Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο. 1 ο Γυμνάσιο Συκεών Θεσσαλονίκης “Οδυσσέας Φωκάς”

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο. 1 ο Γυμνάσιο Συκεών Θεσσαλονίκης “Οδυσσέας Φωκάς”"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο. 1 ο Γυμνάσιο Συκεών Θεσσαλονίκης “Οδυσσέας Φωκάς”

2 Πρόγραμμα για τη διαχείριση συγκρούσεων με σκοπό να αντιμετωπίσει ή να προλάβει δύσκολες συμπεριφορές και καταστάσεις στο σχολείο. Η παρέμβαση αυτή γίνεται με τη συμμετοχή του συνόλου της σχολικής κοινότητας, δηλαδή τους καθηγητές, τους γονείς και τους μαθητές μέσω του 15μελούς και των 5μελών μαθητικών συμβουλίων της Α΄ Γυμνασίου.

3 Το Πρόγραμμα υλοποιείται Με την επιστημονική στήριξη και βοήθεια του κέντρου ΠΥΞΙΔΑ (Κέντρο Πρόληψης της εξάρτησης από τα ναρκωτικά και προαγωγής της υγείας), που αποτελεί υπηρεσία ψυχοκοινωνικής υποστήριξης

4 Στόχος της πρωτοβουλίας είναι: να συζητηθούν ανοιχτά τα προβλήματα του σχολείου που έχουν να κάνουν με τη βία κι άλλες επιβαρυντικές συμπεριφορές των μελών της σχολικής κοινότητας να διερευνήσει ο καθένας από την πλευρά του το ρόλο του για ένα ασφαλές σχολείο. να συμβάλει, μέσα από τη δική του τριβή και εκπαίδευση, αποτελεσματικά στην καλύτερη διαχείριση της επιθετικής συμπεριφοράς.

5 Τη τρέχουσα σχολική χρονιά υλοποιούνται εκπαιδευτικές συναντήσεις: με τους εκπαιδευτικούς με τα πενταμελή συμβούλια της Α΄ Γυμνασίου με το 15μελές μαθητικό συμβούλιο ενημερωτικές συναντήσεις με τους γονείς.

6 Το Πρόγραμμα ξεκίνησε το Νοέμβριο του 2009 και θα ολοκληρωθεί τον Απρίλιο του Αξιολόγηση. Το πιθανότερο είναι να συνεχιστεί και την επόμενη σχολική χρονιά, με πιο διευρυμένη ίσως μορφή ως προς τη συμμετοχή των μαθητών.

7 «Η επιθετικότητα των παιδιών και πώς να την αντιμετωπίσουμε» εκδήλωση για γονείς στο χώρο του Σχολείου. θεωρητική εισήγηση, που έδωσε έμφαση στη διαχείριση από την πλευρά των ενηλίκων της δικής τους επιθετικότητας, στην αποφυγή ενίσχυσης των επιθετικών συμπεριφορών, στην εκπαίδευση των παιδιών στην αναγνώριση και έκφραση συναισθημάτων, στη διαχείριση συγκρούσεων και δεξιότητες επικοινωνίας. βιωματικές ασκήσεις, όπου συζητήθηκε ένα συγκεκριμένο παράδειγμα επιθετικής συμπεριφοράς.

8 Απόψεις μαθητριών που συμμετείχαν στο Πρόγραμμα και στις συναντήσεις της ΠΥΞΙΔΑΣ.

9 1. Περιγραφή των συναντήσεων με την ΠΥΞΙΔΑ “παίζουμε διάφορα παιχνίδια σχετικά με τα προβλήματα του σχολείου (επιθετικότητα, βία, κοροϊδία κ.α.).” “τα χαρακτηριστικά ενός καλού και υπεύθυνου πρόεδρου τάξης και τα χαρακτηριστικά ενός ανεύθυνου προέδρου τάξης.” “να γνωριστούμε καλύτερα με τα άλλα παιδιά και να συνεργαζόμαστε.”

10 2. Τι μας άρεσε και τι δεν μας άρεσε σ' αυτές τις συναντήσεις. “έλεγε ο καθένας τη γνώμη του” “Οι συναντήσεις με την ΠΥΞΙΔΑ ήταν πολύ ενδιαφέρουσες και διασκεδαστικές.” “μου άρεσαν οι ομάδες,που παίζαμε διάφορα παιχνίδια και η συνεργασία μεταξύ μας.”

11 3. Βοήθησε αυτό το Πρόγραμμα για να μην έχουμε επιθετικότητα; αυτά που γίνονται με την ΠΥΞΙΔΑ τα συζητάμε στις συνελεύσεις που κάνουμε στην τάξη, και επειδή τα περισσότερα παιδιά προσέχουν, λένε την γνώμη τους έκανε τα παιδιά να καταλάβουν πως το ξύλο δεν είναι η μόνη λύση στο πρόβλημά τους. Συζητώντας τα προβλήματα μας βρίσκουμε λύσεις στο να αντιμετωπίζουμε τα προβλήματα μας σωστά και όχι παρορμητικά. Η ζωή και η ελευθερία είναι ανθρώπινο δικαίωμα όλων μας και δεν μπορούμε να το στερήσουμε σε κανέναν. Οι μαθητές έχουμε ανάγκη από συμβουλές και από σωστή καθοδήγηση από ειδικούς

12 4.Κάποιες δικές μας προτάσεις για να μην έχουμε επιθετικότητα στο σχολείο. πρέπει όλα τα παιδιά του σχολείου να συζητάμε τα προβλήματα μας και, αν είναι δυνατόν, να υπάρχει μια καθηγήτρια που να γνωρίζει από παιδική ψυχολογία ώστε να καθοδηγήσει τα παιδιά αυτά σαφής και αυστηρή γραμμή όσον αφορά την αντιμετώπιση αυτών των περιστατικών Τα σχολεία θα πρέπει να βοηθήσουν τους μαθητές να κατανοήσουν πως δεν είναι κακό να ομολογούν ότι δέχονται απειλές και προσβολές.

13 4.Κάποιες δικές μας προτάσεις για να μην έχουμε επιθετικότητα στο σχολείο (συνέχεια) Τα παιδιά έχουν την ανάγκη να γνωρίζουν ότι θα γίνει κάτι για να σταματήσει αυτό το φαινόμενο, διαφορετικά δεν πρόκειται να μιλήσουν σε κανέναν ενήλικο. Τα σχολεία μπορούν να διδάξουν στα παιδιά χρήσιμες δεξιότητες, όπως ικανότητες διαπραγμάτευσης και επίλυσης συγκρούσεων.

14 4.Κάποιες δικές μας προτάσεις για να μην έχουμε επιθετικότητα στο σχολείο (συνέχεια) να παρατηρούμε περισσότερο τι γίνεται και να προσπαθούμε να σταματήσουμε αυτά που παρατηρούμε Αντί για τη φιλία και την ομαδικότητα, πολλές φορές κυριαρχεί η βία. Και σίγουρα η ¨αντιβίωση¨ στην αρρώστια μας δεν είναι η αδιαφορία, αλλά πρώτα η κατανόησή της και μετά ο διάλογος.

15 Η βία δεν είναι μαγκιά! Ας συνεργαστούμε …


Κατέβασμα ppt "Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο. 1 ο Γυμνάσιο Συκεών Θεσσαλονίκης “Οδυσσέας Φωκάς”"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google