Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK! 4/ΘΕΣΙΟ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΝΩ ΘΕΡΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ: ΕΦΕΝΤΗ ΙΡΦΑΝ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK! 4/ΘΕΣΙΟ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΝΩ ΘΕΡΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ: ΕΦΕΝΤΗ ΙΡΦΑΝ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK! 4/ΘΕΣΙΟ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΝΩ ΘΕΡΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ: ΕΦΕΝΤΗ ΙΡΦΑΝ

2 ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα απευθύνεται σε παιδιά των τελευταίων τάξεων του δημοτικού (Δ', Ε' & ΣΤ'). Η μετάβαση από το δημοτικό στο γυμνάσιο αποτελεί κρίσιμη περίοδο στη διαμόρφωση των αντιλήψεων και των στάσεων σχετικά με το κάπνισμα. Η αρνητική στάση που έως τότε έχει υιοθετηθεί από παιδιά αυτής της ηλικίας μπορεί να αμβλυνθεί και να μετατραπεί σε ανοχή στο κάπνισμα της παρέας ή ακόμα και σε πειραματισμό. Επομένως, σημαντική κρίνεται η υλοποίηση παρεμβάσεων πρόληψης σε παιδιά του δημοτικού προτού αποδυναμωθούν οι αρνητικές μέχρι τότε αντιλήψεις και στάσεις σε σχέση με το κάπνισμα. Παράλληλα, δεν είναι λίγα τα παιδιά αυτής της ηλικίας που έχουν ήδη ξεκινήσει την επαφή τους με τον καπνό, αφού σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, το 3,3% των Ελλήνων μαθητών έχουν καπνίσει έστω και μια φορά στη ζωή τους.

3 Κύριος σκοπός του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι η πρόληψη του καπνίσματος σε μαθητές Δημοτικού Σχολείου. Οι επιμέρους στόχοι αφορούν στη(ν): παροχή έγκυρης και αξιόπιστης ενημέρωσης σε σχέση με τις συνέπειες του καπνίσματος, κυρίως τις βραχυπρόθεσμες που μπορούν να γίνουν αντιληπτές και κατανοητές από τα παιδιά, αναγνώριση των αρνητικών προτύπων (οικογένεια, ΜΜΕ, παρέα) που επηρεάζουν τις στάσεις και τις αντιλήψεις μας για το κάπνισμα, ανάπτυξη αποτελεσματικών τρόπων έκφρασης της προσωπικής γνώμης και τρόπων να λέμε όχι σε ό,τι δε συμφωνούμε χωρίς να βλάπτουμε τους υπόλοιπους, καλλιέργεια μιας στάσης φροντίδας του εαυτού και αυτοεκτίμησης, συνειδητοποίηση των ενηλίκων ως προς την επιρροή που ασκούν ως μοντέλα, στην ανάπτυξη εξαρτητικών συμπεριφορών από μέρους των παιδιών.

4 Μεθοδολογία Η εφαρμογή του προγράμματος στηρίζεται στην ανάπτυξη κοινωνικών και προσωπικών δεξιοτήτων το οποίο στοχεύει στη διαμόρφωση συμπεριφορών που προάγουν τη ψυχικοκοινωνική υγεία. Αξιοποιεί τη βιωματική μάθηση, η οποία δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να εμπλακούν ενεργά στην απόκτηση γνώσης, να ενισχύσουν την ικανότητα μάθησης, να γίνουν πιο υπεύθυνοι, έτσι ώστε να διαμορφώσουν μια κοινή εμπειρία που δύναται να οδηγήσει σε δράσεις προς την κατεύθυνση κοινωνικών αλλαγών στο σχολικό περιβάλλον.

5 Το πρόγραμμα περιλαμβάνει 13 δίωρες συναντήσεις με τους μαθητές. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα εντάχθηκε κατά βάση στο τουρκόφωνο πρόγραμμα του σχολείου μας και γι’ αυτό το λόγο, από την μεριά μας, υπήρχαν παρεμβάσεις στο υλικό που μας δόθηκε, όπως μετάφραση κάποιου μέρους του υλικού. Παρακάτω θα αποτυπωθεί ένα μικρό μέρος των δραστηριοτήτων που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

6

7 Καταγραφή προσδοκιών

8 Κανόνες της Τάξης

9 Ατομικός – Προσωπικός φάκελος

10 Χάρτης Συναισθημάτων

11 Κάπνισμα; Όχι Εμείς!

12 Ο Τσιπιλός και οι φίλοι του συναντούν τη Δόνα Νικοτίνη

13

14 Διαδήλωση «ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΣΙΓΑΡΟ»

15 Το κυνηγητό της μάγισσας Καπνίστρω

16

17 Επιπτώσεις στον ανθρώπινο οργανισμό

18 Το πείραμα με το μπουκάλι και το τσιγάρο

19

20 Ενημέρωση από το Κ.Υ. Εχίνου

21 Τα μπλουζάκια

22

23

24

25 Αναδρομή στις συναντήσεις

26 Έκθεση των έργων

27

28 Αποχαιρετισμός

29

30

31

32

33

34

35 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Το ΚΑΠΝΣΙΜΑ; ΟΧΙ ΕΜΕΙΣ συνέβαλλε σημαντικά στην ενίσχυση δεξιοτήτων σχετικά με τη λήψη αποφάσεων. Ένα από τα βασικά ευρήματα της αξιολόγησης της αποτελεσματικότητας του ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΟΧΙ ΕΜΕΙΣ είναι η σημαντική ενίσχυση δεξιοτήτων που συμβάλλουν στην πρόληψη του καπνίσματος, όπως οι δεξιότητες που σχετίζονται με τη λήψη αποφάσεων και την αντίσταση στην πίεση της ομάδας.

36 Οι μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα φαίνεται ότι εφοδιάστηκαν με στρατηγικές αντιμετώπισης καταστάσεων ομαδικής πίεσης και ανακάλυψαν τρόπους έκφρασης και υπεράσπισης των προσωπικών τους αποφάσεων και επιλογών. Το ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΟΧΙ ΕΜΕΙΣ άλλαξε τις αντιλήψεις των παιδιών για το περιστασιακό κάπνισμα έτσι ώστε να αντιλαμβάνονται περισσότερο τους κινδύνους του. Ένα άλλο σημαντικό εύρημα της αξιολόγησης είναι τα θετικά αποτελέσματα που είχε το ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΟΧΙ ΕΜΕΙΣ στην αλλαγή των αντιλήψεων των μαθητών σχετικά με την επικινδυνότητα του περιστασιακού καπνίσματος.

37 ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ: Το κέρδος των μαθητών, που συμμετείχαν στο πρόγραμμα ήταν πολύ μεγάλο. -Εκτός από την πληροφόρηση που πήραν τα παιδιά για τις συνέπειες του καπνίσματος και την εξάρτηση, τα περισσότερα απ’ αυτά εξελίχθηκαν προσωπικά, όπως:  Αναπτύχθηκε η κριτική τους σκέψη και στάση απέναντι σε αρνητικά πρότυπα και επιρροές που σχετίζονται με το κάπνισμα.

38 -Σε επίπεδο διαπροσωπικών σχέσεων:  Αυξήθηκε ο σεβασμός μεταξύ των παιδιών.  Η ομάδα δέθηκε περισσότερο και απέκτησαν περισσότερο θάρρος να εκφράζουν τη γνώμη τους, στοιχεία που αποτελούν βασικούς στόχους του εκπαιδευτικού υλικού.

39 ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ!!! ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ!!!


Κατέβασμα ppt "ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK! 4/ΘΕΣΙΟ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΝΩ ΘΕΡΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ: ΕΦΕΝΤΗ ΙΡΦΑΝ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google