Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις» Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις» Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις» Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας

2 1.2 Δημιουργοί Ονοματεπώνυμα: Ονοματεπώνυμα: Κοσκινά Ελένη Μαρία,Δρόσου Κυριακή Σχολείο:14ο Δημοτικό Σχολείο Κέρκυρας Σχολείο:14ο Δημοτικό Σχολείο Κέρκυρας Φορέας συνεργασίας:Δημοτική Μονάδα Πρόληψης «Ν.Μώρος» Φορέας συνεργασίας:Δημοτική Μονάδα Πρόληψης «Ν.Μώρος»

3 1.3 Στόχοι Βασικοί παιδαγωγικοί στόχοι είναι οι μαθητές: να καλλιεργήσουν δεξιότητες έτσι ώστε να είναι σε θέση να ξεπερνούν δυσκολίες να καλλιεργήσουν δεξιότητες έτσι ώστε να είναι σε θέση να ξεπερνούν δυσκολίες

4 1.3 Στόχοι να αποκτήσουν αυτοεκτίμηση και πίστη στον εαυτό τους να αποκτήσουν αυτοεκτίμηση και πίστη στον εαυτό τους να αναπτύξουν την κριτική σκέψη να αναπτύξουν την κριτική σκέψη να μάθουν να εκφράζουν τις απόψεις τους να μάθουν να εκφράζουν τις απόψεις τους να σέβονται τις απόψεις των άλλων να σέβονται τις απόψεις των άλλων να αναλαμβάνουν ευθύνες και πρωτοβουλίες να αναλαμβάνουν ευθύνες και πρωτοβουλίες

5 1.3 Στόχοι να μάθουν να συνεργάζονται με άλλους δημιουργώντας καλές σχέσεις μεταξύ τους τις οποίες μπορούν στη συνέχεια να διατηρούν να μάθουν να συνεργάζονται με άλλους δημιουργώντας καλές σχέσεις μεταξύ τους τις οποίες μπορούν στη συνέχεια να διατηρούν να μην παρασύρονται και να μην παρασύρονται και να δείχνουν ανοχή και σεβασμό απέναντι σε άτομα με διαφορετικό κοινωνικό και πολιτιστικό υπόβαθρο να δείχνουν ανοχή και σεβασμό απέναντι σε άτομα με διαφορετικό κοινωνικό και πολιτιστικό υπόβαθρο

6 1.4 Διαθεματικότητα Το πρόγραμμα συνδέεται με όλα τα μαθήματα γιατί οι μαθητές,όταν μάθουν να συνεργάζονται και να έχουν αυτοεκτίμηση, έχουν καλύτερη επίδοση και συμπεριφέρονται με υπευθυνότητα.

7 Ιδιαίτερη σύνδεση υπάρχει με το μάθημα της Γλώσσας αφού, μέσω του προγράμματος, οι μαθητές μαθαίνουν να εκφράζουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους με σαφή τρόπο, βελτιώνοντας έτσι τον προφορικό και το γραπτό τους λόγο.Τέλος,το γεγονός ότι τα παιδιά συχνά “μιλάνε” μέσα από τις ζωγραφιές τους κάνει εμφανή τη σχέση με το μάθημα της αισθητικής αγωγής. Ιδιαίτερη σύνδεση υπάρχει με το μάθημα της Γλώσσας αφού, μέσω του προγράμματος, οι μαθητές μαθαίνουν να εκφράζουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους με σαφή τρόπο, βελτιώνοντας έτσι τον προφορικό και το γραπτό τους λόγο.Τέλος,το γεγονός ότι τα παιδιά συχνά “μιλάνε” μέσα από τις ζωγραφιές τους κάνει εμφανή τη σχέση με το μάθημα της αισθητικής αγωγής.

8 1.5 Διάρκεια Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε σε δέκα συναντήσεις, η καθεμιά από τις οποίες είχε διάρκεια μίας διδακτικής ώρας,και οι ώρες που χρησιμοποιήθηκαν ήταν από το μάθημα της Ευέλικτης Ζώνης. Είχαμε μία συνάντηση κάθε δεκαπέντε μέρες ξεκινώντας από το τέλος του Νοέμβρη και φτάνοντας μέχρι το τέλος περίπου της σχολικής χρονιάς.

9 1.6 Υλικοτεχνική υποδομή Υλικά που χρησιμοποιούνται είναι στυλό,φύλλα χαρτιού Α4 και Α3 και χοντροί μαρκαδόροι.

10 2.1 Περιγραφή Διδακτικής Πρακτικής Γενικός σκοπός της συγκεκριμένης διδακτικής πρακτικής είναι τα παιδιά,που στην προκειμένη περίπτωση ήταν μαθητές της Ε΄τάξης με έντονες συγκρούσεις μεταξύ τους,να μάθουν να δουλεύουν σαν ομάδα και να εκφράσουν τις σκέψεις,τις ανάγκες και τα συναισθήματά τους μέσα σε ένα κλίμα ασφάλειας κι εμπιστοσύνης.

11 2.2 Προεργασία Τα παιδιά ενημερώνονται για τη νέα μαθησιακή προσέγγιση που θα εφαρμοστεί και που στόχο έχει να τα βοηθήσει να επιλύουν τις διαφορές τους ειρηνικά και να ενδυναμώσουν τους εαυτούς τους έτσι ώστε να μπορούν να προστατευθούν από διάφορους κινδύνους.

12 Ζητείται από τα παιδιά να σχηματίσουν κύκλο και στη μέση του τοποθετείται ένα“μαγικό κοχύλι”,το οποίο θα κρατά το παιδί που θέλει να μιλήσει.Κανείς δεν πιέζεται να κάνει κάτι που δε θέλει και δίνεται στον καθένα ο χρόνος που χρειάζεται μέχρι να νιώσει άνετα και να ανοιχτεί. Οι τεχνικές που χρησιμοποιούνται είναι η συζήτηση σε ομάδες, η ζωγραφική,η παντομίμα,το παιχνίδι ρόλων.

13 Η τάξη είναι πλέον μια κοινότητα στην οποία ισχύουν κάποιοι βασικοί κανόνες τους οποίους ορίζουν και υπογράφουν τα ίδια τα παιδιά.

14 2.3 Παρουσίαση Α.Διδακτικό υλικό Το διδακτικό υλικό που χρησιμοποιείται είναι από το εγχειρίδιο Αγωγής Υγείας του Υπουργείου Παιδείας με δραστηριότητες για εκπαιδευτικούς καθώς και από το τετράδιο δραστηριοτήτων για παιδιά Ε΄Δημοτικού.

15 Β.Διεξαγωγή της διδακτικής πρακτικής 1η δραστηριότητα(10 λεπτά) Ζητούμε από τα παιδιά να θυμηθούν τους κανόνες που τα ίδια είχαν ορίσει στην προηγούμενη συνάντηση για τη σωστή λειτουργία της ομάδας και τονίζουμε ότι για να είναι μια ομάδα αποτελεσματική θα πρέπει να υπάρχει καλή συνεργασία κι επικοινωνία ανάμεσα στα μέλη της.

16 2η δραστηριότητα (10 λεπτά) Δίνονται στους μαθητές οι εικόνες με τα δύο γαϊδουράκια (Παράρτημα 1) και τους ζητείται να τις σχολιάσουν και να ανακαλύψουν τη σημασία τους. 3η δραστηριότητα (10 λεπτά) Τα παιδιά χωρίζονται σε τριμελείς ομάδες και προσπαθούν να βρουν και να γράψουν ποια είναι τα πλεονεκτήματα και ποια τα μειονεκτήματα της ομαδικής δουλειάς.

17 4η δραστηριότητα (10 λεπτά) Γίνεται συζήτηση σχετικά με τα συμπεράσματα στα οποία κατέληξαν τα μέλη κάθε ομάδας κατά τη διάρκεια της προηγούμενης δραστηριότητας. 5η δραστηριότητα (5λεπτά) Τα παιδιά κάνουν μια αξιολόγηση της συνάντησης μιλώντας για το πώς ένιωσαν,τι τους άρεσε και τι δεν τους άρεσε.

18 2.4 Επέκταση Τα παιδιά μπορούν,αν θέλουν, να γράψουν στο σπίτι τι κερδίζει και τι χάνει κανείς όταν φέρεται όπως τα γαϊδουράκια στις τρεις πρώτες εικόνες και όταν φέρεται όπως τα γαϊδουράκια στις τρεις τελευταίες εικόνες(παραρτήματα 1 και 2).

19 3.Φύλλα εργασίας Το κύριο φύλλο εργασίας είναι η εικόνα με τα γαϊδουράκια, η οποία δίνει και το θέμα της συγκεκριμένης συνάντησης που είναι η συνεργασία.

20

21


Κατέβασμα ppt "1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις» Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google