΣΚΟΠΟΥ ΓΙΑ ΔΙΑΡΚΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΩΝ ΠΟΡΙΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ 2)ΥΙΟΘΕΤΗΣΕ ΤΗΝ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΙΜΙΚΗΣ ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑΣ 3)ΜΗΝ ΕΞΑΡΤΑΣΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ (ΤΕΛΙΚΗ) ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ 4)ΘΕΣΕ ΤΕΡΜΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ ΜΕ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΤΗΝ ΤΙΜΗ – HONDA MOTOR 5)ΒΕΛΤΙΩΝΕ ΣΥΝΕΧΩΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ 6)ΦΡΟΝΤΙΣΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΕ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΤΑ 14 ΣΗΜΕΙΑ DEMING ΓΙΑ ΤΟ MANAGMENT 7)ΥΙΟΘΕΤΗΣΕ ΚΑΙ ΘΕΣΠΙΣΕ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ ΚΑΙ ΗΓΕΣΙΑΣ 8)ΔΙΩΞΕ ΤΟ ΦΟΒΟ 9)ΓΚΡΕΜΙΣΕ ΤΑ ΕΜΠΟΔΙΑ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ (π.χ.open offices) 10)ΑΠΕΚΛΕΙΣΕ ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΣΛΙΓΚΑΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΦΙΣΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΕΝΕΣΕΩΝ 11)ΑΠΟΦΥΓΕ ΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΕΡΓΑΣΙΑΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΑ ΠΟΣΟΣΤΑ
ΤΑ 14 ΣΗΜΕΙΑ DEMING ΓΙΑ ΤΟ MANAGMENT 12)ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΕ ΤΑ ΕΜΠΟΔΙΑ ΠΟΥ ΚΛΕΒΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΩΡΟΜΙΣΘΙΟ ΕΡΓΑΤΗ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΗΦΑΝΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ 13)ΚΑΘΙΕΡΩΣΕ ΕΝΑ ΕΝΕΡΓΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΟΡΦΩΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 14)ΚΑΘΟΡΙΣΕ ΜΙΑ ΜΟΝΙΜΗ ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΤΗΣ ΑΝΩΤΕΡΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΤΕΡΜΟΝΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΤΕΛΟΣ