Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Κιούλος Βαγγέλης Κοκκινάς Γιώργος Κόκκορης Θοδωρής Παπαγεωργίου Παναγιώτης Η ιστορία, η εξέλιξη της μουσικής και οι εφαρμογές της στην καθημερινή μας ζωή.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Κιούλος Βαγγέλης Κοκκινάς Γιώργος Κόκκορης Θοδωρής Παπαγεωργίου Παναγιώτης Η ιστορία, η εξέλιξη της μουσικής και οι εφαρμογές της στην καθημερινή μας ζωή."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Κιούλος Βαγγέλης Κοκκινάς Γιώργος Κόκκορης Θοδωρής Παπαγεωργίου Παναγιώτης Η ιστορία, η εξέλιξη της μουσικής και οι εφαρμογές της στην καθημερινή μας ζωή.

2 Περίληψη της εργασίας  Λίγα λόγια για την μουσική.  Η ιστορία της μουσικής.  Η εξέλιξη της μουσικής και ηλεκτρονική μουσική.  Μερικές εφαρμογές της μουσικής στις μέρες μας.  Συμπεράσματα από την έρευνα για την μουσική

3 Λίγα λόγια για την μουσική  Ορισμός : Ως μουσική ορίζεται η τέχνη που βασίζεται στην οργάνωση ήχων με σκοπό τη σύνθεση, εκτέλεση και ακρόαση λήψη ενός μουσικού έργου. Με τον όρο εννοείται επίσης και το σύνολο ήχων από το οποίο απαρτίζεται ένα μουσικό κομμάτι.ήχων  Η μουσική παίρνει το όνομά της από τις εννέα Μούσες της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας και είναι γνωστή και ως Απολλώνια Τέχνη. Στα αρχαία χρόνια η μουσική διέφερε από την σημερινή της μορφή, και περιελάμβανε όλες τις τέχνες που βρίσκονταν από την προστασία των Μουσών. Στην αρχαία Ελλάδα περιελάμβανε το θέατρο, την ποίηση, το μέλος και τον χορό, ενώ η μουσική ήταν κομμάτι της αρμονικής.Μούσες Απολλώνια

4 Η Ιστορία Της Μουσικής  Η μουσική χρονολογεί και εξελίσσει την ιστορία της ως παράλληλη μ' εκείνη της γλώσσας, κατ' ουσίαν ως παράλληλη με την ανθρώπινη εξέλιξη. Καθώς ο έναρθρος λόγος ως ηχητικό μέσο δεν μπορεί να αποδώσει το φάσμα των αποχρώσεων των κειμενικών, προσωπικών ανθρώπινων σκέψεων και συναισθημάτων ο άνθρωπος ανέπτυξε ένα νέο ηχητικό μέσο έκφρασης: τον Μουσικό Λόγο. Καθώς η γλώσσα χρησιμοποιείται στην έκφραση παραστάσεων και εννοιών, στην ονομασία των πραγμάτων, έτσι, και η Μουσική, αποδεικνύεται ως απαραίτητη ανάγκη της ζωής στη διερμηνεία της ανθρώπινης ύπαρξης στο σύνολο των εκφάνσεών της.

5 Προϊστορική εποχή  Η μουσική αυτής της εποχής βασίζονται σε ευρήματα που προέρχονται από διάφορους παλαιολιθικούς αρχαιολογικούς χώρους, όπως οστά με μεγάλες τρύπες. Αυτά έχουν θεωρηθεί ως αυλοί που παίζονται με τρόπο παρόμοιο με αυτό του Ιαπωνικού οργάνου shakuhachi. Μουσικά όργανα, όπως αυλοί με επτά τρύπες και έγχορδα όργανα έχουν βρεθεί σε αρχαιολογικούς χώρους του πολιτισμού της κοιλάδας Ίντους. Η Ινδία έχει μία από τις παλαιότερες μουσικές παραδόσεις του κόσμου - αναφορές στην ινδική κλασσική μουσική (μάργκα) μπορούν να βρεθούν σε αρχαίες ιερές γραφές της Ινδουιστικής παράδοσης. Οι αρχαιότερες συλλογές προϊστορικών μουσικών οργάνων έχουν βρεθεί στην Κίνα και χρονολογούνται μεταξύ των 7000 και 6600 π.Χ.

6 Στην Αρχαία Ελλάδα  Κατά την αρχαική και κλασική εποχή, ο όρος μουσική εννοούσε τον μουσικό στίχο όπως εμφανιζόταν στα διάφορα ποιητικά είδη και κυρίως στη λυρική ποίηση. Η μουσική της Αρχαίας Ελλάδας ήταν ένα σημαντικό κομμάτι του αρχαιοελληνικού θεάτρου όπου μεικτές χορωδίες τραγουδούσαν για διασκεδαστικά, εορταστικά και πνευματικά δρώμενα. Χρησιμοποιούσαν μουσικά όργανα όπως ο αυλός η λύρα και κιθάρα.Η μουσική ήταν σημαντικό μέρος της αρχαιοελληνικής παιδείας, όπου τα αγόρια ξεκινούσαν μουσικές σπουδές από έξι χρονών.

7

8 Σε άλλους αρχαίους πολιτισμούς  Η Ινδική κλασσική μουσική είναι μια από τις παλαιότερες μουσικές παραδόσεις του κόσμου. Από τον πολιτισμό της κοιλάδας Ίντους (Indus) έχουν διασωθεί γλυπτά που αναδεικνύουν χορευτικές δραστηριότητες, καθώς και μουσικά όργανα όπως το φλάουτο με επτά τρύπες. Διαφόρων ειδών έγχορδα όργανα και τύμπανα έχουν βρεθεί σε ανασκαφές που έχουν γίνει στα Harrapa και Mohenjo Dar.Το ιερό κείμενο Rigveda περιέχει στοιχεία που βρίσκονται στη σημερινή Ινδική μουσική, με μουσική που υποδηλώνει το μέτρο και τον τρόπο της ψαλμωδίας. Η Ινδική κλασσική μουσική είναι μονοφωνική και βασίζεται σε μια μελωδική γραμμή. Η ινδουιστική μουσική επηρεάστηκε από περσικές πρακτικές εκτέλεσης.  Η Κινέζικη κλασσική μουσική έχει ιστορία περίπου τριών χιλιάδων χρόνων. Περιλαμβάνει αυτούσια συστήματα μουσικής σημειογραφίας, μουσικές τονικότητες και τονικά ύψη, όργανα, μουσικά είδη και στυλ.

9 Μεσαίωνας  Κατά τη διάρκεια του Μεσαίωνα (500 – 1400), το μοναδικό ευρωπαϊκό ρεπερτόριο που διασώζεται και χρονολογείται πριν τις αρχές του 8ου αιώνα είναι το μονοφωνικό λειτουργικό τραγούδι της Ρωμαϊκής Καθολικής Εκκλησίας, της οποίας η κύρια παράδοση ονομάζεται Γρηγοριανό Μέλος. Εκτός από τις θρηκευτικές μελωδίες υπήρχαν και λαϊκά τραγούδια που δεν είχαν θρησκευτικό περιεχόμενο. μονοφωνικό Γρηγοριανό Μέλος

10

11 ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ  Αναφέρεται στη σχέση που έχει η μουσική με ορισμένους τομείς της τεχνολογίας. Η πιο συνηθισμένη σχέση όταν μιλάμε για μουσική τεχνολογία είναι η χρήση των υπολογιστών. Από τις πολλές εφαρμογές των ηλεκτρονικών υπολογιστών στη μουσική ξεχωρίζουν οι παρακάτω: σύνθεση έργων, δημιουργία καινούριων ηχοχρωμάτων, επεξεργασία πληροφοριών, επεξεργασία ηχητικού υλικού, επεξεργασία γραφών και εκτύπωση.

12

13 ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ  Στην ανάπτυξή της, η ηλεκτρονική μουσική δεν βασιζόταν εξ ολοκλήρου στα ηλεκτρονικά κυκλώματα και λυχνίες που χρησιμοποιούνταν για να παραχθεί ήχος. Κάπου στην δεκαετία του ’40, η “μπομπίνα” (reel-to-reel tape recorder), γέννημα θρέμμα της Γερμανίας του ’30, μετατράπηκε στο καλύτερο παιχνίδι-εργαλείο των μουσικών avant-garde στην Ευρώπη εκείνης της εποχής. Άξια αναφοράς βεβαίως είναι και η τεχνική που αναπτύχθηκε από τον Γάλλο συνθέτη και ραδιοφωνικό παραγωγό Pierre Schaeffer με όνομα ‘Musique Concrete‘.  “Musique Cocnrete” σημαίνει, με λίγα λόγια, μουσική που προέρχεται από φυσικούς ήχους και όχι από τεχνητούς ήχους που έχουν δημιουργηθεί από ηλεκτρονικά κυκλώματα και υπολογιστές.

14

15 Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΟΝ 20ο αι.  Η πρώτη ηλεκτρονική μουσική συναυλία δεν είχε πραγματοποιηθεί το 1970 ή 1960, αλλα την δεκαετία του ’20. Το πρώτο καθαρά ηλεκτρονικό όργανο, το Theremin, που όπως κάποιοι θα γνωρίζετε είναι το μόνο όργανο που παράγει ήχο χωρίς να το ακουμπήσουμε (για την ακρίβεια τον παράγει ανάλογα με την θέση που έχουμε τα χέρια μας) κατασκευάστηκε απο τον Ρώσο επιστήμονα και τσελίστα Lev Termen (1896 – 1993) το 1919.

16

17 Μουσική και εκπαίδευση  Η μουσική εκπαίδευση, τόσο στο περιεχόμενό της όσο και στον τρόπο διδασκαλίας, ποικίλει ευρέως σε μορφή - από ιδιαίτερα μαθήματα, βιβλία και μεθόδους, μέχρι πανεπιστημιακές σπουδές και διαδικτυακά σεμινάρια, ο ενδιαφερόμενος έχει στη διάθεσή του μια πληθώρα επιλογών.  Ενδεικτικά, ορισμένοι πανεπιστημιακοί κλάδοι της μουσικής επιστήμης είναι οι:  Μουσικολογία, Μουσικολογία  Εθνομουσικολογία, Εθνομουσικολογία  Μουσική Παιδαγωγική,  Ιστορία της μουσικής,  Μουσική και τεχνολογία  Σύνθεση,  Οργανοπαιξία

18

19 Μουσική και τεχνολογία  Αναφέρεται στη σχέση που έχει η μουσική με ορισμένους τομείς της τεχνολογίας. Η πιο συνηθισμένη σχέση όταν μιλάμε για μουσική τεχνολογία είναι η χρήση των υπολογιστών. Από τις πολλές εφαρμογές των ηλεκτρονικών υπολογιστών στη μουσική ξεχωρίζουν οι παρακάτω: σύνθεση έργων, δημιουργία καινούριων ηχοχρωμάτων, επεξεργασία πληροφοριών, επεξεργασία ηχητικού υλικού, επεξεργασία γραφών και εκτύπωση.

20 Κοινωνική λειτουργία της μουσικής  Η στενή σχέση που είχε και διατηρεί ο άνθρωπος με τη μουσική επιβεβαιώνεται από το πλήθος καταγεγραμμένων ιστορικά συνθέσεων που εκφράζουν την κάθε περίσταση της ζωής: θρησκευτικοί ύμνοι, χοροί, τραγούδια φυσιολατρικού περιεχομένου, μοιρολόγια, νανουρίσματα, εμβατήρια, πολιτικά τραγούδια, τραγούδια της τάβλας, του γλεντιού, αναφερόμενα στις χαρές και στις λύπες από τη γέννηση ως το θάνατο του ανθρώπου, έως μνημειώδη παγκόσμια έργα υψηλής διανοητικής σύλληψης. Την αξία της Μουσικής αντελήφθησαν και εξύμνησαν μεγαλοφυΐες του πνεύματος όπως ο Σωκράτης, ο Πλάτωνας, ο Πυθαγόρας, ο Ρομαίν Ρολάν, ο Καρτέσιος, ο Γκαίτε, ο Μπετόβεν, ο Βάγκνερ, ο Στραβίνσκι κ.α., καθώς φυσικά και οι λαοί μέσω της παραδοσιακής τους τραγουδοποιίας.ΣωκράτηςΠλάτωναςΠυθαγόραςΡομαίν ΡολάνΚαρτέσιοςΓκαίτεΜπετόβεν ΒάγκνερΣτραβίνσκι

21 1η Ερώτηση: Τι μουσική ακούτε; Προκύπτει ότι:

22 2η Ερώτηση: Παίζετε κάποιο μουσικό όργανο Συμπεραίνουμε ότι:

23 3η Ερώτηση : Ποια είναι η γνώμη σας για την μοντέρνα μουσική; Συμπεραίνουμε πως:

24 Πηγές ● el.wikipedia.org/wiki/Μουσικη ● Fridge.gr/20898/stiles/history-electronic-mousic-1/


Κατέβασμα ppt "Κιούλος Βαγγέλης Κοκκινάς Γιώργος Κόκκορης Θοδωρής Παπαγεωργίου Παναγιώτης Η ιστορία, η εξέλιξη της μουσικής και οι εφαρμογές της στην καθημερινή μας ζωή."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google