Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η αξία του Παιχνιδιού Παιχνίδια με αριθμούς Γεωργία Παύλου Σχολική Σύμβουλος.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η αξία του Παιχνιδιού Παιχνίδια με αριθμούς Γεωργία Παύλου Σχολική Σύμβουλος."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η αξία του Παιχνιδιού Παιχνίδια με αριθμούς Γεωργία Παύλου Σχολική Σύμβουλος

2 Με τον όρο παιχνίδι εννοούμε κάθε αυθόρμητη δραστηριότητα του παιδιού, φυσική ή διανοητική που συμβαίνει μόνο και μόνο για την ευχαρίστηση που προκαλεί, χωρίς να έχει για προορισμό το υλικό κέρδος Η Ορισμός Με τον όρο παιχνίδι εννοούμε κάθε αυθόρμητη δραστηριότητα του παιδιού, φυσική ή διανοητική που συμβαίνει μόνο και μόνο για την ευχαρίστηση που προκαλεί, χωρίς να έχει για προορισμό το υλικό κέρδος

3 το παιδί μπορεί να εκδηλώσει σε μεγάλο βαθμό την αυτοτέλειά του. zΕπιλέγοντας τα παιχνίδια του, zδημιουργώντας κανόνες και ρόλους zθέτοντας σκοπούς και zαποφασίζοντας με τι μέσα θα τους πραγματοποιήσει αποκτά την ευκαιρία να κινηθεί ελεύθερα και δημιουργήσει τη δική του ταυτότητα. Η Με το παιχνίδι:

4 του παιχνιδιού είναι μεγάλη διότι: zβοηθάει το παιδί να γνωρίσει καλά και να αφομοιώσει το φυσικό και κοινωνικό του περιβάλλον zδίνει την ευκαιρία να μυηθεί στη διαδικασία του συμβολισμού zπροσφέρει τη δυνατότητα να αισθανθεί τη χαρά της δημιουργίας Η Η παιδαγωγική αξία

5 επιτυγχάνεται η συναισθηματική εξέλιξη: zΤο παιδί εκτονώνει τα μεγάλα αποθέματα ενέργειάς του. zΒιώνει τα συναισθήματά του και «ψυχολογική κάθαρση» αφού ανακουφίζεται από τη λύπη, τη στενοχώρια, τη δυσαρέσκεια, τις συναισθηματικές καταπτώσεις και έτσι αποκαθίσταται η συναισθηματική του ισορροπία. Η Με το παιχνίδι:

6 Συμβάλλει στην κοινωνικοποίηση zτο παιδί μαθαίνει να μοιράζεται ή να ανταλλάσσει πράγματα, zνα υπακούει σε κανόνες zνα αναπτύσσει πνεύμα συνεργασίας  να είναι υπεύθυνο Η Το παιχνίδι:

7 συμβάλλει στη σωματική ανάπτυξη του παιδιού, αφού η κυκλοφορία του αίματος γίνεται κανονικότερη και ενδυναμώνει το νευρικό και μυϊκό σύστημα Η Το παιχνίδι:

8 zΣυμβάλλει στην ανάπτυξη πνευματικών λειτουργιών, που οδηγούν στη μάθηση όπως την προσοχή, τη μνήμη, την κρίση, το συλλογισμό, την παρατηρητικότητα, την φαντασία zΧρησιμοποιείται ως γέφυρα επικοινωνίας ώστε το παιδί να μάθει πιο εύκολα και ευχάριστα όσα πρέπει να κάνει καθημερινά. Η Το παιχνίδι:

9 προσφέρει σημαντική βοήθεια στη παιδαγωγική διαδικασία.  Ο παιδαγωγός κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού μπορεί να διακρίνει τις ατομικές διαφορές των μαθητών του, πράγμα που θα τον βοηθήσει να σχηματίσει μια πιο ολοκληρωμένη γνώμη για το δυναμικό της τάξης του, και για το κάθε παιδί ξεχωριστά. Η Το παιχνίδι:

10 Ψυχαναλυτική προσέγγιση (κλασσική Freud) : zΜέσα από το παιχνίδι το παιδί επεξεργάζεται εσωτερικές συγκρούσεις, εκφράζει απωθημένες επιθυμίες, διαχειρίζεται τα άγχη και τις αγωνίες του, εκφράζει «απαγορευμένα» συναισθήματα και συμπεριφορές, ξαναφτιάχνει την πραγματικότητα έτσι, ώστε να ικανοποιήσει ανάγκες και φαντασιώσεις Η Θεωρίες για το παιχνίδι

11 Η προσέγγιση του J. Piaget : Το παιχνίδι συνδέεται με τη νοητική ανάπτυξη του παιδιού. Οι διαφορετικοί τύποι παιχνιδιού ακολουθούν τα στάδια νοητικής ανάπτυξης και βασίζονται στις γνωστικές κατακτήσεις που χαρακτηρίζουν τα αντίστοιχα στάδια. zΑισθησιοκινητικό στάδιο: παιχνίδι εξάσκησης zΣτάδιο προ-ενεργητικής νοημοσύνης: συμβολικό παιχνίδι Η Θεωρίες για το παιχνίδι

12 zΕνεργητική νόηση: παιχνίδι με κανόνες zΠαιχνίδι εξάσκησης και συμβολικό παιχνίδι: τονίζεται ο χαρακτήρας αφομοίωσης zΠαιχνίδι με κανόνες : τονίζεται η συμμόρφωση zΌταν η εγωκεντρική σκέψη δώσει τη θέση της στη λογική σκέψη (σχολική ηλικία), το συμβολικό παιχνίδι υποχωρεί και δίνει τη θέση του στο παιχνίδι με κανόνες. Η Θεωρίες για το παιχνίδι

13 Η ανάπτυξη του συμβολικού παιχνιδιού Α. Μετάβαση από την αισθησιοκινητική στην προεννοιολογική σκέψη. Το παιδί προσποιείται ότι εκτελεί κάποια πράξη. ΚΟΙΜΑΜΑΙ Β. Απλή αναπαράσταση το παιδί εφαρμόζει αυτή την πράξη σε κάποιο άλλο αντικείμενο. ΑΡΚΟΥΔΑ ΚΟΙΜΗΣΟΥ Γ. Πολύπλοκη αναπαράσταση. Το παιδί αναπαριστά ένα σύνολο ενεργειών που ταιριάζουν σε ένα κοινωνικό ρόλο όπως π.χ. τον αδερφό του μωρού. ΑΡΚΟΥΔΑ ΚΟΙΜΑΤΑΙ ΑΡΚΟΥΔΑ ΤΡΩΕΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΑΡΚΟΥΔΑΚΙ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΜΑΜΑ ΑΡΚΟΥΔΑ Δ. Μετάβαση στο δεύτερο επίπεδο της αναπαραστασιακής σκέψης. Το παιδί αναπαριστά τις σχέσεις ανάμεσα σε κοινωνικούς ρόλους.

14 Η άποψη του Vygotsky: To παιχνίδι δεν είναι απλά ένα εξέχον χαρακτηριστικό της παιδικής ηλικίας, αλλά καθοδηγεί την ανάπτυξη, αποτελεί «κινητήρια δύναμη» για την ανάπτυξη. Όπως, το κέντρο ενός μεγεθυντικού φακού, το παιχνίδι περιέχει όλες τις αναπτυξιακές τάσεις συμπυκνωμένες και αποτελεί μια μέγιστη πηγή ανάπτυξης. Η Θεωρίες για το παιχνίδι

15 Vygotsky:Στο παιχνίδι, το παιδί ξεπερνάει το μέσο όρο της ηλικίας του, δημιουργεί τη Ζώνη Επικείμενης Ανάπτυξης. ΖΕΑ: αντιστοιχεί στην απόσταση ανάμεσα στο πραγματικό αναπτυξιακό επίπεδο και στο επίπεδο δυνάμει ανάπτυξης, όπως καθορίζεται από την επίλυση προβλημάτων κάτω από την καθοδήγηση των ενηλίκων ή σε συνεργασία με πιο ικανούς συνομηλίκους Η Θεωρίες για το παιχνίδι

16 Το παιδί: zεπιτυγχάνει τον μέγιστο αυτοέλεγχο και ταυτόχρονα κάνει αυτό που του αρέσει περισσότερο, δηλαδή έχει την μεγαλύτερη αυτοδιάθεση. zεπιτυγχάνει την πρώτη χειραφέτηση από τους περιορισμούς που επιβάλει η εξωτερική κατάσταση. zοικειοποιείται κοινωνικοπολιτισμικές πρακτικές. Η Vygotsky:

17 οφείλουν να: z θυμούνται ότι με το παιχνίδι μπορεί να κινηθεί το ενδιαφέρον του παιδιού για μάθηση. Μαζί με άλλες μεθόδους τα διδακτικά παιχνίδια λύνουν συγκεκριμένα προβλήματα για τη διερεύνηση των γνώσεων. zθεωρούν το παιχνίδι σαν φυσική μέθοδο με την οποία τα μικρά παιδιά μαθαίνουν και αποκτούν εμπειρίες. Πρέπει να φροντίζουν να διαποτίζουν τη διδασκαλία τους με την ατμόσφαιρα της χαράς του παιχνιδιού. Η Παιδαγωγοί & Γονείς

18 Στα μαθηματικά είναι απαραίτητη η δόμηση των εννοιών: z Χώρου z Χρόνου z Ταξινόμησης z Σύγκρισης

19 zΤοποθετήσεις και μετακινήσεις στην τάξη και στην αυλή. zΤοποθετήσεις και μετακινήσεις στη διάρκεια παιχνιδιών. zΤοποθετήσεις και μετακινήσεις σε μακέτες, κουκλόσπιτα κ.λ.π. Η Παιχνίδια για την έννοια του χώρου

20 zΤοποθετήσεις και μετακινήσεις σε εικόνες και σχήματα. zΤο παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού με εντολές. zΗ τυφλόμυγα με υποδείξεις zΒήματα χορού Η Παιχνίδια για την έννοια του χώρου

21 zΗ αλεπού και η κότα στο κουκλοθέατρο (η αλεπού κρύβεται και το παιδί ψάχνει να βρει την κότα). zΟ ταχυδρόμος (να μοιραστούν γράμματα με εντολές θέσης ως προς κάποιο σύστημα αναφοράς στο χώρο) ή το μπακάλικο (να μοιραστούν τρόφιμα με εντολές). zΚαθρέφτες Η Παιχνίδια για την έννοια του χώρου

22 zΤοποθέτηση των αντικειμένων και επίπλων της τάξης για κάποια δραστηριότητα ή εκδήλωση και επαναφορά τους. zΔιαδρομές zΚοντορεβιθούλης zΚουτσό zΜικροί λαβύρινθοι zΓύρω – γύρω όλοι Η Παιχνίδια για την έννοια του χώρου

23 zΟ λύκος και τα αρνάκια zΤο μαντηλάκι zΒρες τη φωλιά σου zΟι λαγοί στο δάσος zΑυτοκίνητα και τροχονόμοι Η Η Παιχνίδια για την έννοια του χώρου

24 zΔιαδοχή των μηνών zΤην ηλικία (πόσο χρονών είναι, πόσο χρονών είναι η δασκάλα του) zΟι ασκήσεις που γίνονται με τη βοήθεια ρυθμού και μουσικής βοηθούν επίσης στην κατανόηση των χρονικών εννοιών Η Δραστηριότητες για την έννοια του χώρου

25 zΣυμβολικό παιχνίδι στη γωνιά του μπακάλικου zΠαιχνίδι στη γωνιά μαγειρικής zΠαιχνίδι στη γωνιά φυσικών επιστημών zΝτόμινο Η Παιχνίδια για την έννοια της ποσότητας

26 Ας σοβαρευτούμε λοιπόν… Ώρα για παιχνίδι! Ευχαριστώ για την προσοχή σας


Κατέβασμα ppt "Η αξία του Παιχνιδιού Παιχνίδια με αριθμούς Γεωργία Παύλου Σχολική Σύμβουλος."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google