Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Κεφάλαιο 1 Τι είναι η διοίκηση παραγωγής προϊόντων και υπηρεσιών;

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Κεφάλαιο 1 Τι είναι η διοίκηση παραγωγής προϊόντων και υπηρεσιών;"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Κεφάλαιο 1 Τι είναι η διοίκηση παραγωγής προϊόντων και υπηρεσιών;

2 Η Διοίκηση Παραγωγής Προϊόντων και Υπηρεσιών είναι η δραστηριότητα διαχείρισης των πόρων που σχετίζονται με την παραγωγή και παράδοση προϊόντων και υπηρεσιών. Ορισμός της διοίκησης παραγωγής προϊόντων και υπηρεσιών

3

4 Η λειτουργία της παραγωγής είναι στη μόδα! Η αγορά συμβουλευτικών υπηρεσιών – % εσόδων παγκοσμίως των 40 μεγαλύτερων γραφείων συμβούλων επιχειρήσεων Marketing / πωλήσεις 2 Διοίκηση παραγωγής και διαδικασιών 31 Εταιρική στρατηγική 17 Στρατηγική πληροφορικής 17 Συνταξιοδοτικά/ ασφαλιστικά 16 Οργανωσιακός σχεδιασμός 11 Χρηματο- οικονομικά 6

5 Όλα παράγουν προϊόντα ή υπηρεσίες Λειτουργία παραγωγής πίσω από τα γκισέ σε τράπεζα Λειτουργία παραγωγής σε βιομηχανία κουζινών Λειτουργία παραγωγής στη λιανική Λειτουργία παραγωγής σε εστιατόριο έτοιμου φαγητού σε «πακέτο»

6 Ο καλύτερος τρόπος για να καταλάβετε τη φύση της ‘παραγωγής’ είναι να κοιτάξετε γύρω σας Ό,τι μπορείτε να δείτε γύρω σας (εκτός από σάρκα και αίμα) έχει υποστεί επεξεργασία σε μια διαδικασία ‘παραγωγής’ Κάθε υπηρεσία που λάβατε σήμερα (ραδιόφωνο, αστικό λεωφορείο, μάθημα, κλπ) έχει παραχθεί σε μια διαδικασία παραγωγής Διευθυντές Παραγωγής δημιουργούν ό,τι μπορείτε να αγοράσετε, σε ό,τι μπορείτε να καθίσετε, και ό,τι μπορείτε να φορέσετε, να φάτε, να πετάξετε εναντίον άλλων ανθρώπων, ή να πετάξετε ως άχρηστο

7 Ένα γενικό πρότυπο της διοίκησης παραγωγής προϊόντων και υπηρεσιών Μετατρεπόμενοι πόροι…  Υλικά  Πληροφορίες  Πελάτες Πόροι μετατροπής…  Εγκαταστάσεις  Προσωπικό Πελάτες Εκροή προϊόντων & υπηρεσιών Εισρέοντες πόροι Προγραμ- ματισμός και έλεγχος Βελτίωση Σχεδιασμός Στρατηγική παραγωγής Οι στρατηγικοί στόχοι της λειτουργίας παραγωγής Ανταγωνιστικός ρόλος και θέση Διοίκηση παραγωγής Στρατηγική παραγωγής

8 Σχεδιασμός καταστημάτων που διασφαλίζει ομαλή και αποτελεσματική ροή πελατών Σχεδιασμός καλαίσθητων προϊόντων που μπορούν να συσκευαστούν σε επίπεδα πακέτα Δημιουργία καταστημάτων με το κατάλληλο μέγεθος στις πιο αποδοτικές θέσεις Διατήρηση καθαρών και ασφαλών χώρων αποθήκευσης Διασφάλιση της ταχείας αναπλήρωσης προϊόντων Έλεγχος και βελτίωση της ποιότητας εξυπηρέτησης πελατών Διαρκής παρακολούθηση και βελτίωση των λειτουργιών Διασφάλιση της συμβολής όλου του προσωπικού στην επιτυχία της εταιρίας Διοίκηση παραγωγής στην IKEA

9 Prêt a Manger ‘High-end’ καταστήματα πώλησης μικρο-γευμάτων Χρησιμοποιούν μόνο υλικά «ολικής άλεσης» Όλα τα καταστήματα έχουν κουζίνες που φτιάχνουν φρέσκα σάντουιτς κάθε μέρα Φρέσκα υλικά παραδίδονται νωρίς κάθε Το ίδιο προσωπικό που σας σερβίρει το μεσημέρι έχει φτιάξει τα σάντουιτς το πρωί «Δεν δουλεύουμε νύχτες, φοράμε τζιν και κάνουμε πάρτυ …»

10 Οι τρεις βασικές λειτουργίες στα Prêt a Manger ΜάρκετινγκΠαραγωγή Προωθητικές ενέργειες, έρευνα αγοράς, κλπ. Ανάπτυξη προϊόντων/ υπηρεσιών Διατροφικός, «μηχανολογικός και αισθητικός σχεδιασμός των σάντουιτς και των μικρο- γευμάτων Σχεδιασμός, χωροθέτηση και διοίκηση των καταστημάτων, των εσωτερικών διαδικασιών τους, καθώς και του δικτύου που τα προμηθεύει

11 Όλες οι λειτουργίες παραγωγής είναι διαδικασίες μετατροπής… Διαδικασία μετατροπής Εισροές που μετατρέπουν εισροές … Εκροές σε εκροές

12 Μετατρεπόμεν οι πόροι…  Υλικά  Πληροφορίες  Πελάτες Πόροι μετατροπής…  Εγκαταστάσεις  Προσωπικό Πελάτες Εκροή προϊόντων & υπηρεσιών Εισρέοντες πόροι Μερικές εισροές είναι μετατρεπόμενοι πόροι Μερικές εισροές είναι πόροι μετατροπής Οι εκροές είναι προϊόντα και υπηρεσίες που προσθέτουν αξία για τους πελάτες Διαδικασία μετατροπής

13 Μετατρεπόμενοι πόροι…  Συστατικά  Συσκευασία  Πελάτες Ικανοποιημένοι πελάτες που εξυπηρετήθηκαν Εισρέοντες πόροι Πόροι μετατροπής…  Εξοπλισμός  Ράφια  Προσωπικό Στα Prêt a Manger

14 Οι εκροές των περισσοτέρων τύπων λειτουργιών παραγωγής είναι ένα μίγμα προϊόντων και υπηρεσιών Μίγμα προϊόντων και υπηρεσιών – εκροές που αποτελούνται από ένα μίγμα με υλική και άυλη υπόσταση Prêt a Manger Acme Whistles Mwagusi Safari Lodge Παραγωγή αργού πετρελαίου Χυτήρια αλουμινίου Παραγωγή ειδικών εργαλειομηχανών Εστιατόριο Προμηθευτές συστημάτων πληροφορικής Εταιρία συμβούλων επιχειρήσεων Κλινική ψυχοθεραπείας Αμιγή προϊόντα – εκροές με αποκλειστικά υλική υπόσταση Αμιγείς υπηρεσίες – εκροές με αποκλειστικά άυλη υπόσταση IKEA

15 Οι λειτουργίες παραγωγής μπορούν να αναλυθούν σε τρία επίπεδα Ροή μεταξύ λειτουργιών παραγωγής Το επίπεδο του δικτύου εφοδιασμού Το επίπεδο της λειτουργίας παραγωγής Ροή μεταξύ διαδικασιών Το επίπεδο της διαδικασίας Ροή μεταξύ πόρων

16 Η Διοίκηση Παραγωγής αφορά στη ροή των μετατρεπόμενων πόρων μεταξύ λειτουργιών παραγωγής, πόρων, διαδικασιών και πόρων μετατροπής, όπου… Ροή μεταξύ λειτουργιών παραγωγής Ροή μεταξύ διαδικασιών Ροή μεταξύ πόρων Διαδικασίες σχηματίζουν ένα εσωτερικό «δίκτυο εφοδιασμού» και γίνονται πελάτες και προμηθευτές η μια (διαδικασία) της άλλης Εξωτερικές λειτουργίες παραγωγής αλληλεπιδρούν με εσωτερικές διαδικασίες για να σχηματίσουν το εξωτερικό δίκτυο εφοδιασμού

17 Το δίκτυο εφοδιασμού – Ροή μεταξύ λειτουργιών παραγωγής Τηλεοπτικός σταθμός Πρακτορείο προώθησης Στούντιο Πρακτορείο ηθοποιών Καλλιτεχνικό γραφείο Το δίκτυο εφοδιασμού προγραμμάτων και βίντεο Τρία επίπεδα ανάλυσης της διοίκησης παραγωγής προϊόντων και υπηρεσιών: Δίκτυο εφοδιασμού, λειτουργία παραγωγής και διαδικασία Παραγωγός προγραμμάτων και βίντεο Η λειτουργία παραγωγής – Ροή μεταξύ διαδικασιών Η λειτουργία της παραγωγής προγραμμάτων και βίντεο

18 Τρία επίπεδα ανάλυσης της διοίκησης παραγωγής προϊόντων και υπηρεσιών: Δίκτυο εφοδιασμού, λειτουργία παραγωγής και διαδικασία Παραγωγός προγραμμάτων και βίντεο Το δίκτυο εφοδιασμού προγραμμάτων και βίντεο Η λειτουργία παραγωγής – Ροή μεταξύ διαδικασιών Μονάδα παραγωγής Κατασκευή σκηνικών και στηριγμάτων Μηχανολογικά Μάρκετινγκ και πωλήσεις Χρηματο- οικονομικά και λογιστικά Μετά την παραγωγή Η λειτουργία της παραγωγής προγραμμάτων και βίντεο Η διαδικασία κατασκευή σκηνικών και στηριγμάτων Διαδικασίες – Ροή μεταξύ πόρων (προσωπικό και εγκαταστάσεις)

19 Τρία επίπεδα ανάλυσης της διοίκησης παραγωγής προϊόντων και υπηρεσιών: Δίκτυο εφοδιασμού, λειτουργία παραγωγής και διαδικασία Διαδικασίες – Ροή μεταξύ πόρων (προσωπικό και εγκαταστάσεις) Σχεδιασμός σκηνικών Προμήθεια στηριγμάτων Κατασκευή σκηνικών Τελική επεξεργασία Η διαδικασία κατασκευή σκηνικών και στηριγμάτων Παραγωγός προγραμμάτων και βίντεο Το δίκτυο εφοδιασμού προγραμμάτων και βίντεο Κατασκευή σκηνικών και στηριγμάτων Η λειτουργία της παραγωγής προγραμμάτων και βίντεο

20 Τρία επίπεδα ανάλυσης της διοίκησης παραγωγής προϊόντων και υπηρεσιών: Δίκτυο εφοδιασμού, λειτουργία παραγωγής και διαδικασία Το δίκτυο εφοδιασμού – Ροή μεταξύ λειτουργιών παραγωγής Παραγωγός προγραμμάτων και βίντεο Τηλεοπτικός σταθμός Πρακτορείο προώθησης Στούντιο Πρακτορείο ηθοποιών Καλλιτεχνικό γραφείο Το δίκτυο εφοδιασμού προγραμμάτων και βίντεο Η λειτουργία παραγωγής – Ροή μεταξύ διαδικασιών Μονάδα παραγωγής Κατασκευή σκηνικών και στηριγμάτων Μηχανολογικά Μάρκετινγκ και πωλήσεις Χρηματο- οικονομικά και λογιστικά Μετά την παραγωγή Η λειτουργία της παραγωγής προγραμμάτων και βίντεο Διαδικασίες – Ροή μεταξύ πόρων (προσωπικό και εγκαταστάσεις) Σχεδιασμός σκηνικών Προμήθεια στηριγμάτων Κατασκευή σκηνικών Τελική επεξεργασία Η διαδικασία κατασκευή σκηνικών και στηριγμάτων

21 Οι διαφορές μέσα σε κλάδους είναι συχνά μεγαλύτερες από τις διαφορές μεταξύ κλάδων Χρηματο-οικονομικές υπηρεσίες Κέντρο διαχείρισης λογαριασμών σε μια εμπορική τράπεζα Χρηματο-οικονομικός αναλυτής συμβουλεύει πελάτη σε μια επενδυτική τράπεζα Παραγωγή επίπλων Μαζική παραγωγή επίπλων κουζίνας Χειροτεχνική αναπαραγωγή επίπλων αντικών Ξενοδοχεία Οικονομικό ξενοδοχείο Λόμπυ ενός διεθνούς ξενοδοχείου πολυτελείας

22 Η τυπολογία των λειτουργιών παραγωγής Μεταβολή στη ζήτηση Μεγάλη Μικρή Ορατότητα Ποικιλία Μεγάλη Μικρή HighΌγκος Μικρός Μεγάλος Μεγάλη Μικρή

23 Η τυπολογία των λειτουργιών παραγωγής Συνέπειες High Χαμηλή επαναληπτικότητα Κάθε εργαζόμενος εκτελεί περισσότερες από μια εργασίες Μικρότερη συστηματοποίηση Υψηλό κόστος μονάδας Υψηλή επαναληπτικότητα Εξειδίκευση Συστηματοποίηση Χαμηλό κόστος μονάδας Όγκος Μικρός Μεγάλος

24 Η τυπολογία των λειτουργιών παραγωγής Συνέπειες Ευέλικτες Πολύπλοκες Καλύπτουν τις ανάγκες των πελατών Υψηλό κόστος μονάδας Αυστηρά καθορισμένες Συνηθισμένες Τυποποιημένες Κανονικές Χαμηλό κόστος μονάδας ΠοικιλίαΜεγάληΜικρή

25 Η τυπολογία των λειτουργιών παραγωγής Συνέπειες Αλλαγές στη δυναμικότητα Πρόβλεψη Ευελιξία Ανταποκρίνεται στη ζήτηση Υψηλό κόστος μονάδας Σταθερές Συνηθισμένες Προβλέψιμες Εντατική χρησιμοποίηση προσωπικού Χαμηλό κόστος μονάδας Μεταβολή στη ζήτηση Μεγάλη Μικρή

26 Η τυπολογία των λειτουργιών παραγωγής Συνέπειες Ορατότητα Μεγάλη Μικρή Περιορισμένη ανεκτικότητα αναμονής Η ικανοποίηση του πελάτη επηρεάζεται από την αντίληψή του Απαιτούνται ικανότητες επικοινωνίας με τους πελάτες Μεγάλη παρεχόμενη ποικιλία Υψηλό κόστος μονάδας Μεσολαβεί χρόνος μεταξύ παραγωγής και κατανάλωσης Τυποποιημένες Δεν απαιτούνται πολλές ικανότητες επικοινωνίας με τους πελάτες Εντατική χρησιμοποίηση προσωπικού Συγκεντρωτική παραγωγή Χαμηλό κόστος μονάδας

27 Η τυπολογία των λειτουργιών παραγωγής Συνέπειες Αλλαγές στη δυναμικότητα Πρόβλεψη Ευελιξία Ανταποκρίνεται στη ζήτηση Υψηλό κόστος μονάδας Σταθερές Συνηθισμένες Προβλέψιμες Εντατική χρησιμοποίηση προσωπικού Χαμηλό κόστος μονάδας Μεταβολή στη ζήτηση ΜεγάληΜικρή Ορατότητα Μεγάλη Μικρή Περιορισμένη ανεκτικότητα αναμονής Η ικανοποίηση του πελάτη επηρεάζεται από την αντίληψή του Απαιτούνται ικανότητες επικοινωνίας με τους πελάτες Μεγάλη παρεχόμενη ποικιλία Υψηλό κόστος μονάδας Μεσολαβεί χρόνος μεταξύ παραγωγής και κατανάλωσης Τυποποιημένες Δεν απαιτούνται πολλές ικανότητες επικοινωνίας με τους πελάτες Εντατική χρησιμοποίηση προσωπικού Συγκεντρωτική παραγωγή Χαμηλό κόστος μονάδας Ευέλικτες Πολύπλοκες Καλύπτουν τις ανάγκες των πελατών Υψηλό κόστος μονάδας Αυστηρά καθορισμένες Συνηθισμένες Τυποποιημένες Κανονικές Χαμηλό κόστος μονάδας Ποικιλία Μεγάλη Μικρή High Χαμηλή επαναληπτικότητα Κάθε εργαζόμενος εκτελεί περισσότερες από μια εργασίες Μικρότερη συστηματοποίηση Υψηλό κόστος μονάδας Υψηλή επαναληπτικότητα Εξειδίκευση Συστηματοποίηση Έντασης κεφαλαίου Χαμηλό κόστος μονάδας Όγκος Μικρός Μεγάλος

28 Όγκος Είναι σημαντική η κατανόηση της θέσης διαφορετικών λειτουργιών παραγωγής στις τέσσερις διαστάσεις. Είναι η θέση τους αυτή που πρέπει να είναι; Κατανοούνται οι στρατηγικές συνέπειες; Ποικιλία Μεταβολή στη ζήτηση Ορατότητα Μικρός Μεγάλη Μεγάλος Μικρή Ξενοδοχειακή μονάδα Το προφίλ δύο λειτουργιών παραγωγής Αλυσίδα ξενοδοχείων

29 Μερικές δια-λειτουργικές σχέσεις μεταξύ της λειτουργίας παραγωγής και άλλων βασικών και υποστηρικτικών λειτουργιών Λειτουργία τεχνολογίας Λογιστική και χρηματο- οικονομικη λειτουργία Λειτουργία ανθρώπινων πόρων (HR) Λειτουργία πληροφορικών συστημάτων (IS) Κατανόηση των δυνατοτήτων και των περιορισμών της διαδικασίας παραγωγής Ιδέες για νέα προϊόντα και υπηρεσίες Κατανόηση των δυνατοτήτων και των περιορισμών της διαδικασίας παραγωγής Ανάγκες αγοράς Χρηματο-οικονομική ανάλυση για μέτρηση επίδοσης και αποφάσεις Παροχή σχετικών πληροφοριών Πρόσληψη, ανάπτυξη και εκπαίδευση Κατανόηση των αναγκών σε ανθρώπινους πόρους Ανάλυση των νέων επιλογών τεχνολογίας Κατανόηση των αναγκών σε τεχνολογία διαδικασιών Παροχή συστημάτων για το σχεδιασμό, τον προγραμματισμό και έλεγχο, και τη βελτίωση Κατανόηση των αναγκών σε υποδομές και συστήματα Λειτουργία μάρκετινγκ Λειτουργία ανάπτυξης προϊόντων/ υπηρεσιών Λειτουργία παραγωγής Βασικές λειτουργίες Υποστηρικτικές λειτουργίες

30 Ξεχωριστές διαδικασίες παραγωγής Συμβατικά, τα όρια της οργάνωσης ορίζονται γύρω από λειτουργικές διαδικασίες Ικανοποιημένες απαιτήσεις πελατών Απαιτήσεις πελατών Λειτουργία 1 Λειτουργία 2 Λειτουργία 3 Λειτουργία 4 Επιχειρηματικές διαδικασίες

31 Ξεχωριστές διαδικασίες παραγωγής Ο Ανασχεδιασμός Επιχειρηματικών Διαδικασιών (Business Process Reengineering) υποστηρίζει την αναδιοργάνωση (ανασχεδιασμό) των μικρο-λειτουργιών για το σχηματισμό φυσικών επιχειρηματικών διαδικασιών που είναι εστιασμένες στον πελάτη. Λειτουργία 1Λειτουργία 2 Λειτουργία 3 Λειτουργία 4 Ικανοποιημένες απαιτήσεις πελατών Απαιτήσεις πελατών Επιχειρηματικές διαδικασίες

32 Παράδειγμα του πως κάθε μικρο-λειτουργία συμβάλει στις επιχειρηματικές διαδικασίες που ικανοποιούν εξωτερικές ανάγκες. Μέγεθος συμβολής κάθε μικρο- λειτουργίας σε κάθε διαδικασία Μάρκετινγκ & πωλήσεις Κατασκευή σκηνικών και στηριγμάτων Μηχανολογικά Μονάδες παραγωγής Χρηματο- οικονομικά/ κοστολόγηση Προετοιμασία προσφορών Παραγωγή προγράμματος Συμβόλαια τεχνικής υποστήριξης Μουσικά βίντεο Συμβόλαια προώθησης και διαφήμισης Απαιτήσεις πελατών Ικανοποιημένες απαιτήσεις πελατών Επιχειρηματικές διαδικασίες

33 Έλεγχος όρων κλειδιών Διοίκηση παραγωγής προϊόντων και υπηρεσιών Οι δραστηριότητες, οι αποφάσεις και τα καθήκοντα που αφορούν τη διοίκηση της παραγωγής και διάθεσης προϊόντων και υπηρεσιών. Η λειτουργία της παραγωγής Η κατανομή των διαθέσιμων πόρων για την παραγωγή και διάθεση προϊόντων και υπηρεσιών. Διευθυντές παραγωγής Τα στελέχη της οργάνωσης που είναι υπεύθυνα για τη διαχείριση ορισμένων, ή όλων, των πόρων που αποτελούν τη λειτουργία της παραγωγής.

34 Έλεγχος όρων κλειδιών Υποστηρικτικές λειτουργίες Οι λειτουργίες που διευκολύνουν τις διεργασίες των βασικών λειτουργιών, όπως για παράδειγμα, η λογιστική και χρηματο-οικονομική λειτουργία, η λειτουργία της διοίκησης ανθρώπινων πόρων, κ.λπ. Διευρυμένος ορισμός των λειτουργιών παραγωγής Όλες οι δραστηριότητες που είναι απαραίτητες για την ικανοποίηση των απαιτήσεων των πελατών. Το πρότυπο της διαδικασίας μετατροπής Ένα πρότυπο που περιγράφει τις λειτουργίες παραγωγής με βάση τους εισρέοντες πόρους, τις διαδικασίες μετατροπής και τις εκροές προϊόντων και υπηρεσιών.

35 Έλεγχος όρων κλειδιών Μετατρεπόμενοι πόροι Οι πόροι που υφίστανται επεξεργασία, μετασχηματίζονται ή μετατρέπονται σε μια διαδικασία. Συνήθως, πρόκειται για ένα μίγμα από υλικά, πληροφορίες και πελάτες. Εισρέοντες πόροι Οι μετατρεπόμενοι πόροι και οι πόροι μετατροπής που αποτελούν τις εισροές των λειτουργιών παραγωγής. Πόροι μετατροπής Οι πόροι που επιδρούν σε μετατρεπόμενους πόρους, συνήθως ομαδοποιούνται σε εγκαταστάσεις (τα κτήρια, τα μηχανήματα και το εργοστάσιο μιας λειτουργίας παραγωγής) και προσωπικό (τα άτομα που χειρίζονται, συντηρούν, προγραμματίζουν και διοικούν τη λειτουργία παραγωγής).

36 Έλεγχος όρων κλειδιών Υπόσταση Το κύριο χαρακτηριστικό που διαφοροποιεί τα προϊόντα (συνήθως υλικά) από τις υπηρεσίες (συνήθως άυλες). Υπηρεσίες διευκόλυνσης Υπηρεσίες που παράγονται από μια λειτουργία παραγωγής για την υποστήριξη των προϊόντων. Προϊόντα διευκόλυνσης Προϊόντα που παράγονται από μια λειτουργία παραγωγής για την υποστήριξη των υπηρεσιών που παρέχει.

37 Έλεγχος όρων κλειδιών Διαδικασία Μια διάταξη πόρων που παράγει κάποιο μίγμα προϊόντων και υπηρεσιών. Δίκτυο εφοδιασμού Το δίκτυο λειτουργιών παραγωγής προμηθευτών και πελατών που σχετίζονται με μια λειτουργία παραγωγής. Εσωτερικός προμηθευτής Διαδικασίες ή άτομα σε μια λειτουργία παραγωγής που εφοδιάζουν με προϊόντα ή υπηρεσίες άλλες διαδικασίες ή άτομα μέσα στη λειτουργία παραγωγής.

38 Έλεγχος όρων κλειδιών Εσωτερικός πελάτης Διαδικασίες ή άτομα σε μια λειτουργία παραγωγής που είναι πελάτες των εκροών άλλων εσωτερικών διαδικασιών ή ατόμων. Ιεραρχία λειτουργιών παραγωγής Η ιδέα ότι όλες οι διαδικασίες παραγωγής αποτελούνται από μικρότερες διαδικασίες παραγωγής. Επιχειρηματικές διαδικασίες «από άκρο σε άκρο» Διαδικασίες που ικανοποιούν πλήρως τις προσδιορισμένες ανάγκες ενός εξωτερικού πελάτη.

39 Έλεγχος όρων κλειδιών Ανασχεδιασμός επιχειρηματικών διαδικασιών Η φιλοσοφία που συνιστά τον επανασχεδιασμό των διαδικασιών έτσι ώστε να ικανοποιούν τις προσδιορισμένες ανάγκες των εξωτερικών πελατών. Όγκος Το επίπεδο ή ο ρυθμός των εκροών μιας διαδικασίας - ένα χαρακτηριστικό-κλειδί που καθορίζει τη συμπεριφορά της διαδικασίας. Ποικιλία Το εύρος των διαφορετικών προϊόντων και υπηρεσιών που παράγονται από μια διαδικασία - ένα χαρακτηριστικό- κλειδί που καθορίζει τη συμπεριφορά της διαδικασίας.

40 Έλεγχος όρων κλειδιών Συστηματοποίηση Ο βαθμός με τον οποίο περιγράφονται με σαφήνεια οι βασικές διαδικασίες. Τυποποίηση Ο βαθμός με τον οποίο οι διαδικασίες, τα προϊόντα και οι υπηρεσίες διατηρούνται ως έχουν στο πέρασμα του χρόνου. Ικανότητες επικοινωνίας με τον πελάτη Οι ικανότητες και οι γνώσεις που απαιτούνται από το προσωπικό της λειτουργίας παραγωγής για να ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των πελατών.

41 Έλεγχος όρων κλειδιών Εμπρός μέρος (Front-office) Το τμήμα μιας διαδικασίας παραγωγής που έχει μεγάλη ορατότητα. Πίσω μέρος (Back-office) Το τμήμα μιας διαδικασίας παραγωγής που έχει μικρή ορατότητα.


Κατέβασμα ppt "Κεφάλαιο 1 Τι είναι η διοίκηση παραγωγής προϊόντων και υπηρεσιών;"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google