Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 15 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΛΗΨΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ(STRATEGIC DECISION.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 15 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΛΗΨΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ(STRATEGIC DECISION."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 15 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΛΗΨΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ(STRATEGIC DECISION MAKING) ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ(DSS) ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ : Χριστοδουλοπούλου Δήμητρα Φαρμάκη Ανθούλα Χριστοδούλου Χαριτωμένη

2 ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 15 ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Στρατηγικά μοντέλα απόφασης και χαρακτηριστικά τους Προκαταλήψεις στη διαδικασία λήψης στρατηγικών αποφάσεων Ατομικές και οργανωσιακές σκέψεις Ανώτερα επίπεδα ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ

3 ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 15 ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΠΟΥ ΕΠΙΔΡΟΥΝ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Λογικό Μοντέλο Πολιτικό Μοντέλο Μοντέλο “Garbage Can”

4 ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 15 Competitive Decision Making  Σε ανταγωνιστικά περιβάλλοντα παρατηρούνται ‘blind spots’ τα οποία επηρεάζουν την απόφαση για : - δυνατότητα επέκτασης - είσοδο μιας νέας επιχείρησης Ορισμός : Η ανταγωνιστική λήψη αποφάσεων ορίζεται ως η στρατηγική λήψη αποφάσεων που απαιτεί από την εταιρεία στην οποία εστιάσαμε να λάβει υπ’όψιν τις ενδεχόμενες αποφάσεις των ανταγωνιστών.

5 ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 15 Διαδικασία Λήψης Ανταγωνιστικών Αποφάσεων Θεωρία Παιγνίων Περιγραφικό Πλαίσιο του Porter Το Μοντέλο των Πέντε Δυνάμεων του Porter DECISION MAKER Αντιπαλότητα των υπαρχόντων ανταγωνιστών Απειλή εισόδου νέων ανταγωνιστών Απειλή υποκατάστατων προϊόντων/ υπηρεσιών Διαπραγματευτική δύναμη των προμηθευτών Διαπραγματευτική δύναμη των αγοραστών

6 ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 15 Επιλογή Ανταγωνιστικών Στρατηγικών Ανταγωνιστικές στρατηγικές : ηγεσία κόστους, διαφοροποίηση, εστίαση ή και συνδυασμό αυτών Εναλλακτικά σενάρια δράσης : Υψηλή αγοραστική ζήτηση Ηγεσία Κόστους Υψηλή απειλή υποκατάστασης Ηγεσία Κόστους Υψηλή απειλή νέων εισόδων Στρατηγική Διαφοροποίησης Υψηλή απειλή νέων εισόδων Εστίαση

7 ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 15 ΑΛΛΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗ ΛΗΨΗ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ  Διαφορές στο περιβάλλον, στην κουλτουρα, στις νόρμες και στις αξίες της εταιρίας.  Ορισμός των αντιπάλων, των χαρακτηριστικών και της στρατηγικής τους.  Έλεγχος και κριτική της προώθησης των προιόντων/υπηρεσιών των ανταγωνιστών είτε στα κοινά μέσα διαφήμισης είτε στο διαδίκτυο.  Αναγνώριση των χαρακτηριστικών των προιόντων του κλάδου (ομοιότητες, διαφορές)  Συμπεριφορικές επιλογές για να ανταπεξέλθει στις απειλές (επανεξέταση τιμών, ποιότητας, υπηρεσιών, νέες συνεργασίες και προιόντα κ.α.)

8 ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 15 DSS Στοιχεία Μοντέλα Βάση γνώσεων Υποστηρίζει όλες τις φάσεις της διαδικασίας λήψης αποφάσεων Είναι κατασκευασμένο με μια διαλεκτική διαδικασία Δημιουργείται για την λύση μη δομημένων και περίπλοκων προβλημάτων ΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑ DSS

9 ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 15 Σε ποια στελέχη απευθύνονται τα ΣΣΑ Σε μεσαία και ανώτερα διοικητικά στελέχη Σε managersΣε διευθυντές Σε ομάδες της επιχείρησης

10 ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 15 ΜΟΝΤΕΛΑ Είδος και επίπεδο αφαίρεσης Λειτουργίες που επιτελούν ΕικονικάΑναλογικά Μαθηματικά (ποσοτικά) Διανοητικά Γραμμικά μοντέλα βελτιστοποίησης Μη γραμμικά μοντέλα βελτιστοποίησης ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΜΟΝΤΕΛΩΝ

11 ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 15 Απαιτούνται ακριβείς και πλήρεις πληροφορίες Απαιτούνται νέες και έγκαιρες πληροφορίες Το μάνατζμεντ των επιχειρήσεων επιβάλει τα DSS Επιτυγχάνεται μείωση κόστους Η ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΩΝ DSS ΣΤΗ ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ Ποιες λύσεις δίνουν τα ΣΣΑ

12 ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 15 Χαρακτηριστικά και δυνατότητες των ΣΣΑ 1. είναι εύκολα στην κατασκευή και την χρήση τους 2. παρέχουν υποστήριξη για τη λήψη αποφάσεων όλων των επιπέδων,όλων των καταστάσεων και φάσεων 3. προωθούν τη μάθηση μέσω της επανάληψης 4. προσαρμόζονται σύμφωνα με το χρήστη με το πέρασμα του χρόνου 5. επιτρέπουν την εύκολη διεξαγωγή της ανάλυσης ευαισθησίας 6.συνήθως χρησιμοποιούν ποσοτικά μοντέλα (συγκεκριμένα- έτοιμα- ή προσαρμοσμένα στην κάθε περίπτωση 7. ΣΥΑ υψηλότερου επιπέδου είναι «εξοπλισμένα» με εργαλεία διαχείρισης της γνώσης για σύνθετα προβλήματα 8. μπορούν να διαδοθούν μέσω δικτύου

13 ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 15 Ένα DSS στην πράξη. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΟΥ ΠΑΡΕΧΕΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ ΠΟΥ ΤΙΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ Πωλήσεις της εταιρίας -Ύψος πωλήσεων -Έσοδα από τις πωλήσεις Τμήμα Πωλήσεων Τμήμα Οικονομικών Πωλήσεις των ανταγωνιστών -Ύψος πωλήσεων προϊόντων -Είδος, ποιότητα προϊόντων Τμήμα Πωλήσεων Τμήμα Μάρκετινγκ Ανάλυση της σύγκρισης μεταξύ των πωλήσεων της εταιρίας και των ανταγωνιστών Τμήμα Πωλήσεων Τμήμα Μάρκετινγκ Σχέσεις των ανταγωνιστών με τους προμηθευτές τους Τμήμα Μάρκετινγκ Προγραμματισμός των διαθέσιμων πόρων των ανταγωνιστών Τμήμα Παραγωγής Διαφημιστικές καμπάνιες των ανταγωνιστών Τμήμα Μάρκετινγκ Ανάλυση της ζήτησης και της προσφοράς του κλάδου Τμήμα Μάρκετινγκ Ανάλυση εναλλακτικών σεναρίων και διαχείριση κινδύνου Σύνολο των ανώτατων στελεχών Γρήγορες απαντήσεις σε ad-hoc ερωτήματα Σύνολο των ανώτατων στελεχών

14 ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 15 Ο σχεδιασμός και η εφαρμογή ενός DSS βοηθά τους αποφασίζοντες να αναπτύξουν στρατηγικές, έτσι ώστε η εταιρία να μπορεί να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις του περιβάλλοντος και στις προκλήσεις του ανταγωνισμού.


Κατέβασμα ppt "ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 15 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΛΗΨΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ(STRATEGIC DECISION."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google