Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …» Σχολικό έτος 2012-2013 8/θ Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Πατρών.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …» Σχολικό έτος 2012-2013 8/θ Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Πατρών."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …» Σχολικό έτος /θ Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Πατρών

2 Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Μίχαλου Αιμιλία Συνεργαζόμενοι: Κεκεμπάνου Αθανασία Τάξη: Ε Τμήμα:2

3 Κατά τις πρώτες εβδομάδες υλοποίησης του προγράμματος οι μαθητές δούλεψαν ατομικά, παρουσιάζοντας τον εαυτό τους, εντοπίζοντας τα δυνατά και αδύναμα σημεία τους, τον κακό και τον καλό τους εαυτό κ.α. καθώς απώτερος στόχος ήταν η γνωριμία και το δέσιμο της ομάδας. Στη συνέχεια σε ζευγάρια επεξεργάστηκαν τρόπους επικοινωνίας και έκφρασης με διαφορετικούς τρόπους από θεατρικό παιχνίδι, παρακολούθηση ταινιών κ.α. Περνώντας στο επίπεδο της ομάδας, οι μαθητές μέσα από παιχνίδια ρόλων, δραματοποιήσεις, εικαστικές δράσεις, επεξεργασία σεναρίων και συζητήσεις τα παιδιά ανέπτυξαν δεξιότητες διαχείρισης συναισθημάτων και αποδοχής του εαυτού τους και του άλλου, αξιοποιώντας και ανακαλώντας παράλληλα τα όσα έμαθαν- ανακάλυψαν στις προηγούμενες δραστηριότητες.

4 Αφορμή για την υλοποίηση του παρόντος προγράμματος αποτέλεσε η διαπίστωση δυσκολιών στα πλαίσια της επικοινωνίας, της συνεργασίας των μαθητών αλλά και στην έκφραση και διαχείριση των συναισθημάτων τους.

5 Το συμβόλαιο της ομάδας Για να λειτουργήσει σωστά η ομάδα μας, στην πρώτη συνάντηση σας και αφού συζητήσαμε όλοι μαζί για τις ανάγκες, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις μας, φτιάξαμε και υπογράψαμε το δικό μας συμβόλαιο.

6 Φτιάξαμε τις δικές μας παλαμοφατσούλες, τους δώσαμε ονόματα, χαρακτηριστικά και συνήθειες. Τους παραχωρήσαμε την δική μας φωνή για να παρουσιαστούν στους συμμαθητές μας. Οι παλαμίτσες μας

7 Κλείσαμε τον κακό μας εαυτό σε ένα φάκελο και απέξω αφήσαμε μόνο τον καλό…. Ο καλός και ο κακός μου ευατός

8 Γιατί το κάνω αυτό; Παρακολουθήσαμε το επεισόδιο του Παραμυθά (https://www.youtube.com/watch ?v=FYqAXSIO0h8) και συζητήσαμε για τους λόγους που μπορεί να μας οδηγούν σε κάθε συμπεριφορά ή επιλογή αλλά και για το πόσα θα άλλαζαν αν ξανασκεφτόμασταν πριν αποφασίσουμε.https://www.youtube.com/watch ?v=FYqAXSIO0h8

9 Παρακολουθήσαμε την ταινία «Συλλαβίζοντας το όνειρο» και μιλήσαμε για τα συναισθήματα, τον τρόπο συμπεριφοράς των πρωταγωνιστών, την αλλαγή τους και το τι κατάφεραν…. Συλλαβίζοντας το όνειρο

10 Τα δέντρα του «Μπορώ» και του «ΘΕΛΩ" Ζωγραφίσαμε τα δεντράκια του «Μπορώ» και του «ΘΕΛΩ» όπου ο καθένας αποτύπωσε και έκφρασε τις δικές του επιθυμίες και ικανότητες.

11 Δημιουργήσαμε την δική μας αλφαβήτα των συναισθημάτων Το αλφαβητάρι των συναισθημάτων

12 Αμύνομαι για τον εαυτό μου Γνωρίσαμε μια αθλήτρια TAE KWO DO και γνωρίσαμε τρόπους- τεχνικές αυτοάμυνας.

13 Οι ζωγραφιές αλλάζουν Συνεχίσαμε ο ένας την ζωγραφιά του άλλου και διαπιστώσαμε ότι τελικά κάτι καλό μπορεί να βγει, ο ένας να συμπληρώσει τον άλλο χωρίς να καταστρέψει ότι έχει φτιάξει ο προηγούμενος…. Όλοι οι καλοί χωράνε…. αν υπάρχει σεβασμός…

14 Στο πλαίσιο της γνωριμίας με τον εαυτό μας και την αποδοχή του σώματός μας, μας επισκέφτηκε η κα Χήτα, αθλήτρια του TAE KWO DO, και μας μίλησε για τεχνικές αυτοάμυνας.

15 Έχοντας υπόψη ότι η αυτοεκτίμηση έχει άμεση σχέση με την εικόνα του σώματος μας, μιλήσαμε για την έκφραση των συναισθημάτων μέσα από το φαγητό και φτιάξαμε παρέα με τη μουσικό μας ένα τραγούδι που το παρουσιάσαμε μαζί με άλλα στην Αγορά Αργύρη. Παράλληλα, λειτούργησε στο σχολείο, για τους γονείς των δυο τμημάτων της Ε τάξης, ομάδα στην οποία τους παρουσιάστηκαν τρόποι επικοινωνίας και έκφρασης, συζητήθηκαν θέματα που αφορούσαν την αυτοεκτίμηση των παιδιών, την αποδοχή και την διαχείριση «δύσκολων» συμπεριφορών κτλ. Η ομάδα λειτούργησε με την υποστήριξη του σχολικού Συμβούλου, κ. Ν. Μάνεση.

16 Η αξιολόγηση του προγράμματος έγινε μέσα από τη συμμετοχή των μαθητών και την παρατήρηση της συμπεριφοράς τους και των σχέσεων – συνεργασίας τους κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς (μείωση συγκρούσεων –βελτίωση της λειτουργίας των ομάδων –διαμόρφωση υποστηρικτικού κλίματος προς τους συμμαθητές τους). Τα αποτελέσματα αλλά και οι δραστηριότητες του προγράμματος δεν περιορίστηκαν αποκλειστικά και μόνο στις ώρες τις ευέλικτης ζώνης, αλλά η υλοποίηση των στόχων, όπως και το περιεχόμενο των θεματικών ενοτήτων του προγράμματος επεκτάθηκε σε μεγάλο μέρος του ωρολογίου προγράμματος και των δραστηριοτήτων που συμμετείχαν οι μαθητές Ωστόσο σε αυτή την πρώτη εφαρμογή του προγράμματος δεν καταφέραμε λόγο αντικειμενικών δυσκολιών να επισκεφτούμε το Μουσείο Συναισθημάτων Παιδικής Ηλικίας και να υπάρξει μια εκτεταμένη συνεργασίας με τα άλλα σχολεία, όπως αρχικά είχε σχεδιαστεί

17 Τα συναισθήματα μου είμαι εγώ. Το τι θέλω, τι μπορώ, για ποιο πράγμα προσπαθώ. Σε μια τάξη τα χωρώ σαν σύνολο με τους άλλους ενεργώ το «εγώ» με το «εμείς» αντικαθιστώ.


Κατέβασμα ppt "Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …» Σχολικό έτος 2012-2013 8/θ Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Πατρών."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google