Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Αθήνα 2010 Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε. Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Κωδικοποίηση από το υλικό του προγράμματος Νικόλαος.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Αθήνα 2010 Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε. Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Κωδικοποίηση από το υλικό του προγράμματος Νικόλαος."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Αθήνα 2010 Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε. Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Κωδικοποίηση από το υλικό του προγράμματος Νικόλαος Τριπόδης, Σχολικός Σύμβουλος

2 Υλικό Προγράμματος Ομάδα έργου ΑΕΕ (2010), Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε., Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα, Βασικό Πλαίσιο, Κ.Ε.Ε., ΥΠΔΒΜΘ Ομάδα έργου ΑΕΕ (2010), Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε., Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα, Διαδικασίες και Εργαλεία, Κ.Ε.Ε., ΥΠΔΒΜΘ Ομάδα έργου ΑΕΕ (2010), Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε., Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα, Σχέδια Εκθέσεων, Κ.Ε.Ε., ΥΠΔΒΜΘ

3 Τι είναι η Αξιολόγηση Αξιολόγηση είναι η συστηματική διαδικασία προσδιορισμού:  του βαθμού στον οποίο επιτυγχάνονται οι στόχοι της εκπαίδευσης,  της συμβολής κάθε συντελεστή του εκπαιδευτικού έργου στην επίτευξη αυτή. Κύριος σκοπός της είναι η βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και η αύξηση της αποτελεσματικότητάς της, μέσω της ανατροφοδότησης του εκπαιδευτικού συστήματος με τις πληροφορίες που είναι αναγκαίες για τη συνεχή αναβάθμισή του.

4 Τι είναι η Αυτοαξιολόγηση Γιατί η Αυτοαξιολόγηση Αυτοαξιολόγηση είναι μια συλλογική διαδικασία αυτοπαρατήρησης και αυτοκριτικής με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας.  Κινητοποιεί όλους τους παράγοντες του σχολείου.  Τους εμπλέκει σε κοινά αποφασισμένες δράσεις.  Τους δεσμεύει απέναντι σε δικούς τους σχεδιασμούς.  Εμπεδώνει συνεργατικές συμπεριφορές.  Αποσαφηνίζει προβλήματα.  Υποδεικνύει πεδία για αυτομόρφωση και επιμόρφωση.

5 ΤομείςΔείκτεςΕνδεικτικά κριτήρια Υλικοτεχνική υποδομή Χώροι σχολείου  Επάρκεια και καταλληλότητα σχολικών χώρων.  Επάρκεια και καταλληλότητα του εξοπλισμού και των μέσων του σχολείου. Εξοπλισμός-διαθέσιμα μέσα σχολείου Οικονομικοί πόροι Οικονομικοί πόροι σχολείου  Επάρκεια των οικονομικών πόρων για την κάλυψη των αναγκών του σχολείου. Ανθρώπινο δυναμικό Διδακτικό προσωπικό σχολείου  Επάρκεια του διδακτικού προσωπικού για την αποτελεσματική υλοποίηση του εκπαιδευτικού έργου. Θεματικό Πλαίσιο 1 ο Πεδίο: μέσα-πόροι-ανθρώπινο δυναμικό

6 ΤομείςΔείκτες Ενδεικτικά κριτήρια Οργάνωση σχολείου Διαμόρφωση- εφαρμογή σχολικού προγράμματος Διαμόρφωση και εφαρμογή ενός λειτουργικού ωρολογίου προγράμματος. Υποστήριξη και συντονισμός της συνεργασίας των εκπαιδευτικών. Υποστήριξη των εκπαιδευτικών στην υλοποίηση του προγράμματος σπουδών. Εφαρμογή παρεμβατικών πρακτικών. Προγραμματισμός εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων. Διοίκηση σχολείου Συντονισμός σχολικής ζωής Διαμόρφωση και εφαρμογή εσωτερικού κανονισμού για τη λειτουργία του σχολείου. Αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού. Προγραμματισμός, υλοποίηση και αξιολόγηση δράσεων για βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου. Διαμόρφωση συμμετοχικού, συλλογικού, συνεργατικού πλαισίου εργασίας όλων των παραγόντων της σχολικής μονάδας. Αξιοποίηση μέσων- πόρων σχολείου Διαχείριση- αξιοποίηση μέσων και πόρων Ορθολογική διαχείριση των οικονομικών πόρων για την κάλυψη των αναγκών του σχολείου. Αξιοποίηση των διαθέσιμων χώρων και του εξοπλισμού για την αποτελεσματική ανάπτυξη του προγράμματος σπουδών. Συνεργασία του σχολείου με τη Σχολική Επιτροπή. 2 ο Πεδίο: οργάνωση και διοίκηση του σχολείου

7 ΤομείςΔείκτες Ενδεικτικά κριτήρια Κλίμα και σχέσεις στο σχολείο Σχέσεις μεταξύ εκπαιδευτικών  Ποιότητα επικοινωνίας, δημιουργική συνεργασία και συλλογική δράση.  Τακτικές συναντήσεις και συνεργασία εκπαιδευτικών.  Συνεργασία εκπαιδευτικών με έμφαση σε παιδαγωγικά/διδακτικά θέματα. Σχέσεις μεταξύ Εκπαιδευτικών- μαθητών Σχέσεις μεταξύ μαθητών  Ανάπτυξη πρωτοβουλιών για δημιουργική συνεργασία εκπαιδευτικών- μαθητών.  Συμμετοχή των μαθητών στη διαμόρφωση των ρυθμιστικών πρακτικών που διέπουν τη σχολική ζωή.  Δημιουργική συνεργασία και συλλογική δράση των μαθητών. Σχέσεις μεταξύ σχολείου-γονέων  Αποτελεσματικοί μηχανισμοί τακτικής και αμφίδρομης επικοινωνίας.  Ποιότητα πληροφοριών.  Ανάπτυξη πρωτοβουλιών για δημιουργική συνεργασία με το Σύλλογο Γονέων Σχέσεις μεταξύ σχολείου-φορέων  Εποικοδομητική επικοινωνία και συνεργασία με εκπαιδευτικές αρχές, φορείς και την τοπική-ευρύτερη κοινωνία. 3 ο Πεδίο: κλίμα και σχέσεις στο σχολείο

8 ΤομείςΔείκτεςΕνδεικτικά κριτήρια Εφαρμογή προγράμματος σπουδών Ανάπτυξη στόχων προγράμματος σπουδών  Περιεχόμενο της ύλης των μαθημάτων που διδάχθηκε και στόχοι του προγράμματος σπουδών που υλοποιήθηκαν ανά γνωστικό αντικείμενο. Ποιότητα διδασκαλίας Ανάπτυξη και εφαρμογή διδακτικών πρακτικών  Σχεδιασμός και δόμηση της διδασκαλίας.  Εφαρμογή ποικίλων διδακτικών μεθόδων.  Αξιοποίηση του διδακτικού χρόνου και των μέσων διδασκαλίας.  Σωστή διαχείριση και αξιοποίηση εργασιών. Οργάνωση της τάξης Ανάπτυξη και εφαρμογή παιδαγωγικών πρακτικών και πρακτικών αξιολόγησης των μαθητών  Χρήση ποικίλων στρατηγικών οργάνωσης της τάξης.  Έμφαση στη θετική ενίσχυση.  Χρήση ποικίλων μεθόδων αξιολόγησης.  Συστηματική καταγραφή της προόδου των μαθητών  Τακτική ενημέρωση των μαθητών για την ποιότητα της εργασίας τους.  Αξιοποίηση των πληροφοριών που προκύπτουν από την αξιολόγηση για ανατροφοδότηση της διδασκαλίας. Εκπαιδευτικές δραστηριότητες Ανάπτυξη και εφαρμογή εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και παρεμβάσεων  Υιοθέτηση καινοτομιών.  Ανάπτυξη πρωτοβουλιών για οργάνωση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων εντός και εκτός σχολείου. Επιμόρφωση εκπαιδευτικών Υποστήριξη της επιστημονικής-παιδαγωγικής κατάρτισης και εξέλιξης των εκπαιδευτικών  Ανάπτυξη διαδικασιών στήριξης των εκπαιδευτικών στις επιστημονικές και παιδαγωγικές τους ανάγκες. 4 ο Πεδίο: εκπαιδευτικές διαδικασίες

9 ΤομείςΔείκτες Ενδεικτικά κριτήρια Φοίτηση και διαρροή των μαθητών Παρακολούθηση της φοίτησης και της σχολικής διαρροής  Εφαρμογή συγκεκριμένων διαδικασιών για τη συστηματική παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών.  Ύπαρξη διαμορφωμένων πρακτικών στο σχολείο για την αντιμετώπιση προβλημάτων φοίτησης και διαρροής. Εκπαιδευτικά επιτεύγματα των μαθητών Επίδοση και πρόοδος των μαθητών  Τα εκπαιδευτικά επιτεύγματα των μαθητών ανταποκρίνονται στους στόχους και τα περιεχόμενα του προγράμματος σπουδών.  Όλοι οι μαθητές-χαμηλής, μέσης, υψηλής επίδοσης- παρουσιάζουν πρόοδο σε σχέση με προηγούμενα επιτεύγματά τους.  Η διαφορά στις επιδόσεις μεταξύ των λιγότερο και των περισσότερο ικανών μαθητών μειώνεται κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Ατομική και κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών Ενισχυτικές, υποστηρικτικές και αντισταθμιστικές παρεμβάσεις  Παροχή ευκαιριών για ατομική, κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών-για διαμόρφωση υπεύθυνων, ενεργών και δημοκρατικών πολιτών.  Λειτουργία ειδικών προγραμμάτων για ορισμένες κατηγορίες μαθητών. 5 ο Πεδίο: εκπαιδευτικά αποτελέσματα

10 Γ φάση Δ φάση Έκθεση 4μήνου Ετήσια έκθεση Έκθεση 4μήνου Ετήσια έκθεση Α φάση Β φάση Χρονοδιάγραμμα

11  Η ολομέλεια αποτελείται από όλους τους εκπαιδευτικούς που δήλωσαν συμμετοχή στο πρόγραμμα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (τουλάχιστον η πλειοψηφία του Συλλόγου Διδασκόντων).  Η ομάδα εργασίας αποτελείται τουλάχιστον από 3 εκπαιδευτικούς της ολομέλειας. Σύλλογος Διδασκόντων-Ολομέλεια-Ομάδα εργασίας Σύλλογος Διδασκόντων Εκπρόσωπος γονέων-μαθητών ; Συγκρότηση ολομέλειας

12 Ο ρόλος του Διευθυντή Οι όποιες παρεμβάσεις του πρέπει να είναι διακριτικές και σε συνεννόηση με τον υπεύθυνο Σχολικό Σύμβουλο. Διευθυντής Προγραμματίζει και προεδρεύει στις ολομέλειες Φροντίζει για τη δημιουργία θετικού κλίματος Εποπτεύει και υποστηρίζει τις εργασίες των ομάδων

13 Συνεργάζεται με την περιφέρεια και την επιστημονική ομάδα του έργου Παραβρίσκεται στις ολομέλειες του σχολείου Παρεμβαίνει συμβουλευτικά Ο ρόλος του Συμβούλου Σύμβουλος

14 Συνεργάζεται με τον σύμβουλο που έχει την ευθύνη του σχολείου Συμμετέχει διακριτικά στις ολομέλειες του σχολείου Ενεργεί επικουρικά σε συνεννόηση με τον υπεύθυνο σύμβουλο Ο ρόλος του Σύμβουλου-Συνεργάτη Σύμβουλος- Συνεργάτης


Κατέβασμα ppt "Αθήνα 2010 Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε. Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Κωδικοποίηση από το υλικό του προγράμματος Νικόλαος."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google