Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ ΙΙ Γ. ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Δ. ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Ε. ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ ΙΙ Γ. ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Δ. ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Ε. ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ ΙΙ Γ. ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Δ. ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Ε. ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

2 Γ. ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ –Πείσμα, οξυθυμία, αυθάδεια –Απαισιοδοξία, μελαγχολία, κατάθλιψη –Ανέγερση προσωπικού κόσμου αξιών ΑΙΤΙΕΣ –Ανάπτυξη ταυτότητας του ΕΓΩ –Ανάπτυξη γενετήσιου ενστίκτου –Σωματική κατάσταση –Πλήρωση ή μη βασικών αναγκών –Διάφοροι κοινωνικοί παράγοντες

3 (συνέχεια) ΕΦΗΒΙΚΟ ΑΓΧΟΣ Σχετίζεται: Με την αυτό-εκτίμηση Εξωγενές & ενδογενές άγχος Με τις σχέσεις με τους γονείς του ΑΙΤΙΕΣ: ενδοψυχικές & κοινωνικές –Ταυτόχρονη εμφάνιση δύο διαφορετικών επιθυμιών –Συγκρούσεις –Φόβος μη πραγματοποίησης μελλοντικών σχεδίων –Σχέσεις με το άλλο φύλο –Άρνηση αναγνώρισης από το εγγύς περιβάλλον –Αμφιβολία για την κρίση του –Σχολικό περιβάλλον

4 (συνέχεια) ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ (στη συμπεριφορά του εκπαιδευτικού) –Κατανόηση & επιείκεια –Καθοδήγηση –Έπαινος –Καλλιέργεια δημοκρατικού κλίματος –Αποφυγή κάθε μειωτικής ή προσβλητικής έκφρασης ή συμπεριφοράς

5 Δ. ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Κοινωνική ανάπτυξη ή κοινωνικοποίηση : –« Η αμφίδρομη διαδικασία μεταξύ ατόμου και περιβάλλοντος μέσω της οποίας το άτομο διαμορφώνει προσωπική & κοινωνική ταυτότητα κι έτσι (ι) γίνεται ικανό να προσαρμόζεται ενεργητικά στις κοινωνικές δομές (ιι) επιχειρεί βελτίωση και αναβάθμιση των δομών αυτών » Σπουδαιότερες κοινωνικές ομάδες: –Οικογένεια –Σχολείο Καλλιέργεια διαπροσωπικών σχέσεων Διδασκαλία σε μικρές ομάδες Μαθητικές κοινότητες –Ομάδες συνομηλίκων ΠΡΟΒΛΗΜΑ –απομόνωση ή αποξένωση

6 Ε. ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Η πορεία του ανθρώπου προς την ηθική ωρίμανση ( ικανότητα ορθής κρίσης, συναισθηματικής υποχρέωσης να πράξει κανείς το α΄ & να αποφύγει το β΄ καθώς & εκδήλωση αντίστοιχης ηθικής συμπεριφοράς ) Τρεις προσεγγίσεις ηθικής ανάπτυξης –Μπηχεβιοριστική –Ψυχαναλυτική –Γνωστική-αναπτυξιακή (Piaget, Kohlberg)

7 (συνέχεια) Piaget, J. –Στάδιο απλού ηθικού ρεαλισμού –Στάδιο ετερόνομης ηθικής –Στάδιο αυτόνομης ηθικής Kohlberg, L. –Προσυμβατικό επίπεδο Α΄ Φόβος Τιμωρίας Β΄ Ελπίδα αμοιβής –Συμβατικό επίπεδο Γ΄ Επιθυμία για κοινωνική αναγνώριση Δ΄ Σεβασμός προς το νόμο & την τάξη –Μετασυμβατικό επίπεδο Ε΄ Σεβασμός προς τα δικαιώματα των άλλων ΣΤ΄ Αναγνώριση & ελεύθερη αποδοχή παγκόσμιων ηθικών αρχών (δικαιοσύνη, ισότητα, ανθρώπινα δικαιώματα κ.α)

8 (συνέχεια) ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΕΠΗΡΕΑΣΜΟΥ ΗΘΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ –Κοινωνικό περιβάλλον –Στάδιο νοητικής ανάπτυξης –Συναισθηματική κατανόηση ΣΧΕΣΗ ΗΘΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ – ΗΘΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΑΞΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ –Διαμόρφωση μιας φιλοσοφίας της ζωής

9 «Έτι επί της πρώτης ηλικίας όντες οι άνθρωποι, ούτε εν κακία εσμέν, ούτε εν αρετή (ανεπίδεκτος) γαρ η ηλικία της έξεως εκατέρας’ επειδάν δε ο λόγος ημών συμπληρωθή, τότε …………η διάγνωσις των καλών». (Μέγας Βασίλειος)


Κατέβασμα ppt "ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ ΙΙ Γ. ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Δ. ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Ε. ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google