Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Το Αθλητικό Προϊόν και τα Ιδιαίτερα Χαρακτηριστικά του Κ. Αλεξανδρής.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Το Αθλητικό Προϊόν και τα Ιδιαίτερα Χαρακτηριστικά του Κ. Αλεξανδρής."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Το Αθλητικό Προϊόν και τα Ιδιαίτερα Χαρακτηριστικά του Κ. Αλεξανδρής

2 Αθλητικό Προϊόν  «Βιομηχανικό προϊόν» Το βιομηχανικό προϊόν είναι ένα υλικό προϊόν το οποίο έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, όπως για παράδειγμα, ένα αυτοκίνητο, ένας υπολογιστής κτλ.  «Υπηρεσία» Η υπηρεσία είναι ένα άυλο προϊόν, το οποίο είναι δύσκολο να οριστεί, όπως για παράδειγμα οι συμβουλευτικές υπηρεσίες μιας εταιρίας κινητής τηλεφωνίας. Ένα κλασικό παράδειγμα μιας βιομηχανίας παροχής υπηρεσιών είναι η τουριστική βιομηχανία.

3 Αθλητικό Προϊόν  Η.Π.Α. Το ποσοστό του εργατικού δυναμικού που απασχολείται στην βιομηχανία των υπηρεσιών είναι μεγαλύτερο από 80%, και στην Αγγλία μεγαλύτερο από 70% (Zeithaml & Bitner, 2003).

4 Αθλητικό Προϊόν  Το στοιχείο της υπηρεσίας υπάρχει σε μικρό ή μεγαλύτερο βαθμό σε όλες τις εταιρίες, ακόμη και σε εκείνες που παράγουν βιομηχανικά προϊόντα.  Έτσι για παράδειγμα, σε μια εταιρία παραγωγής βιομηχανικών αθλητικών προϊόντων, σημαντικό ρόλο παίζουν τα καταστήματα λιανικής πώλησης (αθλητικά μαγαζιά και αντιπροσωπείες), όπου το στοιχείο της υπηρεσίας είναι έντονο.  Από την άλλη πλευρά, μια αθλητική ομάδα, ένα γυμναστήριο, κι ένας αθλητικός σύλλογος είναι παραδείγματα στα οποία το προϊόν είναι δύσκολο να οριστεί και το στοιχείο της υπηρεσίας υπερισχύει.

5 Ειδικά Χαρακτηριστικά του Αθλητικού Προϊόντος Ειδικά ΧαρακτηριστικάΠαραδείγματα 1. Δεν είναι χειροπιαστόΤο προϊόν μιας ομάδας καλαθοσφαίρισης 2. Δεν μπορεί να αποθηκευτείΈνα τουρνουά στίβου με καθορισμένη ημερομηνία διεξαγωγής 3. Δεν υπάρχει πάντα συνέπεια στην ποιότηταΈνα πρόγραμμα αεροβικής 4. Η εκτίμηση της ποιότητας των υπηρεσιών είναι σε μεγάλο βαθμό υποκειμενική Η ποιότητα των υπηρεσιών ενός χιονοδρομικού κέντρου 5. Οι υπηρεσίες παρασκευάζονται και καταναλώνονται ταυτόχρονα Μια αθλητική κατασκήνωση 6. Η ζήτηση παρουσιάζει περιοδικότηταΈνα γυμναστήριο 7. Οι υπεύθυνοι μάρκετινγκ έχουν πολλές φορές περιορισμένο έλεγχο στην ποιότητα Ο υπεύθυνος μάρκετινγκ μιας ποδοσφαιρικής ομάδας 8. Ο αθλητισμός είναι ένα κοινωνικό φαινόμενοΤα προγράμματα μαζικού αθλητισμού των δήμων

6 Προβλήματα που Σχετίζονται με τα Ειδικά Χαρακτηριστικά του Aθλητικού Προϊόντος ΠροβλήματαΠαραδείγματα 1. Η επικοινωνία με τους δυνητικούς πελάτες και οι πωλήσεις είναι πιο δύσκολες διαδικασίες Η διαφήμιση ενός γυμναστηρίου 2. Η τιμολόγηση είναι πιο δύσκολήΗ τιμολόγηση ενός ετήσιου πακέτου συνδρομής σε ένα γυμναστήριο 3. Η ποιότητα των υπηρεσιών εξαρτάται από πολλούς παράγοντες Η ποιότητα μιας κατασκήνωσης 4. Το προσωπικό είναι «μέρος» του τελικού προϊόντος και επηρεάζει (θετικά ή αρνητικά) την ικανοποίηση των πελατών Οι οδηγοί σε ένα πρόγραμμα υπαίθριων αθλητικών δραστηριοτήτων 5. Οι πελάτες συμμετέχουν στην διαδικασία και επηρεάζουν το τελικό προϊόν Οι θεατές ενός ποδοσφαιρικού αγώνα 6. Οι υπηρεσίες δεν μπορούν να επιστραφούν ή να ξανά-πουληθούν Η αγορά ενός πακέτου διακοπών σε ένα ξενοδοχείο για «ενεργητικές διακοπές» 7. Οι κοινωνικοί στόχοι πολλές φορές είναι δύσκολο να ορισθούν και να μετρηθούν Οι στόχοι των προγραμμάτων μαζικού αθλητισμού των δήμων

7 Στρατηγικές για την Επίλυση των Προβλημάτων που Απορρέουν από τα Eιδικά Χαρακτηριστικά του Αθλητικού Προϊόντος ΣτρατηγικέςΠαραδείγματα 1. Χρήση Χειροπιαστών / Υλικών Στοιχείων  Ελκυστικές εγκαταστάσεις  Η κοινή ενδυμασία του προσωπικού  Τα διαφημίστηκα φυλλάδια  Το σύμβολο (logo) της επιχείρησης  Οι επαγγελματικές κάρτες (business cards) 2. Ανάπτυξη της Ανεπίσημης Επικοινωνίας  Μέσω φίλων  Μέσω της οικογένειας  Μέσω συναδέλφων 3. Ανάπτυξη ισχυρής εικόνας (image) του προϊόντος  Επώνυμα προϊόντα 4. Εξατομίκευση των υπηρεσιών  Προσωπική προπόνηση στα γυμναστήρια 5. Σταθεροποίηση της ποιότητας των υπηρεσιών  Η χρήση «μυστικών πελατών» (mystery customers)  Συστήματα ελέγχου ποιότητας (π.χ., ISO) 6. Έρευνα Αγοράς  Ομάδες στόχου  Η χρήση «μυστικών πελατών» (mystery customers)  Ποιοτικές μέθοδοι 7. Προσεκτική επιλογή προσωπικού  Γυμναστές ενός γυμναστηρίου  Καθηγητές Φ.Α. σε ένα ιδιωτικό σχολείο 8. Εκπαίδευση προσωπικού  Προπονητές  Διοικητικά Στελέχη 9. Εκπαίδευση των πελατών  Τήρηση κανονισμών στα γυμναστήρια  Αποφυγή επεισοδίων στα γήπεδα

8 Case  «Η ζήτηση πολλών εταιριών παροχής αθλητικών υπηρεσιών παρουσιάζει μεγάλη περιοδικότητα, και πολλές φορές είναι δύσκολο να προβλεφθεί καθώς επηρεάζεται από εξωγενής παράγοντες».  Αναπτύξτε το παραπάνω επιχείρημα και παρουσιάστε παραδείγματα.

9 Αθλητικό Προϊόν


Κατέβασμα ppt "Το Αθλητικό Προϊόν και τα Ιδιαίτερα Χαρακτηριστικά του Κ. Αλεξανδρής."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google